مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,017
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی خودکار آمدی تحصیلی بر اساس سبک های اسناد و سرسختی روانشناختی با میانجیگری خود پنداره تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان کنگاور

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 77

چکیده

 اشخاصی که خودشان را به عنوان افراد خودکارامدی ادراک می کنند, زمان و تلاش بیشتری در انجام کار یا فعالیتهای انجام می دهند و پایداری بیشتری در مواجهه و روبه رویی با مشکلات از خود نشان می دهند و به نظر می رسد که تاب آوری بیشتری در مواجهه با چالش هایشان دارند و موفقیت بیشتری کسب کرده و در ابعاد متفاوت پیشرفت و موفقیت به دست می آورند. پژوهش حاضر, تعیین پیش بینی خودکار آمدی تحصیلی بر اساس سبک های اسناد و سرسختی روانشناختی با میانجیگری خود پنداره تحصیلی در دانش آموزان متوسطه 2 کنگاور بود. پژوهش, همبستگی, و جامعه آماری, شامل تمامی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه دوم شهر کنگاور بود. از کلیه دانش آموزان 330 نفر از آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران و روش نمونه گیری روش طبقه ای نسبتی بود. ابزار پژوهش پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی میجلی و همکاران (2000), پرسشنامه سبک-های اسنادی سلیگمن و همکاران(1983), مقیاس خودپنداره تحصیلی یسن چن (2004), پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز(1377) بود. نتایج نشان داد که سبک اسناد و سرسختی به صورت مستقیم قدرت پیش بینی خودکارامدی تحصیلی را دارند. خود پنداره تحصیلی به طور سهمی نقش واسطه ای بین خودکارامدی و سبک های اسناد دارد اما نقش واسطه ای خودپنداره تحصیلی بین اسناد درونی منفی و پایدار مثبت با خودکارامدی تحصیلی تأیید نگردید. مدل مفهومی پژوهش با داده های گرد آوری شده برازش مناسبی دارد و در سطح5 0/0 معنادار و مورد تأیید می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کرمی مقدم، پری، انتصارفومنی، غلامحسین، و حجازی، مسعود. (1397). پیش بینی خودکار آمدی تحصیلی بر اساس سبک های اسناد و سرسختی روانشناختی با میانجیگری خود پنداره تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان کنگاور. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(ویژه نامه )، 64-77. SID. https://sid.ir/paper/228689/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی مقدم پری، انتصارفومنی غلامحسین، حجازی مسعود. پیش بینی خودکار آمدی تحصیلی بر اساس سبک های اسناد و سرسختی روانشناختی با میانجیگری خود پنداره تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان کنگاور. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(ویژه نامه ):64-77. Available from: https://sid.ir/paper/228689/fa

    IEEE: کپی

    پری کرمی مقدم، غلامحسین انتصارفومنی، و مسعود حجازی، “پیش بینی خودکار آمدی تحصیلی بر اساس سبک های اسناد و سرسختی روانشناختی با میانجیگری خود پنداره تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان کنگاور،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. ویژه نامه ، pp. 64–77، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button