Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    1-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1142
  • دانلود: 

    647
چکیده: 

مقدمه: در فرآیند آموزش مداوم، پرستاران به عنوان یکی از مهمترین مخاطبان در محیط های بیمارستانی نیازمند توسعه آموزش و فراگیری به منظور ارتقا عملکرد خود هستند. پژوهش حاضر بر اساس نیاز یادگیری مناسب و عمیق پرستاران بخش مراقبت های ویژه به مهارت تفسیر گازهای خون شریانی در مراقبت از بیماران بدحال و تاثیر ارزیابی تکوینی همراه با ارائه بازخورد مناسب در ایجاد این مهارت انجام شده است.روش کار: این مطالعه یک پژوهش نیمه تجربی است که در آن، 90 نفر از پرستاران شاغل به کار در بخش های مراقبت های ویژه سه بیمارستان شرکت کردند. نمونه های این پژوهش به روش نمونه گیری در دسترس و بر اساس معیارهای ورود انتخاب شدند. مهارت تفسیر گازهای خون شریانی پرستاران قبل و بعد از اجرای مداخله آموزشی اندازه گیری شد. سپس یافته ها با کمک روش های آماری توصیفی و استنباطی توسط نرم افزار SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که میانگین نمرات پیش آزمون در گروه بازخورد کتبی شفاهی، در گروه بازخورد کتبی 12.93±2.27 و در گروه کنترل 12.43±2.51 بود. همچنین بین سه گروه در ابتدای مطالعه اختلاف معنی داری وجود نداشت (P=0.157)، و میانگین پس آزمون در گروه بازخورد کتبی شفاهی 20.33±1.58، و درگروه بازخورد کتبی 18.40±1.84، و در گروه کنترل 15.96±1.56 بود. پس از انجام مداخله میانگین نمرات گروه ها با هم اختلاف معنی داری داشت (P<0.001).نتیجه گیری: استفاده از ارزیابی تکوینی همراه با ارائه بازخورد کتبی و شفاهی در فراگیران، می تواند موجب بهبود مهارت تفسیر گازهای خون شریانی شود. بنابراین پیشنهاد می شود از ارزیابی تکوینی همراه با ارائه بازخورد کتبی و شفاهی در برنامه های آموزشی استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    8-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    911
  • دانلود: 

    617
چکیده: 

مقدمه: پرستاران به عنوان بزرگترین نیروی انسانی مراکز بهداشتی درمانی باید اقدامات خود را مبتنی بر شواهد انجام دهند، از این رو باید آگاهی زیادی از اصول روش تحقیق داشته باشند. با توجه به کمرنگ بودن امر پژوهش در میان پرستاران شاغل در بالین، لزوم توجه بیشتر به دانش و آموزش مداوم این جمعیت احساس می شود. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش روش تحقیق مقدماتی بر دانش پرستاران بالینی شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی در استان آذربایجان شرقی انجام شد.روش کار: این مطالعه نیمه تجربی با شرکت 90 نفر از پرستاران بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و در سال 1393 انجام شد، افراد با استفاده از اسلاید، کار گروهی و پرسش و پاسخ در طول دو روز و مجموعا 12 ساعت آموزش دیدند. دانش افراد قبل و بعد از برگزاری دوره، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته، که روایی و پایایی آن تایید شده بود، سنجیده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 17 و با آمار توصیفی و آزمون T زوجی تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین نمره دانش افراد قبل و بعد از برگزاری کارگاه تفاوت آماری معنی داری داشت و برگزاری کارگاه باعث افزایش دانش افراد شد. همچنین نمره دانش با میزان تحصیلات و جنس ارتباط آماری معنی دار داشت.نتیجه گیری: آموزش روش تحقیق به شکل برگزاری کارگاه باعث افزایش دانش پرستاران می شود. با توجه به اهمیت عملکرد مبتنی در شواهد در بالین و از سویی دور بودن پرستاران از فعالیتهای پژوهشی، لزوم توجه بیشتر نسبت به آموزش مداوم و تاکید بر امر پژوهش در میان این جمعیت توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 911

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    16-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    707
  • دانلود: 

    596
چکیده: 

مقدمه: نوع رویکرد مطالعه و یادگیری دانشجویان، در میزان رضایت از دوره و پیشرفت تحصیلی نقش دارد. پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه رویکرد مطالعه عمل فکورانه با رضایت از دوره آموزشی و پیشرفت تحصیلی انجام گرفته است.روش کار: این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان پرستاری ترم سوم، پنجم و هفتم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، و نمونه پژوهش شامل نمونه در دسترس در این مقطع زمانی (187 نفر) بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد رویکرد مطالعه عمل فکورانه متشکل از 25 سوال، و یک گویه کلی به منظور سنجش رضایت کلی از دوره، و از معدل دانشجویان برای پیشرفت تحصیلی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آمار توصیفی و استنباطی (ضرایب همبستگی، تحلیل واریانس، و آزمون t مستقل) استفاده گردید.یافته ها: بین رویکرد مطالعه عمل فکورانه و متغیرهای پیشرفت تحصیلی و رضایت از دوره همبستگی معنی داری وجود داشت (P=0.001). این رابطه بین رضایت از دوره و پیشرفت تحصیلی نیز دیده شده است (P=0.001). یافته ها همچنین نشان داد که با بالا رفتن ترم تحصیلی، همبستگی بین مولفه های مذکور افزایش یافته است.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پژوهش، رشد مطالعه عمل فکورانه می تواند برای مواجهه با دشواری های نظری آموزش پرستاری و آمادگی در راستای مواجهه با پیچیدگی های محیط بالینی در پرستاران موثر باشد. بنابراین دست اندرکاران و برنامه ریزان آموزشی حوزه آموزش پرستاری می بایست با اتخاذ راهبردهای آموزشی، سعی در ارتقای این مهارتها در دانشجویان خود و ارتقای سلامت در جامعه داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 707

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 596 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

نوحی عصمت | شکوری افشین

نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    24-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1330
  • دانلود: 

    721
چکیده: 

مقدمه: مراقبت مبتنی بر شواهد در واقع کاربرد بهترین مستندات علمی در تصمیم گیری های بالینی برای انجام بهترین مراقبت است. یکی از چالش های مهم در این مسیر کارآیی مداخلات پرستاری است. مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل تسهیل کننده و بازدارنده عملکرد مبتنی بر شواهد در پرستاری انجام شد.روش کار: این پژوهش یک مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی است. جامعه پژوهش متشکل از پرستاران بالینی، مدیران پرستاری و مدرسین پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان بود. نمونه مورد مطالعه 300 نفر محاسبه شد. در سال 1392 به روش نمونه گیری احتمالی ساده با استفاده از پرسشنامه 12 سوالی در زمینه تسهیلات و 24 سوال در زمینه موانع کابرد پرستاری مبتنی بر شواهد بر اساس مقیاس 5 درجه ای لیکرث از کاملا موافق تا کاملا مخالف مورد مطالعه قرار گرفت. برای دستیابی به اهداف تحقیق داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 16 و با استفاده از آزمون های آماری پارامتری (t-test و ANOVA) و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل گردید.یافته ها: بیشترین تسهیل کننده از دید پرستاران به ترتیب مربوط به برگزاری دوره های بازآموزی روش های تحلیل و بکارگیری شواهد (%27.7) و بیشترین موانع مربوط به موانع اجرایی (46±2.2) از جمله عدم دسترسی آسان به اطلاعات پژوهشی به روز و کارآمد (%38.12) بود. بین نمره موانع و تسهیلات ارتباط معنی دار و معکوس وجود داشت P=0.02) و (r=-0.15. بین موانع و تسهیلات بر اساس متغیرهای زمینه ای غیر از متغیر سن و سابقه کار P<0.05 در مورد بقیه متغیرها ارتباط معنی دار آماری مشاهده نشد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج، آموزش بعنوان تسهیل کننده مهم و دسترسی ناکافی به شواهد به عنوان بزرگترین باز دارنده عملکرد مبتنی بر شواهد مطرح بوده است. لذا با مدیریت مناسب رفع موانع و تامین تسهیلات، از طرفی حمایت و تشویق از کاربرد شواهد در عمل، رویکردهای پرستاری تغییر می یابد. برای دستیابی به این مهم، پرستاران نیازمند آموزش مستمر و کاربردی در این زمینه هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1330

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 721 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    31-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1964
  • دانلود: 

    889
چکیده: 

مقدمه: تغییرات شیوه زندگی و عادات غذایی مردم جهت استفاده از غذاهای چرب و انرژی زا و کاهش فعالیت فیزیکی موجب شیوع روبه رشد اضافه وزن و چاقی در زنان شده است. این مطالعه با هدف تعیین وضعیت رفتار تغذیه ای زنان با وزن بالا بر اساس الگوی ارتقای سلامت پندر انجام شد.روش: در این مطالعه توصیفی- مقطعی 384 زن با شاخص توده بدنی بیشتر از 25 به صورت در دسترس انتخاب شدند. جامعه پژوهش شامل تمام زنان با وزن بالا، مراجعه کننده به درمانگاه های بیمارستان فاطمیه شهر همدان در سال 1393 می باشد. گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه سازه های مدل پندر و رفتار تغذیه ای انجام شد. داده ها با استفاده از نرم افزار spss ویراست 16 و آزمون های همبستگی و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین سن زنان با وزن بالا 38.92±9.01 سال و میانگین شاخص توده بدنی 29.2±2.28 (kg/m2) بود. در مطالعه حاضر وضعیت رفتار تغذیه ای در زنان در سطح نامطلوبی بود (38.7±12.05) و نتایج آنالیز رگرسیون، %82 از رفتار تغذیه ای زنان را براساس سازه های موانع درک شده، احساس مثبت مرتبط با رفتار، خودکارآمدی درک شده و تعهد به عمل، پیش بینی کرد F=12.75)، R2=0.82، (P<0.001.نتیجه گیری: در این مطالعه رفتار تغذیه ای زنان در سطح نامطلوبی بود، با توجه به نقش مهم زنان در حفظ سلامت سایر اعضای خانواده، لزوم ارتقای آگاهی آنان در زمینه رفتارهای تغذیه ای مطلوب و کاهش رفتارهای نامطلوب احساس می شود. بنابراین بر اساس نتایج این مطالعه توصیه می شود در برنامه ریزی برای اجرای مداخلات ارتقا دهنده رفتار تغذیه ای در زنان باید بر استراتژی های افزایش خودکارآمدی، تعهد به عمل و احساسات مثبت مرتبط با رفتار و کاهش موانع درک شده بیشتر تاکید نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1964

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 889 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    40-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2372
  • دانلود: 

    1104
چکیده: 

مقدمه: کیفیت زندگی یک مفهوم چندبعدی است که عوامل مهم و متعددی نظیر وضعیت جسمی و روانی بر آن تاثیر می گذارد. از سویی استرس شغلی نیز یکی از عوامل اساسی در کاهش بهره وری در سازمان ها است. مطالعه حاضر با هدف بررسی کیفیت زندگی و ارتباط آن با استرس شغلی در پرستاران شاغل در بیمارستان های شهر ساری در سال 1394 انجام شد.روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی بود که بر روی 940 نفر از پرستاران شاغل در کلیه بیمارستان های شهر ساری، به روش سرشماری انجام شد. گردآوری داده های مطالعه با استفاده از پرسش نامه کیفیت زندگی 36 سوالی و استرس شغلی HSE (Health and Safety Executive) استاندارد انجام گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آنالیز واریانس، تی تست، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی توسط نسخه 18 نرم افزار SPSS صورت گرفت.یافته ها: اکثریت واحدهای مورد پژوهش با فراوانی 62.2 درصد دارای کیفیت زندگی متوسطی بودند. همچنین میانگین و انحراف معیار کلی استرس شغلی 115.02±20.94 برآورد شد که نشان دهنده استرس زیاد در پرستاران بود. بین بعد کلی سلامت جسمی و سلامت روانی با تمام ابعاد استرس شغلی به استثنای خرده مقیاس کنترل و حمایت مسوولین ارتباط معنی داری وجود داشت (P<0.05). همچنین بین جنس و نظام کاری با کیفیت زندگی و نیز بین سن، سابقه، وضعیت تاهل و نظام کاری با استرس شغلی افراد ارتباط معنی دار آماری وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری: یافته ها نشان داد افزایش استرس شغلی پرستاران بر برخی از ابعاد کیفیت زندگی آنان تاثیر منفی می گذارد. لذا می بایست مدیران پرستاری با آگاهی از نتایج این پژوهش، با برقراری ارتباط صحیح با پرستاران و حمایت آنان در جهت کاهش نیازهای فیزیکی، فشارهای روان شناختی و مشارکت پرسنل در تصمیم گیری ها در جهت کاهش استرس شغلی عمل نمایند که متعاقبا سبب افزایش کیفیت کاری و کیفیت زندگی پرستاران می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2372

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1104 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    49-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1648
  • دانلود: 

    867
چکیده: 

مقدمه: هوش اخلاقی و نوع دوستی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار انسان ها است و می توانند نقش اساسی در ارتقای رعایت حقوق بیماران داشته باشند. هدف این مطالعه بررسی رابطه هوش اخلاقی و نوع دوستی با نگرش پرستاران نسبت به رعایت حقوق بیماران بود.روش کار: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه آماری این تحقیق شامل 200 نفر از پرستاران شاغل علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در سال 1393 بودند که به روش خوشه ای چند مرحل ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه هوش اخلاقی لینک و کیل و پرسش نامه نوع دوستی کارلو و همکاران و مقیاس حقوق بیماران هوشمند و همکاران استفاده شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شدند و در محیط نرم فزار SPSS ویرایش 19 در سطح معنی داری P<0.05 با استفاده از آزمونهای آمار توصیفی و آماره های تحلیلی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه) تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد بین متغیر نوع دوستی (r=0.447)، مولفه درستکاری (r=0.234)، مولفه مسوولیت پذیری (r=0.459)، مولفه بخشش (r=0.646) و مولفه دلسوزی (r=0.518) با نگرش پرستاران نسبت به رعایت حقوق بیماران رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (P<0.05). نتایج ضریب همبستگی چند متغیری به روش Enter نشان داد که مولفه های هوش اخلاقی و متغیر نوع دوستی در تبیین نگرش پرستاران نسبت به رعایت حقوق بیماران (R2=%58.8) سهم دارند.نتیجه گیری: نتیجه حاصل از این تحقیق نشان داد که مولفه های هوش اخلاقی و متغیر نوع دوستی در پیش بینی نگرش پرستاران نسبت به رعایت حقوق بیماران نقش دارند. بنابراین، به نظر می رسد با افزایش هوش اخلاقی و نوع دوستی می توان نگرش پرستاران نسبت به رعایت حقوق بیماران تقویت کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1648

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 867 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    57-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1163
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

مقدمه: اجتماعی شدن حرفه ای پرستاران از ضروریات این حرفه مراقبتی بوده و رابطه مستقیمی با کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرستاران دارد. این مطالعه با هدف بررسی موانع اجتماعی شدن پرستاران و ارائه راهکارهایی برای رفع این موانع انجام شده است.روش: این مطالعه مروری یکپارچه با استفاده از روش بروم انجام گرفت. در این راستا مطالعاتی که در راستای هدف پژوهشی بودند، به زبان انگلیسی و یا فارسی نگارش شده بودند، دسترسی به متن کامل آنها ممکن بود و سال چاپ آنها مربوط به ده سال اخیر بود وارد مطالعه شدند و مقالات بی نام، بدون تاریخ و غیرعلمی از مطالعه حذف شدند. از دامنه وسیعی از کلید واژه ها همچون اجتماعی شدن حرفه ای، پرستاری و پرستار برای بازیابی مطالعات استفاده گردید. برای یافتن مطالعات مرتبط در کنار مطالعه کتابخانه ای از پایگاههای اطلاعاتی معتبر فارسی و بین المللی همچون sid، magiran، iranmede، google scholar، medline، scopus، Elsevier، pubmed، sciencedirect استفاده شد. در نهایت 21 مقاله وارد مطالعه شدند. داده ها بر اساس روش بروم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج تحلیل ها نشان داد که موانع اجتماعی شدن پرستاران شامل سه دسته کلی عوامل حرفه ای، عوامل اقتصادی- تسهیلات رفاهی و عوامل اجتماعی می باشد.نتیجه گیری: ارائه مراقبت با کیفیت و مطلوب توسط پرستاران بدون توجه به جایگاه اجتماعی و ارتقا آن امکان پذیر نمی باشد. لذا، سیستم های بهداشتی و مراقبتی برای ارتقا کیفیت خدمات درمانی و رضایتمندی بیماران بایستی موانع حرفه ای، اقتصادی و اجتماعی را مد نظر قرار داده و تمهیدات لازم در جهت رفع این موانع را بکار گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1163

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button