مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

912
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کارگاه روش تحقیق بر دانش پرستاران بالینی مراکز آموزشی درمانی استان آذربایجان شرقی در سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: پرستاران به عنوان بزرگترین نیروی انسانی مراکز بهداشتی درمانی باید اقدامات خود را مبتنی بر شواهد انجام دهند, از این رو باید آگاهی زیادی از اصول روش تحقیق داشته باشند. با توجه به کمرنگ بودن امر پژوهش در میان پرستاران شاغل در بالین, لزوم توجه بیشتر به دانش و آموزش مداوم این جمعیت احساس می شود. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش روش تحقیق مقدماتی بر دانش پرستاران بالینی شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی در استان آذربایجان شرقی انجام شد.روش کار: این مطالعه نیمه تجربی با شرکت 90 نفر از پرستاران بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و در سال 1393 انجام شد, افراد با استفاده از اسلاید, کار گروهی و پرسش و پاسخ در طول دو روز و مجموعا 12 ساعت آموزش دیدند. دانش افراد قبل و بعد از برگزاری دوره, با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته, که روایی و پایایی آن تایید شده بود, سنجیده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 17 و با آمار توصیفی و آزمون T زوجی تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین نمره دانش افراد قبل و بعد از برگزاری کارگاه تفاوت آماری معنی داری داشت و برگزاری کارگاه باعث افزایش دانش افراد شد. همچنین نمره دانش با میزان تحصیلات و جنس ارتباط آماری معنی دار داشت.نتیجه گیری: آموزش روش تحقیق به شکل برگزاری کارگاه باعث افزایش دانش پرستاران می شود. با توجه به اهمیت عملکرد مبتنی در شواهد در بالین و از سویی دور بودن پرستاران از فعالیتهای پژوهشی, لزوم توجه بیشتر نسبت به آموزش مداوم و تاکید بر امر پژوهش در میان این جمعیت توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ارشدی بستان آباد، محمد، عبدالعلی پور، مرضیه، اصغری، الناز، نظری، لیلا، عبدالرحمانی، نفیسه، عابدینی، کبری، و ضیالامع، لیلی. (1395). تاثیر کارگاه روش تحقیق بر دانش پرستاران بالینی مراکز آموزشی درمانی استان آذربایجان شرقی در سال 1393. آموزش پرستاری، 5(2 (پیاپی 16))، 8-15. SID. https://sid.ir/paper/238370/fa

    Vancouver: کپی

    ارشدی بستان آباد محمد، عبدالعلی پور مرضیه، اصغری الناز، نظری لیلا، عبدالرحمانی نفیسه، عابدینی کبری، ضیالامع لیلی. تاثیر کارگاه روش تحقیق بر دانش پرستاران بالینی مراکز آموزشی درمانی استان آذربایجان شرقی در سال 1393. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(2 (پیاپی 16)):8-15. Available from: https://sid.ir/paper/238370/fa

    IEEE: کپی

    محمد ارشدی بستان آباد، مرضیه عبدالعلی پور، الناز اصغری، لیلا نظری، نفیسه عبدالرحمانی، کبری عابدینی، و لیلی ضیالامع، “تاثیر کارگاه روش تحقیق بر دانش پرستاران بالینی مراکز آموزشی درمانی استان آذربایجان شرقی در سال 1393،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 2 (پیاپی 16)، pp. 8–15، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238370/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button