Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    545
  • دانلود: 

    544
چکیده: 

مقدمه عملکرد مبتنی بر شواهد مستلزم این است که کارکنان بالینی در حیطه های مختلف آموزش، بالین و مدیریت، مهارت های استفاده از شواهد حاصل از پژوهش را بیاموزند و در عمل به کار گیرند. هدف از این مطالعه تعیین ارتباط سبک یادگیری با عملکرد مبتنی بر شواهد در پرستاران بود. روش کار این مطالعه بر روی 319 پرستار شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمانشاه در سال 1394 به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بصورت انتساب متناسب انجام گردید. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش شامل دو پرسشنامه سبک یادگیری Vark و عملکرد مبتنی برشواهد و فرم مشخصات جمعیت شناختی بود. روایی و پایایی پرسشنامه سبک یادگیری Vark در داخل و خارج کشور تایید شده است. روایی پرسشنامه عملکرد مبتنی بر شواهد از طریق روایی محتوی تایید و به منظور تعیین اعتبار این پرسشنامه، روش آزمون-بازآزمون استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ابزار تحلیلی سبک یادگیری Vark طراحی شده در محیط Excel، آزمون همبستگی اسپیرمن و کای دو انجام شد. یافته ها سبک یادگیری غالب تک مدله (1/84 درصد) و از نوع شنیداری با فراوانی نسبی (3/46 درصد) بود. میزان آگاهی از عملکرد مبتنی بر شواهد (2/53 درصد) پرستاران متوسط بود. نگرش (6/52 درصد) افراد نسبت به عملکرد مبتنی بر شواهد مثبت بود. میزان عملکرد مبتنی بر شواهد بیشتر پرستاران (8/57 درصد) در سطح تقریبا مطلوبی قرار داشت. بین سبک های یادگیری پرستاران و میزان عملکرد مبتنی بر شواهد ارتباط آماری معنادار وجود نداشت. نتیجه گیری پرستاران دارای سبک های یادگیری متفاوت هستند. توسعه روش های آموزشی موثر و متناسب با سبک یادگیری کمک خواهد کرد که با افزایش آگاهی پرستاران باعث افزایش میزان عملکرد مبتنی بر شواهد آنها شود. آموزش مدون و اصولی برای افزایش آگاهی و بهبود نگرش نسبت به عملکرد مبتنی بر شواهد و نیز آموزش پرستاری در خصوص مفاهیم عملکرد مبتنی بر شواهد بصورت علمی و آموزش کارگاهی و ایجاد تسهیلات ضروری به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 545

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 544 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    9-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    797
  • دانلود: 

    739
چکیده: 

مقدمه ساکشن لوله تراشه یکی از اقدامات اساسی در مراقبت و حفظ راه هوایی است. چنان چه انجام این روش مراقبتی در بیماران با روش مناسب انجام نشود با عوارض زیادی برای بیمار همراه است. شواهد موجود در خصوص دانش و عملکرد پرستاران از ساکشن لوله تراشه با یافته های مختلفی همراه است. هدف از این مطالعه، تعیین دانش و عملکرد پرستاران در خصوص ساکشن لوله تراشه در بخش های مراقبت ویژه بوده است. روش کار دراین مطالعه توصیفی تحلیلی، 112 پرستار شاغل در بخش های مراقبت های ویژه مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1396 به صورت سرشماری وارد پژوهش شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات شامل پرسشنامه خودگزارشی 17 سوالی برای سنجش دانش وچک لیست مشاهده عملکرد (22 گویه) پرستاران در رابطه با ساکشن لوله تراشه بود. داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 20 و آزمون های توصیفی و استنباطی (تحلیل رگرسیون، ضریب همبستگی اسپیرمن و من ویتنی) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. سطح معنی داری p<0/05 درنظر گرفته شد. یافته ها میانگین دانش کلی پرستاران بخش های مراقبت های ویژه (91/10± ) 06/71 و میانگین عملکرد کلی پرستاران بخش های مراقبت های ویژه (59/7± ) 22/41 بوده است. آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن نشان داد، بین دانش کلی با عملکرد پرستاران در خصوص ساکشن لوله تراشه ارتباط معنی داری وجود نداشت. همچنین آزمون نشان داد، بین سن و سابقه کار با دانش کلی پرستاران در خصوص ساکشن لوله تراشه ارتباط معنی دار وجود داشت (05/0>P)؛ اما با عملکرد کلی پرستاران ارتباط معنی داری وجود نداشت. نتیجه گیری نتایج نشان داد دانش و عملکرد پرستاران بخش های مراقبت ویژه در خصوص ساکشن لوله تراشه به ترتیب خوب و متوسط بوده است. به نظر می رسد ضروری است، مداخلات آموزشی و ساختاری توسط مدیران در این خصوص صورت بگیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 797

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 739 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    18-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2483
  • دانلود: 

    1572
چکیده: 

مقدمه دانشجویان پرستاری در معرض استرس های گوناگون از جمله مسائل آموزشی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی قرار دارند که می تواند در عملکرد تحصیلی و سلامت روانی آنها تاثیر نامطلوب داشته باشد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر مدیریت استرس بر میزان افسردگی، اضطراب و استرس در اولین تجربه بالینی دانشجویان پرستاری است. روش کار مطالعه نیمه تجربی حاضر در سال 1395 در دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شده است. دانشجویان ورودی مهرماه به عنوان گروه کنترل و دانشجویان ورودی بهمن به عنوان گروه آزمون در نظر گرفته شدند. مجموع دانشجویان مشارکت کننده در پژوهش 48 نفر بود که به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. گروه آزمون، مداخله (آموزش مدیریت استرس، 4 ساعت طی 2 روز) را دریافت نمودند. گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند. میزان افسردگی، اضطراب و استرس در دو گروه، 4 روز قبل از کارآموزی و بعد از پایان کارآموزی با استفاده از مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس 21 (DASS 21) بررسی شد. تحلیل داده ها با استفاده از SPSS نسخه 21 و آزمون های تی مستقل، تی زوجی، من-ویتنی و ویلکاکسون انجام شد. یافته ها نتایج نشان داد، میانگین نمره اضطراب و افسردگی پس از مداخله بین دو گروه اختلاف معنادار آماری نداشت (به ترتیب با 492/0 = p و 057/0 = p). اما میانگین نمره استرس پس از مداخله در گروه آزمون در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری کاهش یافت (به ترتیب 4/5 ± 0/6 و 12/11 ± 08/13 با 008/0 p =). نتیجه گیری نتایج حاکی از اثربخشی برگزاری مدیریت استرس بر میزان استرس دانشجویان می باشد. پیشنهاد می شود که قبل و حین آموزش بالینی، برنامه های مدیریت استرس برای دانشجویان درنظرگرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2483

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1572 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    25-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    587
  • دانلود: 

    689
چکیده: 

مقدمه نخستین و مهمترین مسئله نوجوانان ناشنوا، اشکال در برقراری ارتباط است که مشکلات زیادی برای نوجوانان و خانواده های آنان ایجاد می کند. از این رو بهبود ویژگی های روانشناختی این افراد مورد توجه بسیاری از درمانگران قرار گرفته است. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر خودکارآمدی عمومی و ترس اجتماعی در پسران نوجوان با آسیب شنوایی انجام شد. روش کار پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل می باشد. از میان پسران نوجوان ناشنوای مراکز استثنایی شهر خرم آباد نمونه ای به حجم 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد و به طور تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل (هر گروه 15 نفر)، جایگزین شدند. گروه مداخله 8 جلسه 90 دقیقه ای آموزش مهارت های ارتباطی دریافت کرد و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. گروه ها پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر ((Sherer و مقیاس هراس اجتماعی کانورConnor) ) را به عنوان پیش آزمون و پس آزمون تکمیل کردند. در نهایت داده ها با روش تحلیل کوواریانس چندمتغیره (MANCOVA) و به کمک نرم افزار SPSS-21 تحلیل شدند. یافته ها یافته ها نشان داد در مرحله پس آزمون بین میانگین های خودکارآمدی عمومی و ترس اجتماعی گروه های مداخله و کنترل تفاوت معناداری وجود داشت. به عبارت دیگر آموزش مهارت های ارتباطی باعث افزایش خودکارآمدی عمومی و کاهش ترس اجتماعی در پسران نوجوان با آسیب شنوایی گردید (001/0P<). نتیجه گیری با توجه به تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر خودکارآمدی عمومی و ترس اجتماعی توصیه می شود مشاوران، درمانگران و روانشناسان بالینی از روش مذکور برای افزایش خودکارآمدی عمومی و کاهش ترس اجتماعی در نوجوانان ناشنوا استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 587

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 689 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    32-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    605
  • دانلود: 

    591
چکیده: 

مقدمه پرستاران به عنوان یکی از اعضاء تیم درمان، نیاز است در امر مراقبت از بیمار از بهترین شواهد موجود و نتایج تحقیقات معتبر در عملکرد خود استفاده کنند. مقاله حاضر با هدف بررسی مقایسه ای دانش، نگرش و عملکرد پرستاری مبتنی بر شواهد در سه بیمارستان منتخب از دانشگاه های علوم پزشکی تهران، سمنان و لرستان را در سال 1396 انجام شد. روش کار این مطالعه از نوع توصیفی-تحلیلی بود که 524 پرستار شاغل در بیمارستان های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و لرستان و تهران از نظر دانش، نگرش و عملکرد مبتنی بر شواهد مورد ارزیابی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه عملکرد مبتنی بر شواهد با دو بخش اطلاعات جمعیت شناختی و سه بعد دانش، نگرش و عملکرد مبتنی بر شواهد، بود. داده ها پس از جمع آوری وارد نرم افزار SPSS نسخه 16 شده و با آمار توصیفی و تحلیلی (آنووا و ضریب همبستگی اسپیرمن) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها در این مطالعه میانگین عملکرد مبتنی بر شواهد در سه حیطه دانش، نگرش کاربرد در پرستاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان و لرستان نسبت به دانشگاه تهران تفاوت معنی دار داشت (P<0. 0001). بین جنس، سن، سابقه کار و عملکرد مبتنی بر شواهد ارتباط معنی دار بود ولی بین سطح تحصیلات و عملکرد مبتنی بر شواهد ارتباط معنی دار وجود نداشت. نتیجه گیری با توجه به نتایج مطالعه، عملکرد مبتنی بر شواهد در پرستاران استانهای سمنان و لرستان نسبت به استان تهران بیشتر بود. با اجرای اصول پرستاری مبتنی بر شواهد می توان با کم کردن فاصله بین تحقیق و عمل پرستاری، از نتایج پژوهش در بالین استفاده کرده و کیفیت مراقبت را افزایش داد و با این کار هویت مستقل پرستاری نیز ارتقاء می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 605

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 591 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    39-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    703
  • دانلود: 

    591
چکیده: 

مقدمه درآموزش دانشگاهی منظور از آموزش، ایجاد تغییرات مناسب در دانش آموختگان است. در کلیه جوامع، اهداف آموزشی به همدیگر شباهت دارند، ولی برنامه ریزی ها با سنت ها و فرهنگ های هر یک از جوامع ارتباط پیدا می کند. مقایسه نظام های مختلف آموزشی باعث ارتقای محتوا و کیفیت برنامه آموزشی می گردد؛ لذا این مطالعه با هدف مقایسه برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری در ایران، اردن و ترکیه انجام شده است. روش کار این مطالعه توصیفی-تطبیقی به روش Beredy (1964) در سال 1396 انجام شد. برای دست یابی به جزئیات کامل برنامه آموزشی و لیست واحدهای درسی به تفضیل، سایت وزارت بهداشت ایران، سایت چندین دانشکده پرستاری در ایران، اردن و ترکیه مورد استفاده قرار گرفت. برای دست یابی به بعضی اطلاعات مورد نیاز، جستجوی اینترنتی از متون فارسی و انگلیسی با استفاده از کلید واژه های کارشناسی ارشد پرستاری، آموزش پرستاری، کوریکولوم، کیفیت آموزش، ایران، اردن و ترکیه، در سال های 2007 تا 2017 انجام شد. اطلاعات موردنیاز جمع آوری شده و با استفاده از مدل چهار مرحله ای Beredy توصیف، تفسیر، هم جواری و مقایسه، تطبیق برنامه ها انجام شد. مقایسه در حیطه های زمان شروع آموزش دانشگاهی، رسالت دانشکده ها و هدف از آموزش فراگیران، شرایط ورود، تعداد واحدها، گرایش ها و نقش اعضای هیات علمی بود. یافته ها برنامه کارشناسی ارشد در هر سه کشور دارای رسالت، اهداف و وظایف شغلی مشخص می باشد. شرایط ورود در ایران و ترکیه شامل قبولی در آزمون ورودی و داشتن مدرک کارشناسی پرستاری می باشد و در ترکیه مصاحبه نیز صورت می گیرد. در اردن، داوطلبین باید شرایط، اولویت ها، ظرفیت پذیرش و برنامه ها را در سایت دانشکده کنترل نموده و در صورت فراهم بودن شرایط، در این مقطع تحصیل نمایند. درترکیه امکان گذراندن دوره بصورت پاره وقت و در شیفت عصر نیز فراهم می باشد. نتیجه گیری با توجه به نتایج مطالعه حاضر، پیشنهاد می شود جهت بهبود کیفیت آموزشی دوره در ایران، توجه به سوابق بالینی، انجام مصاحبه قبل از ورود به دوره، برگزاری دوره های پاره وقت و اضافه نمودن بعضی از گرایش ها با توجه به نیازهای جامعه، لحاظ شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 703

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 591 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    48-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    863
  • دانلود: 

    625
چکیده: 

مقدمه اهمال کاری در دانشجویان پرستاری می تواند، اثرات جبران ناپذیری برجای بگذارد، عوامل بسیار زیادی بر اهمال کاری موثر هستند که خوش بینی یکی از عواملی است که اثرات آن بر فرد اهمال کار نامشخص می باشد؛ از این رو مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه بین خوش بینی با اهمال کاری را در دانشحویان پرستاری انجام شده است. روش کار در این مطالعه توصیفی همبستگی که در طی سال 1397 در شمال غرب کشور انجام شد، 315 دانشجوی پرستاری با روش نمونه گیری در دسترس وارد مطالعه شدند و ارتباط خوشبینی و اهمال کاری به کمک پرسشنامه های اهمال کاری تاکمن و خوشبینی شییر و کارو با استفاده از آمار استنباطی همبستگی پیرسون و نسخه 19 نرم آفزار آماری SPSS سنجیده شد. میزان p کمتر از 5 صدم معنی دار در نظر گرفته شد. یافته ها میانگین و انحراف معیار اهمال کاری در دانشجویان (50/03± 47/25) مطالعه حاضر در سطح بالایی قرار داشت حال آنکه میانگین و انحراف معیار خوشبینی (01/04± 69/32) آنان در سطح متوسطی بود و دارای ارتباط آماری معنی داری بود (001/0P=). همچنین میانگین اهمال کاری و خوشبینی با افزایش ترم، افزایش نشان داد. کمترین نمره اهمال کاری و خوشبینی در دانشجویان ترم یک و بیشترین آن در ترم آخر مشاهده شد. نتیجه گیری خوشبینی و اهمال کاری در دانشجویان شرکت کننده در مطالعه حاضر به ترتیب در سطوح بالا و متوسط بودند که با یکدیگر ارتباط معنی داری داشتند، از طرفی دیگر مشاهده شد که افزایش خوشبینی موجب اهمال کارتر شدن دانشجویان مورد مطالعه شد. محققین انجام مطالعات بنیادی و همچون عوامل موثر بر خوشبینی و اهمال کاری را پیشنهاد می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 863

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 625 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

آموزش پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    55-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    789
  • دانلود: 

    808
چکیده: 

مقدمه دغدغه های شغلی همچون ناکافی بودن تعداد کارکنان، حجم کاری بالا، ساعات کاری طولانی و فشار کاری باعث می شود پرستاران نتوانند نقش خود را در قبال خانوادشان ایفا کنند. از سوی دیگر، پرستاران به علت مشکلات خانوادگی معمولا نمی توانند وظایفشان را در محیط کار انجام دهند. مطالعه حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر تعادل کار-زندگی پرستاران انجام شده. روش کار این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی و تک مقطعی بود که بر روی (225) پرستار در (6) بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال (1396) شامل (2) بیمارستان آموزشی-درمانی و (4) بیمارستان درمانی که به روش طبقه ای تصادفی انتخاب شده بودند، انجام شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه وونگ و کو که شامل شش بعد و بیست سوال بود. جمع آوری گردید. تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی با استفاده از نرم افزارSPSS نسخه (22) و در بخش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارSMARTPLS نسخه (2) انجام شد. یافته ها در این پژوهش (225) پرستار مرد و زن با وضعیتهای استخدامی رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مشارکت کرده یودند. از بین ابعاد مورد بررسی، بعد انعطاف شغلی (0. 89)، تعهد کاری (0. 88) و حمایت کاری (0. 87) بیشترین تاثیر را بر تعادل کار و زندگی پرستاران داشتند. نتیجه گیری با توجه به اهمیت تعادل کار و زندگی در پرستاران توصیه می شود، مدیران شرایط ایجاد انعطاف شغلی مانند استقرار سیستم پرستاری الکترونیک و ایجاد گروه های حمایتی را فراهم نمایند. رسیدگی به وضعیت معیشتی پرستاران، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و مصاحبه با پرستاران، ایجاد مهدکودک هایی با ساعات کار طولانی نیز می تواند در برقراری تعادل موثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 789

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 808 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button