Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1694
  • دانلود: 

    856
چکیده: 

مقدمه: روش های آموزش مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی، روش های فعال آموزشی در پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی هستند. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر روش های آموزشی مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا در سال تحصیلی 93-1392 بود. در مجموع 60 دانشجو با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در سه گروه (هر گروه 20 دانشجو) جایگزین شدند. همه گروه ها آزمون معلم ساخته پیشرفت تحصیلی و پرسشنامه خودکارآمدی شرر و همکاران را به عنوان پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری تکمیل کردند. گروه های آزمایش به طور مجزا 10 جلسه 80 دقیقه ای با روش های مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی درس پرستاری کودکان را آموزش دیدند. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 19 و روش کوواریانس چند متغیره تحلیل شد.نتایج: نتایج نشان داد بین میانگین پس آزمون و پیگیری گروه های آزمایش و کنترل در هر دو متغیر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تفاوت معناداری وجود داشت. علاوه بر آن بین میانگین پس آزمون و پیگیری روش های مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی در هیچ یک از متغیرها تفاوت معناداری وجود نداشت (P<0.05).نتیجه گیری: یافته ها نشان داد هر دو روش آموزشی توانستند پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان را ارتقا دهند. بنابراین اساتید برای بهبود پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان پرستاری می توانند از روش های مبتنی بر وب و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1694

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 856 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    11-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1156
  • دانلود: 

    787
چکیده: 

مقدمه: به منظور بازآموزی مداوم فارغ التحصیلان علوم پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه های آموزش مداوم جامعه پزشکی را اجرا نموده است. این تحقیق با هدف ارزیابی عوامل موثر در پیاده سازی یادگیری سیار در برنامه های آموزش مداوم با استفاده از تئوری عمل مستدل در قالب مطالعه موردی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طراحی و اجرا شد.مواد و روش ها: این پژوهش توصیفی، با استفاده از مدل تئوری عمل مستدل اجرا شد. متغیرهای تحقیق شامل متغیر وابسته قصد یادگیری سیار و متغیرهای مستقل تحقیق شامل تمایل به یادگیری سیار، کنترل رفتاری و ذهنیت یادگیری سیار می باشد. جامعه آماری شامل 2375 نفر از مشمولان قانون آموزش مداوم در این دانشگاه بوده و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 330 نفر تعیین و به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای اطلاعات جمع آوری شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش نامه ای محقق ساخته با پایایی (a=0.88) بود که روایی آن توسط 25 نفر از استادان این حوزه تایید شد. برای تحلیل داده ها از آزمون تی و ضریب همبستگی پیرسون و نرم افزار SPSS نسخه 14 استفاده شد.نتایج: بین قصد یادگیری سیار در جامعه مورد مطالعه با هر یک از سه عامل اثرگذار مدل، رابطه مستقیم و معنی داری (P<0.05) وجود داشت. همچنین پارامتر قصد یادگیری سیار بیشترین تاثیر را به ترتیب از ذهنیت یادگیری سیار، تمایل به یادگیری سیار و کنترل رفتاری پذیرفت. از بین متغیرهای اثرگذار در قصد یادگیری سیار بر اساس تئوری عمل مستدل، متغیر ذهنیت و آگاهی یادگیرنده (P<0.05، r=0.845) مهم ترین متغیر شناسایی شد.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش، مدیران برنامه آموزش مداوم باید قبل از اجرای سیستم یادگیری سیار، نسبت به افزایش آگاهی مخاطبان به روش های اثربخش، اقدام کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 787 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    20-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3103
  • دانلود: 

    1039
چکیده: 

مقدمه: امروزه منتورینگ به عنوان مهم ترین جنبه تجربه آموزشی محسوب می شود و یک فرایند مهم مادام العمر برای ارتقای حرفه ای و حمایت روانی است. منتورها فاکتورهای مهمی در توسعه و ارتقای شغلی و کسب موقعیت های مختلف برای دانشجویان پزشکی هستند. نیاز واقعی و جدی به برنامه های منتورینگ کارآمد و فعال در دانشکده های پزشکی برای ارتقای موفقیت های شغلی دانشجو احساس می شود، بنابراین بر آن شدیم تا نظر اساتید بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در مورد ویژگی های یک منتور ایده ال جویا شویم.مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع مطالعه توصیفی- مقطعی می باشد. 114 نفر از اعضای بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت تصادفی و با روش نمونه گیری ساده وارد مطالعه شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس 5 گزینه ای لیکرت استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصین تایید شد. اعتبار پرسشنامه نیز پس از انجام مطالعه مقدماتی با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 0.8 تایید گردید. برای تحلیل اطلاعات جمع آوری شده به کمک نرم افزار SPSS نسخه 16 از آزمون های توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین) و استنباطی (ضریب همبستگی برای ارتباط بین متغیرها) استفاده شد.نتایج: از میان ویژگی های مختلف، ویژگی برانگیزاننده بودن (ایجاد علاقه برای یادگیری عمیق)، مهم ترین ویژگی یک منتور ایده ال با نمره میانگین (4.67) از دید اساتید بالینی می باشد.نتیجه گیری: منتور نقش مهمی در حرفه ای گرایی دانشجویان دارد. با برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه مدت برای اساتید و آموزش مواردی مانند اصول آموزش بزرگسالان، اهداف آموزشی، ارزشیابی، بازخورد و غیره، می توان در توانمندتر کردن اساتید برای ایفای نقش منتور گام برداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3103

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1039 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    26-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    6524
  • دانلود: 

    2290
چکیده: 

مقدمه: استقبال گسترده دانشجویان از شبکه های اجتماعی مجازی، فرصت بی نظیری را برای پیگیری تاثیرات کاربست این رسانه بر قابلیت های تحصیلی آنان فراهم آورده است. از این رو تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر قابلیت های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام گرفت.مواد و روش ها: روش پژوهش از نظر راهبرد اصلی، کمی، از نظر راه کار اجرایی، میدانی و از نظر تکنیک تحلیلی، توصیفی- پس رویدادی بود. جامعه آماری را دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی و محقق اردبیلی در سال تحصیلی 1393-1392، با حجم تقریبی 20000 نفر تشکیل می داد. روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده بود. حجم نمونه با توجه به مدل کرجسی- مورگان و با در نظر گرفتن خطای a=0.05، نزدیک به 377 نفر در نظر گرفته شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه شبکه های اجتماعی مجازی (با پایایی a=0.66)، پرسشنامه قابلیت های پژوهشی در قالب هشت مولفه (با پایایی a=0.97) استفاده شد. روایی ابزار با نظر اساتید راهنما تایید گردید و داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 20 و آزمون آنالیز واریانس چندمتغیره تجزیه و تحلیل شد.نتایج: تاثیر جداگانه کاربست شبکه های مجازی بر قابلیت پژوهشی و مولفه های توانایی انتخاب موضوع و تبیین مساله، جستجوی تحت وب، تبحر در نگارش علمی، اجرای پژوهش و گردآوری داده ها، توانایی طبقه بندی و تحلیل، توانایی تدوین و تفسیر نتایج و گزارش آن معنی دار است و بر توانایی فیش برداری و اخلاق پژوهشی معنی دار نیست. هم چنین تاثیر جنسیت بر مولفه انتخاب موضوع و تبیین مساله و تبحر در نگارش علمی معنی دار و بر سایر مولفه ها معنی دار نیست. در نهایت تاثیر تعامل بین کاربست شبکه های مجازی و جنسیت بر هیچ یک از قابلیت های پژوهشی معنی دار نیست.نتیجه گیری: شبکه های اجتماعی با اتکا به ظرفیت فرامتنی خود در ارتباط هایی که شکل داده اند باعث تفاوت هایی در سطح قابلیت های پژوهشی دانشجویان کاربر شبکه های مجازی در مقایسه با سایرین شده اند. بنابراین آموزش و فرهنگ سازی و نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای این شبکه ها و برنامه ریزی برای آینده می تواند پیشنهادی اساسی برای سیاست گذاران و دست اندرکاران حوزه مجازی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6524

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2290 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    40-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1393
  • دانلود: 

    760
چکیده: 

مقدمه: سرمایه اجتماعی به عنوان شبکه ای از ارتباطات و اعتماد متقابل در سازمان تاثیر زیادی در تولید و خلق دانش دارد. بنابراین هدف از این مطالعه، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در بین کارکنان حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش 1300 نفر از کارکنان شاغل در حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودند. پس از نمونه گیری از طریق فرمول کوکران، حجم نمونه تعداد 296 نفر برآورد شد. برای سنجش مولفه های پژوهش از دو پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه اول برای سنجش میزان سرمایه اجتماعی است. پرسشنامه دوم، پرسشنامه استاندارد حداد برای سنجش مدیریت دانش است. پایایی پرسشنامه سرمایه اجتماعی از طریق ضریب آلفای کرونباخ، 0.682 و پایایی پرسشنامه مدیریت دانش، 0.803 برآورد شد و برای تعیین روایی پرسشنامه ها از نظر استادان این رشته بهره گرفته شد. داده ها بر اساس آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی اسپیرمن) با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19، تحلیل شد.نتایج: کارکنان رسمی با 50.5 درصد بیشترین فراوانی تحقیق را تشکیل دادند. همچنین کارکنان دارای مدرک کارشناسی با 58.5 درصد، بیشترین فراوانی را داشتند. مقادیر به دست آمده برای همه متغیرها نشان می دهد که رابطه مثبت و معناداری بین سرمایه اجتماعی و ابعاد مدیریت دانش وجود دارد و با تایید رابطه معنادار آماری، هر 4 فرضیه فرعی تحقیق تایید می شود (P-value<0.001).نتیجه گیری: به مسوولان و دست اندرکاران این نهاد اجتماعی توصیه می شود به منظور شکوفایی و توسعه سرمایه اجتماعی، بستری مناسب ایجاد کنند تا زمینه ارتقای دانش در سازمان فراهم شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1393

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 760 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    52-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1509
  • دانلود: 

    847
چکیده: 

مقدمه: اتوماسیون اداری موضوعی است که اخیرا در حوزه فناوری اطلاعات مورد توجه زیادی قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی اتوماسیون اداری بر بهره وری کارکنان حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 1392 بود.مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- پیمایشی است. جامعه پژوهش کلیه کارکنان شاغل در حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای- تصادفی، نمونه ای به حجم 153 نفر انتخاب شد. جمع آوری داده ها با دو پرسشنامه محقق ساخته اثربخشی اتوماسیون اداری و بهره وری کارکنان صورت گرفت. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط اساتید خبره تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ برای اثربخشی اتوماسیون اداری 95% و بهره وری کارکنان 93% ارزیابی شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 و آزمون های تی، آنووا، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل ضریب رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: نتایج نشان می دهد که همبستگی اتوماسیون اداری و بهره وری کارکنان (0.846) وجود دارد که در سطح 1% معنادار است. ضریب همبستگی مولفه های بهره وری کارکنان (مرتبط بودن، دقت، صحت، ایمنی، اقتصادی بودن و سرعت) و اتوماسیون اداری به ترتیب از بالاترین میانگین (0.707)، (0.641)، (0.640)، (0.638)، (0.630) و (0.368) است. تمامی این همبستگی ها در سطح 1% معنادار هستند.نتیجه گیری: اطلاعات با استفاده از سیستم اتوماسیون اداری ایمن، با صرفه و به صورت کارا و موثر در دسترس مدیران قرار می گیرد. همچنین تبادل، سرعت و صحت اطلاعات در داخل دفتر و بین دفاتر و محیط آنها توسط سیستم اتوماسیون اداری باعث ایجاد اطلاعات مفید و سودمند برای تصمیم گیری مدیران می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1509

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 847 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    63-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1604
  • دانلود: 

    704
چکیده: 

مقدمه: اهمیت پژوهش های دانشجویی برای تمام دست اندرکاران امور آموزشی و پژوهش پزشکی آشکار است. درگیری دانشجویان در طرح های پژوهشی، منجر به افزایش اطلاعات و عملکرد پژوهشی دانشجویان شده و توانایی های لازم برای تحلیل مطالعات علوم پایه و بالینی را فراهم می نماید. هدف از مطالعه حاضر تعیین تاثیر کارگاه روش تحقیق بر فراگیری پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1391 بود.مواد و روش ها: در این مطالعه مداخله ای، 50 نفر از دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش نمونه گیری سر شماری، در کارگاه اختیاری 3 روزه روش تحقیق شرکت کردند. برای ارزیابی روند آموزشی قبل از شروع کارگاه یک پیش آزمون و پس از اتمام کارگاه یک پس آزمون از چهار پانل کارگاه از شرکت کنندگان در کارگاه گرفته شد. داده ها با روش های آزمون تی و آنووا با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 تجزیه و تحلیل شد. روایی پرسشنامه به کمک متخصصین پژوهشی تایید شد و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ، 0.81 و 0.83 بود.نتایج: تعداد 47 نفر در پیش آزمون و پس آزمون کارگاه شرکت کردند. میانگین نمرات شرکت کنندگان در پیش آزمون و پس آزمون، به ترتیب 8±3.6 و 9.75±3 و اختلاف بین آنها معنی دار بود (P=0.007). در تحلیل نمرات سوالات معلوم شد میانگین نمره سوالات مربوط به پانل های مختلف به جز پانل آمار قبل و بعد از آموزش تفاوت معنادار بود (P<0.05)، ولی پانل آمار معنادار نبود (P=0.18).نتیجه گیری: نتایج نشان داد که برگزاری کارگاه روش تحقیق می تواند در آموزش و فراگیری پژوهش دانشجویان بجز مبحث آمار مفید واقع شود و باید برای آموزش آمار روش آموزشی متفاوت و موثرتری در نظر داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1604

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 704 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    69-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    943
  • دانلود: 

    726
چکیده: 

مرور منابع علمی نشان می دهد که تصمیم گیری های تشخیصی و درمانی در بسیاری موارد مبتنی بر شواهد علمی نبوده و تاحد زیادی از تجربه و ذهنیت فرد، الگوهای قبلی و روشهایی که برحسب عادت متداول شده اند تاثیر می پذیرد. به عبارت دیگر نمی توان با اطمینان گفت آیا تصمیمات تشخیصی و درمانی که همه روزه در محیط های بالینی اتخاذ می شود بهترین تصمیم ممکن هستند؟ آیا می توان برای همه تصمیمات، شواهد علمی متقن ارائه داد؟ و آیا این تصمیمات مطابق آخرین یافته های علمی هستند؟. با توجه به آنکه عنصر «تصمیم گیری»، محور اصلی رشته پزشکی را تشکیل می دهد، این مقاله با هدف بسط مفهومی پزشکی مبتنی بر شواهد به تحلیل جایگاه پزشکی مبتنی بر شواهد بر اساس دو عامل ماهیت علم و شرایط تصمیم گیری می پردازد. روش انجام پژوهش، تحلیلی- نظری می باشد. با مطالعه و تحلیل منابع کتابخانه ای و مبانی نظری موجود در زمینه تئوری های تصمیم گیری و ماهیت علم، قلمروی سیستمی پزشکی مبتنی بر شواهد با توجه به 7 شاخص میزان اطمینان شرایط، عینیت پدیده، قابلیت پیش بینی، قطعیت نظریه ها، نوع تفکر و تفسیرپذیری رویدادها تبیین گردید. حاصل تلفیق نظری تئوری ها در قالب چارچوب مفهومی مقاله ارائه گردیده است. با توجه به ماهیت تجربه پذیر علوم پزشکی، توسعه رویکرد پزشکی مبتنی بر شواهد امری ضروری و در تقویت مهارت های ارزیابی نقادانه شواهد و مستندات علمی، کاهش قضاوت ذهنی، و شکل گیری تدریجی نظریه های نوین موثر خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 943

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 726 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button