مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,096
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های یک منتور ایده ال از دیدگاه اساتید بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 1393

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 25

چکیده

 مقدمه: امروزه منتورینگ به عنوان مهم ترین جنبه تجربه آموزشی محسوب می شود و یک فرایند مهم مادام العمر برای ارتقای حرفه ای و حمایت روانی است. منتورها فاکتورهای مهمی در توسعه و ارتقای شغلی و کسب موقعیت های مختلف برای دانشجویان پزشکی هستند. نیاز واقعی و جدی به برنامه های منتورینگ کارآمد و فعال در دانشکده های پزشکی برای ارتقای موفقیت های شغلی دانشجو احساس می شود, بنابراین بر آن شدیم تا نظر اساتید بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در مورد ویژگی های یک منتور ایده ال جویا شویم.مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع مطالعه توصیفی- مقطعی می باشد. 114 نفر از اعضای بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت تصادفی و با روش نمونه گیری ساده وارد مطالعه شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس 5 گزینه ای لیکرت استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصین تایید شد. اعتبار پرسشنامه نیز پس از انجام مطالعه مقدماتی با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 0.8 تایید گردید. برای تحلیل اطلاعات جمع آوری شده به کمک نرم افزار SPSS نسخه 16 از آزمون های توصیفی (فراوانی, درصد, میانگین) و استنباطی (ضریب همبستگی برای ارتباط بین متغیرها) استفاده شد.نتایج: از میان ویژگی های مختلف, ویژگی برانگیزاننده بودن (ایجاد علاقه برای یادگیری عمیق), مهم ترین ویژگی یک منتور ایده ال با نمره میانگین (4.67) از دید اساتید بالینی می باشد.نتیجه گیری: منتور نقش مهمی در حرفه ای گرایی دانشجویان دارد. با برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه مدت برای اساتید و آموزش مواردی مانند اصول آموزش بزرگسالان, اهداف آموزشی, ارزشیابی, بازخورد و غیره, می توان در توانمندتر کردن اساتید برای ایفای نقش منتور گام برداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، الهه، امینی، میترا، مودب، ندا، جعفری، محمدمراد، و فرج پور، آرزو. (1394). ویژگی های یک منتور ایده ال از دیدگاه اساتید بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز, 1393. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 6(2)، 20-25. SID. https://sid.ir/paper/249948/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی الهه، امینی میترا، مودب ندا، جعفری محمدمراد، فرج پور آرزو. ویژگی های یک منتور ایده ال از دیدگاه اساتید بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز, 1393. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1394؛6(2):20-25. Available from: https://sid.ir/paper/249948/fa

    IEEE: کپی

    الهه محمدی، میترا امینی، ندا مودب، محمدمراد جعفری، و آرزو فرج پور، “ویژگی های یک منتور ایده ال از دیدگاه اساتید بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز, 1393،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 6، no. 2، pp. 20–25، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249948/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button