مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,594
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کارگاه آموزش روش تحقیق در یادگیری مراحل مختلف پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه: اهمیت پژوهش های دانشجویی برای تمام دست اندرکاران امور آموزشی و پژوهش پزشکی آشکار است. درگیری دانشجویان در طرح های پژوهشی, منجر به افزایش اطلاعات و عملکرد پژوهشی دانشجویان شده و توانایی های لازم برای تحلیل مطالعات علوم پایه و بالینی را فراهم می نماید. هدف از مطالعه حاضر تعیین تاثیر کارگاه روش تحقیق بر فراگیری پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1391 بود.مواد و روش ها: در این مطالعه مداخله ای, 50 نفر از دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش نمونه گیری سر شماری, در کارگاه اختیاری 3 روزه روش تحقیق شرکت کردند. برای ارزیابی روند آموزشی قبل از شروع کارگاه یک پیش آزمون و پس از اتمام کارگاه یک پس آزمون از چهار پانل کارگاه از شرکت کنندگان در کارگاه گرفته شد. داده ها با روش های آزمون تی و آنووا با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 تجزیه و تحلیل شد. روایی پرسشنامه به کمک متخصصین پژوهشی تایید شد و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ, 0.81 و 0.83 بود.نتایج: تعداد 47 نفر در پیش آزمون و پس آزمون کارگاه شرکت کردند. میانگین نمرات شرکت کنندگان در پیش آزمون و پس آزمون, به ترتیب 8±3.6 و 9.75±3 و اختلاف بین آنها معنی دار بود (P=0.007). در تحلیل نمرات سوالات معلوم شد میانگین نمره سوالات مربوط به پانل های مختلف به جز پانل آمار قبل و بعد از آموزش تفاوت معنادار بود (P<0.05), ولی پانل آمار معنادار نبود (P=0.18).نتیجه گیری: نتایج نشان داد که برگزاری کارگاه روش تحقیق می تواند در آموزش و فراگیری پژوهش دانشجویان بجز مبحث آمار مفید واقع شود و باید برای آموزش آمار روش آموزشی متفاوت و موثرتری در نظر داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایرانمنش، پدرام، خزاعی، صابر، نصری، نعیمه، معینی، علی، و شکور، مهسا. (1394). تاثیر کارگاه آموزش روش تحقیق در یادگیری مراحل مختلف پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 6(2)، 63-68. SID. https://sid.ir/paper/249953/fa

    Vancouver: کپی

    ایرانمنش پدرام، خزاعی صابر، نصری نعیمه، معینی علی، شکور مهسا. تاثیر کارگاه آموزش روش تحقیق در یادگیری مراحل مختلف پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1394؛6(2):63-68. Available from: https://sid.ir/paper/249953/fa

    IEEE: کپی

    پدرام ایرانمنش، صابر خزاعی، نعیمه نصری، علی معینی، و مهسا شکور، “تاثیر کارگاه آموزش روش تحقیق در یادگیری مراحل مختلف پژوهشی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 6، no. 2، pp. 63–68، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249953/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا