Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (مسلسل 19)
  • صفحات: 

    1-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1457
  • دانلود: 

    666
چکیده: 

مقدمه: دیابت یک بیماری متابولیک است که می تواند باعث ناتوانی و مرگ ومیر قابل ملاحظه ای گردد. هدف اصلی از درمان دیابت، طبیعی سازی سطح گلوکز خون جهت کاهش پیشرفت عوارض عروقی و عصبی می باشد. کنترل قند خون و اطمینان از میزان نتایج، جهت برنامه ریزی درمانی بسیار اهمیت دارد. هدف: در این مطالعه تاثیر ضدعفونی کننده های موضعی ایزوپروپیل الکل 70 درصد و کلرهگزیدین گلوکونات 2 درصد بر قند خون بیماران دیابتیک مراجعه کننده به اورژانس مورد مقایسه قرارگرفته است مواد و روش ها: در این مطالعه شبه تجربی که بر روی 165 نفر از افراد دیابتی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان 502 انجام گرفت، میزان قند خون بیماران در سه مرحله پس از ضدعفونی موضعی با ایزوپروپیل الکل 70 درصد و کلرهگزیدین گلوکونات 2 و روش وریدی اندازه گیری گردید. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از روش های آماری توصیفی (درصد و فراوانی) و تحلیلی (آزمون تی تست و آنووای یک طرفه) جهت مقایسه میانگین قند خون با نرم افزار SPSS نسخه 21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج به دست آمده نشان داد میانگین قند خون اندازه گیری شده با گلوکومتر بعد از ضدعفونی ایزوپروپیل الکل 70 درصد و کلرهگزیدین گلوکونات 2 درصد و آزمایش خون وریدی در نمونه ها به ترتیب 72/219، 210/91 و 199/42 با انحراف معیار 57/16، 56/58 و 57/29 می باشد. همچنین، سطح گلوکز خون مویرگی اندازه گیری شده با گلوکومتر بالاتر از سطوح گلوکز خون وریدی بوده و تفاوت میانگین کلرهگزیدین گلوکونات 2 درصد با ایزوپروپیل الکل 70 درصد به وسیله آزمون تی تست بر اساس 0/045 P= معنی دار شد. بحث و نتیجه گیری: نتایج حاصله نشان داد که بین آزمایش مویرگی و آزمایش وریدی تفاوت وجود دارد. اگرچه سرعت عمل در اورژانس بسیار اهمیت دارد اما تصمیم گیری های بالینی و درمانی نیازمند بررسی های دقیق تری از بیمار می باشد و بررسی وریدی در نهایت به منظور نتیجه قطعی کارساز خواهد بود. انجام مطالعات بیشتر در این زمینه توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1457

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 666 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (مسلسل 19)
  • صفحات: 

    8-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1181
  • دانلود: 

    799
چکیده: 

مقدمه: تسلط پرستار بر داروهای ترالی و کاربرد مشخص هر کدام از آن ها فاکتور حیاتی در موفقیت احیای بیماران می باشد. هدف: هدف از این مطالعه بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش بازی و سخنرانی بر میزان یادگیری و یادآوری پرستاران از داروهای ترالی اورژانس بیمارستان های منتخب نظامی می باشد. مواد و روش ها: مطالعه نیمه تجربی حاضر در سال 1397 در دو بیمارستان منتخب نیروهای مسلح انجام گرفت. حجم نمونه شامل 32 نفر گروه بازی و 32 نفر گروه سخنرانی بود. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه پژوهشگر ساخته ای شامل 30 سوال تعین میزان آگاهی پرستاران از طبقه اول داروهای ترالی بود؛ که ابتدا برای هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد. آموزش گروه سخنرانی طی دو جلسه 45 دقیقه ای با فاصله یک هفته از هم به صورت نظری تدوین شد. شرکت کنندگان در گروه بازی، به گروه های 4 نفره تقسیم شدند و آموزش در قالب بازی طراحی شده طی دو جلسه 45 دقیقه ای با فاصله دو هفته اجرا شد. بلافاصله و یک ماه پس از مداخله پس آزمون برای هردو گروه به عمل آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آماری فیشر، تی زوجی و تی مستقل و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 انجام شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که روش های بازی و سخنرانی بعد از مداخله با سطح معناداری 05/0 P< بر یادگیری و یادآوری پرستاران از داروهایی ترالی اورژانس موثر است. نتایج آماری یک ماه پس از مداخله نشان داد که هر دو روش موردنظر بر یادگیری و یادآوری پرستاران موثر است و بیشترین تاثیر را روش بازی بر پرستاران گذاشته است. بحث و نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مثبت آموزش از طریق بازی، پرستاران باید با روش های نوین آموزشی آشنا شده و هم با بهره گیری از روش های جذاب تر و کاربردی تر جهت بهبود کیفیت یادگیری و یادآوری آموزه های قدم بردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1181

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (مسلسل 19)
  • صفحات: 

    16-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    955
  • دانلود: 

    805
چکیده: 

مقدمه: تنش ها و فشارهای روانی ناشی از مراقبت از بیمار اسکیزوفرن امری قابل توجه و در عین حال معمول است که اگر بدون درمان و مداخله رها شود، می تواند منجر به کاهش سطح سلامت جسمانی و روانی مراقبان خانوادگی به عنوان بیماران پنهان شود و بر کیفیت مراقبتی که ارائه می دهند موثر باشد. هدف: هدف از این مطالعه تعیین تاثیر آموزش همتا محور بر بار روانی مراقبان خانوادگی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا می باشد. موارد و روش ها: مطالعه حاضر یک کارآزمایی بالینی بود که در سال 1397 بر روی 64 مراقب خانوادگی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا بستری در بیمارستان های منتخب نظامی انجام شد. بیماران به روش مبتنی بر هدف انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمون و کنترل تقسیم شدند. جهت گروه آزمون آموزش همتا محور به مدت 6 جلسه و جهت گروه کنترل اقدامی صورت نگرفت. در نهایت بار روانی دو گروه با هم مقایسه شدند. داده ها با استفاده از روش آماری به وسیله نرم افزار SPSS نسخه 16 و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و 0/05

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 955

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 805 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (مسلسل 19)
  • صفحات: 

    27-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    936
  • دانلود: 

    650
چکیده: 

مقدمه: آموزش پرستاری وظیفه آماده سازی دانش آموختگان با کفایتی را بر عهده دارد که بتوانند در محیط در حال تغییر جامعه و بالین، نیازهای مددجویان را تشخیص داده و در پرتو استفاده از بهترین شواهد علمی، مناسب ترین مراقبت را ارائه دهند. هدف: این پژوهش با هدف مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و آموزش بالینی نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به آنژین صدری بر نگرش پرستاران بخش اورژانس بیمارستان های نظامی شهر مشهد انجام شد. مواد و روش ها: این پژوهش کارآزمایی بالینی سه گروهه-یک سو کور، با اندازه گیری قبل، بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله در سال 98-1397 انجام شد. جامعه پژوهش تمام پرستاران شاغل در بخش اورژانس بیمارستان های نظامی شهر مشهد بودند که در سه گروه آموزش سخنرانی، بالینی و کنترل قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه پژوهشگر ساخته نگرش بود که قبل، بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله در هر سه گروه تکمیل و میزان نگرش پرستاران نسبت به مراقبت از بیماران آنژین صدری هر یک از گروه ها تعیین و با یکدیگر مقایسه شد. داده ها با استفاده آزمون های آماری در نرم افزار SPSS نسخه 22 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: آزمون کروسکال والیس نشان داد که سه گروه از نظر نمره نگرش در مرحله قبل از مداخله تفاوت معنی داری نداشتند (0/821= P). همچنین، آزمون میانه تفاوت معنی داری را در نمره نگرش واحدهای مورد پژوهش در مرحله قبل از مداخله نشان نداد (0/456P=). آزمون آنوای یک طرفه نشان داد که نگرش سه گروه مورد مطالعه در نوبت بلافاصله (0/001

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 936

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 650 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 21
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (مسلسل 19)
  • صفحات: 

    39-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1508
  • دانلود: 

    912
چکیده: 

مقدمه: سکته مغزی دومین علت مرگ در جهان و ایران می باشد، این در حالی است که بیشتر بیمارانی که زنده می مانند، دچار ناتوانی های جسمی و شناختی طولانی مدت می گردند و هزینه های زیادی را نیز به جامعه و این بیماران تحمیل می کند. از عوارض روانی شایع در میان مبتلایان سکته مغزی، افسردگی است که شیوع آن در کشور ایران 45 درصد تخمین زده شده است. هدف: هدف از این پژوهش بررسی نقش اثربخشی نرم افزار توانبخشی شناختی رهاکام (REHACOM) بر افسردگی بیماران مبتلا به سکته مغزی استان تهران در سال 1397 است. مواد و روش ها: در این پژوهش مداخله ای 50 بیمار مبتلا به سکته مغزی مزمن در کلینیک تخصصی توانبخشی سکته مغزی تبسم در استان تهران با روش نمونه گیری در دسترس هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی به دو گرو کنترل (25=N) و آزمایش (25=N) تقسیم شدند. با استفاده از آزمون افسردگی بک 2 از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد. گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 45 دقیقه ای (هفته ای 2 جلسه) تحت مداخله با نرم افزار شناختی رهاکام قرار گرفتند در حالی که گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکردند. البته هر دو گروه تحت درمان توان بخشی سنتی مانند فیزیوتراپی بودند. در نهایت مجددا از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. یافته ها: نتایج آزمون تحلیل کواریانس تک متغیری (ANCOVA) نشان داد که با وجود کنترل اثر پیش آزمون بین دو گروه آزمایش و کنترل، از لحاظ پس آزمون مربوط به میانگین نمرات افسردگی در سطح معنی داری 05/0 P< تفاوت معناداری وجود داشت. در نتیجه نرم افزار توانبخشی شناختی رها کام به طور معناداری در بهبود افسردگی بیماران مبتلا به سکته مغزی موثر بود. بحث و نتیجه گیری: نتایج ما نشان می دهد که نرم افزار رهاکام اثر سودمندی بر کاهش افسردگی ناشی از سکته مغزی دارد و احتمال می رود که بر روی کارکردهای اجرایی دیگر نیز موثر باشد؛ بنابراین پیشنهاد می شود مطالعات دقیق تری در این راستا با استفاده از ابزارهای علوم اعصاب مانند QEEG جهت بررسی دقیق تر انجام شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 912 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (مسلسل 19)
  • صفحات: 

    49-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1177
  • دانلود: 

    746
چکیده: 

مقدمه: گردن درد، دومین ناتوانی شایع عضلانی اسکلتی بعد از کمر درد محسوب می شود. علی رغم شیوع بالای گردن درد هنوز درمان این بیماری به عنوان یک چالش اساسی مطرح است. تمرین ثبات دهنده گردن روشی است که برای بهبود مکانیسم های درونی ستون فقرات طراحی شده است و سبب ثبات فقرات گردنی و آسیب ناپذیری آن می گردد. از طرفی درمان های دستی گروهی از درمان های کم هزینه، با حداقل عوارض جانبی هستند که در درمان گردن درد مورد استفاده قرار می گیرند. هدف: هدف از این مطالعه بررسی مقایسه تاثیر تمرینات ثباتی با و بدون تکنیک ریلیز وضعیتی بر میزان درد و دامنه حرکتی گردن مردان دارای گردن درد مزمن بود. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی است. جامعه آماری شامل کارمندان بانک ملت استان تهران بود که به صورت هدفمند و در دسترس 24 نفر دارای گردن درد مزمن به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. نمونه ها به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول (مداخله)، تمرینات ثباتی همراه با تکنیک ریلیز وضعیتی و گروه دوم (شاهد)، فقط تمرینات ثباتی را دریافت نمودند. هر گروه، پنج هفته درمان را یک روز در میان دریافت کردند. درد بر اساس مقیاس بصری درد و دامنه حرکتی گردن به وسیله گونیامتر، قبل و 48 ساعت بعد از درمان ارزیابی شد. روش های آماری مورد استفاده شامل آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر بود. یافته ها: بررسی های درون گروهی نشان داد که اختلاف معنی داری در مقیاس شدت درد و دامنه حرکتی گردن بعد از مداخله تمرینی در هر دو گروه مشاهده شد (0/005

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1177

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 746 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (مسلسل 19)
  • صفحات: 

    61-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    988
  • دانلود: 

    906
چکیده: 

مقدمه: یکی از عوامل تاثیر گزار بر دانشجویان و پیشرفت آن ها عامل هوش است. در این رهگذر توجه به ماهیت هوش خصوصا هوش اجتماعی، چگونگی تبلور رفتار خردمندانه، روش های ارزیابی، سنجش هوش و تفاوت های بین فردی و درون فردی از دیرباز مورد توجه همگان بوده، از آغاز قرن 20 مطالعات مربوط به ماهیت هوش و ظرفیت هوشی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان و بهره گیری از ابزارهای گوناگون برای ارزیابی میزان هوش افراد در کشورهای مختلف مورد توجه خاص قرار گرفته است. هدف: هدف از تحقیق حاضر، تعیین رابطه بین خلاقیت و هوش اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و شهید بهشتی بوده است. مواد و روش ها: جامعه آماری این پژوهش، کلیه ی دانشجویان دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دو دانشگاه مورد مطالعه است که به روش تصادفی طبقه ای 300 نفر، بر اساس جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزارهای اندازه گیری به کار گرفته شده در این تحقیق، پرسشنامه ی استاندارد خلاقیت رندسیپ و پرسشنامه ی استاندارد هوش اجتماعی کری است. منظور تحلیل داده ها، از آزمون های تی مستقل، تحلیل واریانس، همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد. یافته ها: نتایج حاکی از آن است که بین مولفه های خلاقیت و هوش اجتماعی تفاوت معناداری وجود ندارد و نتایج تحلیل واریانس نشان داده که بین میانگین خلاقیت دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی تفاوت وجود دارد همچنین از بین مولفه های هوش اجتماعی مولفه های پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی و آگاهی های اجتماعی، خلاقیت را به طور معناداری پیش بینی می کنند. بحث و نتیجه گیری: با توجه با یافته های این پژوهش می توان به این نتیجه رسید که مولفه های هوش اجتماعی نقش مهمی در ایجاد و تحریک خلاقیت در دانشجویان دارند. همچنین به نظر می رسد که دانشگاه با ایجاد بستری مناسب در جهت بهبود انگیزش و روحیه نشاط علمی در دانشجویان نقش مهمی را می تواند در آینده علمی و البته حرفه ای آنان ایفا کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 988

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 906 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (مسلسل 19)
  • صفحات: 

    69-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    910
  • دانلود: 

    696
چکیده: 

مقدمه: برای انطباق با سیستم مراقبت بهداشتی که به سرعت در حال تغییر است، نیاز به آماده کردن برنامه درسی پرستاری با کیفیت بالا است. مقایسه نظام های مختلف آموزشی، یکی از روش های ارزیابی است که باعث ارتقای محتوی و کیفیت برنامه آموزشی می شود. هدف: این مطالعه با هدف مقایسه تطبیقی نظام آموزشی دوره دکترای رشته پرستاری در ایران و آلبرتا و ارائه پیشنهادات عملی جهت بهبود کیفیت آن انجام شده است. مواد و روش ها: این مطالعه به روش توصیفی-تطبیقی در سال 1397 انجام شد. از الگوی چهار مرحله بردی (Beredy) توصیف، تفسیر، هم جواری و مقایسه، جهت مقایسه نظام آموزش پرستاری ایران با دانشکده پرستاری آلبرتا کانادا در مقطع دکتری استفاده شد. جستجوی اینترنتی، با استفاده از داده پایگاه های فارسی و انگلیسی صورت پذیرفت. سپس، داده های مورد نظر بر اساس هدف پژوهش، طبقه بندی و مورد مقایسه قرار گرفت. یافته ها: برنامه هر دو دانشگاه بر اساس اصول برنامه ریزی استراتژیک دارای رسالت، چشم انداز و ارزش ها است. در دانشگاه آلبرتا ارتباط مناسب بین طرح درس با نیازها و مشکلات جامعه است. برنامه درسی دوره دکتری پرستاری ایران درقسمت هایی مانند مشخصات و ساختار دوره نقاط مشترکی با برنامه درسی دوره دکتری پرستاری دانشگاه آلبرتا دارد. همچنین مقایسه نشان داد که در نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آلبرتا (Alberta)درخواست افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد پرستاری و مدرک آمار و روش تحقیق و برای افراد غیر کانادایی مدرک زبان و سابقه بالین، برای دوره دکترای بررسی می شود. اما در ایران پذیرش دانشجو منوط به داشتن مدرک کارشناسی ارشد می باشد. بحث و نتیجه گیری: از نقاط قوت برنامه دکتری در ایران می توان بهمنطبق بودن ارزش ها و باورهای برنامه بر اساس نظام ارزش های اسلامی و کسب شایستگی هایی مانند تفکر نقادانه، استدلال بالینی، حل مسئله، تصمیم گیری مبتنی بر شواهد و ثبت گزارش تحلیلی اشاره نمود و بالینی محور نبودن و تاکید صرف بر تئوری و خصوصا پژوهش از نقاط ضعف آن می باشد. لذا، بر اساس تجارب کشورهای پیشرفته و نیازهای جامعه ایرانی، نقاط ضعف را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کنیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 910

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 696 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button