مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی تاثیر آموزش به روش بازی و سخنرانی بر میزان یادگیری و یادآوری داروهای ترالی احیا در پرستاران بیمارستان های منتخب نظامی

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: تسلط پرستار بر داروهای ترالی و کاربرد مشخص هر کدام از آن ها فاکتور حیاتی در موفقیت احیای بیماران می باشد. هدف: هدف از این مطالعه بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش بازی و سخنرانی بر میزان یادگیری و یادآوری پرستاران از داروهای ترالی اورژانس بیمارستان های منتخب نظامی می باشد. مواد و روش ها: مطالعه نیمه تجربی حاضر در سال 1397 در دو بیمارستان منتخب نیروهای مسلح انجام گرفت. حجم نمونه شامل 32 نفر گروه بازی و 32 نفر گروه سخنرانی بود. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه پژوهشگر ساخته ای شامل 30 سوال تعین میزان آگاهی پرستاران از طبقه اول داروهای ترالی بود؛ که ابتدا برای هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد. آموزش گروه سخنرانی طی دو جلسه 45 دقیقه ای با فاصله یک هفته از هم به صورت نظری تدوین شد. شرکت کنندگان در گروه بازی, به گروه های 4 نفره تقسیم شدند و آموزش در قالب بازی طراحی شده طی دو جلسه 45 دقیقه ای با فاصله دو هفته اجرا شد. بلافاصله و یک ماه پس از مداخله پس آزمون برای هردو گروه به عمل آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آماری فیشر, تی زوجی و تی مستقل و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 انجام شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که روش های بازی و سخنرانی بعد از مداخله با سطح معناداری 05/0 P< بر یادگیری و یادآوری پرستاران از داروهایی ترالی اورژانس موثر است. نتایج آماری یک ماه پس از مداخله نشان داد که هر دو روش موردنظر بر یادگیری و یادآوری پرستاران موثر است و بیشترین تاثیر را روش بازی بر پرستاران گذاشته است. بحث و نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مثبت آموزش از طریق بازی, پرستاران باید با روش های نوین آموزشی آشنا شده و هم با بهره گیری از روش های جذاب تر و کاربردی تر جهت بهبود کیفیت یادگیری و یادآوری آموزه های قدم بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امیری، فرهاد، پیشگویی، سیدامیرحسین، علیاری، شهلا، و حبیبی، هنگامه. (1398). مقایسه ی تاثیر آموزش به روش بازی و سخنرانی بر میزان یادگیری و یادآوری داروهای ترالی احیا در پرستاران بیمارستان های منتخب نظامی. علوم مراقبتی نظامی، 6(1 (مسلسل 19) )، 8-15. SID. https://sid.ir/paper/258814/fa

    Vancouver: کپی

    امیری فرهاد، پیشگویی سیدامیرحسین، علیاری شهلا، حبیبی هنگامه. مقایسه ی تاثیر آموزش به روش بازی و سخنرانی بر میزان یادگیری و یادآوری داروهای ترالی احیا در پرستاران بیمارستان های منتخب نظامی. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1398؛6(1 (مسلسل 19) ):8-15. Available from: https://sid.ir/paper/258814/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد امیری، سیدامیرحسین پیشگویی، شهلا علیاری، و هنگامه حبیبی، “مقایسه ی تاثیر آموزش به روش بازی و سخنرانی بر میزان یادگیری و یادآوری داروهای ترالی احیا در پرستاران بیمارستان های منتخب نظامی،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 6، no. 1 (مسلسل 19) ، pp. 8–15، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button