Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 22)
  • صفحات: 

    257-266
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    671
  • دانلود: 

    594
چکیده: 

مقدمه: ثبت پرستاری، بخش مهمی از مراقبت های پرستاری است که می تواند برای بیماران، پرستاران و سایر اعضای ارائه دهنده خدمات سلامت مفید و ضروری باشد. هدف: این مطالعه با هدف بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به دو روش سخنرانی و چند رسانه ای بر میزان دانش، نگرش و عملکرد پرستاران بخش های اورژانس در زمینه به کارگیری مدل ارتباطی در ثبت و گزارش نویسی پرستاری در بیمارستان های منتخب نظامی انجام شد. مواد و روش ها: مطالعه نیمه تجربی حاضر در سال 1398 در دو بیمارستان منتخب نظامی شهر تهران انجام شد. حجم نمونه 42 نفر در گروه سخنرانی و 42 نفر در گروه چند رسانه ای بود. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه دموگرافیک و دو پرسشنامه پژوهشگر ساخته اندازه گیری میزان دانش (10 گویه)، نگرش (10 گویه) و یک چک لیست اندازه گیری عملکرد (35 گویه) پرستاران بخش های اورژانس در زمینه بکارگیری مدل ارتباطی در ثبت و گزارش نویسی پرستاری بود. در هر گروه، پیش آزمون انجام شد. آموزش در گروه سخنرانی در قالب 4 جلسه دو ساعته، در طول چهار هفته و در روش چند رسانه ای طی 4 جلسه 45 دقیقه ای در طول 4 هفته اجرا شد. پس آزمون در هر دو گروه و یک ماه بعد انجام شد. تحلیل داده با آزمون فیشر، تی زوجی و تی مستقل و نرم افزار SPSS نسخه 16 انجام شد. یافته ها: هر دو روش سخنرانی و چند رسانه ای با سطح معناداری 0/05 P< بر میزان دانش، نگرش و عملکرد پرستاران بخش های اورژانس در بکارگیری مدل ارتباطی SBAR در ثبت پرستاری، موثر بود و البته بیش ترین تاثیر را روش چند رسانه ای داشت. بحث و نتیجه گیری: مدل های ذهنی مانند مدل SBAR در ثبت و گزارش نویسی پرستاری، می تواند سبب آشنایی پرستاران در بکارگیری مدل های متنوع در ثبت و گزارش نویسی های پرستاری شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 671

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 594 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 22)
  • صفحات: 

    267-275
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1154
  • دانلود: 

    868
چکیده: 

مقدمه: از آنجایی که سازمان بهداشت جهانی، سلامت روان را چیزی فراتر از فقدان محض بیماری معرفی کرده است، تمرکز پژوهشی بر خصوصیات مثبت شخصیتی و منابع درونی افراد در مقابله گری با آشفتگی های روانی فزونی یافت. هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش خودشفقتی و نیرومندی ایگو در اختلال استرس تروماتیک ثانویه همسران جانبازان جنگ انجام گرفت. مواد و رو ش ها: در این پژوهش توصیفی-همبستگی، نمونه نهایی مشتمل بر 152 نفر از همسران جانبازان جنگ با تشخیص اختلال استرس تروماتیک ثانویه استان کرمانشاه در سال 1398 بود. شرکت کنندگان از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه خودشفقتی ریس و همکاران، (Reis et al. ’ s Self-Compassion Scale) مقیاس روانشناختی قدرت ایگو (Psychological Ego Strength Scale) و مقیاس آسیب ثانویه (Secondary Trauma Questionnaire-STQ) استفاده شد. با کمک نرم افزار آماری SPSS نسخه 25 و روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده داده ها تحلیل شدند. یافته ها: نتایج پژوهش حاکی از آن بود که میانگین نمرات برای استرس تروماتیک ثانویه ( 55 / 10 ± 43 / 63 )، برای خودشفقتی(20/91± 7/15) و برای نیرومندی ایگو معادل با (69 / 10 ± 07 / 60) بود. علاوه بر این، هم خودشفقتی (416 / r=-0) و هم نیرومندی ایگو (278 / r=-0) با استرس تروماتیک ثانویه همبستگی منفی و معنی داری داشتند. مطابق با تحلیل رگرسیون خود شفقتی با (37 / β =-0) و قدرت ایگو با (20 / β =-0) پیش بینی کننده های معکوس و معنادار استرس تروماتیک ثانویه بودند. بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه، تقلیل صفات مثبت شخصیتی مانند خودشفقتی و قدرت ایگو به عنوان یک منبع مقابله گری در قربانیان ثانویه تروما، خطر آسیب پذیری روانی آن ها را افزایش می دهد. پیشنهاد می شود که نقش این عوامل در درمان اختلالات وابسته به تروما و استرس لحاظ شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1154

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 868 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 25
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 22)
  • صفحات: 

    276-286
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    600
  • دانلود: 

    581
چکیده: 

مقدمه: کار خلبان جریان مستمری از فعالی تهایی است که مستلزم جهت یابی، توجه و حافظه کاری ناوبری کارا است. خلبانان جنگنده به علت تحمل شتاب گرانشی بیشتر، در معرض اختلالات شناختی هستند و انجام ارزیابی های شناختی در آ نها اهمیت بسزایی دارد. هدف: هدف از پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد شناختی بینایی-فضایی و توجه خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران و مقایسه بین خلبانان جنگنده و سایر پرسنل پروازی می باشد. مواد و رو ش ها: یک مطالعه مقطعی مشاهده ای تحلیلی بر روی 49 نفر از خلبانان هواپیماهای جنگنده (گروه اول) و سایر پرسنل هوانوردی (گروه دوم) انجام شد. پس از ثبت متغیرهای دموگرافیک و مشخصات پروازی، آزمون های شناختی ادنبروک، شکل پیچیده ری-استریث، گستره ارقام رو به جلو و رو به عقب (FDS و BDS) و خلاصه حافظه دیداری فضایی گرفته شد. داده ها با نرم افزار آماری SPSS نسخه 18 تحلیل شد. سطح معن یداری، 05/P< 0 در نظر گرفته شد. یافته ها: هر دو گروه از نظر سن، جنسیت، سطح تحصیلات، درجه نظامی، سابقه پرواز و شکای تهای شخصی علائم شناختی یکسان بودند. نمرات آزمون های شناختی بین دو گروه تفاوت معنادار آماری نداشت. سابقه پرواز بالای 10 سال با نمرات بالاتر در آزمون BDS؛ و سابقه پرواز کمتر مساوی 10 سال با نمره یادآوری کلمات بیشتر مرتبط بود. نمرات آزمون، FDS در افراد با کمتر مساوی 400 ساعت پرواز بیشتر بود. نمرات یادآوری تاخیری در بالای 400 ساعت پرواز و بالای 40 ساعت پرواز در 6 ماه گذشته، بیشتر بود. بحث و نتیجه گیری: عملکرد بینایی-فضایی و توجه در بین خلبانان هواپیماهای جنگنده و سایر پرسنل هوانوردی تفاوت نداشت ولی میزان سابقه پرواز با برخی از خرده آزمو ن ها مرتبط بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 600

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 22)
  • صفحات: 

    287-294
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    427
  • دانلود: 

    595
چکیده: 

مقدمه: برای دستیابی به درک بهتر نیروی کار در هر سازمانی، ارزیابی رضایت شغلی در نظر گرفته می شود. مفهوم رضایت شغلی در راستای بالندگی منابع انسانی سازمان های نظامی مطرح است. این موضوع رسیدن به ارزش های مهم شغلی و اثربخشی سازمانی را فراهم می کند. هدف: این مطالعه باهدف تعیین رضایت شغلی پرسنل بیمارستان های منتخب نظامی انجام پذیرفت. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی-مقطعی بود. جامعه پژوهش کارکنان شاغل در بیمارستان های منتخب نظامی با حجم نمونه 186 نفر بر اساس معیارهای ورود در پژوهش به صورت هدفمند مشخص شدند. جمع آوری داده ها توسط پرسشنامه روا و پایای شاخص توصیفی رضایت شغلی صورت پذیرفت. انجام گرفت. نتایج با نرم افزار SPSS نسخه 16 با سطح معناداری 05/0 P< مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین سنی و سابقه کاری واحدهای پژوهش به ترتیب (61 /6) 31/58 و (5/92) 7/38 سال بود. رضایت شغلی 90/3 درصد از واحدهای پژوهش متوسط و بیشترین میزان رضایت مربوط به رضایت از مسئول (2/67) درصد بود. بین رضایت شغلی و جنسیت با آزمون دقیق فیشر (0/006=P) و وضعیت منزل مسکونی با آزمون کای دو (0/05

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 427

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 22)
  • صفحات: 

    295-304
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    451
  • دانلود: 

    588
چکیده: 

مقدمه: پزشکان به عنوان رهبر و مدیر بخش های مختلف یک بیمارستان به لحاظ اخلاقی به عنوان الگوی دانشجویان و اربا برجوع هستند. بیمارستان از جمله سازما نهایی است که با توجه به ماهیت کاری اش باید به مباحث اخلاقی و تعهد حرفه ای پزشکان حساس باشد. هدف: هدف از اجرای این پژوهش، بررسی رابطه سبک رهبری اخلاقی مدیران با تعهد حرفه ای و حساسیت اخلاقی پزشکان یکی از بیمارستان های نظامی شهر تهران است. مواد و رو ش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه پژوهش شامل تمام پزشکان یک بیمارستان نظامی در شهر تهران بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های رهبری اخلاقی، تعهد حرفه ای و حساسیت اخلاقی، با طیف پن جگانه لیکرت استفاده شده است. پایایی هر یک از پرسشنامه ها بر حسب آلفای کرونباخ به ترتیب 0/88، 0/94، 0/82 تائید شد. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده با استفاده از روش های آماری تی تک نمونه ای، همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون به شیوه همزمان و معادلات ساختاری به کمک نر مافزار SPSS نسخه Smart، 22 PLS نسخه 2 انجام شد. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد، بین سبک رهبری اخلاقی مدیران بیمارستان با حساسیت اخلاقی پزشکان با ضریب همبستگی 776/ 0 در سطح 01/ 0 رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین سبک رهبری اخلاقی مدیران با میزان تعهد حرفه ای پزشکان در بیمارستان با ضریب همبستگی 778/ 0 رابطه معناداری در سطح 01/ 0 وجود دارد. نتایج مطالعه نشان داد الگوی ساختاری پژوهش از برازش خوبی برخوردار است. بر اساس یافته های پژوهش، وضعیت رهبری اخلاقی پی شبینی کننده ی میزان حساسیت اخلاقی و تعهد حرفه ای است. همچنین، رهبری اخلاقی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم به میانجی گری تعهد حرف های بر حساسیت اخلاقی پزشکان، اثرگذاری مثبت دارد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های مطالعه، توصیه م یگردد در بیمارستا ن رهبری اخلاقی و جو اخلاقی حاکم باشد تا علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای عملکرد اخلاقی پزشکان و کارکنان، زمینه ی اثرگذاری مثبت بر ارتقای میزان تعهد حرف های و حساسیت اخلاقی در بین پزشکان بیمارستان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 451

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 22)
  • صفحات: 

    305-313
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    478
  • دانلود: 

    681
چکیده: 

مقدمه: قدرت و رفتار همدلانه دیدگاه گیری در پژوهش های اخیر حوزه روان شناسی و به خصوص روان شناسی اجتماعی و نظامی معنایی دیگر به خود گرفته است تا جایی که این دو می توانند باعث بهبود روابط بین فردی نظامی شوند. در اکثر پژوهش ها نقش همدلی نیز در روابط نظامی جهت کاهش تنش و پرخاشگری نیز بسیار اهمیت دارند. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر قدرت بر همدلی، نقش تعدیل کنندگی پرخاشگری و رابطه ی بین همدلی و پرخاشگری در نمونه ی کارکنان وظیفه انجام شد. مواد و روش ها: این پژوهش شبه آزمایشی از نوع مداخله ای حاضر 48 نفر از کارکنان وظیفه (سربازان) به روش نمونه گیری در دسترس پرسشنامه های همدلی خصلتی با عنوان واکنش پذیری بین فردی دیویس و دیورکس و پرخاشگری بین فردی باس و پری را تکمیل کردند. در مرحله دوم، این تعداد به صورت تصادفی در سه گروه قدرت بالا، قدرت پایین و قدرت خنثی قرار گرفتند. در مرحله اول از روش همبستگی و در مرحله دوم آزمایش از تحلیل رگرسیون لجستیک برای بررسی اثر آزمایشی قدرت بر رفتار همدلانه دیدگاه گیری استفاده شد. در نهایت داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: یافته های مرحله اول پژوهش دلالت بر رابطه معنادار بین همدلی خصلتی و پرخاشگری بین فردی داشت (44/0=p و 05/0 >α )؛ در مرحله دوم اثر قدرت بر رفتار همدلانه ی دیدگاه گیری (033/0=p و 05/0α ). بحث و نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که احتمال اینکه افراد با نمرات بالاتر خشم، از خود همدلی (ترسیم E انگلیسی در جهت دگر پیرو) نشان دهند، 58/45 بار بیشتر از افرادی است که نمره ی پایین تری در زیر مقیاس خشم به دست آورده اند. هم چنین احتمال اینکه افراد با قدرت پایین تر، از خود همدلی بیشتری (ترسیم E انگلیسی در جهت دگر پیرو) نشان دهند، 006/0 بار بیشتر از افرادی است که قدرت بالاتری داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 478

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 681 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 22)
  • صفحات: 

    314-323
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1546
  • دانلود: 

    1527
چکیده: 

مقدمه: اثربخشی و موفقیت یک سازمان به عملکرد کارکنان و میزان رضایت آن ها بستگی دارد. از سوی دیگر ایجاد انگیزه در کارکنان برای بالا بردن کیفیت کار و بهره وری هر چه بیشتر در آنان از اصول ضروری مدیریت نیروی انسانی یک سازمان می باشد. هدف: هدف مطالعه حاضر بررسی میزان انگیزش و رضایت شغلی و همچنین ارتباط متقابل آن ها در پرسنل درمانی بیمارستان های شهر سنندج بود. مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی-مقطعی است که در آن 175 نفر از کارکنان بیمارستان های شهر سنندج که در سه رسته درمانی، اداری و خدماتی بیمارستان قرار داشتند، به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه ی استاندارد بریفیلد و روث برای سنجش رضایت شغلی و پرسشنامه محقق ساخته بر اساس نظریه دو عاملی هرزبرگ برای سنجش انگیزش شغلی که پایایی آن به وسیله آزمون کرونباخ 3/09) و خدمات (2/75) که پایین تر از میانگین کلی رضایت شغلی است. رضایت شغلی در سه گروه تفاوت معناداری نداشت اما با انگیزش کارکنان همبستگی مثبت معنی داری (0/572=r) مشاهده شد. در میان عوامل انگیزشی، نمره احساس مسئولیت 3/90، رشد و پیشرفت 3/18 و در عوامل بهداشتی دستمزد کافی با نمره 3/90 و روابط دوستانه با زیردستان 3/81، در اولویت اول و دوم برای هر دو متغیر بودند. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های مطالعه و لزوم توجه به این نکته که انگیزش و رضایت شغلی کارکنان از عوامل بسیار تاثیرگذار در افزایش بهره وری سازمان می باشد، مدیریت بیمارستان ها باید توجه ویژه ای به ایجاد انگیزه و همچنین اتخاذ رویکردهایی در ارتباط با افزایش رضایتمندی در بین کارکنان خود داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1546

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1527 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    4 (مسلسل 22)
  • صفحات: 

    324-336
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    420
  • دانلود: 

    568
چکیده: 

مقدمه: چاقی و اضافه وزن یکی از عمده ترین معضلات قرن حاضر در حوزه سلامت عمومی به حساب می آید. هدف: پژوهش حاضر با هدف پی شبینی ولع غذا بر اساس حیطه های ناسازگار شخصیت با نقش میانجی راهبردهای غیرانطباقی تنظیم شناختی هیجان انجام شد. مواد و رو ش ها: روش پژوهش از نوع مطالعات توصیفی-همبستگی )تحلیل مسیر( بود. جامعه آماری این پژوهش را تمامی دانشجویان مؤسسه آموزش عالی آمل در سال تحصیلی 98-1397، تشکیل داد. تعداد 189 نفر از دانشجویان به عنوان نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمون هگیری در دسترس انتخاب و به پرسشنامه ولع غذا، پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان ) فرم کوتاه ( و نسخه کوتاه پرسشنامه شخصیت PID-5) DSM-5 ) پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر مبتنی بر رگرسیون استفاده شد. یافته ها: متغیرهای مستقل عاطفه منفی با متغیر وابسته ولع غذا (207/r= 0)، خصومت با ولع غذا (234/r= 0)، مهارگسستگی با ولع غذا (288/r= 0)، روان پریش گرایی با ولع غذا (267/r= 0) و متغیرهای مستقل عاطفه منفی با متغیر میانجی راهبردهای غیرانطباقی تنظیم شناختی (350/ r=0)، گسستگی با راهبردهای غیرانطباقی تنظیم شناختی (217/r= 0)، مهارگسستگی با راهبردهای غیرانطباقی تنظیم شناختی (221/r= 0)، روا ن پریش گرایی با راهبردهای غیرانطباقی تنظیم شناختی (0/172=r) و متغیر میانجی راهبردهای غیرانطباقی تنظیم شناختی با متغیر وابسته ولع غذا (243 / r= 0) همبستگی معنادار دارند. از سوی دیگر، صفت مهارگسستگی (027 / P= 0) علاوه بر اثر مستقیم، به واسطه راهبردهای غیرانطباقی تنظیم شناختی بر ولع غذا (009 / P= 0) تأثیر غیر مستقیم دارد. بحث و نتیجه گیری: تنظیم شناختی هیجان منفی در رابطه بین حیطه های ناسازگار شخصیت با ولع غذا نقش واسطه را ایفا م یکند. این نتایج ممکن است نکاتی را برای تعیین اقدامات مؤثرتر برای جلوگیری از اضافه وزن، چاقی یا کم وزن یا مداخله کنترل وزن ارائه دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 420

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 568 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button