Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    9-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3616
  • دانلود: 

    2221
چکیده: 

از آنجا که تاکنون الگوی مشخصی برای شایستگی های مدیران کارکردی تدوین نشده است، در این پژوهش سعی بر آن است که الگویی برای شایستگی های استراتژیک مدیران کارکردی ارائه شود. جامعه آماری این پژوهش منابع مرتبط با مدیران و به ویژه مدیران کارکردی (وظیفه ای) بود. پس از بررسی منابع استخراج شده از پایگاه های داده، 95 منبع به عنوان نمونه به دست آمده است. پایایی نتایج با استفاده از روش هولستی 0.921 برآورد گردید. در این مقاله مضمون ها و الگوی شایستگی های مدیران کارکردی با استفاده از روش تحلیل مضمون تدوین شده است. فرآیند تحلیل مضمون به صورت دستی و نیز با استفاده از نرم افزار Nvivo انجام شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که می توان شایستگی های مدیران کارکردی را در سه مضمون رهبری استراتژی، قابلیت سازی، و مصر و ثابت قدم در موفقیت خلاصه نمود. مضمون رهبری استراتژیک خود دارای سه مضمون سازمان دهنده و هفت مضمون پایه می باشد: پیشرفت جمعی (گرایش تیمی، پرورش دیگران و بسترسازی)، کاریزماتیک (خودمدیریتی و اعتبار) و تفکر استراتژیک (فعال استراتژی و بابصیرت). مضمون قابلیت سازی نیز دارای دو مضمون سازمان دهنده و چهار مضمون پایه می باشد: بهره ور (نتیجه گرا و بهینه کننده منابع) و مطلع (دانش درون کارکردی و دانش برون کارکردی). مضمون مصر و ثابت قدم در موفقیت هم دارای سه مضمون سازمان دهنده و نه مضمون پایه می باشد: گرایش به کارآفرینی (فرصت طلبی، گرایش به نوآوری و شبکه سازی)، در جستجوی تعالی (طراح سازمان، مدیریت دانش و مدیریت عملکرد) و پاسخگویی (مدیریت تغییر، انعطاف پذیری و مدیریت پروژه).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3616

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2221 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    51-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3298
  • دانلود: 

    1068
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش تآثیر شایستگی های حرفه ای بر بهسازی معلمان مقطع متوسطه استان تهران بود. در این راستا جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان مقطع متوسطه استان تهران که در حدود 24346 بود و از این میان با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای و نسبتی 378 نفر از معلمان به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. روش جمع آوری داده ها بر اساس دو پرسشنامه استاندارد شایستگی های حرفه ای معلمان ملایی نژاد (1391) و بهسازی معلمان غنی زاده گرایلی (1394) انجام گرفت. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها، بررسی اطلاعات و آزمودن فرضیه ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Smart PLS 2 در دو بخش مدل اندازه گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگی های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا مختص PLS بررسی گردید. در بخش دوم، ضرایب معناداری نرم افزار برای بررسی سوال های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت یافته های پژوهش تاثیر شایستگی حرفه ای و ابعاد آن شامل شایستگی های شناختی مهارتی، شایستگی های مدیریتی و شایستگی های نگرشی-رفتاری را بر بهسازی معلمان در جامعه مورد مطالعه مورد تایید قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3298

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1068 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    73-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3683
  • دانلود: 

    1241
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی تاثیر رهبری فضیلت گرا بر خودتوسعه ای معلمان و با میانجی گری یادگیری سازمانی است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی استان همدان به تعداد 8567 نفر بوده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 368 آزمودنی تعیین گردید. برای گردآوری داده ها از سه پرسش نامه رهبری فضیلت گرا، خودتوسعه ای و یادگیری سازمانی استفاده شد. برای تعیین روایی پرسش نامه ها از تحلیل عاملی تاییدی و جهت سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، که به ترتیب 0.93، 0.87 و 0.85 برآورد گردید. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که: اثر مستقیم رهبری فضیلت گرا بر یادگیری سازمانی و خودتوسعه ای معلمان مثبت و معنادار می باشد. به علاوه، اثر غیرمستقیم رهبری فضیلت گرا بر خودتوسعه ای معلمان با میانجی گری یادگیری سازمانی مثبت و معنادار است. بنابراین، مدیران و رهبران مدارس می توانند جهت بهبود خودتوسعه ای معلمان بر ابعاد رهبری فضیلت گرا تمرکز نموده و برای تسهیل این فرایند از یادگیری سازمانی بهره گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3683

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1241 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پهلوان صادق اعظم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    103-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1705
  • دانلود: 

    936
چکیده: 

پژوهش با هدف شناسایی ارتباط جامعه یادگیرنده حرفه ای و پایداری سازمانی با نقش واسطه ای هشیاری سازمانی، پژوهشی آمیخته در نظام آموزش عالی، اکتشافی متوالی، و کاربردی می باشد. جامعه کیفی، خبرگان هیات علمی دانشکده های مدیریت دانشگاه های دولتی تهران، نمونه 14 خبره علم مدیریت با نمونه گیری گلوله برفی معین و اجرا با مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. جامعه کمی، اعضای هیات علمی گروه های مدیریت دانشکده های مدیریت دانشگاه های دولتی تهران (351 عضو)، نمونه 226 عضو هیات علمی با نمونه گیری خوشه ای دومرحله ای، به صورت در دسترس و اجرا با ابزارهای جامعه یادگیرنده حرفه ای، پایداری سازمانی و ابزار محقق ساخته هشیاری سازمانی در 94-1393 بود. روایی و پایایی ابزارهای پژوهش مطلوب بود. برای تحلیل متون جهت تدوین شاخص های هشیاری در بخش کیفی، از کدگذاری باز استفاده شد. روش های تحلیل آماری کمی، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و الگویابی معادلات ساختاری بود. الگویابی معادلات ساختاری شامل یک سازه مکنون مستقل جامعه یادگیرنده حرفه ای و دو سازه مکنون وابسته هشیاری سازمانی و پایداری سازمانی است. یافته ها حاکی از تاثیر معنادار و مستقیم جامعه یادگیرنده حرفه ای بر هشیاری سازمانی (g=0.75) بر پایداری سازمانی (g=0.25) و تاثیر معنادار و مستقیم هشیاری سازمانی بر پایداری سازمانی (b=0.68) است. نتایج بیانگر تاثیر مستقیم جامعه یادگیرنده حرفه ای با مضامین مسوولیت پذیری جمعی برای یادگیری، مشارکت با تمرکز بر یادگیری حرفه ای بر هشیاری سازمانی با مفاهیم سرعت عمل و چابکی، انعطاف پذیری، پاسخگویی، یادگیری مشروط و توسعه شناخت، اعتماد و گشاده رویی و بر پایداری سازمانی با مضامین حساسیت نسبت به عملکرد، دغدغه ذهنی با شکست، انعطاف پذیری، تخصص گرایی، عدم ساده سازی تفاسیر، نیز تاثیر مستقیم هشیاری سازمانی در شکل گیری پایداری سازمانی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1705

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 936 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    145-178
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1414
  • دانلود: 

    913
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش سبک رهبری و ویژگی های شخصیتی در توانمندی آینده پژوهی مدیران دانشگاه بیرجند و علوم پزشکی انجام شد. روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران دانشگاه بیرجند و علوم پزشکی به تعداد 230 نفر بودند که از این تعداد نمونه ای به تعداد 200 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. سه پرسشنامه استاندارد شامل: پرسشنامه آینده پژوهی پارسا، کشاورز و دهقان (1390)، پرسشنامه سنجش صفات 5 عاملی شخصیتی (NEO) فرم کوتاه و پرسشنامه سبک رهبری کلارک (1998) به عنوان ابزار پژوهش مورداستفاده قرار گرفت. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج نشان داد که بر اساس رگرسیون چند متغیرهمولفه های ویژگی های شخصیتی و سبک رهبری به ترتیب می توانند %19 و %40 توانمندی آینده پژوهی در مدیران را تبیین کنند. هم چنین نتایج تحلیل مسیر نشان داد که ویژگی های شخصیتی علاوه بر پیش بینی مستقیم، به طور غیرمستقیم نیز و از طریق متغیر سبک رهبری توان پیش بینی توانمندی آینده پژوهی مدیران را دارد، شایسته است در جایگزینی مدیران مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1414

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 913 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    179-210
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1845
  • دانلود: 

    1042
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش ارائه مدلی برای برون سپاری فعالیت های آموزشی و پژوهشی سازمان های دولتی بود. در این راستا جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان و مدیران شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ که در حدود 468 بود و از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای و نسبتی 211 نفر از آنان به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه محقق ساخته بود که در تدوین سوالات آن به فراخور مولفه های پژوهش از پرسشنامه های استاندارد استخراج و انجام گرفت. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها، بررسی اطلاعات و آزمودن فرضیه ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Smart PLS 2 در دو بخش مدل اندازه گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگی های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا مختص PLS بررسی گردید. در بخش دوم، ضرایب معناداری نرم افزار برای بررسی سوال های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت یافته های پژوهش نشان داد عوامل سازمانی، مدیریتی، فنی و ساختاری و همچنین عوامل مرتبط با پیمانکار در فرایند موفقیت برونسپاری فعالیت های آموزشی و پژوهشی سازمان های دولتی نقش داشته و اثرگذار می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1845

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1042 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    211-247
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1887
  • دانلود: 

    1124
چکیده: 

آموزش معلمان و یادگیری دانش آموزان در این عصر بسیار حرفه ای شده و روش های آموزش نیازمند جوابگویی به پیچیدگی نیازهای آموزش-یادگیری است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر پرورشی و آموزشی الگوی مدیریت آموزش خودراهبر در آموزش علوم دینی بر رفتار خودراهبری و پیشرفت درسی دانش آموزان بود. میزان رفتار خودراهبری دانش آموزان به لحاظ قابلیت یادگیری، برنامه مندی، استقلال در یادگیری، مسوولیت پذیری، علاقه به یادگیری، ارزیابی و تفکر انتقادی، خلاقیت، خودمنظبتی و تعامل، با طرح پژوهشی نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه گواه بررسی شد. دو کلاس با 28 و 24 دانش آموز پسر پایه نهم دبستان امام رضا در منطقه آموزشی نیروگاه شهر قم به طور تصادفی در گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. دوره آموزشی برای هر دو گروه 14 جلسه 75 دقیقه ای در 8 هفته با محتوای درسی برابر بود. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه یادگیری خودراهبری بود که رواییش توسط صاحبنظران، روایی سازه اش توسط تحلیل عاملی، و پایاییش توسط ضریب الفای کرانباخ تایید شد. ابزار سنجش پیشرفت تحصیلی در سه زمینه دانش، مهارت و نگرش آزمون مداد کاغذی معلم ساخته و چک لیست بود. آمار توصیفی (میانگین، و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تی مستقل و کوواریانس) در تحلیل داده ها به کار رفت. نتایج پژوهش تفاوت آماری معنادار آموزش علوم دینی با الگوی مدیریت آموزش خودراهبر را در یادگیری رفتار خودراهبری دانش آموزان گروه آزمایش نشان داد. بر مبنای یافته های این پژوهش، کاربست الگوی مدیریت آموزش خودراهبر به عنوان راهبردی جدید در آموزش علوم دینی جهت پرورش مهارت خودراهبری دانش آموزان و پیشرفت آموزشی و درسی آنها توصیه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1887

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1124 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button