مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رهبری فضیلت گرا بر خودتوسعه ای معلمان با میانجی گری یادگیری سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی تاثیر رهبری فضیلت گرا بر خودتوسعه ای معلمان و با میانجی گری یادگیری سازمانی است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی استان همدان به تعداد 8567 نفر بوده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 368 آزمودنی تعیین گردید. برای گردآوری داده ها از سه پرسش نامه رهبری فضیلت گرا, خودتوسعه ای و یادگیری سازمانی استفاده شد. برای تعیین روایی پرسش نامه ها از تحلیل عاملی تاییدی و جهت سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد, که به ترتیب 0.93, 0.87 و 0.85 برآورد گردید. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که: اثر مستقیم رهبری فضیلت گرا بر یادگیری سازمانی و خودتوسعه ای معلمان مثبت و معنادار می باشد. به علاوه, اثر غیرمستقیم رهبری فضیلت گرا بر خودتوسعه ای معلمان با میانجی گری یادگیری سازمانی مثبت و معنادار است. بنابراین, مدیران و رهبران مدارس می توانند جهت بهبود خودتوسعه ای معلمان بر ابعاد رهبری فضیلت گرا تمرکز نموده و برای تسهیل این فرایند از یادگیری سازمانی بهره گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری، سیروس، و اسکندری، اصغر. (1396). تاثیر رهبری فضیلت گرا بر خودتوسعه ای معلمان با میانجی گری یادگیری سازمانی. مدیریت بر آموزش سازمان ها، 6(1 )، 73-102. SID. https://sid.ir/paper/262764/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری سیروس، اسکندری اصغر. تاثیر رهبری فضیلت گرا بر خودتوسعه ای معلمان با میانجی گری یادگیری سازمانی. مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1396؛6(1 ):73-102. Available from: https://sid.ir/paper/262764/fa

    IEEE: کپی

    سیروس قنبری، و اصغر اسکندری، “تاثیر رهبری فضیلت گرا بر خودتوسعه ای معلمان با میانجی گری یادگیری سازمانی،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 6، no. 1 ، pp. 73–102، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button