Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    6-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1935
  • دانلود: 

    1361
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت زندگی با شادکامی و بهزیستی روانشناختی زنان متأهل شهرستان بستک بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع از نوع توصیفی همبستگی بوده است. جامعه آماری شامل تمامی زنان متأهل و همسردار شهرستان بستک است که با توجه به آخرین سرشماری (سال 1395) این تعداد 1069 نفر اعلام شده است. نمونه آماری نیز با استفاده از جدول مورگان 283 نفر و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد و با 3 پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (1996)، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف (1989) و پرسشنامه شادکامی آکسفورد مورد سنجش قرار گرفتند. داده های گردآوری شده در دو سطح (آمار توصیفی و آمار استنباطی) مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل گویای آن است که بین کیفیت زندگی با شادکامی و بهزیستی روانشناختی رابطه مثبت وجود دارد؛ بدین معنی که هر چه کیفیت زندگی بهبود یابد به همان میزان زنان از شادکامی و بهزیستی روانشناختی بیشتری بهره خواهند برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1935

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1361 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    49-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2715
  • دانلود: 

    1933
چکیده: 

کشورهایی که در حال عبور از جامعه کهنه و سنتی به پیشرفته و روبه رشد هستند، تفاوت نسل ها و عواقب سو و صدمه های ناشی از آن را بیشتر احساس کرده اند، زیرا در چنین جوامعی تفکرات آمیخته با خرافات و ارزش ها و الگوهای کهنه به سرعت در حال نابودی اند و از طرفی سبک و سیاق مدرنیته به طور کامل در جامعه استقرار نیافته است. این مساله مجهول در نظام تعلیم و تربیت جوامع پیشرفته به دنبال پروراندن توانایی های نسل جدید، بیشتر از هر ارگان و نهاد دیگری بروز و ظهور می کند. آنچه در این میان غیر قابل درک و آزاردهنده است در واقع آموزش و تعلیم و تربیتی است که از طریق خانواده های سنتی در مقابل تربیت نوین شکل گرفته که در نتیجه آموزش گنگ و ناکارآمد دانش آموزان را فراهم آورده است. بیان نکردن تعریف دقیق و جامع از سنت باعث به وجود آمدن کشمکش هایی شده است که این جوامع نتوانسته اند آن ها را برطرف کنند از طرفی والدین و فرهنگ سنتی با تحمیل این تفکرات و تربیت قدیمی و سنتی بدون شک مانند سدی در برابر دانش آموزان برای فراگیری آموزش های نوین ایستاده اند، این در حالی است که فرایند آموزش و پرورش نوین این محور تعلیم و تربیت خانواده ها را بر نمی تابد که همین باعث چالش فرایند آموزشی دانش آموزان می شود. با این ملاحظه پژوهش حاضر بر آن است که با روش توصیفی-تحلیلی بر مبنای مطالعات کتابخانه ای در پرتو تقابل سنت و مدرنیته در آموزش و پرورش نوین به تحلیل این مساله بپردازد و با واکاوی در نظام تعلیم و تربیت جوانب مختلف را مورد نقد و بررسی قرار دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2715

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1933 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    70-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    11138
  • دانلود: 

    703
چکیده: 

قاضی کشیک که در قوانین جدید دارای تکالیف و مسئولیت های جدیدی می باشد نسبت به قوانین قبلی دارای ترقی و پیشرفت هایی درزمینه رعایت حقوق متهمین بوده است که این حقوق در قانون وظایف و اختیارات قاضی کشیک آمده است. حقوق متهم نیز از قدیم الایام موردتوجه قانون گذار بوده است و حق سکوت، برائت، برخورداری از وکیل، دادرسی عادلانه، تساوی سلاح ها ازجمله این حقوق می باشد. هنگامی که متهم بازداشت شده و در بازداشت به سر می برد باید تمامی حقوقش توسط قاضی کشیک به او اطلاع رسانی شود تا در جریان حقوق خود قرار بگیرد. ماده 185 قانون آئین دادرسی کیفری ضابطان را مکلف دانسته است که متهم بازداشت شده را در اولین فرصت اداری به بازپرس تحویل دهد و این مدت نباید بیش تر از بیست و چهار ساعت طول بکشد. در این صورت قاضی کشیک بر طبق ماده 186 قانون وظایف و اختیارات قاضی کشیک باید به متهم جلب شده رسیدگی نماید و تا بیست و چهار ساعت نسبت به جرم اتهامی وی رسیدگی و تعیین تکلیف ننماید. نتایج حاکی از آن است که در قانون جدید مربوط به قضات کشیک وظایفی در خصوص حفظ حقوق متهمین بر عهده قاضی کشیک گذاشته شده است که موظف به انجام آن هستند. در هنگام بازداشت با توجه به قانون جدید قاضی کشیک حقوق متهم در زمان بازداشت توسط قاضی کشیک به او تفهیم می شود و تمامی موارد در حق او اعمال می شود. در این مقاله هدف اصلی ما بررسی حقوق دفاعی متهم بازداشت شده توسط قاضی کشیک و اعمال حقوق متمین در بازداشت می باشد که از طریق روش تحلیلی-توصیفی صورت پذیرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 11138

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 703 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ترابی زاده سمیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    97-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    7401
  • دانلود: 

    3423
چکیده: 

تأثیرات و پیامدهای مثبت و منفی فضای مجازی بعنوان یک پدیده نوین در اجتماعات انسانی در حال گسترش است. هر روز از سوی صاحب نظران و رسانه ها نقش مثبت اینترنت و فضای مجازی درتوسعه اقتصادی و نقش منفی آن در توسعه فرهنگی برجسته سازی می شود. انسان بر اساس طبیعت ذاتی خویش احتیاج به برقراری ارتباط دارد، واز آغاز برای برقراری ارتباط و رساندن پیام خود به دیگران، شیوه های گوناگون را به کار برده است؛ از اشاره های رمزگونه اولیه گرفته، تا استفاده از پیشرفته ترین وسایل ارتباطی مدرن امروزی. رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی که در گذشته دارای رشدی کند و ناچیز بوده، در عصر حاضر با تحول چشم گیری روبه رو شده اند؛ به گونه ای که عصر حاضر را «عصر اطلاعات و ارتباطات» می خوانند؛ آن هم ارتباط جوامع انسانی؛ یعنی ارتباط بین کالا، سرمایه، فرهنگ و اعتقادات که به آسانی از مرزهای جغرافیایی می گذرند و وارد قلمرو دیگر جوامع می شوند. هم چنین عصر حاضر را «عصر جریان های اجتماعی و تحول» نیز نامیده اند؛ تحول در عقاید، انگاره ها، پیام ها و ارزش ها. در چنین برهه ای از زمان که فضای مجازی جهان را به دهکده ای کوچک مبدل کرده و مردم جهان را از کوچک و بزرگ با فرهنگ و باورهای متفاوت با یکدیگر مرتبط نموده، مباحث تربیتی فرزندان را با چالش روبه رو ساخته است آنچه در این عصر برای والدین مهم است (مجله افق، بهمن ١ ٣ ٨ ٨-شماره ٢ ٥ ٧ ) آشنایی با مبانی تعلیم و تربیت و توجه به چالش های تربیتی این ابزار مدرن است. برای تعلیم و تربیت تعاریف بسیاری بیان شده است. تعریف تعلیم و تربیت، عبارت است از فراهم آوردن زمینه ها و عوامل به فعلیت رساندن یا شکوفا ساختن شخص در جهت رشد و تکامل اختیاری او به سوی هدف های مطلوب و بر اساس برنامه ای سنجیده شده می باشد. (فلسفه تعلیم و تربیت، دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، ج ١ ، ص ٣ ٤ ١ ٣ ٦ ٦ )

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7401

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3423 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محمدی حورا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    115-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2833
  • دانلود: 

    1979
چکیده: 

فناوری اطلاعات عبارتست از فناوری که فرد را در ضبط، ذخیره سازی پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری می دهد. امروزه صاحبنظران و اندیشمندان جهان بر نقش مهم و تعین کننده فناوری آموزشی تکنولوژی و آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری تأکید می کنند و بر این باورند که میزان بهره گیری و استفاده مطلوب به و جای معلمان و دبیران از تکنولوژی آموزشی در ارتقای کیفیت آموزشی تأثیرات سازند های خواهد داشت. از تأثیرات تکنولوژی آموزشی می توان به اثرات مثبت بر افزایش زما ن و کیفیت یادگیری، ایجاد حس پرسشگری و کسب مهارت های لازم برای زندگی اشاره کرد. پژوهش حاضر با استفاده از روش اسنادی به بررسی نقش استفاده از تکنولوژی آموزشی بر فرایند آموزش پرداخته است. نتایج نشان می دهد استفاده از تکنولوژی و فن آوری در ایجاد محیط یاددهی-یادگیری می تواند باعث افزایش کیفیت آموزش در زمینه های مختلف باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2833

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1979 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    126-135
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    11880
  • دانلود: 

    6530
چکیده: 

پژوهش ارئه شده باهدف شناخت و تشخیص نقش فضای مجازی در تعاملات آموزشی انجام شده است. در سؤال های اصلی پژوهش بیان شده است: ویژگی های مثبت و منفی استفاده از این فناوری چه چیزهایی است و چه راه کارهایی برای روبه رو شدن با چهار چوب و ابعاد منفی این پدیده وجود دارد؟ و کارکرد های شبکه های اجتماعی مجازی در حوزه آموزش چه چیز هایی می باشد؟ درنهایت اینگونه نتیجه گیری شد که: با شناخت، رعایت و کنترل جوانب چهار چوب و ابعاد ناظر بر این پدیده، افراد می توانند با حضور در این فضا کیفیت آموزشی خود را بهبود دهند. البته چنانچه این ابعاد و چهار چوب درست اجرا و رعایت نشوند، این پدیده مهم نتیجه ی درستی بر تعاملات آموزشی یادهی و یادگیری نخواهد داشت و نتیجه ی معکوسی بر تعاملات یاد دهنده و یاد گیرنده خواهد گذاشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 11880

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 6530 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جعفری رنجبر فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    136-161
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    408
  • دانلود: 

    244
چکیده: 

درمان شناختی رفتاری شامل روش های مختلفی است که وجه اشتراک تمام آن ها تاکید بر نقش فرآیند های شناختی رفتاری در شکل گیری و تداوم اختلالات روان شناختی و به کارگیری روش های تجربی مبتنی بر رفتارگرایی و شناخت گرایی برای درمان و کنترل پاسخ دهی نادرست است. هدف پژوهش حاضر بررسی آموزش گروه درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش باورهای غیر منطقی و انظباط پذیری دانش آموزان دوره متوسطه شهر بندر عباس بوده است روش پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون دو گروهی آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه ی دانش آموزان دوره متوسطه شهر بندرعباس بودند که در نیمه ی اول سال 1395 مشغول به تحصیل بودند. نمونه ی آماری پژوهش شامل دو گروه 30 نفری (30 نفر گروه آزمایش و 30 نفر گروه کنترل) بود که به طور داوطلبانه و به روش هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس باورهای غیرمنطقی جونز و پرسشنامه انضباط پذیری (سلیمی، 1382) استفاده شد. برای تحلیل داده های این پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری استفاده گردید. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که روش درمانی شناختی-رفتاری به شیوه ی گروهی بر افرایش انظباط پذیری و نیز کاهش باورهای غیر منطقی در دانش آموزان مؤثر است(05/0>P). همچنین در این پژوهش دو گروه دانش آموزان در پیش آزمون و پس آزمون در 10 خرده مقیاس باورهای غیرمنطقی به استثنای 2 خرده مقیاس اجتناب از شکل و کمال گرایی در سایر خرده مقیاس باورهای غیرمنطقی تفاوت معناداری داشتند. بر اساس دیدگاه «الیس» گرایش به هر یک از باورهای غیرمنطقی می تواند در انتخاب نوع رفتار (واکنش رفتاری) در مقابل رفتارهای فرد موثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 408

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 244 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جامعی زلیخا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    162-178
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2983
  • دانلود: 

    2152
چکیده: 

انسان شناختی واصول آن در نگرش اسلامی توجه به اصل مسئولیت و رشد و تکامل آن در انسان است. از سوی دیگر رفتار مسئولانه از شاخص های انسان سالم است که تقویت ورشد آن جز با شناسایی عوامل مؤثر بر رفتار مسئولانه امکان پذیر نخواهد بود. به همین منظور، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری والدین ومسئولیت پذیری نوجوان انجام شد. روش تحقیق توصیفی وجامع آماری آن دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر بندرعباس بود. با استفاده از روش نمونه گیری خوش های تصادفی 1نفر از جامعه آماری فوق انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه شیوه های فرزند ودر دو سطح آمار توصیفی spss پروری و مسئولیت پذیری استفاده شد. داده ها با نرم افزار واستنباطی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته اند. یافته های حاصل از پژوهش نشان می دهد که بین شیوه های فرزندپروری و مسئولیت پذیری نوجوان رابطه معنادار وجود دارد. طوری که 21 درصد واریانس مسئولیت پذیری نوجوانان به وسیله سبک های فرزند پروری والدین تبیین می شود. انجام مطالعات و بررسی های بیشتر در خصوص چگونگی تاثیر گذاری شیوه های فرزند پروری بر متغیر های دیگر و همچنین شناسایی نوع شیوه فرزند پروری والدین، به عنوان یکی از عوامل مؤثر در ایجاد رفتار غیر مسئولانه نوجوان وسپس مداخله در جهت رفع مشکل ضروری بنظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2983

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2152 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    179-201
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1164
  • دانلود: 

    674
چکیده: 

این پژوهش با هدف تاثیر گردش های علمی درس جغرافیا بر یادگیری دانش آموزان مدارس راهنمایی شهر قشم انجام پذیرفت. پژوهش حاضر از از نظر هدف، کاربردی است و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات، این تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی شهر قشم بودند. نمونه ی پژوهش به این صورت انتخاب شد که از بین دختران شهر بندرعباس چند مدرسه به صورت تصادفی انتخاب گردید. در مرحله ی بعدی از بین مدارس مختلف، تعداد 30 نفراز دانش آموزان انتخاب شدند و از آن ها خواسته شد که پرسشنامه ارزیابی کیفیت یادگیری رحمانی (1389) را تکمیل نمایند. با توجه به نوع و ماهیت پژوهش حاضر جهت تجزیه و تحلیل داده ها که با استفاده از نرم افزار SPSS 22 انجام شد نتایج نشان داد میانگین یادگیری دانش آموزان گروه آزمایش از 49. 34 بعد از گردش علمی به 75. 89 افزایش و در گروه کنترل، یادگیری از 48. 75 به 51. 23 تغیر یافته است) بنابراین می توان گفت میزان یادگیری گروه آزمایش نسبت به یادگیری گروه کنترل در پس آزمون ارتقا یافته است و در نتیجه گردش های علمی درس جغرافیا بر میزان یادگیری گروه آزمایش موثر بوده و یادگیری آنها را ارتقا داده است. میزان نگرش و ادراک گروه آزمایش نسبت به نگرش و ادراک گروه کنترل در پس آزمون ارتقا یافته است. که در نتیجه گردش های علمی درس جغرافیا بر میزان نگرش و ادراک گروه آزمایش موثر بوده و نگرش و ادراک آنها را ارتقا داده است. میزان اکتساب و درهم تنیدن دانش گروه آزمایش نسبت به اکتساب و درهم تنیدن دانش گروه کنترل در پس آزمون ارتقا یافته است. که در نتیجه گردش های علمی درس جغرافیا بر میزان اکتساب و درهم تنیدن دانش گروه آزمایش موثر بوده و اکتساب و درهم تنیدن دانش آنها را ارتقا داده است. میزان بسط و اصلاح دانش گروه آزمایش نسبت به بر بسط و اصلاح دانش گروه کنترل در پس آزمون ارتقا یافته است. که در نتیجه گردش های علمی درس جغرافیا بر میزان بسط و اصلاح دانش گروه آزمایش موثر بوده و بسط و اصلاح دانش آنها را ارتقا داده است. میزان استفاده معنادار از دانش گروه آزمایش نسبت به استفاده معنادار از دانش گروه کنترل در پس آزمون ارتقا یافته است. که در نتیجه گردش های علمی درس جغرافیا بر میزان استفاده معنادار از دانش گروه آزمایش موثر بوده و استفاده معنادار از دانش آنها را ارتقا داده است. میزان عادت های ذهنی گروه آزمایش نسبت به عادت های ذهنی گروه کنترل در پس آزمون ارتقا یافته است. که در نتیجه گردش های علمی درس جغرافیا بر میزان عادت های ذهنی گروه آزمایش موثر بوده و عادت های ذهنی آنها را ارتقا داده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1164

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 674 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    202-222
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    529
  • دانلود: 

    237
چکیده: 

این مقاله با ابزار کتابخانه و روش تحلیل محتوا مسؤلیت مدنی بانک های ورشکسته در قبال بدهی ها و سپرده های مردم و لزوم اصلاح نظام جاری ورشکستگی بانکی را موردبررسی قرارمی دهد و پیشنهادهایی به منظور کارآمد سازی آن ارائه می گردد. اساساً نقش آفرینی دولت در فرآیند ورشکستگی مؤسسات مالی یکی از مهم ترین مداخلات لازم به منظور مدیریت انتظارات سپرده گذاران و ثبات بخشی به نظام بانکی کشور به شمار می رود. با توجه به تبعات زیاد ورشکستگی بانک ها بر اقتصاد ضروری است که دولت ها تدابیر خاصی را به منظور پیشگیری از نکول و ورشکستگی بانک ها اتخاذ نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 529

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 237 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خورشیدی رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    223-237
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    763
  • دانلود: 

    432
چکیده: 

این پژوهش تحت عنوان بررسی تاثیرآموزش های فنی حرفه ای در اشتغال زندانیان آزاد شده انجام گرفته است. از آن جا که یکی از عوامل و پارامتر های عمده رشد و توسعه ی اقتصادی و اجتماعی هر جامعه، تربیت نیروی انسانی کارامد می باشد و آموز ش های فنی وحرفه ای نیز یکی از راه کار های تربیت کننده ی نیروی انسانی متخصص است، سطح معلومات وتجربیات فراگیران باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوانند هماهنگ با رشته ی مهارتی خود جذب بازار کارگردیده تا مشکل بیکاری وجود نداشته باشد. مضاف بر این بررسی اثر بخشی وکارآئی آموزش های فنی حرفه ای در زندان ها باعث تولید اطلاعاتی در جهت شناخت نقاط قوت وضعف فرایند ومحتوای آموزشی خواهد بود که می تواند اسباب اصلاح وبهبود فرایند وارتقاء کیفیت ومحتوای آنرا فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 763

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 432 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رحیمی ساردو مجید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    51 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    238-248
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3408
  • دانلود: 

    1830
کلیدواژه: 
چکیده: 

اگر درگذشته، فضاهای سبز به علت وسعت محدود شهرها و سهولت دسترسی ساکنین به نواحی اطراف، بیشتر در جنبه های زیباسازی و ظاهرسازی سیمای نواحی شهرهای تجلی می یافت، امروزه بدلایلی همچون افزایش جمعیت، رشد فیزیکی شهرها، توسعه صنعت و وسایط نقلیه موتوری و در نتیجه ایجاد انواع آلودگی های زیست محیطی بطور جدی و به مثابه شش تنفسی شهرها مورد توجه قرار گرفته است. بطوری که در بسیاری از متون شهرسازی از فضاهای سبز شهری بعنوان یکی از شاخص های مهم شناخت کیفیت محیط های انسان ساخت یاد می کنند. برمبنای چنین اعتقادی، این نوشتار به طرح مباحثی همچون نعریف علمی فضای سبز، استانداردها، الگوها و ضوابط پیشنهادی اندیشمندان معروف و استاندارد مورد قبول وزارت مسکن و شهرسازی و همچنین انواع کارکردهای فضای سبز و بویژه نقش آن در توسعه بافت کالبدی و فیزیکی شهر می پردازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3408

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1830 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button