Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    1-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    975
  • دانلود: 

    754
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی آمادگی استراتژیک معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است. روش تحقیق آمیخته و توصیفی - پیمایشی است. در بخش کیفی مشارکت کنندگان شامل 16 نفر از اساتید دانشگاه بودند که برای تعیین مولفه های اصلی پرسشنامه از آنان مصاحبه به عمل آمد. نمونه آماری در بخش کمی نیز شامل 145 نفر از مدیران و کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سطوح ستاد و استان بودند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته ای (a=0.96) با 43 گویه بود که آمادگی استراتژیک سازمان را در سه بعد منابع انسانی، عوامل سازمانی و رهبری و مدیریت ارزیابی می کند. داده های پژوهش با بهره گیری از آزمون های آمار توصیفی و روشهای آمار استنباطی تحلیل عاملی تاییدی و تی تک نمونه ای و با استفاده از نرم افزارهای اطلس - تی، لیزرل و اس پی اس اس تحلیل شدند. نتایج نشان داد که الگوی آمادگی استراتژیک در سازمان های ورزشی در 3 بعد اصلی منابع انسانی، رهبری و مدیریت و عوامل سازمانی استوار است که شاخص های مدل از برازش مناسب و معنی داری برخوردار بودند (NNFI=0.99 CFI= 0.98 RMSEA=0.08) همچنین آمادگی معاونت تربیت بدنی و سلامت در تمامی عوامل انسانی، بعد رهبری و مدیریت عوامل سازمانی در حد قابل قبول بود. در نهایت باید اذعان داشت فراهم سازی بسترهای لازم برای ایجاد آمادگی بیشتر در سازمان می تواند نقش حیاتی در پیاده سازی استراتژی های سازمان داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 975

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 754 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    17-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    953
  • دانلود: 

    722
چکیده: 

هدف این تحقیق شناسایی راهکارهای توسعه اخلاق جوانمردی در بین ورزشکاران بخش قهرمانی استان همدان بود. روش تحقیق زمینه یابی بود. جامعه آماری شامل مربیان و داوران فعال در بخش ورزش قهرمانی هیات های ورزشی، ورزشکاران بخش قهرمانی، مدیران و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان، روسا و نواب رییس بانوان هیات های ورزشی، مسوولین سالن ها و اماکن ورزشی برگزار کننده مسابقات ورزش قهرمانی، متخصصان و اساتید امر، و تماشاگران مسابقات ورزشی در استان همدان، در سال 1394 به تعداد 719 نفر بودند و حجم نمونه بر مبنای حجم جامعه به وسیله فرمول کوکران، 186 نفر مشخص شد که به صورت طبقه ای تصادفی ساده، انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود که به روش دلفی، طراحی و روایی صوری آن به تایید متخصصین رسید و پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 0.86 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل آماری از جدول، نمودار، شاخص های مرکزی و پراکندگی، بررسی مقادیر پرت و انتهایی و برای وارسی نرمال بودن توزیع داده ها در جامعه آماری از p-p plot استفاده شد و سپس از آزمون های آماری تی تک نمونه ای، تی دو نمونه ای همبسته، با استفاده از نرم افزر SPSS استفاده گردید. یافته ها نشان دادند، وضعیت موجود در تمامی مولفه های رفتاری (شناختی، عاطفی و حرکتی) بنجامین بلوم، مورد رضایت شرکت کنندگان نبوده و راهکارهایی از جمله، تدوین مرام نامه اخلاقی، ترویج فرهنگ پهلوانی و ارریابی قهرمانان در زمینه اخلاق جوانمردی و... پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 953

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 722 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    29-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1648
  • دانلود: 

    1242
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی رفتار مصرف کننده ورزش همگانی بر اساس مدل سیستماتیک رفتار مصرف کننده می باشد. پژوهش حاضر از انواع تحقیقات کاربردی می باشد و جامعه آماری تحقیق نخبگان ورزش همگانی می باشند که با استفاده از جدول مورگان و نمونه گیری تصادفی 321 نفر از آنها مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از 4 پرسش نامه پژوهشگرساخته استفاده شد که آمیخته بازاریابی، عوامل محیطی، عوامل روانشناختی و رفتارهای مصرف ورزش همگانی را بررسی می کرد. مدل مفهومی تحقیق با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد بررسی قرار گرفته است. یافته ها نشان داد که آمیخته بازاریابی، عوامل روانشناختی و عوامل محیطی تاثیر مثبت معناداری بر رفتار مصرف ورزش همگانی دارند، اما در این میان عوامل محیطی و سپس عوامل روانشناختی دارای بیشترین تاثیر می باشند و نقش واسطه ای متغیر عوامل روانشناختی تایید می شود. بنابراین نتایج تحقیق بیانگر این واقعیت است که مدیران ورزش همگانی برای رسیدن به بیشترین مشارکت در ورزش همگانی باید آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، مکان، ترفیع) و عوامل محیطی (عوامل مدیریتی - محیطی، فرهنگی، اجتماعی اقتصادی) را به عنوان عوامل بیرونی در کنار عوامل روانشناختی (فردی، میان فردی، ساختاری) مدنظر قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1648

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1242 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    43-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    750
  • دانلود: 

    700
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سرمایه اقتصادی و اهداف پیشرفت با موفقیت ورزشی کشتی گیران آزاد و فرنگی تیم ملی جوانان بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری کلیه کشتی گیران آزاد و فرنگی تیم ملی جوانان بودند. با توجه به محدود بودن جامعه آماری، 33 نفر به عنوان نمونه آماری به پرسشنامه پاسخ دادند. ابزار تحقیق شامل، پرسشنامه سرمایه اقتصادی سفیری و آراسته (1386)، اهداف پیشرفت کنروی و همکاران (2003) و موفقیت ورزشی موسوی و واعظ موسوی (1392) بود که روایی پرسشنامه ها توسط متخصصان و ضریب پایایی آن به ترتیب 0.72، 0.70 و 0.93 مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار PLS3 استفاده شد. یافته ها نشان داد بین اهداف پیشرفت و موفقیت ورزشی رابطه معنی داری وجود دارد(t=3.196)، اما بین سرمایه اقتصادی و موفقیت ورزشی کشتی گیران در مدل مفهومی رابطه معنی داری مشاهده نشد (t=1.446). نتیجه گیری می شود در موفقیت ورزشی ورزشکاران نخبه کشتی داشتن هدف پیشرفت نقش تعیین کننده ای دارد و سرمایه اقتصادی عامل اصلی و کافی در موفقیت ورزشی آن ها نیست. پیشنهاد می شود مربیان و روانشناسان تیم به جنبه های پیشرفت گرایی و ایجاد هدف در ورزشکاران توجه جدی داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 750

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 700 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    53-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    774
  • دانلود: 

    920
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی عوامل درون سازمانی اثرگذار بر کارآفرینی سازمان های ورزشی ایران بود. کارآفرینی سازمانی به یکی از راهکارهای قابل توجه مدیران برای ارتقای منابع سازمانی تبدیل شده است. بنابراین مطالعات تلفیقی و ترکیبی از نتایج پژوهش های انجام شده در زمینه کارآفرینی سازمانی، می تواند رویکرد جدیدی برای شناسایی راهکارهای جامع، فراروی پژوهشگران قرار دهد. جامعه آماری پژوهش تمامی پژوهش های انجام یافته در رابطه با کارآفرینی سازمانی در سازمان های ورزشی طی ده سال گذشته (از سال 1383 تاکنون) بود. در این پژوهش با به کارگیری روش فراتحلیل و با استفاده از نرم افزار جامع فراتحلیل (CMA2)، ضرایب همبستگی و نمونه های آماری تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که اندازه اثر متغیرهای خلاقیت و جو سازمانی در حد متوسط و ساختار سازمانی، مدیریت و فرهنگ سازمانی در حد کم و ضعیف بوده است. در تبیین این نتایج می توان گفت توجه به کارآفرینی امری پویا بوده، نیازمند چیدمان مناسبی از عوامل، چون نیروی انسانی خلاق، فرایندها و زیربنای ساختاری سازمان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 920 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    65-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    533
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

تماشاگران همواره یکی از ابعاد اصلی مسابقات فوتبال بوده و انجام مسابقات بدون حضور آن ها چندان اهمیتی ندارد؛ لذا پیش بینی حضور مجدد آن ها در مسابقات فوتبال، مساله اصلی تحقیق بود. روش پژوهش پیمایشی بود. جامعه آماری کلیه تماشاگران مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 96-1395 بودند که بصورت تصادفی، تعداد 507 نمونه انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه در مقیاس لیکرت بود. نتیجه تحقیق، ارایه مدل مناسب پیش بینی حضور مجدد تماشاگران در مسابقات فوتبال بود که مشخص شد خدمات ارایه شده بر رضایت مندی تماشاگران تاثیر می گذارد و رضایت مندی نیز توسط متغیرهای میانجی: تصویرذهنی، تعهداحساسی، تعهدحسابگرانه و وفاداری بر حضورمجدد آن ها تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، بر اساس مدل، 27 شاخص از طریق شش عامل می توانند بر حضورمجدد تماشاگران تاثیرگذار باشند و این متغیر را پیش بینی کنند. با توجه به نقش محوری متغیر خدمات ارایه شده پیشنهاد می گردد که خدمات ارایه شده در ورزشگاه ها بهبود یابد تا رضایت مندی، وفاداری و حضورمجدد تماشاگران افزایش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    79-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    481
  • دانلود: 

    608
چکیده: 

هدف تحقیق تحلیل محیطی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش بود. روش انجام تحقیق به شکل آمیخته متوالی - اکتشافی بوده است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل متخصصان، برنامه سازان و مدیران حوزه ورزش سازمان صداوسیما بود که عضو شورای تخصصی ورزش سازمان بودند که تعداد آن ها 9 نفر بوده است. در بخش کمی که شامل اعضای هیات علمی علوم ورزشی، فعالان حوزه ورزش و فعالان حوزه صداوسیما بوده است تعداد 60 نفر به شکل نمونه گیری هدفمند و در دسترس انتخاب گردیده بود. ابزار جمع آوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند بود که نتایج برگرفته از این مصاحبه در غالب یک پرسشنامه در بخش کمی مورد استفاده قرار گرفت که روایی آن توسط 11 نفر از متخصصان رسانه و ورزش مورد تایید قرار گرفت و پایایی آن در بخش قوت ها (0.85)، ضعف ها (0.94)، فرصت ها (0.89) و در تهدیدات (0.7) محاسبه گردید. در تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل عاملی تاییدی و آزمون میانگین برای اولویت بندی گویه ها در نرم افزارهای spss22 و SmartPls3 استفاده گردید. نتایج این تحقیق نشان می دهد که مهم-ترین نقطه قوت سازمان صداوسیما، سرعت بالای انتشار اخبار در حوزه ورزش بود، مهم ترین نقطه ضعفی که سازمان با آن روبرو است، همسو نبودن فارغ التحصیلان دانشگاه صداوسیما با حوزه برنامه سازی ورزشی است. مهم ترین فرصت پیش روی سازمان صداوسیما در حوزه ورزش، نسل جوان علاقه مند به حوزه ورزش بوده و تعدد شبکه های ماهواره ای خارجی و دسترسی آسان در جامعه، جز اصلی ترین تهدید پیش روی صداوسیما در حوزه ورزش بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 481

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 608 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button