هدف از این تحقیق بررسی آمادگی استراتژیک معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است. روش تحقیق آمیخته و توصیفی - پیمایشی است. در بخش کیفی مشارکت کنندگان شامل 16 نفر از اساتید دانشگاه بودند که برای تعیین مولفه های اصلی پرسشنامه از آنان مصاحبه به عمل آمد. نمونه آماری در بخش کمی نیز شامل 145 نفر از مدیران و کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سطوح ستاد و استان بودند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته ای (a=0.96) با 43 گویه بود که آمادگی استراتژیک سازمان را در سه بعد منابع انسانی، عوامل سازمانی و رهبری و مدیریت ارزیابی می کند. داده های پژوهش با بهره گیری از آزمون های آمار توصیفی و روشهای آمار استنباطی تحلیل عاملی تاییدی و تی تک نمونه ای و با استفاده از نرم افزارهای اطلس - تی، لیزرل و اس پی اس اس تحلیل شدند. نتایج نشان داد که الگوی آمادگی استراتژیک در سازمان های ورزشی در 3 بعد اصلی منابع انسانی، رهبری و مدیریت و عوامل سازمانی استوار است که شاخص های مدل از برازش مناسب و معنی داری برخوردار بودند (NNFI=0.99 CFI= 0.98 RMSEA=0.08) همچنین آمادگی معاونت تربیت بدنی و سلامت در تمامی عوامل انسانی، بعد رهبری و مدیریت عوامل سازمانی در حد قابل قبول بود. در نهایت باید اذعان داشت فراهم سازی بسترهای لازم برای ایجاد آمادگی بیشتر در سازمان می تواند نقش حیاتی در پیاده سازی استراتژی های سازمان داشته باشد.