Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

DANESHVAR MEDICINE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    10850
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 10850

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

DANESHVAR MEDICINE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1321
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1321

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1788
  • دانلود: 

    393
چکیده: 

در دو دهه گذشته جهانی شدن دنیای تولید و سخت شدن رقابت، دولت ها و شرکت های تولید را وادار کرده تا ارزیابی مجددی در تلقی خود از رقابت و سیاست های ملی به عمل آورند. شرکت های تولیدی ناگزیر باید چنان سیستمی را در فعالیت های خود مستقر سازند که آنها را قادر به تولید محصولاتی با کیفیت بالاتر، هزینه کمتر، زمان انتظار کوتاه تر، طراحی وسیعتر محصولات جدید و بهبود محصولات موجود و انعطاف پذیر کند. سیستم پیشنهادی برای تولید برتر در شرکت های تولیدی سیستم تولید در سطح جهانی (world class manufacturing) (wcm) است. این سیستم شامل ترکیبی مناسب از عناصر کلیدی بهره وری مانند کنترل کیفیت جامع، تولید به هنگام، تعمیر و نگهداری جامع و مشارکت کارکنان است.مقاله حاضر شامل چهار بخش است. در بخش اول تعریف موجود از سیستم تولید در سطح جهانی و ویژگی ها و مشخصه های شرکت های تولید کننده "در سطح جهانی" ارائه می گردد. بخش دوم به مرور مقایسه نتایج عملکرد شرکت های "تولید کننده در سطح جهانی" با دیگر شرکت ها در همان صنعت می پردازد و در بخش سوم مدل های استقرار این سیستم ارائه و تشریح می شود.در بخش پایانی مقاله بعد از بحث و بررسی مشکلات مدل های ارائه شده در بخش سوم، مدل پیشنهادی مولفان این مقاله تحت عنوان مدل فاز بندی شده استقرار سیستم تولید "در سطح جهانی" ارائه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1788

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 393 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    13-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3954
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

مقاله مورد نظر در بر گیرنده دیدگاه و نظریه ای است راجع به تحولات و دگرگونی هایی که در علوم بلاغت رخ داده و نیز کتاب هایی که در این خصوص نگاشته شده اند. نیز روش های قدیم و جدید موجود در کتاب های بلاغی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته اند. در مقدمه مقاله به چگونگی شکل گیری بلاغت از قبل کتاب مبارک و با عظمت قرآن و نظرهای مربوط به آن پرداخته ایم و آنگاه در خصوص اصول اولیه تشکیل و ایجاد بلاغت و شاخه های آن که از فروع بلاغت محسوب شده اند، از نظر لفظ و معنا و نظم و ترکیب تحلیلی ارائه داده و در مورد طرفداران و حامیان سنتی و غیر سنتی هر یک بحث کرده ایم. در این باره از هر یک از طرفداران و ناقدان نسبت به جانبداری هر کدام که خود را محق و سزاوار می دانند که سخنشان درباره اصول بلاغت حق و درست بوده و به آن نزدیک است، بحثی به میان آورده ایم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3954

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رنجبرفلاح محمدرضا

نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    21-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1197
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این تحقیق به دنبال استخراج و تخمین سیستمی توابع تقاضای حامل های انرژی در بخش صنعت است. شیوه استخراج به صورت دو مرحله ای است که در مرحله اول تقاضای انرژی در کنار دیگر عوامل تولید چون سرمایه، نیروی کار و مواد اولیه به عنوان یک تابع تقاضای مشتقه از تابع هزینه غیر مستقیم ترانسلوگ استخراج می شود و در مرحله دوم، مخارج مربوط به انرژی به مخارج بر روی اجزای آن از قبیل فرآورده های نفتی (بنزین، نفت سفید، نفت گاز،نفت کوره، و گاز مایع) گاز طبیعی و الکتریسیته تفکیک خواهد شد. روش سیستمی این تحقیق در مقایسه با روش های تخمین تک معادله ای از نتایج دقیق تری برخوردار است و می تواند کلیه عوامل موثر بر تقاضای حاملهای انرژی را به صورت متقابل و همزمان اندازه گیری کند. نتایج حاصل حاکی است که به دلیل کشش ناپذیری تقاضا، اگر هدف از افزایش قیمت های انرژی افزایش درآمد برای دولت باشد این امر به خوبی محقق خواهد شد و اگر هدف ایجاد صرفه جویی و تقلیل مصرف انرژی باشد، بنا به دلایل متعدد ساختاری اقتصاد و عدم انعطاف و چسبندگی های تکنولوژی بخش صنعت این ا مر به سهولت امکان پذیر نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1197

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

طالبی ناهید

نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    37-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1336
  • دانلود: 

    362
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر، بررسی و مقایسه برخی از ویژگی های شخصیتی نابینایان ورزشکار رشته گلبان با نابینایان غیر ورزشکار شهر تهران است. تعداد 150 نفر آزمودنی که شامل 75 ورزشکار نابینای رشته گلبال و 75 غیر ورزشکار نابینا بودند به صورت تصادفی ساده در نظر گرفته شدند.ابزار انجام تحقیق پرسشنامه 16 عاملی شخصیت کتل بود که در آن 5 عامل مورد بررسی قرار گرفت. کلیه آزمودنی ها تحت نظر مجری طرح و با شرایط یکسان آزمون به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند. بعد از تجزیه وتحلیل آماری براساس آزمون تی - استودنت در سطح 5 درصد و با ضریب اطمینان 95 درصد، نتایج زیر به دست آمد:بین عامل های ادوار خویی (A)، دارای روحیه مستقل و پابرجا (E)، و مقرراتی، منطقی و واقع بین بودن (M) تفاوت معنادار آماری بین ورزشکاران و غیر ورزشکاران نابینا وجود دارد و عامل های پایداری هیجانی و ثبات عاطفی (C) و آرام و اعتقاد کننده بودن (O) تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1336

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 362 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    43-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    33215
  • دانلود: 

    362
چکیده: 

آرامش (طمانینه) یعنی این که انسان در عزم و اراده خود استقرار و آرامش داشته باشد و هیچ گونه اضطراب و نگرانی به خود راه ندهد. قرآن کریم در میان امواج نگرانی ها و اضطراب ها ذکر خدا را به عنوان برترین داروی آرامش بخش و شفا دهنده قلب ها معرفی می کند و پروردگار، آن را از خواص ایمان واز مواهب بزرگ خود شمرده است و می فرماید: الذین آمنوا و تظمئن قلوبهم بذکر الله الا بذکر الله تطمئن القلوب (رعد 28)ناآرامی ها و اضطراب ها با یاد خدا مهار می گردند. ایمان راسخ و محکمی که از مطالعه ریزه کاری هاو اسرار شگفت انگیز این جهان پهناور سرچشمه می گیرد، قلب را لبریز از عشق، نشاط، آرامش و اطمینان می کند. انسان در پرتو بندگی خداوند از قید بندگی غیر او آزاد می گردد و هنگامی که با آن وجود لایتناهی آشنا می گردد، همه چیز جز او در نظرش کوچک می شود و بدین سبب هرگز از دست دادن چیزی، روح او را دستخوش توفان های اضطراب و نگرانی نمی کند.این مقاله به بیان برخی از عواملی که باعث آرامش روح انسان می گردند، چون ایمان، دعا و ذکر پرداخته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 33215

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 362 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    51-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1308
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

شاعران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به دلیلی تاثیر از روحیه معنوی و نیز روبه رو شدن با واقعتی های ملموس رشادت و ایثار رزمندگان و شهیدان حوادث جنگ، در توصیف واقعیت از روایت های گزارش گونه فراتر رفته و با استفاده از میراث های دینی و عرفانی به زبانی نمادین دست یافته اند که در عین واقع گرایی، با ذهنیت دینی و عرفانی آنان از یک سو و آرمان های دینی و عرفانی رزمندگان از سوی دیگر پیوند دارد. از این رو بخش هایی از یک گونه شعرها در چارچوب رئالیسم محدود نشده اند. بلکه در عین اینکه در بستر رئالیسم تکوین یافته اند از جوهر سمبلیک و نمادین دینی و عرفانی برخوردارند و به سمبلیسم اجتماعی تبدیل شده اند. در ادبیات انقلاب، عمق بهره وری شعر جنگ از ادبیات عرفانی دینی به حدی بوده که این نمادگرایی در آن پایدار و ماندگار شده و در نتیجه، شاهد ظهور نوعی سمبلیسم جدید هستیم که برخلاف بخش های عمده ادبیات معاصر پیش از انقلاب اسلامی ریشه های دینی و مذهبی دارد و ترکیبی است که از حیث تصویری از سمبل های اجتماعی ادبیات معاصر محسوب می شود، اما از لحاظ معنایی از سمبل های عرفانی که میراث ادب کهن است، سرشار است و می توان گفت سمبل های اجتماعی انقلاب اسلامی پیوندی است میان ادبیات کهن عرفانی و ادبیات معاصردر این مقاله پس از تبیین موضوع سمبلیسم اجتماعی، چندین شعر از شاعران برجسته از دیدگاه مذکور تفسیر و تحلیل گردیده و به استناد تعدد و تنوع نمادها نشان داده شده است که سمبلیسم اجتماعی یک حادثه و اتفاق در شعر دفاع مقدس نیست، بلکه یک جریان مایه ور و مستمر است که این اشعار را با ویژگی های متمایز و متفاوت از گذشته معرفی می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مظفری سیدامیراحمد

نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    65-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    10945
  • دانلود: 

    379
چکیده: 

تربیت بدنی تلفیقی (integrated physical education) در مدارس و سیستم آموزش و پرورش جهان از اوایل قرن بیستم در مطالعات و منابع آموزشی مطرح شد و در سال های اخیر در اغلب کشورهای جهان توجه ویژه ای به نام برنامه به ویژه در مدارس ابتدایی معطوف گشته است. امروز اکثر کشورها با تشخیص ضعف برنامه های سنتی خود، به کارایی و بهره دهی آموزش ادغامی و تلفیقی اعتقاد و اطمینان پیدا کرده و یا به کار گیری این روش توانسته اند تحولی در آموزش درس تربیت بدنی و ورزش، که توام با دروس دیگر انجام می گیرد- به وجود آورند و از این طریق نیازهای اساسی آموزشی یادگیرندگان را رفع کنند.هدف از برنامه های آموزش ادغامی و تلفیقی فقط ارتباط دادن یک یا چند موضوع درسی به یکدیگر یا رفع تکلیف آموزش نیست، بلکه هدف اصلی، ادغام و تلفیق متفکرانه و هوشمندانه و با برنامه است که رسیدن به این هدف کار مشکلی است. در این نوع ادغام و تلفیق باید هویت اصلی دروسی که به صورت ادغامی و تلفیقی آموزش داده می گردند حفظ شود تا استمرار آموزش و یادگیری بعد دچار مشکل نشود. در این نوع برنامه ریزی باید مواد و مفاهیم آموزش سازماندهی شده با روش های آموزش جدید و نو تدریس شوند. تجاربی که از اجرای موفق برنامه های آموزش ادغامی و تلفیقی در کشورهای مختلف جهان به دست آمده نشان می دهد که معرفی برنامه های تلفیقی یک استراتژی جدید برای افزایش همکاری میان معلمان و افزایش سطح انگیزش دانش آموزان برای یادیگری بهتر و افزودن بر زمان و تعداد دفعات کلاس های دروس ادغامی به چندین برابر است. از طرفی به کار گیری این روش، زمینه یادگیری را در دروس ادغامی افزایش میدهد و ارتباط کاربردی دروس نسبت به یکدیگر را نشان می دهد.در خصوص نوع ادغام و تلفیق برنامه های آموزش تربیت بدنی و ورزش فوگارتی بیان کرده که ادغام برنامه آموزشی هم باید درونی باشد (ادغام مفاهیم تربیت بدنی و ورزش با یکدیگر) و هم بیرونی (ادغام تربیت بدنی و ورزش با دروس دیگر) که در این مقاله در خصوص این موارد بحث شده است.ضمنا در این مقاله به معایب و محاسن به کار گیری این شیوه آموزشی در مدارس و دانشگاه ها اشاره گردیده است. همچنین تحقیقاتی که نشان دهنده مزیت و برتری به کار گیری این روش نسبت به روش های سنتی دیگر است، مورد بررسی قرار گرفته و سرانجام به راهبردهای کاربردی و پیشنهادی و نمونه ای از دروس قابل تلفیق اشاره شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 10945

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 379 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مفتخری حسین

نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    71-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1670
  • دانلود: 

    393
چکیده: 

اوضاع و احوال ایران در قرون نخستین هجری متاثر از ورود اعراب مسلمان به ایران و حاصل برخورد دو نظام اجتماعی و دو فرهنگ و ایین متفاوت بود. فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی که محققان ظهور و پیدایش آن را از آغاز قرن سوم هجری به بعد در نظر می گیرند، برآیند حداقل دو قرن مواجهه و ارزیابی دو نظام فرهنگی ایرانی و اسلامی با یکدیگر است که سرانجام به وحدت و همسانی آن دو در نظامی جدید منتج شد واگر چه اصول اساسی آن از اسلام نشات می گرفت، اما به واسطه دیدگاه جهان شمول اسلام، عناصر سازنده آن اغلب خاستگاه های ایرانی داشتند که این خاستگاه، از سوی دیانت جدید تایید شده بود. مهمترین مساله این دو قرن که از آن به دوره انتقال (گذر) یاد می شود، جریان گرایش ایرانیان به اسلام است از این رو مقاله حاضر به منظور دستیابی به شناختی بهتر و فراگیر از چگونگی پیدایش و نشو و نمای فرهنگ و تمدن اسلامی در ایران به بررسی اولین واکنش های جامعه ایرانی در مواجهه با اسلام و اعراب می پردازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1670

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 393 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ملک ثابت مهدی

نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    83-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2867
  • دانلود: 

    393
چکیده: 

دانشمندان علم اخلاق، حکیمان وعارفان به آفات زبان توجه ویژه داشته اند. آنان در کتاب های اخلاقی و عرفانی همواره خطر زبان را گوشزد کرده اند. توصیه همه آن ها به ویژه برای مبتدیان راه معرفت و کمال، سنجیده سخن گفتن، کم گویی و سرانجام خاموشی است.در مثنوی شریف به جنبه های اخلاقی خاموشی توجه شده است که ما آن را خاموشی عابدانه و خاموشی عاقلانه نام نهاده ایم. در این بخش که فصل مشترک اخلاق و عرفان است این مطالب مورد بحث قرار گرفته: راست گویی، حق گویی، از روی ادب سخن گفتن، با تامل و تانی سخن گفتن، کم گویی، سکوت در برابر ابلهان، خاموشی در برابر مردان خدا و خاموشی از افشای راز.مولوی به فراتر از این دو نوع خاموشی نیز نظر داشته است که ما آن را خاموشی عارفانه خوانده ایم. در بحث خاموشی عارفانه این موضوعات از مثنوی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است: خاموشی سالک در حضور پیر، خاموشی در مقام حیرت، خاموشی در مقام عشق، خاموشی در مقام غیرت، خاموشی در مقام اسرار الهی، و خاموشی از شکایت در برابر قضا و قدر الهی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2867

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 393 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مهتدیانی کاظم

نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    95-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3890
  • دانلود: 

    393
چکیده: 

سرگذشت آدم (ع) در کتب آسمانی به عنوان ابوالبشر و اولین پیامبر در حقیقت، نماد و مظهر همه انسان های پاکنهادی است که با اراده و اختیار راه حق را می پویند و به سعادت ابدی و بهشت الهی نایل می شوند و در مقابل، سرگذشت و سرنوشت ابلیس، نمایانگر زندگی موجودات شروری است که با اراده و اختیار خویش راه باطل و دوری را طی می کنند و به شقاوت همیشگی و دوزخ ناشی از اعمال خود سقوط می کنند.در این مقاله به سرگذشت و منزلت حضرت آدم (ع) از دیدگاه قرآن پرداخته شده و با این دیدگاه به سرنوشت ابلیس و صفات رذیله اش که منجر به بدبختی او شد، اشاره شده است. نیز درباره شیوه های اغواگری شیطان و دیدگاه های متفاوتی که در خصوص سرگذشت آدم (ع) و ابلیس وجود دارد، به اختصار سخن رفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3890

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 393 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نریمانی محمد

نشریه: 

دانشور پزشکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    33 (ویژه مقالات علوم انسانی)
  • صفحات: 

    101-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1368
  • دانلود: 

    381
چکیده: 

با آن که اضطراب پیامدهای زیان باری در تامین سلامت روانی دانش آموزان دارد و فرآیند آموزش و پرورش را متاثر می سازد، اما مطالعات همه گیر شناختی نسبتا کمتری در خصوص میزان بروز اضطراب و علل آن در دانش آموزان ایرانی صورت گرفته است. یکی از اهداف مطالعه حاضر این بوده که میزان بروز اضطراب در دانش آموزان دوره متوسطه شناخته شود و در کنار آن مواردی که در حد مرضی اضطراب دارند مشخص گردند تا در صورت لزوم این موارد به مراکز درمانی ارجاع داده شوند، البته مقایسه اثربخشی دو شیوه شناخت درمانی (مدل بک) با روش ایمن سازی روانی مدل مایکنبام در کاهش اضطراب دانش آموزان نیز از اهداف این مطالعه محسوب می شده است. نتایج مطالعه نشان می دهد که 24 درصد دانش آموزان دچار اضطراب بالا هستند. همچنین روش ایمن سازی روانی مایکنبام در مقایسه با شناخت درمانی بک در کاهش اضطراب دانش آموزان اثر بخشی بیشتری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1368

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 381 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0