Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

اویاما تاکی یوکی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    116-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    287
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

ابتکار عمل ژاپن برای ساخت یک نظام تحصیلی مدرن از سال 1872 شکل گرفت. از این روند اغلب با واژه هایی همچون سریع، گاه جسورانه و غالباً درگیر مسائل اقتصادی، چالش های سیاسی داخلی و خارجی و تعارضات ایدئولوژیک یاد می شود. درک اینکه چگونه ارزش ها و باورهای گوناگونی در روند ساخت یک نظام تحصیلی مدرن مداخله داشته اند دشوار نیست، اما مشاهده دقیق آن ها هم کار آسانی نمی باشد. هدف مطالعه حاضر، کشف ارزشهای فرهنگی و باورهای مؤثر در برنامه های آماده سازی معلمان دوره متوسطه ژاپن است. مقاله حاصل پژوهشی کیفی ازطریق تحلیل و بررسی تاریخی یافته های مطالعات پیشین برای تدوین برنامه های آماده سازی معلمان از اواخر قرن نوزدهم تا امروز می باشد. از دو سازوکارمفهومی مختلف برای تحلیل داده ها استفاده شده است: اول، مفهوم "برنامه") یایاما، 2009) و دوم، کارکردهای تاریخی دانشگاه به عنوان جامعه، سازمان و نهاد (گیمینگ و یایاما، 2012 ). این مطالعه در چهار بخش توسعه برنامه های آماده سازی معلمان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد: سیاست ملی، تدارک در سطح دانشگاه، ساختار و محتوی برنامه و معلم با کیفیت. نتیجه گیری مقاله مبین این است که چه ارزش هایی مورد تأکید قرار گرفته، و چه چیزی و چگونه در روند شکل گیری آماده سازی معلمان دوره متوسطه اثرگذاشته اند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 287

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حیدری رسول

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    230-243
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1880
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

ادبیات جهان در جلوه های گوناگون خود باعث افزایش تفاهم و درک متقابل و شکل گیری " زبانی مشترک " بین انسان ها می شود. نظام های آموزشی بویژه از طریق برنامه های رسمی و در قالب کتب درسی می توانند با آشناسازی فراگیران با ادبیات جهان، نسلی طالب صلح و دوستدار بشریت تربیت کنند. بر بنیان این اندیشه، در این پژوهش کتابهای درس فارسی دوره آموزش عمومی رسمی ایران با استفاده ازروش تحلیل محتوای مضمونی و به صورت تطبیقی بررسی شده است تا میزان، ماهیت و نحوه ارائه ادبیات جهان در آنها مشخص شود. یافته های تحقیق نشان می دهد که مولفان کتب فارسی دوره ابتدایی در مقایسه با دو دوره متوسطه اول و دوم توجه کمتری به موضوع «ادبیات جهان» داشته اند. همچنین در هر سه دوره، از بین گونه های مختلف ادبی، تأکید و تمرکز بیشتر بر ادب تعلیمی بوده، ادبیات غنایی سهم کمتری داشته و ادبیات حماسی نمودی در این دروس نداشته است. همچنین از منظر نحوه ارائه، دخل و تصرّف های مؤلفان کتب درسی در ادبیات جهان، از هم گسیختگی مطالب، نامشخص بودن نویسندگان آثار ادبی جهان، گزینش نامناسب آثار و خلأ مبحث «تاریخ ادبیات جهان» از کاستی های کتب فارسی است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1880

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    154-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    686
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

ناسیونالیسم به عنوان پدیده ای سیاسی-اجتماعی متعلق به دوران مدرن با برآمدن نهادهای آمورشی مدرن نسبتی نزدیک دارد. نهادهای آموزشی مدرن، هم پیمان با ایدئولوژی ناسیونالیسم، وظیفه خود می دانند تا تنوعات قومی و فرهنگی را درهم آمیزند و بدین ترتیب آنها را به قواره یک هویت ملی و با نیت تاسیس ملت-به مثابه یک واحد سیاسی-دگرگون کنند. این مقاله برآن است تا نقش نهادهای آموزشی را در ساخت هویت ملی واحد مورد بررسی قرار دهد. پژوهشگران حاضر از طریق به کارگیری روش تاریخی تطبیقی، به این پرسش پاسخ خواهند داد که چگونه دولت-ملت های مدرن در ایران و ترکیه ساخته شدند. هم چنین برپایه نظریه ناسیونالیسم مردم شناس اجتماعی بریتانیایی، ارنست گلنر( 1925-1995)، یافته های تحقیق نشان می دهد که در هر دو کشور، مفهوم ملت از طریق ایدئولوژی ناسیونالیسم ساخته و پرداخته شده است. بنابراین، هم در ایران و هم درترکیه، نهادهای آموزشی که در خدمت نیروهای سیاسی بودند به بهترین نحو توانستند به دولت مدرن در ساختن ملتی واحد یاری رسانند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 686

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    207-229
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1865
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

عملکرد دانش­ آموزان دوره ابتدایی کشورهای شرکت­ کننده در درس ریاضیات آزمون بین المللی تیمز (TIMSS)، با یکدیگر متفاوت است. در این راستا، هدف پژوهش حاضر، تحلیل تطبیقی برنامه­ درسی ریاضیات پایه چهارم ابتدایی ایران با پنج کشور پیشگام در آزمون تیمز سال 2015 (سنگاپور، هنگ­ کنگ، کره­ جنوبی، تایوان و ژاپن) می باشد. روش پژوهش، تطبیقی و جامعه آماری شامل کتاب­ های درسی ریاضی پایه چهارم ابتدایی ایران و کشورهای پیشگام و تحلیل محتوی آنها از جنبه اهداف و محتوا بود. یافته­ ها نشان داد که برنامه­ درسی ریاضیات ایران با کشورهای پیشگام از جنبه توجه به اهداف یادگیری اعداد و محاسبات، اندازه­ گیری و اشکال هندسی شباهت دارد اما از بعُد محتوی وتوجه به مباحثی همچون مهارت حل مسئله ریاضی، تحلیل و کاربردی بودن مباحث، توجه به مباحث جذاب جبر و آمار و همچنین ارتقای نگرش مثبت به ریاضیات، با هر پنج کشور تفاوت دارد به گونه­ ای که در برنامه­ درسی ایران اینگونه مباحث کمتر مورد­ توجه قرار گرفته ­ اند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1865

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    177-206
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    373
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مطالعات اندکی تا کنون میزان تاثیر گذاری توانایی زبان اول و توانش عمومی زبان انگلیسی ( به عنوان زبان دوم) را بر خواندن و درک مطلب با توجه به تاثیر محیط یادگیری مورد توجه قرار داده اند. در پژوهش حاضر آزمون توانش عمومی زبان انگلیسی، آزمون خواندن و درک مطلب انگلیسی و پرسشنامه راهکارهای خواندن و درک مطلب زبان اول بین دو گروه از دانش آموزان ایرانی وهندی توزیع شد. یافته های تحقیق نشان داد وزن رگرسیون برای آگاهی از راهکارهای خواندن در فراگیران ایرانی معنی دار است. علاوه بر این برای گروه ایرانی دو متغیر آگاهی از راهکارهای خواندن و توانش عمومی انگلیسی در پیش بینی توانایی خواندن و درک مطلب معنی دار بوده است، در حالی که برای فراگیران هندی فقط توانش عمومی انگلیسی معنی دار می باشد. هم چنین تنها سهم آگاهی از راهکارها در پیش بینی توانایی خواندن به زبان انگلیسی در دو سطح توانش زبانی بالا و پایین انگلیسی برای گروه ایرانی معنی دار بوده درحالیکه برای گروه هندی در هیچ یک از دو سطح توانش زبانی معنی دار نبوده است. نتایج تحقیق نشان می دهد در یادگیری زبان دوم، تفاوت بین فراگیران هندی و ایرانی بیش از شباهت آنها با یکدیگر است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 373

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

Ueyama Takeyuki

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    115-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    165
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Japan took the initiatives to build the modern school system in 1872. The process of the building is characterized as the words like rapid, sometimes bold, and often tumbling in the economy, internal and external political conflicts and ideological conflicts. It is not difficult to realize how various values and beliefs have been intervening in the process, but not easy to lucidly observe them. The purpose of this study is to rediscover the cultural values and beliefs affecting the directions of teacher preparation programs for secondary school teachers in Japan. This study is a qualitative study, mainly analyzing the historical studies done by other researchers. It examined the development of teacher preparation programs from the late 19 th century to the present day. Two different aspects were adapted for analysis: The concept of ‘ program’ developed by Ueyama (2009), and the historical functions of university defined as organization, institution and community (Gamage & Ueyama, 2012). This study discussed in the four areas of development of the teacher preparation programs: national policy, preparation at the university level, the program structure and content, and quality teacher. It concluded what values were underlined and by what and how they were influenced in the process of shaping the teacher preparation for secondary school teachers.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 165

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    153-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    158
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Nationalism, a modern sociopolitical phenomenon, bears a close connection with the rise of modern educational institutions. Additionally, modern educational institutions, in line with the ideology of nationalism, take upon themselves to consolidate ethnic and cultural diversities and transform them into a solid national identity in order to constitute the nation as a political unit. This article aims to survey the role of modern educational institutions in constructing a shared national identity. The present article, employing a comparative-historical analysis, will shed light on how modern nation-states were constituted in Iran and Turkey. Ultimately, based on theory of nationalism by Ernest Gellner (1925-1995) the results of the study indicated that both in Iran and Turkey, the notion of nation was fabricated via the nationalist ideology. Thus, in both countries, the educational institutions, which were in charge of political forces, did their best to help the state in order to build a homogenous nation.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 158

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    176-206
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    119
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Few studies have ever been conducted to find out degree of contribution of L1 reading ability and L2 general linguistic proficiency to L2 reading regarding the context of learning. Two groups of students from the Indian ESL (English as a Second Language) and Iranian English as a Foreign Language (EFL) contexts attended this study. Measures of general English proficiency (GEP), reading comprehension (RC) in L2 and reading strategy awareness (RSA) in L1 were administered among the participants. Findings showed that RSA accounted for 41% and 10% of variance in L2 RC for the Iranian and Indian groups, respectively. It was also found regression weight for RSA is still significant for the Iranian group but not for the Indian group. In addition, for the Iranian group, both RSA and GEP are significant variables in prediction of RC in L2 but for the Indian group only GEP contributed significantly to the prediction of RC in L2. In addition, for both the high and low Iranian GEP groups only the contribution of RSA was significant in the prediction of RC in L2. However, for the Indian group the role of RSA was insignificant in predicting RC in L2, for both high and low groups. As the differences of the findings are more than the similarities in the two contexts, it is suggested that reading teachers reconsider the significant role of factors that contribute more to L2 reading, regarding the moderating role that context of learning plays in this regard.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 119

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    206-229
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    162
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Performance of primary students in mathematics among the countries participating in TIMSS is different. The purpose of this study is to compare the math curriculum of Iran with the five countries which were the pioneers in TIMSS 2015 (Singapore, Hong Kong, South Korea, Taiwan, and Japan). The research method was comparative and the statistical population consisted of all math books of the fourth grade in Iran and the leading countries. The findings showed that some elements are similar among the countries, such as the concepts of numbers, calculation, measurement, and geometry. However, the studied curricula are different from each other, regarding skill of math problem solving, analysis and application of mathematical topics, interesting statistics and algebra topics, and positive attitude to math learning, so that in Iran these areas have been somewhat neglected. At the end, some suggestions were offered based on the findings.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 162

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

Heidari Rasul

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    229-243
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    233
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Different aspects of the world literature will lead to a better mutual understanding and development of “ one common language” among people. Education systems through formal programs-by teaching subjects such as world literature-can nurture a peace-loving and human-friendly generation. On the basis of this idea, in this study Farsi textbooks of formal general education of Iran were studied using comparative method (content analysis). This comparison is done in order to understand the degree, nature, and the expression of world literature on Farsi books taught in Iran. The findings showed that the authors of the Persian literature books at the primary level provide less reflection of world literature on such books than that of those being taught at intermediate levels. In addition, much of this reflection and focus, at any level, has been on didactic genre in comparison to lyrical genre which plays a less important role and the epical genre which cannot be seen very much. Also in terms of how they are presented, it was found that the invasion and capture of authors in the world literature, the improper selection of literary works, and the absence of discussion on history of world literature are all the shortcomings of Farsi textbooks.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 233

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    244-277
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    554
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

اگرچه انجام پژوهش کیفی کار آسانی نیست ولی آموزش طراحی و انجام آن وظیفه دشوارتری می توان باشد. هدف اصلی مطالعه حاضردرک بینش و تجربیات اعضای هیئت علمی آموزش زبان انگلیسی در مورد چالش های انجام تحقیق کیفی در محیط آموزش عالی ایران است. داده های این مطالعه کیفی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته با 20 عضو هیئت علمی جمع آوری و از روش زمینه یابی برای تحلیل آنها استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که اصلی ترین چالش های انجام تحقیق کیفی از دیدگاه اعضای هیئت علمی آموزش زبان انگلیسی شامل مواردی همچون سلطه کمی گرایی بر محیط آموزش عالی ایران، عدم وجود درس تحقیق کیفی در برنامه درسی دوره های تحصیلات تکمیلی آموزش زبان انگلیسی، دشواری تفسیر و تجزیه و تحلیل داده های کیفی، زمان بر بودن انجام تحقیق کیفی و مهارت نوشتن بودند. اکثریت شرکت کنندگان در پژوهش حاضر بر این باور بودند که دلیل اصلی عدم رشد تحقیق کیفی در محیط دانشگاهی، وضعیت فعلی حاکم بر نظام آموزش عالی ایران است، در حالی که عده ای نیز سلایق حرفه ای و علایق شخصی اساتید را عامل موثر می پنداشتند. محققان حاضر برای کاهش چالش های انجام تحقیق کیفی در نظام آموزش عالی ایران، پیشنهادهای را ارائه داده اند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 554

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button