مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی عوامل سهیم در خواندن زبان دوم (انگلیسی)در بین دانش آموزان ایرانی و هندی

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 206

چکیده

 مطالعات اندکی تا کنون میزان تاثیر گذاری توانایی زبان اول و توانش عمومی زبان انگلیسی ( به عنوان زبان دوم) را بر خواندن و درک مطلب با توجه به تاثیر محیط یادگیری مورد توجه قرار داده اند. در پژوهش حاضر آزمون توانش عمومی زبان انگلیسی, آزمون خواندن و درک مطلب انگلیسی و پرسشنامه راهکارهای خواندن و درک مطلب زبان اول بین دو گروه از دانش آموزان ایرانی وهندی توزیع شد. یافته های تحقیق نشان داد وزن رگرسیون برای آگاهی از راهکارهای خواندن در فراگیران ایرانی معنی دار است. علاوه بر این برای گروه ایرانی دو متغیر آگاهی از راهکارهای خواندن و توانش عمومی انگلیسی در پیش بینی توانایی خواندن و درک مطلب معنی دار بوده است, در حالی که برای فراگیران هندی فقط توانش عمومی انگلیسی معنی دار می باشد. هم چنین تنها سهم آگاهی از راهکارها در پیش بینی توانایی خواندن به زبان انگلیسی در دو سطح توانش زبانی بالا و پایین انگلیسی برای گروه ایرانی معنی دار بوده درحالیکه برای گروه هندی در هیچ یک از دو سطح توانش زبانی معنی دار نبوده است. نتایج تحقیق نشان می دهد در یادگیری زبان دوم, تفاوت بین فراگیران هندی و ایرانی بیش از شباهت آنها با یکدیگر است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقصودی، مجتبی، خدامرادی، ابوالفضل، و طالبی، سیدحسن. (1398). مطالعه تطبیقی عوامل سهیم در خواندن زبان دوم (انگلیسی)در بین دانش آموزان ایرانی و هندی. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 2(2 )، 177-206. SID. https://sid.ir/paper/521807/fa

    Vancouver: کپی

    مقصودی مجتبی، خدامرادی ابوالفضل، طالبی سیدحسن. مطالعه تطبیقی عوامل سهیم در خواندن زبان دوم (انگلیسی)در بین دانش آموزان ایرانی و هندی. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1398؛2(2 ):177-206. Available from: https://sid.ir/paper/521807/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی مقصودی، ابوالفضل خدامرادی، و سیدحسن طالبی، “مطالعه تطبیقی عوامل سهیم در خواندن زبان دوم (انگلیسی)در بین دانش آموزان ایرانی و هندی،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 2، no. 2 ، pp. 177–206، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521807/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button