مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی شکل گیری برنامه های آماده سازی معلمان دوره متوسطه ژاپن از دوره میجی تا عصر حاضر

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 153

چکیده

 ابتکار عمل ژاپن برای ساخت یک نظام تحصیلی مدرن از سال 1872 شکل گرفت. از این روند اغلب با واژه هایی همچون سریع, گاه جسورانه و غالباً درگیر مسائل اقتصادی, چالش های سیاسی داخلی و خارجی و تعارضات ایدئولوژیک یاد می شود. درک اینکه چگونه ارزش ها و باورهای گوناگونی در روند ساخت یک نظام تحصیلی مدرن مداخله داشته اند دشوار نیست, اما مشاهده دقیق آن ها هم کار آسانی نمی باشد. هدف مطالعه حاضر, کشف ارزشهای فرهنگی و باورهای مؤثر در برنامه های آماده سازی معلمان دوره متوسطه ژاپن است. مقاله حاصل پژوهشی کیفی ازطریق تحلیل و بررسی تاریخی یافته های مطالعات پیشین برای تدوین برنامه های آماده سازی معلمان از اواخر قرن نوزدهم تا امروز می باشد. از دو سازوکارمفهومی مختلف برای تحلیل داده ها استفاده شده است: اول, مفهوم "برنامه") یایاما, 2009) و دوم, کارکردهای تاریخی دانشگاه به عنوان جامعه, سازمان و نهاد (گیمینگ و یایاما, 2012 ). این مطالعه در چهار بخش توسعه برنامه های آماده سازی معلمان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد: سیاست ملی, تدارک در سطح دانشگاه, ساختار و محتوی برنامه و معلم با کیفیت. نتیجه گیری مقاله مبین این است که چه ارزش هایی مورد تأکید قرار گرفته, و چه چیزی و چگونه در روند شکل گیری آماده سازی معلمان دوره متوسطه اثرگذاشته اند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اویاما، تاکی یوکی. (1398). چگونگی شکل گیری برنامه های آماده سازی معلمان دوره متوسطه ژاپن از دوره میجی تا عصر حاضر. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 2(2 )، 116-153. SID. https://sid.ir/paper/524704/fa

    Vancouver: کپی

    اویاما تاکی یوکی. چگونگی شکل گیری برنامه های آماده سازی معلمان دوره متوسطه ژاپن از دوره میجی تا عصر حاضر. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1398؛2(2 ):116-153. Available from: https://sid.ir/paper/524704/fa

    IEEE: کپی

    تاکی یوکی اویاما، “چگونگی شکل گیری برنامه های آماده سازی معلمان دوره متوسطه ژاپن از دوره میجی تا عصر حاضر،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 2، no. 2 ، pp. 116–153، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524704/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button