مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های انجام تحقیق کیفی در آموزش عالی ایران: دیدگاه های اعضای هیئت علمی آموزش زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 244 | صفحه پایان 277

چکیده

 اگرچه انجام پژوهش کیفی کار آسانی نیست ولی آموزش طراحی و انجام آن وظیفه دشوارتری می توان باشد. هدف اصلی مطالعه حاضردرک بینش و تجربیات اعضای هیئت علمی آموزش زبان انگلیسی در مورد چالش های انجام تحقیق کیفی در محیط آموزش عالی ایران است. داده های این مطالعه کیفی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته با 20 عضو هیئت علمی جمع آوری و از روش زمینه یابی برای تحلیل آنها استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که اصلی ترین چالش های انجام تحقیق کیفی از دیدگاه اعضای هیئت علمی آموزش زبان انگلیسی شامل مواردی همچون سلطه کمی گرایی بر محیط آموزش عالی ایران, عدم وجود درس تحقیق کیفی در برنامه درسی دوره های تحصیلات تکمیلی آموزش زبان انگلیسی, دشواری تفسیر و تجزیه و تحلیل داده های کیفی, زمان بر بودن انجام تحقیق کیفی و مهارت نوشتن بودند. اکثریت شرکت کنندگان در پژوهش حاضر بر این باور بودند که دلیل اصلی عدم رشد تحقیق کیفی در محیط دانشگاهی, وضعیت فعلی حاکم بر نظام آموزش عالی ایران است, در حالی که عده ای نیز سلایق حرفه ای و علایق شخصی اساتید را عامل موثر می پنداشتند. محققان حاضر برای کاهش چالش های انجام تحقیق کیفی در نظام آموزش عالی ایران, پیشنهادهای را ارائه داده اند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی، حسین، ویسی، هیوا، و یوسفی، نورالدین. (1398). چالش های انجام تحقیق کیفی در آموزش عالی ایران: دیدگاه های اعضای هیئت علمی آموزش زبان انگلیسی. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 2(2 )، 244-277. SID. https://sid.ir/paper/270369/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی حسین، ویسی هیوا، یوسفی نورالدین. چالش های انجام تحقیق کیفی در آموزش عالی ایران: دیدگاه های اعضای هیئت علمی آموزش زبان انگلیسی. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1398؛2(2 ):244-277. Available from: https://sid.ir/paper/270369/fa

    IEEE: کپی

    حسین بخشی، هیوا ویسی، و نورالدین یوسفی، “چالش های انجام تحقیق کیفی در آموزش عالی ایران: دیدگاه های اعضای هیئت علمی آموزش زبان انگلیسی،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 2، no. 2 ، pp. 244–277، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270369/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button