Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    1-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2391
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از این مطالعه، تطبیق جایگاه نظام آموزش رسمی جمهوری اسلامی ایران با جایگاه کشورهای همسایه است. جامعه آماری پژوهش در سطح مناطق/ قاره های جهان بر اساس مکعب بری و توماس و نمونه شامل ایران و 13 کشور همسایه می گردد. برای تعیین جایگاه کشورهای مورد مطالعه از شش گروه کلی نشانگرهای آموزشی تحت عنوان نشانگرهای دانش آموزی، نیروی انسانی، محیط و تجهیزات، مالی، برون دادی و کیفی با 20 خرده شاخص استفاده شد. اطلاعات لازم ازطریق تحلیل اسناد، گزارش منابع رسمی از قبیل بانک های اطلاعاتی بین المللی، وب سایت های رسمی وزارت آموزش و پرورش، گزارش های دولتی و همچنین پژوهش های مؤسسات تحقیقاتی و رسانه های جمعی جمع آوری شده است. با توجه به درصد تحقق کلیه نشانگرهای آموزشی، یافته های تحقیق نشان می دهند که ایران در بین کشورهای همسایه در رتبه هفتم قرار گرفته است. در بین هفت کشور عربی به جز عراق، کشورهایی که در مرز جنوبی خلیج فارس قرار دارند رتبه های اول تا ششم را کسب و از ایران و سایر کشورهای همسایه پیشی گرفته اند. براساس سایر یافته های تحقیق، ایران در مقایسه با 13 کشور همسایه در 7 نشانگر رتبه کمتر از 5 و در 11 نشانگر رتبه بین ششم تا دهم را کسب کرده است. ایران در نشانگر پوشش تحصیلی ظاهری حائز رتبه سوم، در نشانگر پوشش تحصیلی واقعی رتبه اول و در نسبت دانش آموزان فنی و حرفه ای به کل دانش آموزان حائز رتبه دوم شد. همچنین از لحاظ تعداد معلمان دارای صلاحیت به کل معلمان با آذربایجان و امارات متحده عربی به طور مشترک حائز مقام اول، از لحاظ سهم بودجه آموزش از بودجه عمومی در رده چهارم و از بعُد نشانگر میزان فارغ التحصیلی دانش آموزان دوره ابتدائی در بین کشورهای همسایه، حائز رتبه پنجم شده است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    36-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    930
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مطالعه تجارب موجود در خصوص فعالیت های فوق برنامه در نظام تربیت معلم کشورهای استرالیا، آلمان و ایالات متحده آمریکا جهت ارائه پیشنهادهایی برای سیاست گزاران آموزشی و درسی نظام تربیت معلم ایران است. پژوهش حاضر از نظر ماهیت از نوع پژوهش های کیفی، از نظر میزان کنترل متغیرها از نوع غیر آزمایشی، از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی و از جهت روش، تطبیقی می باشد که با استفاده از رویکرد چهار مرحله ای جورج بردی و طراحی تشابه ها و تفاوت ها بر اساس روش توافق و تفاوت جان استوارت میل صورت پذیرفته است. تحقیق حاضر از لحاظ واحد مشاهده، جزو پژوهش های کلان، شیوه نمونه گیری آگاهانه وانتخابی با " n کوچک با متغیر محدود" واستراتژی انتخاب محقق، " استراتژی نظام های متفاوت، نتایج یکسان " می باشد. یافته های تحقیق نشان می دهند که از لحاظ هدف کشورهای منتخب به اهداف فرهنگی و اجتماعی فعالیت های فوق برنامه توجه داشته اند. هم چنین کارکردهای گوناگون این فعالیت ها عمدتا متوجه اموری همچون هویت فرهنگی، انسجام اجتماعی، و توسعه حرفه ای است. از بعد گستره، شباهت ها و تفاوت هایی بین کشورهای منتخب مشاهده می گردد. با توجه به یافته ها، توجه برنامه ریزان آموزشی دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش وپرورش باید به این نکته معطوف گردد که فعالیت های فوق برنامه یکی از بهترین، جذاب ترین و غیرمستقیم ترین روش های پرورش تربیت نسل جوان معلمان است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 930

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    61-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    664
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مؤسسه های مختلفی در حوزه طراحی آزمون های معتبر، روا وکارآمد به منظور سنجش ویژگی های افراد در سطوح ملی و بین المللی مشغول فعالیت هستند. بررسی و تحلیل عملکرد مؤسسه های آزمون سازی موفق و پیشرو الگویی جهت اصلاح و ارتقاء فعالیت های سازمان های همتا و مبنایی برای ارزیابی استراتژیک آن ها ارائه می کند. هدف مقاله حاضر بررسی تطبیقی عملکرد مؤسسه خدمات سنجش آموزشی (ETS)، مؤسسه مرکزی آزمون سازی هلند (CITO) و مؤسسه برنامه ریزی درسی و ارزشیابی کره جنوبی (KICE) با سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان بزرگ ترین و معتبرترین مؤسسه آزمون سازی کشور بود. در این مطالعه با استفاده از روش مطالعه تطبیقی مؤسسه های مذکور از منظر ماموریت ها، فعالیت ها، خدمات سنجش آموزشی و ساختار تشکیلاتی با سازمان سنجش آموزش کشور مورد مقایسه قرار گرفتند و وجوه اشتراک و افتراق بین آن ها در راستای ایجاد درک مناسب از نارسایی های موجود مورد بررسی قرار گرفت. یافته های مطالعه بیانگر وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد و شرایط کاری مبتنی بر تشریک مساعی، تعامل و تبادل فکری، توجه ویژه به پژوهش های مرتبط با مسایل نوین روانسنجی و آزمون سازی، جامعیت و گستردگی فعالیت های سنجشی، طراحی طیف وسیعی از آزمون ها متناسب با نیازهای مشتریان، طراحی آزمون های استاندارد با هدف پایش پیشرفت فراگیران و توجه به فعالیت های بین الملل و ارائه خدمات سنجش به کشورهای مختلف در مؤسسه های ETS، CITO و KICE بود. این یافته ها ضرورت برنامه ریزی نهاد متولی سیاست گذاری و راهبری یعنی سازمان سنجش آموزش کشور را به منظور الگوبرداری و تحقق موارد مطلوب در چهارچوب آینده پژوهشی روشن ساخت. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 664

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

چورداکی پاراسکوی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    83-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    502
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

رویکردهای فرهنگی-اجتماعی معاصر در آموزش غیر رسمی یک حوزه جالب و جذاب برای تحقیقات جدید در زمینه آموزش، فرهنگ و جامعه است. هنر، ادبیات، فن آوری های جدید، فرهنگ پاپ، تئاتر، سینما و رسانه های جمعی از جمله عوامل / کنش گر های بسیار مهم آموزش غیر رسمی رسمی مدرن در سطح بین المللی محسوب می شوند. در این زمینه به شدت تأکید می شود که ادبیات، نمایش های تئاتر و سینما می توانند نقش مهمی در رویکردهای فرهنگی-اجتماعی آموزش غیر رسمی معاصر ایفا کنند. با توجه به واقعیت اخیر، مقاله حاضر نمونه هایی از هر سه زمینه فوق ارائه می دهد: مطالعه موردی ادبیات قرون وسطی، شعر "سر گاوین و شوالیه سبز" با موضوع ضد فمینیسم، مطالعه نمایشنامه "جشن تولد" هارولد پینتر و فیلم "غریزه اساسی" پاول ورهوون با هدف ارائه کلیشه های جنسیتی در حوزه سینما. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 502

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    94-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    369
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در جهان سرشار از تغییرات و پیشرفت های شتابان قرن بیست و یکم و انبوه داده ها و اطلاعات متنوع، آموزش فلسفه به دانش آموزان به معنای یاددهی شیوه های درست اندیشیدن، جمع آوری اطلاعات، استدلال و تفکر ناقدانه و مبتنی بر ارزشیابی می تواند یکی از مهم ترین اولویت های نظام های آموزشی باشد. چرا که آموزش فلسفه به فراگیران از یک سو زمینه های لازم را برای رشد قوای فکری و شناختی آنان فراهم می سازد و از سوی دیگر حضور فلسفه در زندگی واقعی و عملی افراد و کاربرد آن در حل مسایل فردی و اجتماعی را امکان پذیر می سازد. نویسندگان مقاله حاضر با درک اهمیت و ضرورت آموزش فلسفه به دانش آموزان کوشیده اند تا کارکرد و مسئولیت نظام آموزشی را در این حوزه مورد توجه و تاکید قرار دهند تا از این طریق، زمینه مناسب برای مشروعیت بخشی این آموزش ها در قالب برنامه های درسی مدارس فراهم گردد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 369

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    112-135
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    966
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تدریس زبان های خارجی یکی از حرفه های پرمسئولیت در سراسر جهان است که چالش های زیادی را برای معلمان آن در پی دارد. با توجه به این که آگاهی معلم از حرفه خود و احساس لذت از عملکرد شغلی در افزایش توانایی تدریس موثر است، مطالعه حاضر عوامل درونی و بیرونی موثر بر عملکرد کلاسی را با هدف بررسی واکنش معلمان در تدریس و چالش هایی که در آموزش انگلیسی-به عنوان یک زبان خارجی-در ایران تجربه می کنند، مورد بررسی قرار می دهد. روش تحقیق حاضر از نوع کیفی و داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختمند با 50 نفر از معلمان جمع اوری شدند. یافته های پژوهش نشان داد که آگاهی در مورد عواملی که عملکرد معلمان انگلیسی را تحت تأثیر قرار می دهد، نیاز به تأمل و بررسی بیشتر دارد. در حقیقت، آگاهی کامل از عملکرد می تواند شکل موثرتری از مفهوم " حرفه ای " را در اختیار معلمان قرار دهد. با توجه به نقش اساسی عوامل درونی و بیرونی، تحقیق حاضر به درک بهتر چگونگی پیشرفت معلمان زبان خارجی کمک می کند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 966

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button