مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

931
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی فعالیت های فوق برنامه درتربیت معلم استرالیا، آلمان و ایالات متحده امریکا: درس هائی برای ایران

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مطالعه تجارب موجود در خصوص فعالیت های فوق برنامه در نظام تربیت معلم کشورهای استرالیا, آلمان و ایالات متحده آمریکا جهت ارائه پیشنهادهایی برای سیاست گزاران آموزشی و درسی نظام تربیت معلم ایران است. پژوهش حاضر از نظر ماهیت از نوع پژوهش های کیفی, از نظر میزان کنترل متغیرها از نوع غیر آزمایشی, از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی و از جهت روش, تطبیقی می باشد که با استفاده از رویکرد چهار مرحله ای جورج بردی و طراحی تشابه ها و تفاوت ها بر اساس روش توافق و تفاوت جان استوارت میل صورت پذیرفته است. تحقیق حاضر از لحاظ واحد مشاهده, جزو پژوهش های کلان, شیوه نمونه گیری آگاهانه وانتخابی با " n کوچک با متغیر محدود" واستراتژی انتخاب محقق, " استراتژی نظام های متفاوت, نتایج یکسان " می باشد. یافته های تحقیق نشان می دهند که از لحاظ هدف کشورهای منتخب به اهداف فرهنگی و اجتماعی فعالیت های فوق برنامه توجه داشته اند. هم چنین کارکردهای گوناگون این فعالیت ها عمدتا متوجه اموری همچون هویت فرهنگی, انسجام اجتماعی, و توسعه حرفه ای است. از بعد گستره, شباهت ها و تفاوت هایی بین کشورهای منتخب مشاهده می گردد. با توجه به یافته ها, توجه برنامه ریزان آموزشی دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش وپرورش باید به این نکته معطوف گردد که فعالیت های فوق برنامه یکی از بهترین, جذاب ترین و غیرمستقیم ترین روش های پرورش تربیت نسل جوان معلمان است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسی پورمیاندهی، پری، پیرونذیری، اشرف السادات، و گلین مقدم، خدیجه. (1397). بررسی تطبیقی فعالیت های فوق برنامه درتربیت معلم استرالیا, آلمان و ایالات متحده امریکا: درس هائی برای ایران. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 1(3 )، 36-60. SID. https://sid.ir/paper/270378/fa

    Vancouver: کپی

    موسی پورمیاندهی پری، پیرونذیری اشرف السادات، گلین مقدم خدیجه. بررسی تطبیقی فعالیت های فوق برنامه درتربیت معلم استرالیا, آلمان و ایالات متحده امریکا: درس هائی برای ایران. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1397؛1(3 ):36-60. Available from: https://sid.ir/paper/270378/fa

    IEEE: کپی

    پری موسی پورمیاندهی، اشرف السادات پیرونذیری، و خدیجه گلین مقدم، “بررسی تطبیقی فعالیت های فوق برنامه درتربیت معلم استرالیا, آلمان و ایالات متحده امریکا: درس هائی برای ایران،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 1، no. 3 ، pp. 36–60، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button