از حدود یک قرن پیش تفکیک آموزش رشته پزشکی به دو مرحله پیش بالینی و بالینی موجب شد که آموزش بالینی نیازمند یک مرحله پیش بالینی مجزا و مبتنی بر علوم پایه باشد (1). در گذر زمان، کمرنگ بودن مسایل اخلاقی، نگرشی و مهارت های طبابت در آموزش پزشکی با اصول حرفه ای گری در قرن بیست و یکم ناسازگار به نظر می رسید، اصولی که پزشکانی دارای مهارت های ارتباطی و پاسخگوی نیاز جامعه را مطلوب می دانست (2). بنابراین دو دهه قبل شورای پزشکی عمومی انگلستان (General Medical Council) از آموزشگاه های پزشکی سراسر جهان دعوت نمود تا مهارت های پایه بالینی را با تاکید بر تربیت پزشکان دارای صلاحیت، به طور زودرس در کوریکولوم پزشکی آموزش دهند (3). . . .