مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,045
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از رشته تحصیلی و دیدگاه آن ها نسبت به آینده شغلی

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 69

چکیده

 مقدمه تربیت فارغ التحصیلانی کارآمد و علاقه مند, از اولویت های نظام آموزشی است. هر سال, تعدادی از دانشجویان به دلیل نارضایتی از رشته تحصیلی, از ادامه تحصیل منصرف می شوند و یا ناامیدانه ادامه تحصیل می دهند. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از رشته تحصیلی و دیدگاه آن ها نسبت به آینده شغلی در سال 1398 طراحی گردید. روش ها در این مطالعه مقطعی, کلیه دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان (75 نفر) مورد بررسی قرار گرفتند. از پرسشنامه ای دو قسمتی استفاده شد که قسمت اول شامل سوالات دموگرافیک و قسمت دوم پرسشنامه ارزیابی میزان رضایت دانشجویان از رشته تحصیلی, عوامل موثر بر رضایت و دیدگاه دانشجویان نسبت به آینده شغلی بود. پایایی و روایی آن نیز با ضریب آلفای کرونباخ سوالات 0/7 تا 0/94 مورد تایید قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های آماری t-test, Anova و مجذور کای از طریق نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها میزان رضایت دانشجویان با میانگین و انحراف معیار 0/77± 3/53 در محدوده "رضایت زیاد" قرار داشت. میزان رضایت دانشجویان بر حسب سن, جنسیت, وضعیت تاهل, معدل کل, سابقه انصراف از تحصیل و محل سکونت اختلاف معنی دار نداشت. نتیجه گیری رضایت دانشجویان از رشته تحصیلی, در حد زیاد و نگرش آن ها به آینده شغلی مثبت بود. افزایش امکانات و تجهیزات آموزشی, تعامل بیشتر دانشجویان با مدیر گروه و کاربرد دروس تیوری در بالین, جهت افزایش رضایت و علاقه به ادامه تحصیل در این رشته موثر خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیک خورمیزی، مالک، سعیدی خلیلی، فاطمه، خرمی جنت آبادی، فهیمه، و هادوی، مریم. (1399). بررسی میزان رضایت دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از رشته تحصیلی و دیدگاه آن ها نسبت به آینده شغلی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 12(1 )، 62-69. SID. https://sid.ir/paper/400292/fa

    Vancouver: کپی

    بیک خورمیزی مالک، سعیدی خلیلی فاطمه، خرمی جنت آبادی فهیمه، هادوی مریم. بررسی میزان رضایت دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از رشته تحصیلی و دیدگاه آن ها نسبت به آینده شغلی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛12(1 ):62-69. Available from: https://sid.ir/paper/400292/fa

    IEEE: کپی

    مالک بیک خورمیزی، فاطمه سعیدی خلیلی، فهیمه خرمی جنت آبادی، و مریم هادوی، “بررسی میزان رضایت دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از رشته تحصیلی و دیدگاه آن ها نسبت به آینده شغلی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 1 ، pp. 62–69، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400292/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button