Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    43-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    1060
  • دانلود: 

    250
چکیده: 

مقدمه. فاصله بین یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری، یکی از مشکلات قابل توجه در پرستاری بوده است. به همین منظور، پژوهش حاضر با هدف مقایسه این فاصله و تعیین عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه دانشجویان، مدرسین و کارکنان پرستاری صورت گرفته است.روشها. این پژوهش ترکیبی به صورت کیفی و کمی صورت گرفت. در مرحله اول پرسشنامه ای با روش پدیده شناسی و با استفاده از مصاحبه پیرامون رابطه بین یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه 10 نفر از دانشجویان، مدرسین و کارکنان پرستاری مورد بررسی تدوین گردید. در مرحله دوم، با روش توصیفی–تحلیلی، میانگین امتیازات مربوط به دیدگاه دانشجویان، مدرسین و کارکنان پرستاری در مورد یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری در زمینه اصول و فنون پرستاری، پرستاری داخلی و جراحی، پرستاری بهداشت جامعه، بهداشت مادران و نوزادان، پرستاری اطفال، پرستاری روانی، آموزش به مددجو، مدیریت پرستاری و فرایند پرستاری تعیین گردید. همچنین عوامل مؤثر در هماهنگی یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری نیز از دیدگاه سه گروه با استفادده از روشهای آماری تعیین و مقایسه گردید.نتایج. یافته های پژوهش نشان داد که یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری از دیدگاه دانشجویان، مدرسین و کارکنان پرستاری از هماهنگی لازم برخوردار نمی باشد گرچه مدرسین، یادگیریهای نظری و خدمات بالینی را کمتر از دو گروه دیگر هماهنگ دانسته اند. به علاوه، فرضیه های مورد نظر در مورد تفاوت دیدگاه دانشجویان، مدرسین و کارکنان پرستاری در مورد هماهنگی یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل موثر برآن مورد تایید قرار گرفت.بحث. شناسایی فاصله یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل مؤثر بر آن راهگشای کاهش شکاف بین آنها خواهد بود. به منظور افزایش هماهنگی یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری، ارزیابی عملکرد پرستاران، بازنگری برنامه آموزش پرستاری و توجه به عوامل مؤثر بر هماهنگی فعالیت ها پیشنهاد می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1060

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 250 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MOHAMMAD ZADEH Z. | ALLAME Z. | SHAHROKI S. | OREYZI SAMANI SEYED HAMID REZA | MARASI M.R.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2002
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3 (3)
  • صفحات: 

    3-6
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    455
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background. Teenagers, a huge age group in developing countries, face a period with many physical, mental and social problems. Appropriate health education concerning their periodic development is of importance in community health services. The present study performed a comparative assessment of subjects’ knowledge, attitude and practice, concerning puberty health programs.Method. In an interventional study, 350 girl students aged between 12 and 14 were randomly selected through a two-phase sampling and divided into two parallel groups. Their knowledge, attitude and practice concerning puberty health were measured by a questionnaire for each subject. Then, one group was trained through a self - learning pamphlet and another participated in a discussion panel and some lectures about puberty health. Mean scores were obtained by a test and compared between groups as well as in pre- and post intervention using student t-test and paired t-test.Results. Both groups were similar in scores before intervention. After intervention, mean score for knowledge significantly increased in both groups (P<0.001). In the self-learner group, mean scores for attitude were not significantly different after education (p=0.16 & 0.056, respectively); but in the other group, they were statistically remarkable (p<0.001 & p=0.0001, respectively). The comparison of scores obtained in two groups showed significant increases in knowledge and practice levels through discussion panel (p<0.001); but no significant difference was observed concerning attitude (p=0.84).Conclusion. Discussion panel is more effective than self-learning despite traditional and cultural obstacles in puberty health education for Iranian teenage girls.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 455

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    8-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1307
  • دانلود: 

    648
چکیده: 

پزشکی در دوران مدرنیسم و در برخورد کلی از دو سده قبل با فلسفه مادی گری منطبق با دیدگاههای فلسفی آن روز جهان غرب، بخصوص نظریات کلودبرنارد، متولد شد و نگرش آن به سلامت و بیماری دیدگاه بیولوژیک محض (زیست شناختی) بود. با نزدیک شدن به قله های درک زیست شناختی از انسان و گذر از دوران مدرنیسم و رسیدن به دوران پس از مدرنیسم (post-modernism) ، ناکافی بودن دیدگاههای زیست شناختی در حل مشکلات انسان و در نگاه به سلامتی و بیماری آشکارتر گردیده است . تحقیقات متعدد دانشمندان از یک سو و بازگشت جامعه به ارزش های انسانی از سوی دیگر، افق های درمانی جدیدی را گشوده است . پزشکی جایگزین (Alternative Medicine) رشد فزاینده ای یافته و فلسفه زیست شناختی در تعریف سلامتی و بیماری و برخورد با انسان جای خود را به فلسفه کل نگری یا جامع نگری (Holistic view) داده است . در این فلسفه نگاه به انسان در ابعاد زیست شناختی ، ذهنی ، اجتماعی ، روحی ـ دینی (معنوی )، و تعاملات انسان با مجموعه جهان خلقت به عنوان محیط زندگی او، مورد توجه قرار گرفته است . و از آنجا که این مقوله مدتی است در کشور ما موضوع بحث محافل علمی آموزش عالی و نظام ارائه خدمات بهداشتی - درمانی قرار گرفته، آشنایی با مفاهیم، تاریخچه و اصول اساسی این دیدگاه، ضروری می نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1307

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 648 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    17-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    758
  • دانلود: 

    500
چکیده: 

مقدمه . بهره گیری از اطلاعات مورد نیاز، تنها با سازماندهی و طبقه بندی علمی اطلاعات امکان پذیر است و استفاده کنندگان باید از طریق آموزش ، استفاده از آنها را فرا گیرند. کتابخانه ها به عنوان مراکز گردش اطلاعات، از ارکان مراکز آموزشی محسوب می شوند. این مطالعه به منظور بررسی مقایسه ای میزان اطلاعات کتابخانه ای دانشجویان سه دانشکده پرستاری، توانبخشی و بهداشت انجام شده است .روشها. در یک مطالعه توصیفی - تحلیلی ، مقطعی و با استفاده از روش نمونه گیری سهمیه ای به صورت تصادفی، تعداد 148 دانشجوی دانشکده پرستاری ، 152 دانشجوی توانبخشی و 160 دانشجوی بهداشت انتخاب و میزان اطلاعات کتابخانه ای آنها با استفاده از پرسشنامه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت .نتایج. اطلاعات گردآوری شده تجزیه و تحلیل گردیدند. میانگین امتیازات دانشجویان سال های اول و دوم سه دانشکده معنی دار بود در حالی که میانگین امتیازات کسب شده بین دانشجویان سالهای سوم و چهارم معنی دار نبود. 45 درصد از کل دانشجویان مورد مطالعه سه دانشکده دارای اطلاعات کتابخانه ای ضعیف ،30 درصد متوسط، 23 درصد خوب و فقط 2/1 درصد دارای اطلاعات عالی بودند. 71 درصد از دانشجویان بیش از 3 بار در ماه به کتابخانه دانشکده مراجعه می نمودند. 45 درصد دانشجویان پرستاری ، 38 درصد توانبخشی و 18 درصد بهداشت به مجلات تخصصی مراجعه نمی کردند.بحث. وجود اطلاعات کتابخانه ای ضعیف و متوسط در 75 درصد از دانشجویان سه دانشکده و مراجعه متوسط سه بار در ماه هر یک از آنان به کتابخانه، این سوال را مطرح می کند که با این سطح از اطلاعات کتابخانه ای، چگونه از امکانات کتابخانه و منابع آن بهره مند می شوند؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 758

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 500 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    22-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1170
  • دانلود: 

    726
چکیده: 

به واسطه کوتاه شدن دوره بستری در بیمارستانها، کاهش تخت های بستری و افزایش مراقبت بیماران در جامعه، اغلب افراد بستری در بیمارستان موقعیت مناسبی را برای یادگیری مهارتهای بالینی پایه دانشجویان پزشکی فراهم نمی کنند. از سوی دیگر، با توجه به محدودیتهای یادگیری بر بالین بیمار و مورد توجه قرار گرفتن حقوق بیماران، امروزه تاکید بر آموزش مهارتهای بالینی و ارتباطی و ایجاد نگرش در دانشجویان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.مرکز یادگیری مهارتهای بالینی (CSLC) در پاسخ به تغییرات ایجاد شده در نحوه آموزش، فرصتی را فراهم می آورد تا دانشجویان پزشکی با استفاده از انواع وسایل کمک آموزشی، مدلها و مانکن ها بتوانند مهارتهای بالینی و ارتباطی خود را در محیطی آرام و کنترل شده افزایش دهند. در بررسی که بر روی 20 مرکز مهارتهای بالینی در نقاط مختلف دنیا از طریق اینترنت، همراه با مرور مقالات مربوط به CLSC به عمل آمد، مشخص شد که CLSC توانسته است پیوندی بین مطالب تئوری و مهارتهای عملی ایجاد کرده، استرس دانشجویان را در برخورد اولیه با بیمار کاهش داده و مهارتهای ارتباطی را در کنار مهارتهای عملی در برخورد بهتر با بیماران، به آنها آموزش دهد. یک CLSC موفق باید قابل انعطاف در برنامه ریزی، صحیح و بدون نقص در برنامه آموزشی و مطابق با اهداف آموزشی دانشگاه باشد و برای رسیدن به این منظور، نیازمند به برنامه ریزی و سازماندهی می باشد. این مقاله سعی دارد با کنار هم قرار دادن و مقایسه کردن مراکز مهارتهای بالینی در دانشگاههای مختلف دنیا یک نمای کلی از CLSC و کاربردهایش ارایه دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1170

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 726 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    31-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    911
  • دانلود: 

    534
چکیده: 

مقدمه. ارزیابی وضعیت آموزش، جزء لاینفک برنامه های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. مطالعه حاضر وضعیت آموزش کارورزان در بخش جراحی بیمارستان الزهرا (س) را مورد مطالعه قرار می دهد.روشها. مطالعه تحلیلی حاضر در سال 1379 برای بررسی نگرش کارورزانی که دوره جراحی خود را به پایان رسانده اند (n=123)، در بیمارستان الزهرا (س) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با آموزش در دوره جراحی انجام گرفت. برای سنجش نظرات کارورزان، پرسشنامه استاندارد شده ای حاوی 13 متغیر تهیه و پس از تکمیل توسط دانشجویان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج. میانگین نمره آموزش در کل 4/42±23/11 بود و طبق مدل رگرسیون، چهار عامل اصلی شامل میزان آموزش در اتاق عمل، اورژانس، نحوه برخورد دستیاران با کارورزان در مسائل آموزشی و نحوه ارزشیابی کارورزان مهمترین عامل در تغییرات نمره کل بودند (p<0.05).بحث. با توجه به تاثیر بیشتر آموزش در اتاق عمل، پیشنهاد می شود که با ایجاد تغییرات لازم، بتوان با بهبود این آموزش، در بهبود کیفیت آموزش در جراحی گام برداشت..

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 911

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    37-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    875
  • دانلود: 

    608
چکیده: 

مقدمه. آموزش پرستاری، بویژه آموزش بالینی، دارای مشکلات عدیده ای است . مطالب نظری ارایه شده درکلاس درس کمتر به موقعیتهای بالینی انتقال می یابد و دانشجو نمی تواند آنچه را که آموخته، در بالین بیمار بکار گیرد. علیرغم آن که هدف از ارائه کارآموزی ، افزایش تجربیات بالینی دانشجویان پرستاری بوده، اجرای آن مشکلاتی را در بالین به همراه داشته است . با اجرای برنامه نظارت و راهنمایی بالینی بین مربی، پرستار بخش و دانشجو، شاید بتوان قدمی در اصلاح فرایند یادگیری و کاهش فاصله آموزش تئوری و عملی برداشت .روشها. این پژوهش یک مطا لعه نیمه تجربی است که در آن 100 نفر از دانشجویان پرستاری کارآموز در عرصه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دو گروه مطا لعه و شاهد و با روش نمو نه گیری آسان انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعا ت، پرسشنامه بود. برای گروه مطالعه به مدت دو هفته برنامه نظارت و راهنمایی بالینی توسط مربی و پرستار بخش اجرا شد و گروه شاهد به مدت دو هفته تحت سرپرستی مربی پرستاری دوره کارآموزی خود را انجام داد. دیدگاههای دانشجویان دو گروه از نظر مهارتهای بین فردی، حرفه ای و ارتباطی در قبل و بعد از دو هفته کارآمو زی مورد مقا یسه قرار گرفت.نتایج. یافته ها نشان داد که مقایسه میانگین مهارتهای بین فردی، حرفه ای و ارتباطی و کل مهارتها قبل و بعد از اجرای برنامه نظارت و راهنمایی بالینی، از دیدگاه دانشجویان گروه مطالعه تفاوت آماری معنی داری وجود دارد ولی از دیدگاه دانشجویان گروه شاهد مقایسه میانگین مهارتها قبل و بعد از کارآموزی تفاوت اماری معنی داری را نشان نداد.بحث. یافته های این پژوهش نشان داد که طراحی دوره های آموزش بالینی بر اساس الگوی نظارت و راهنمایی بالینی می تواند منجر به ارتقاء مهارتهای بین فردی، حرفه ای و ارتباطی دانشجویان پرستاری گردد و لازم است که مورد استفاده وسیعتر در آموزش بالینی پرستاری قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 875

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 608 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2002
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3 (3)
  • صفحات: 

    42-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    253
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background. The gap between what is theoretically taught and what is practically experienced has always been a remarkable issue in nursing. The present study was an attempt to explore the amount of coordination between learning activities and clinical nursing services. A comparison was made between them through comparing the means of ratings by nursing students, teaching staff and nursing employees. Also, factors causing the gap as viewed by subjects were studied.Methods. This research was carried out using triangulation quantitative and qualitative methods. In the first phase of the study through phenomenological method, the relationship between learning activities and clinical nursing services, and the variables affecting them were assessed by interviewing 10 nursing students, teaching staff and nursing employees and a questionnaire was finally designed. Analytic- Descriptive method was used in the second phase of the study during which the means of the scores earned from nursing students, teaching staff and nursing employees’ viewpoints about theoretical learning and clinical nursing services were statistically calculated. The areas covered were principles and techniques in nursing, medical and surgical nursing, community health nursing, mother and child health, pediatrics nursing, psychiatric nursing, client teaching, management in nursing, and nursing process. Using Likert’s scale, the items were ranked as completely coordinate, coordinate, partially coordinate, incoordinate, and completely incoordinate. Also for related variables using Likert’s scale, the items were ranked as completely effective, effective, partially effective, ineffective, and completely ineffective. Descriptive statistics were used to calculate and compare the means.Results. The findings indicate that according to the nursing students, teaching staff and nursing employees, learning activities and clinical nursing services do not have necessary coordination. Of the three groups studied, the teachers believed in less amount of coordination between the learning activities and clinical nursing services.Besides the null hypothesis regarding the differences between the viewpoints expressed by students, teachers and the nursing staff were confirmed.Discussion. Appreciation and recognition of the gap between the learning activities and clinical nursing services and the factors affecting it can result in bridging up the gap. A reappraisal of the nursing education curriculum with regard to the effective variables is recommended so that the theoretical and practical activities are better orchestrated.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 253

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3 (پیاپی 3)
  • صفحات: 

    51-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1210
  • دانلود: 

    634
چکیده: 

مقدمه. به منظور شناخت وضعیت آموزشی در واحدهای مختلف و نیل به ارتقاء کیفیت آموزشی، بررسی نظرات فراگیران اهمیت ویژه ای دارد. این مطالعه به بررسی رضایتمندی کارآموزان و کارورزان پزشکی در جنبه های مختلف آموزشی، عملکرد اساتید، تجهیزات پزشکی، شیوه های آموزشی، تنوع و تعداد بیماران، فضای فیزیکی و امکانات رفاهی در جایگاه های آموزشی (بخشهای بستری، اورژانس، واحدهای سرپایی بیمارستان و واحدهای سرپایی درون جامعه) می پردازد.روشها. ابزار جمع آوری اطلاعات در این مطالعه توصیفی، پرسشنامه ای با 29 سوالی بسته بود که توسط 400 کارآموز و کارورز پزشکی در نیمه اول سال تحصیلی 79-78 تکمیل شد.نتایج. یافته ها نشان می دهد که: بالاترین میزان رضایتمندی از آموزش سرپایی درون جامعه (مراکز بهداشتی-درمانی) از ابعاد عملکرد استاد، شیوه آموزشی، تعداد و تنوع بیماران بوده است در حالی که این واحدها از نظر تجهیزات پزشکی و امکانات رفاهی، پایین ترین میزان رضایتمندی را دارند. بخشهای بستری، از عملکرد استاد، شیوه آموزشی و تنوع بیماران کمترین میزان رضایتمندی را داشته ولی از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی و امکانات جنبی در حد متوسط بوده اند. واحدهای اورژانس از نظر تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی خوب و از نظر عملکرد استاد و شیوه آموزشی در حد متوسط بودند.بحث. برای ارتقاء کیفیت آموزشی کارآموزان و کارورزان پزشکی دستورالعمل های وزارت متبوع، بررسی نظرات فراگیرندگان اهمیت ویژه دارد. با توجه به نتایج به دست آمده از مراکز سرپایی درون جامعه می توان در برنامه ریزیهای آموزشی، بر این آموزشها و افزایش سهم آن در آموزش بالینی تاکید داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1210

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 634 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button