مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اجرای برنامه نظارت و راهنمایی بالینی بر مهارت های دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دیدگاه خودشان در سال 1380

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 41

چکیده

 مقدمه. آموزش پرستاری, بویژه آموزش بالینی, دارای مشکلات عدیده ای است . مطالب نظری ارایه شده درکلاس درس کمتر به موقعیتهای بالینی انتقال می یابد و دانشجو نمی تواند آنچه را که آموخته, در بالین بیمار بکار گیرد. علیرغم آن که هدف از ارائه کارآموزی , افزایش تجربیات بالینی دانشجویان پرستاری بوده, اجرای آن مشکلاتی را در بالین به همراه داشته است . با اجرای برنامه نظارت و راهنمایی بالینی بین مربی, پرستار بخش و دانشجو, شاید بتوان قدمی در اصلاح فرایند یادگیری و کاهش فاصله آموزش تئوری و عملی برداشت .روشها. این پژوهش یک مطا لعه نیمه تجربی است که در آن 100 نفر از دانشجویان پرستاری کارآموز در عرصه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دو گروه مطا لعه و شاهد و با روش نمو نه گیری آسان انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعا ت, پرسشنامه بود. برای گروه مطالعه به مدت دو هفته برنامه نظارت و راهنمایی بالینی توسط مربی و پرستار بخش اجرا شد و گروه شاهد به مدت دو هفته تحت سرپرستی مربی پرستاری دوره کارآموزی خود را انجام داد. دیدگاههای دانشجویان دو گروه از نظر مهارتهای بین فردی, حرفه ای و ارتباطی در قبل و بعد از دو هفته کارآمو زی مورد مقا یسه قرار گرفت.نتایج. یافته ها نشان داد که مقایسه میانگین مهارتهای بین فردی, حرفه ای و ارتباطی و کل مهارتها قبل و بعد از اجرای برنامه نظارت و راهنمایی بالینی, از دیدگاه دانشجویان گروه مطالعه تفاوت آماری معنی داری وجود دارد ولی از دیدگاه دانشجویان گروه شاهد مقایسه میانگین مهارتها قبل و بعد از کارآموزی تفاوت اماری معنی داری را نشان نداد.بحث. یافته های این پژوهش نشان داد که طراحی دوره های آموزش بالینی بر اساس الگوی نظارت و راهنمایی بالینی می تواند منجر به ارتقاء مهارتهای بین فردی, حرفه ای و ارتباطی دانشجویان پرستاری گردد و لازم است که مورد استفاده وسیعتر در آموزش بالینی پرستاری قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیفه زاده، اصغر، صالحی، شایسته، و حسن زاده، اکبر. (1380). تاثیر اجرای‌ برنامه ‌نظارت‌ و راهنمایی ‌بالینی ‌بر مهارت های ‌دانشجویان پرستاری دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی ‌اصفهان ‌از دیدگاه‌ خودشان در سال 1380. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(3 (پیاپی 3))، 37-41. SID. https://sid.ir/paper/361192/fa

    Vancouver: کپی

    خلیفه زاده اصغر، صالحی شایسته، حسن زاده اکبر. تاثیر اجرای‌ برنامه ‌نظارت‌ و راهنمایی ‌بالینی ‌بر مهارت های ‌دانشجویان پرستاری دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی ‌اصفهان ‌از دیدگاه‌ خودشان در سال 1380. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1380؛1(3 (پیاپی 3)):37-41. Available from: https://sid.ir/paper/361192/fa

    IEEE: کپی

    اصغر خلیفه زاده، شایسته صالحی، و اکبر حسن زاده، “تاثیر اجرای‌ برنامه ‌نظارت‌ و راهنمایی ‌بالینی ‌بر مهارت های ‌دانشجویان پرستاری دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی ‌اصفهان ‌از دیدگاه‌ خودشان در سال 1380،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 1، no. 3 (پیاپی 3)، pp. 37–41، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361192/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button