مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,060
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه فاصله یادگیری های نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان، مدرسین و کارکنان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 49

چکیده

 مقدمه. فاصله بین یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری, یکی از مشکلات قابل توجه در پرستاری بوده است. به همین منظور, پژوهش حاضر با هدف مقایسه این فاصله و تعیین عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه دانشجویان, مدرسین و کارکنان پرستاری صورت گرفته است.روشها. این پژوهش ترکیبی به صورت کیفی و کمی صورت گرفت. در مرحله اول پرسشنامه ای با روش پدیده شناسی و با استفاده از مصاحبه پیرامون رابطه بین یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه 10 نفر از دانشجویان, مدرسین و کارکنان پرستاری مورد بررسی تدوین گردید. در مرحله دوم, با روش توصیفی–تحلیلی, میانگین امتیازات مربوط به دیدگاه دانشجویان, مدرسین و کارکنان پرستاری در مورد یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری در زمینه اصول و فنون پرستاری, پرستاری داخلی و جراحی, پرستاری بهداشت جامعه, بهداشت مادران و نوزادان, پرستاری اطفال, پرستاری روانی, آموزش به مددجو, مدیریت پرستاری و فرایند پرستاری تعیین گردید. همچنین عوامل مؤثر در هماهنگی یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری نیز از دیدگاه سه گروه با استفادده از روشهای آماری تعیین و مقایسه گردید.نتایج. یافته های پژوهش نشان داد که یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری از دیدگاه دانشجویان, مدرسین و کارکنان پرستاری از هماهنگی لازم برخوردار نمی باشد گرچه مدرسین, یادگیریهای نظری و خدمات بالینی را کمتر از دو گروه دیگر هماهنگ دانسته اند. به علاوه, فرضیه های مورد نظر در مورد تفاوت دیدگاه دانشجویان, مدرسین و کارکنان پرستاری در مورد هماهنگی یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل موثر برآن مورد تایید قرار گرفت.بحث. شناسایی فاصله یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل مؤثر بر آن راهگشای کاهش شکاف بین آنها خواهد بود. به منظور افزایش هماهنگی یادگیریهای نظری و خدمات بالینی پرستاری, ارزیابی عملکرد پرستاران, بازنگری برنامه آموزش پرستاری و توجه به عوامل مؤثر بر هماهنگی فعالیت ها پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، شایسته، عابدی، حیدرعلی، عالی پور، لیلی، نجفی پور، شکوفه، و فاتحی، ناهیده. (1380). مقایسه فاصله یادگیری های نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان, ‌مدرسین و کارکنان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(3 (پیاپی 3))، 43-49. SID. https://sid.ir/paper/417128/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی شایسته، عابدی حیدرعلی، عالی پور لیلی، نجفی پور شکوفه، فاتحی ناهیده. مقایسه فاصله یادگیری های نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان, ‌مدرسین و کارکنان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1380؛1(3 (پیاپی 3)):43-49. Available from: https://sid.ir/paper/417128/fa

    IEEE: کپی

    شایسته صالحی، حیدرعلی عابدی، لیلی عالی پور، شکوفه نجفی پور، و ناهیده فاتحی، “مقایسه فاصله یادگیری های نظری و خدمات بالینی پرستاری و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان, ‌مدرسین و کارکنان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 1، no. 3 (پیاپی 3)، pp. 43–49، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417128/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button