مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اطلاعات کتابخانه ای دانشجویان سه دانشکده پرستاری ، توانبخشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، در سال 1378

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 20

چکیده

 مقدمه . بهره گیری از اطلاعات مورد نیاز, تنها با سازماندهی و طبقه بندی علمی اطلاعات امکان پذیر است و استفاده کنندگان باید از طریق آموزش , استفاده از آنها را فرا گیرند. کتابخانه ها به عنوان مراکز گردش اطلاعات, از ارکان مراکز آموزشی محسوب می شوند. این مطالعه به منظور بررسی مقایسه ای میزان اطلاعات کتابخانه ای دانشجویان سه دانشکده پرستاری, توانبخشی و بهداشت انجام شده است .روشها. در یک مطالعه توصیفی - تحلیلی , مقطعی و با استفاده از روش نمونه گیری سهمیه ای به صورت تصادفی, تعداد 148 دانشجوی دانشکده پرستاری , 152 دانشجوی توانبخشی و 160 دانشجوی بهداشت انتخاب و میزان اطلاعات کتابخانه ای آنها با استفاده از پرسشنامه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت .نتایج. اطلاعات گردآوری شده تجزیه و تحلیل گردیدند. میانگین امتیازات دانشجویان سال های اول و دوم سه دانشکده معنی دار بود در حالی که میانگین امتیازات کسب شده بین دانشجویان سالهای سوم و چهارم معنی دار نبود. 45 درصد از کل دانشجویان مورد مطالعه سه دانشکده دارای اطلاعات کتابخانه ای ضعیف ,30 درصد متوسط, 23 درصد خوب و فقط 2/1 درصد دارای اطلاعات عالی بودند. 71 درصد از دانشجویان بیش از 3 بار در ماه به کتابخانه دانشکده مراجعه می نمودند. 45 درصد دانشجویان پرستاری , 38 درصد توانبخشی و 18 درصد بهداشت به مجلات تخصصی مراجعه نمی کردند.بحث. وجود اطلاعات کتابخانه ای ضعیف و متوسط در 75 درصد از دانشجویان سه دانشکده و مراجعه متوسط سه بار در ماه هر یک از آنان به کتابخانه, این سوال را مطرح می کند که با این سطح از اطلاعات کتابخانه ای, چگونه از امکانات کتابخانه و منابع آن بهره مند می شوند؟

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پورمومنی، عباسعلی، و اصلانی ملایری، محسن. (1380). مقایسه‌ اطلاعات‌ کتابخانه‌ ای‌ دانشجویان‌ سه‌ دانشکده‌ پرستاری‌, توانبخشی‌ و بهداشت‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ اصفهان‌, در ‌سال 1378. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(3 (پیاپی 3))، 17-20. SID. https://sid.ir/paper/396071/fa

    Vancouver: کپی

    پورمومنی عباسعلی، اصلانی ملایری محسن. مقایسه‌ اطلاعات‌ کتابخانه‌ ای‌ دانشجویان‌ سه‌ دانشکده‌ پرستاری‌, توانبخشی‌ و بهداشت‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ اصفهان‌, در ‌سال 1378. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1380؛1(3 (پیاپی 3)):17-20. Available from: https://sid.ir/paper/396071/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی پورمومنی، و محسن اصلانی ملایری، “مقایسه‌ اطلاعات‌ کتابخانه‌ ای‌ دانشجویان‌ سه‌ دانشکده‌ پرستاری‌, توانبخشی‌ و بهداشت‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ اصفهان‌, در ‌سال 1378،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 1، no. 3 (پیاپی 3)، pp. 17–20، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396071/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button