Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    335-356
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    336
  • دانلود: 

    542
چکیده: 

سابقه و هدف: مواجهه با سرطان موجب ایجاد بحران در ابعاد جسمی، روانی و معنوی می شود. بهزیستی معنوی ابعاد مختلف زندگی انسان را هماهنگ می کند و جهت سازگاری با بیماری لازم است. پژوهش حاضرباهدف بررسی ارتباط بین عوامل بافتاری و نیازهای مذهبی با بهزیستی معنوی در بیماران سرطانی انجام شد. مواد وروش ها: روش این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این کلیه بیماران سرطانی شهرستان ساری بودند که 141 نفر (77 زن، 64 مرد) از بیماران سرطانی شهرستان ساری که به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب گردیده شدند بود. جهت ارزیابی از ابزار بهزیستی معنوی پیترمن، مقیاس نیازهای مذهبی بسینگ و مقیاس عوامل بافتاری ماریان استفاده شد. یافته ها: برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. . نتایج بررسی های آماری نشان داد که نیاز مذهبی، نیاز وجودی و نیاز به بخشش (001/0>P ) به صورت مثبت و معنی دار بیشترین سهم (41/0=R2) را در پیش بینی بهزیستی معنوی داشت. هم چنین نتایج نشان داد که ابعاد رفتاری، سیاست، دولت، بهداشت، پزشکی و اشتغال (001/0>P ) به صورت معنی دار بیشترین سهم (51/0=R2) را در پیش بینی بهزیستی معنوی داشت نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه می توان گفت که مؤلفه های نیازهای معنوی و عوامل بافتاری به عنوان دو سازه روان شناختی می توانند در بهزیستی معنوی بیماران نقش داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 336

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 542 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    357-368
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    306
  • دانلود: 

    513
چکیده: 

مقدمه: امروزه سازمانها جهت انجام صحیح وظایف محوله خود به اطلاعات درست و دقیق و به موقع نیاز را احساس می کنند. سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) که نوعی از سیستم های اطلاعاتی (IS) محسوب می شوند بر کارایی سازمانها اثر شگرفی دارد. جهت ایجاد و توسعه MIS از مدل های مختلفی استفاده می شود. مواد و روش ها: در طی سالهای 97-96 یک سامانه جامع مدیریتی جمع آوری اطلاعات مناسب جهت مراکز رشد و شرکتهای مستقر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بهره گیری از مدل مبتنی بر روشهای نوین تحقیق در مدیریت تهیه گردید. این سامانه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بصورت نصب یکباره از نظر فیزیکی مستقر و در 6 مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد بهره گیری قرارگرفت. کارایی سامانه مدیریت اطلاعات مراکز رشد پس از اجرا با استفاده از روشهای توصیفی با تهیه و تکمیل پرسشنامه های لازم بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت و استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS و EXCEL مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: در مورد شاخص های مربوط به مرحله طراحی، نصب و پیاده سازی و افزایش سرعت پاسخگویی کاربران، کاهش تکرر ورود اطلاعات، رضایت ذهنی کاربر و تجربه تعامل با سیستم، کاهش لود کاری، صحت و دقت اطلاعات و افزایش روابط بین مراکز رشد و شرکتها بهبودی دیده می شود. نتیجه گیری: با بازنگری و ارتقاء گزارش گیری داشبرد مدیریتی کارایی سیستم مذکور را می توان مطابق با نیازهای کشوری در هر زمان بهبود بخشید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 306

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 513 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    369-376
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    428
  • دانلود: 

    544
چکیده: 

مقدمه: عمل رینوپلاستی یکی از عمل های متداول در بین جوانان، مخصوصا دختران دانشجو می باشد. برخی از ویژگی های شخصیتی روانشناختی زمینه ساز گرایش به این عمل زیبایی می باشد، لذا پژوهش حاضر با هدف مقایسه نیمرخ روانی دانشجویان دختر استفاده کننده از عمل رینوپلاستی با گروه گواه انجام شده است. مواد و روش ها: جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دختر موسسه آموزش عالی زند شیراز می باشد که از بین این افراد، دانشجو با عمل رینوپلاستی به عنوان گروه آزمایشی و 30 دانشجو بدون عمل رینوپلاستی به عنوان گروه گواه به صورت تصادفی انتخاب شدند. جهت تکمیل داده ها از پرسشنامه چندوجهی شخصیتی مینه سوتا (MMPI) و به منظور تحلیل داده ها از آزمون آماری تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از بین 8 مقیاس بالینی پرسشنامه MMPI، نمرات خودبیمارانگاری و ضعف روانی در دانشجویان دختر استفاده کننده از عمل رینوپلاستی به طور معنی داری بالاتر از گروه گواه بوده است. در سایر مقیاس های بالینی بین دو گروه تفاوت معنی داری به دست نیامد. بحث و نتیجه گیری: اضطراب، وسواس، کمال گرایی، ترس و همچنین خودبیمارانگاری که شامل توجه وسواسی و افراطی به بدن و ظواهر آن می باشد به طور معنی داری در دختران دانشجوی استفاده کننده از عمل رینوپلاستی نسبت به گروه گواه، بالاتر بوده است. بنابراین لزوم مداخله روانشناختی و مشاوره به منظور حذف عمل رینوپلاستی غیر ضروری کاملا لازم به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 428

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 544 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    377-388
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    354
  • دانلود: 

    498
چکیده: 

مقدمه: استحمام در بخش های مراقبت های ویژه نوزادان یک تجربه ی استرس زا برای نوزادان نارس محسوب می شود. کاهش استرس از چالش های مهم در استحمام نوزادان نارس می باشد. روشاستحمام با قنداق می تواند به عنوان یک روش استحمام کم تنش و مناسب جهت نوزادان نارس مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به محدود بودن پژوهش های صورت گرفته در زمینه ی این شیوه ی استحمام، مطالعه ی حاضر با هدف تعیین تأثیر دو روش استحمام با قنداق و شیوه ی متداول بر شاخص های فیزیولوژیک نوزادان نارس در بخش مراقبت های وی‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ژه ی نوزادان انجام شده است. روش مطالعه: در این مطالعه ی کارآزمایی بالینی تصادفی، 50 نوزاد نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه ی نوزادان واجد شرایط ورود به مطالعه، به روش نمونه گیری تخصیص تصادفی ساده در دو گروه مداخله و کنترل قرار گرفتند. نوزادان گروه مداخله به روش استحمام با قنداق و نوزادان گروه کنترل به شیوه ی متداول، حمام داده شدند. تعداد ضربان قلب، تعداد تنفس و اشباع اکسیژن خون نوزادان، ده دقیقه قبل و ده دقیقه بعد از استحمام، اندازه گیری شد. یافته ها: میانگین تعداد ضربان قلب (002/0 p =) و تنفس (001/0p<) بعد از استحمام، در گروه استحمام متداول به طور معناداری بالاتر از گروه استحمام با قنداق بوده است. همچنین میانگین اشباع اکسیژن خون بعد از استحمام در گروه استحمام متداول به صورت معناداری پایین تر از گروه استحمام با قنداق بوده است(001/0p<). نتیجه گیری: با توجه به تأثیر مثبت روش استحمام با قنداق در کاهش استرس فیزیولوژیک نوزادان نارس، می توان از این شیوه ی استحمام به عنوان یک روش استحمام مناسب و ایمن در بخش های مراقبت های ویژه نوزادان استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 498 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    389-400
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    387
  • دانلود: 

    614
چکیده: 

مقدمه: مصرف فرهنگی یکی از شیوه های رایج برای هویت یابی به ویژه در دوران معاصر است که می تواند بر انتخاب هایی که با هویت افراد در ارتباط است ازجمله ازدواج تأثیر بگذارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش دختران مجرد به ازدواج و ارتباط آن با میزان مصرف محصولات فرهنگی آنها در بین شاغلین دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است. مواد و روش ها: مطالعه حاضر به صورت مقطعی انجام شد. با استفاده از چارچوب نظری تحقیق، محصولات فرهنگی با پنج مؤلفه 1-فعالیت های فرهنگی، 2-مطالعه کتاب، روزنامه و مجلات، 3-استفاده از برنامه های ماهواره، 4-استفاده از اینترنت و 5-استفاده از برنامه های رسانه های داخلی (تلویزیون، رادیو و سینما) که به نظر می رسید بر متغیر وابسته تحقیق (نگرش به ازدواج) اثرگذار باشند، از طریق پرسشنامه ای با 14 گویه و با استفاده از طیف لیکرت سنجیده شده است. برای عملیاتی کردن آن از پاسخگویان خواسته شده میزان مصرف فرهنگی خود را بر طبق شش گزینه، از طیف (اصلاً تا بسیار زیاد) مشخص نمایند. نمرات پاسخگویان در هر مورد جمع زده شده و به عنوان میزان مصرف فرهنگی لحاظ گردیده است. جامعه آماری تحقیق، دختران مجرد شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند، حجم نمونه 345 نفر و داده ها به روش پیمایش و با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که درصد قابل توجهی از افراد نمونه تحقیق (1/39 درصد) به ازدواج نگرش منفی دارند و همه مؤلفه های مصرف فرهنگی بر نگرش به ازدواج اثرگذار بوده اند. میزان استفاده از اینترنت و عضویت در شبکه های مجازی نظیر تلگرام با ضریب بتای 618/0-مهمترین متغیر مصرف فرهنگی اثرگذار بر نگرش دختران به ازدواج بوده است. بحث و نتیجه گیری: با توجه به اینکه اینترنت و عضویت در شبکه های مجازی بیشترین تاثیر را بر نگرش دختران به ازدواج دارد، توصیه می شود مداخلاتی از طریق شبکه های مجازی در راستای بهبود نگرش دخترام به ازدواج صورت گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 614 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    401-412
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    817
  • دانلود: 

    752
چکیده: 

مقدمه: استرس و فرسودگی شغلی ازجمله خطراتی است که پرستاران با آن مواجه یوده و استفاده صحیح از زمان می تواند در کاهش آن تاثیرگذار باشد. این مطالعه با هدف تأثیر آموزش مدیریت زمان بر استرس و فرسودگی شغلی، پرستاران بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد. مواد و روش: این پژوهش نیمه تجربی، بر روی 120 پرستار و به روش نمونه گیری در دسترس انجام شد. نمونه های گروه مداخله از بیمارستان امام علی(ع) وکنترل از بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) انتخاب شدند. اطلاعات از طریق پرسشنامه دموگرافیک، استرس شغلی ENSS، فرسودگی شغلی ماسلاچ جمع آوری گردید. درگروه آزمون پس از تکمیل پرسشنامه ها آموزش مدیریت زمان به صورت چهارجلسه آموزش دردوگروه 30 نفره هفته ای دو جلسه به مدت 90 دقیقه به صورت سخنرانی با استفاده ازوسایل کمک آموزشی و پاور پوینت، اجرا گردید. 8 هفته بعد از آخرین جلسه آموزش مدیریت زمان، مجددا پرسشنامه استرس و فرسودگی شغلی درگروه مداخله تکمیل شد. درگروه کنترل پرسشنامه ها توسط پرستاران تکمیل و مجددا همزمان با گروه مداخله پس از 8 هفته تکمیل شد. تحلیل داده ها توسط آزمون های تی مستقل، تی زوجی، مجذور کای صورت گرفت. نتایج: میانگین تغییرات نمره استرس شغلی بعد از آموزش مدیریت زمان درگروه مداخله وکنترل تفاوت معنی-دارداشت (001/0>P). میانگین تغییرات نمره خستگی عاطفی و مسخ شخصیت و موفقیت فردی فرسودگی شغلی بعد از آموزش مدیریت زمان در دو گروه مداخله و کنترل تفاوت معنی دار داشت (001/0>P). بحث و نتیجه گیری: با توجه به اهمیت مدیریت زمان در پرستاری، مدیران پرستاری بایستی نسبت به برگزاری دوره های آموزش مدیریت زمان به صورت برنامه آموزش ضمن خدمت پرستاران اقدام نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 817

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 752 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    413-422
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    600
  • دانلود: 

    558
چکیده: 

مقدمه: تسهیم دانش عامل مهمی در کسب مزیت رقابتی سازمان ها به شمار می رود. از آنجا که تسهیم دانش شامل تعاملات اجتماعی بین کارکنان می شود، سرمایه اجتماعی می تواند در شکل گیری دانش به اشتراک گذاشته شده نقش داشته باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با تمایل به تسهیم دانش ضمنی و آشکار پرستاران می باشد. مواد و روش: این تحقیق مطالعه ای توصیفی پیمایشی می باشد، که از میان 950 نفر پرستار بالینی، 274 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده به پرسشنامه استاندارد تحقیق (Hau & et. al. 2013) که بر اساس طیف لیکرت تنظیم شده بود پاسخ دادند. داده ها به روش تحلیل مسیر از طریق نرم افزارSPSS15 و لیزرل 70/8 مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. یافته ها: یافته ها نشان داد بین سرمایه اجتماعی با تمایل به تسهیم دانش ضمنی (74/5T=، 35/1=β ) سرمایه اجتماعی با پاداش (91/4T=، 32/1=β ) سرمایه اجتماعی با لذت(82/6T=، 39/3=β ) و سرمایه اجتماعی با تأثیرمتقابل(78/10T=، 73/1=β ) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. روابط بین لذت با تمایل به تسهیم دانش ضمنی (91/5T=، 14/0=β ) لذت با تمایل به تسهیم دانش آشکار(13/4T=، 08/0=β ) و لذت با تأثیر متقابل(64/5T=، 10/0=β ) نیز مثبت و معنادار است. رابطه بین تأثیر متقابل با تمایل به تسهیم دانش ضمنی (85/2-T=، 21/0-=β ) معکوس و معنادار است. روابط بین پاداش با لذت(05/2-T=، 22/0-=β ) و پاداش با تأثیر متقابل(66/3T=، 12/0=β ) نیز معنادار است. نتایج نشان داد برازش مدل مطلوب می باشد. بحث و نتیجه گیری: سرمایه اجتماعی به صورت مستقیم با تمایل به تسهیم دانش ضمنی و به صورت غیرمستقیم با تمایل به تسهیم دانش آشکار پرستاران رابطه دارد و از میان سه بعد انگیزه فردی (پاداش، لذت، تأثیر متقابل) لذت و تأثیر متقابل می توانند در رابطه سرمایه اجتماعی با تمایل به تسهیم دانش به ویژه دانش ضمنی در پرستاران نقش بسیار مهمی داشته باشند اما پاداش تأثیری ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 600

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 558 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    423-432
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    784
  • دانلود: 

    776
چکیده: 

مقدمه: مراقبت از بیمار مبتلا به اختلال روانی مسؤولیتی است که بار روانی زیادی برای اعضای خانواده به همراه دارد. در سال های اخیر به روان درمانی ها به ویژه مداخله های روانی-اجتماعی در کنار دارو درمانی بیشتر توجه شده است. از جمله این مداخلات آموزش های روانی خانواده محور است. هدف مطالعه حاضر تعیین اثربخشی مداخله روانی آموزشی بر بار روانی مراقبان خانگی بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی بود. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی است که در بیمارستان اعصاب و روان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 1397 انجام گردید. نمونه های پژوهش شامل 31 نفر از مراقبان اصلی بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی بودند که در 6 جلسه آموزش گروهی شرکت کردند. قبل و بعد از مداخله پرسشنامه بار روانی زاریت توسط مراقبان به صورت خودایفا تکمیل گردید. داده های به دست آمده توسط نرم افزار آماری spss-19 و آزمون های آماری کای اسکوئر، همبستگی پیرسون و تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین سن مراقبان 62/12± 77/45 بود. میانگین بار روانی مراقبان بیماران در پیش آزمون 73/14± 45/66 بود. نتایج مطالعه نشان داد که پس از شرکت در جلسات آموزشی میانگین بار روانی در مراقبان با میانگین 53/10± 38/49 به طور معنی داری کاهش یافته بود(001/0< P). نتیجه گیری: با توجه به اثربخشی مداخله روانی آموزشی بر بار روانی مراقبان خانگی بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی پیشنهاد می شود که از الگوی مداخلات روانی آموزشی در بخش های روانپزشکی جهت مراقبان خانگی بیماران دوقطبی استفاده نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 784

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 776 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    433-444
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    422
  • دانلود: 

    523
چکیده: 

پروتئین شیر، آلفا لاکتالبومین، یکی از پروتئین هایی است که مطالعات زیادی روی ساختار و عملکرد آن انجام شده است. در اواخر دهه 1990 فعالیت کاملاً متفاوتی از آن کشف شد. وقتی که آلفا لاکتالبومین درکانفورماسیونی قرار دارد که به طور نسبی تانخورده است می تواند با اولئیک اسید تشکیل مجموعه ای را دهد که به طور اختصاصی فعالیت ضد سرطانی دارد. مجموعه حاصل از آلفا لاکتالبومین انسانی و اسید اولئیک، HAMLET نامیده می شود. مکانیسم مرگ سلولی توسط HAMLET هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، ولی نشان داده شده است که HAMLET با اندامک های مختلف سلولی ازجمله هسته، لیزوزم ها، میتوکندری، پروتئازوم ها وریبوزوم ها برهمکنش دارد. آپوپتوز، اتوفاژی و اختلال در ساختار کروماتین سه مسیر مختلف مسموم کننده ی سلولی هستند که در پاسخ به HAMLET فعال می شوند. در این مطالعه خلاصه ای از ساختار، مکانیسم های ضد سرطانی و کاربردهای بالینی این مجموعه ارائه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 422

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 523 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button