Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

میرزایی مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-1
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    221
  • دانلود: 

    71
کلیدواژه: 
چکیده: 

شماره بهار 8931 مجله پیش روی شماست. در این شماره موضوعاتی وابسته به فراگیران مورد توجه قرار گرفته است. در مقاله نجفی نژاد و همکاران به موضوع رابطه تاثیر خصوصیات رابطه منتور-منتی در رضایت از منتور: بررسی برنامه منتورینگ دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخته شده است. یکی از خلاهای مهم در بهبود آموزش علوم پزشکی تربیت فارغ التحصیلان شایسته از نظردانش و ارتباطات مناسب تقویت برنامه منتورشیپ است. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 221

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 71 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    2-13
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    694
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

مقدمه: برنامه های منتورینگ در ایران به خصوص در حیطه پزشکی در سال های اخیر مطرح و اجرا شده است. هدف از این مطالعه، ارائه گزارشی از ارزشیابی ارتباط بین منتور و منتی در برنامه منتورینگ دانشجویی دانشکده پزشکیِ دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 97-96 است. روش بررسی: مطالعه انجام شده یک مطالعه مقطعی بوده و جامعه هدف آن دانشجویان پزشکی ورودی سال 96 هستند که در طرح منتورینگ به عنوان منتی ثبت نام کرده اند. داده ها از طریق پرکردن پرسشنامه محقق ساخته، جمع آوری شد. نتایج: 201 نفر در ابتدای برنامه و 180 نفر نیز پرسشنامه ارزشیابی را پس از 6 ماه اجرای برنامه کامل کردند. در ویژگی های رابطه بین منتی_منتور های زن یا مرد تفاوت معناداری وجود نداشت. هرچند منتی های مرد بیشتر از زنان از منتور خود درخواست رابطه داشتند. ( 000/0, P=62/17X² = ) بین رضایت از منتور و حیطه های مختلف پیشرفت منتی ارتباط دیده شد به طوری که قدرت این ارتباط به ترتیب در مورد پیشرفت های درسی و سازمانی بیشترین بود. ( 48/0, r= 47/0 r=) بررسی منتی هایی که انتظارات آنها از منتور برآورده شده و منتی هایی که انتظاراتشان برآورده نشده بود، از نظر رضایت از منتور، تفاوت معناداری را نشان نداد. (449/, p= 758/0t=). نتیجه گیری: انتظارات منتی از منتور ها بیشتر در زمینه های درسی، روانی اجتماعی و آشنایی با محیط دانشگاه و الگوسازی بود. و در ارزشیابی انجام گرفته مشخص شد که میسر گردیده و منجر به افزایش رضایت منتی از منتور نیز شده است. نتایج این مطالعه علاوه بر اینکه به اهمیت برنامه ریزی در این زمینه تاکید می کند، توجه به برآورده شدن نیاز های حمایتی منتی ها در طی برنامه را نشان می دهد. واژه های کلیدی: آموزش پزشکی، دانشجوی پزشکی، منتورینگ، ارتباط منتور-منتی

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 694

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    14-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    329
  • دانلود: 

    451
چکیده: 

مقدمه: حضور در کلاس درس ارتباط تنگاتنگی با پیشرفت تحصیلی و جلوگیری از افت تحصیلی دانشجو دارد در حالی که امروزه دانشجویان تمایلی برای حضور در کلاس ندارند لذا مطالعه ای با هدف تعیین عوامل موثر در حضور در کلاس های نظری از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی انجام گردید. در مطالعه توصیفی-تحلیلی 38 تن از اساتید و 447 تن از دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشارکت داشتند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساز بود که مشتمل بر دو بخش اطلاعات دموگرافیک و بررسی عوامل حضور در کلاس در 4 حوزه استاد، دانشجو، محیط فیزیکی و محتوی درس بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت تنظیم شده بود. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS18 مورد آنالیز قرار گرفتند. روش بررسی: در مطالعه توصیفی-تحلیلی 38 تن از اساتید و 447 تن از دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشارکت داشتند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساز بود که مشتمل بر دو بخش اطلاعات دموگرافیک و بررسی عوامل حضور در کلاس شامل 25 سوال در بخش اساتید و 27 سوال در پرسشنامه دانشجویان و در 4 حوزه استاد، دانشجو، محیط فیزیکی و محتوی درس بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت تنظیم گردید. روایی محتوی پرسشنامه بعد از بررسی متون علمی مرتبط و توسط اساتید مجرب این حیطه و پایایی پرسشنامه با محاسبه آلفای کرونباخ مورد بررسی و ارزشیابی قرار گرفت. داده-های حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS18 و آزمون های توصیفی مورد آنالیز قرار گرفتند. نتایج: اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این پژوهش به ترتیب با میانگین سنی39/9 ± 16/43 و 23/1 ± 64/21 بودند. طبق نظر اساتید و دانشجویان به ترتیب بیشترین اهمیت به روش تدریس و تسلط استاد (%7/73) و (%6/46) و کمترین اهمیت به عوامل محیطی همچون نور و حرارت (%9/7) و (%2/13) تعلق گرفت. نتیجه گیری: یکی از مهمترین دلایل حضور موثر دانشجویان در کلاس های درس نظری ویژگی های مثبت اساتید می باشد، در نتیجه مدرسان می توانند با بهبود روش تدریس، بالا بردن سطح علمی و ایجاد رابطه مناسب با دانشجویان باعث حضور آنها در کلاس درس گردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 451 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    26-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    389
  • دانلود: 

    512
چکیده: 

مقدمه: امروزه شبکه های اجتماعی به یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در جهان تبدیل شده و از شهرت فراوانی برخوردار هستند و تأثیر این شبکه ها بر انگیزه پیشرفت دانشجویان امری انکارناپذیر شده است، بنابراین اطلاع از میزان و دلایل استفاده کاربران از این ابزار امری ضروری به نظر می رسد. از این رو تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با انگیزه پیشرفت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی270 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال تحصیلی 96-95 با روش نمونه-گیری تصادفی طبقه ای مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از فرم اطلاعات جمعیت شناختی، پرسشنامه شبکه های اجتماعی و انگیزه پیشرفت هرمنس جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه22 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: میانگین سن شرکت کنندگان 22/3 ± 85/21 سال بود. میانگین آزمون انگیزه پیشرفت در نمونه ها 8± 78 بود، که نشان داد انگیزه پیشرفت در دانشجویان بالا بوده است. این در حالی است که نتایج آزمون اسپیرمن نشان داد، بین میزان ساعت استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و انگیزه پیشرفت در دانشجویان رابطه آماری معنی داری وجود ندارد. اما بین ساعت مطالعه در زمان غیر از امتحان و معدل ترم گذشته با انگیزه پیشرفت تحصیلی ارتباط آماری معنی داری مشاهده شد(02/0=p). نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که با توجه به اینکه اکثریت دانشجویان در شبکه های اجتماعی عضویت دارند ولی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیری نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 389

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 512 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    36-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1052
  • دانلود: 

    665
چکیده: 

مقدمه: سواد سلامت الکترونیک مهارت جست وجو، یافتن، درک و ارزیابی اطلاعات سلامت از منابع اطلاعات الکترونیکی و به کارگیری این اطلاعات برای تشخیص یا رفع اختلال بهداشتی است. هدف پژوهش بررسی میزان سواد سلامت الکترونیک دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد است. روش بررسی: در این پژوهش پیمایشی-توصیفی، تعداد 430 نمونه با استفاده از فرمول برآورد یک نسبت به عنوان حجم نمونه بدست آمده است، که از دانشکده بهداشت 115 نفر، پرستاری 110 نفر، پزشکی 93 نفر، پیراپزشکی 112 نفر به صورت تصادفی و در مدت 6 ماه از شهریور 1396 تا فروردین 97 انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها نسخه ی استاندارد پرسشنامه EHEALS بود. داده های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS 20 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: یافته ها نشان داد سطح سواد سلامت الکترونیک %45. 1 دانشجویان در وضعیت متوسط، %31. 6 در وضعیت خوب و%9. 1 در وضعیت خیلی خوب قرار دارد. %12. 3 از دانشجویان دارای وضعیت ضعیف و %1. 9 در وضعیت خیلی ضعیف بودند. نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه کروسکال والیس جهت مقایسه سطح سواد سلامت الکترونیک بین دانشکده ها نشان دهنده ی عدم سطح معناداری بود (P=0. 270). نتیجه گیری: با توجه به متوسط بودن سطح سواد سلامت الکترونیک دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد؛ اطلاع رسانی در زمینه ی دسترسی به اطلاعات سلامت آنلاین، قابل فهم و معتبر و آموزش ارزیابی اطلاعات سلامت تحت وب، از سوی مراجع اصلحی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بالا رفتن سطح سواد سلامت و سواد سلامت الکترونیک افراد مؤثر خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1052

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 665 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    46-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    435
  • دانلود: 

    218
چکیده: 

مقدمه: عوامل محیطی مانند دما، رطوبت و نور می توانند بر محیط یادگیری و کیفیت آموزش مداوم تأثیر بگذارند. لذا این مطالعه با هدف بررسی عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال تحصیلی 79 انجام شد. روش بررسی: این پژوهش به صورت توصیفی-مقطعی برروی 400 نفر دانشجو انجام شد. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد دو قسمتی ویژگی های جمعیت شناختی و عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز 29 سوالی بود. داده-ها با استفاده از شاخص های پراکندگی مرکزی (فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار)، تی تست مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه در نرم افزار SPSS24 تجزیه و تحلیل شد نتایج: به ترتیب میانگین و انحراف معیار نمره نظرات دانشجویان در مورد عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس در سه حیطه مربوط به استاد، دانشجو و محیط به ترتیب 54/1± 10/2، 56/1± 20/2 و 48/1± 69/3 بدست آمد. بین میانگین نمره نظرات دانشجویان در حیطه محیط در دو جنس اختلاف آماری معناداری مشاهده شد (02/0=P). نتیجه گیری: نتایج نشان داد با برنامه ریزی زمانی مناسب و برگزاری جلسات مشترک بین اساتید و دانشجویان و مسئولان امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و پشتیبانی و اخذ نظرات دانشجویان می توان در جهت ارتقاء شرایط اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس گام موثری برداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 435

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 218 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    56-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    465
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: نظام های آموزشی محور توسعه ی هر کشوری به شمار می آیند. از این رو، ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی به عنوان بدنه ی اصلی نظام های آموزشی یکی از مسئولیت های مهم مدیران و مسئولان دانشگاهی برای حفظ و یا ارتقای آموزش عالی است. لذا پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها انجام شده است. روش کار: پژوهش حاضر از نوع توصیفی – کاربردی بوده که به صورت مقطعی عملکرد گروه های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را در طی سال های 1391الی 1394 با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها و با نرم افزار Deap نسخه 2. 1مورد ارزیابی قرار داده است. در مدل مذکور، متغییرهای ورودی تعداد دانشجویان، تعداد اعضای هیئت علمی و کارشناسان گروه و متغییرهای ستانده تعداد مقالات چاپ شده، طرح های پژوهشی مصوب، تعداد کتب تالیف شده، تعداد فارغ التحصیلان، میزان رضایت دانشجویان، میانگین معدل فارغ التحصیلان به عنوان شاخص های اصلی عملکرد در نظر گرفته شد. یافته ها: %57 از گروه های آموزشی (4گروه) کارا و دارای بازدهی ثابت نسبت به مقیاس ومابقی گروه ها (%43) دارای بازدهی کاهنده نسبت به مقیاس بودند. گروه های آموزشی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی-تغذیه-مهندسی بهداشت محیط نیز به عنوان الگوهای مرجع گروه های ناکارا مشخص شدند. نتیجه گیری: ارتقای کیفیت عملکرد دانشگاه ها در گرو گروه های آموزشی توانمند و شایسته است لذا گروه های آموزشی ناکارا می-بایست با الگو قراردادن گروه های مرجع کارا گامی موثر در راستای افزایش ستانده های خود و برخوردار شدن از عملکردی کارا بردارند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 465

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    66-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    378
  • دانلود: 

    196
کلیدواژه: 
چکیده: 

از نیمه دوم قرن بیستم، موضوعات سلامت با مقولات جدیدی که عموما اجتماعی بود مواجه شد. این مقولات بیش از همه سهم عوامل اجتماعی را در سلامتی و بیماری جامعه پررنگ میکرد. موضوعاتی که البته بیش از نیم قرن قبلتر از آن توسط اپیدمیولوژیستها و برخی از پزشکان مورد بحث قرار گرفته بود. به هر جهت، این موضوعات جدید، نظامهای سلامت را وارد عصر مابعد پزشکی میکرد. عصر مابعد پزشکی دورهای را شامل میشود که در آن به جای بیماریهای واگیر و عفونی، بیماریهای غیرواگیر اهمیت پیدا میکند ) 1(. نظر بر این است که عوامل اجتماعی سهم بالای% 57 در سلامت و بیماری جامعه دارند 2(. با تغییر در الگوی بیماریهای، تغییر در آموزش ( پزشکی نیز ضرورت پیدا میکند. این موضوع اهمیت جامعهشناسی را در موضوعات اجتماعی برجسته کرده است 3(. اگر چه آموزش پزشکی از ابتدا مورد بحث جامعه ( شناسان بوده ) 4( اما موضوع آموزش جامعه شناسی پزشکی به دانشجویان مقوله دیگری است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 378

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 196 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    70-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    259
  • دانلود: 

    104
کلیدواژه: 
چکیده: 

دانش پزشکی در حال تحول دائم است به طوری که هر 4 تا 5 سال به طور متوسط % 55 و در طول 8 تا 05 سال 55 دانش پزشکی منسوخ میشود لذا آموزش مداوم به % عنوان یک اصل کلی و ضرورت در نظام سلامت مطرح بوده و یافتن موثرترین روشهای آموزش مداوم در جهان از سال 0754 به رسمیت شناخته شده است. آموزش مداوم در کشور ما در سال 0637 به صورت آزمایشی و در سال 0655 به تصویب رسمی رسید ) 0(. نقش پزشک در تمامی سیستمهای بهداشتی-درمانی مهم و کلیدی است. چون پزشکان تصمیمگیرندگان اصلی سیستم سلامت هستند و با دانش و نگرش آنها مشخص میشود که چه خدماتی، چگونه وبا چه هزینهای برای چه افرادی ارایه گردد. دستورالعملهای شورای پزشکی عمومی سال 2502 در مورد رهبری و مدیریت به طور خاص به مسئولیتهای یک پزشک بیش از آن چیزی بیش از آنکه "یک متخصص خوب باشد" اشاره میکند...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 259

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 104 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button