مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 65

چکیده

 مقدمه: نظام های آموزشی محور توسعه ی هر کشوری به شمار می آیند. از این رو, ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی به عنوان بدنه ی اصلی نظام های آموزشی یکی از مسئولیت های مهم مدیران و مسئولان دانشگاهی برای حفظ و یا ارتقای آموزش عالی است. لذا پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها انجام شده است. روش کار: پژوهش حاضر از نوع توصیفی – کاربردی بوده که به صورت مقطعی عملکرد گروه های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را در طی سال های 1391الی 1394 با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها و با نرم افزار Deap نسخه 2. 1مورد ارزیابی قرار داده است. در مدل مذکور, متغییرهای ورودی تعداد دانشجویان, تعداد اعضای هیئت علمی و کارشناسان گروه و متغییرهای ستانده تعداد مقالات چاپ شده, طرح های پژوهشی مصوب, تعداد کتب تالیف شده, تعداد فارغ التحصیلان, میزان رضایت دانشجویان, میانگین معدل فارغ التحصیلان به عنوان شاخص های اصلی عملکرد در نظر گرفته شد. یافته ها: %57 از گروه های آموزشی (4گروه) کارا و دارای بازدهی ثابت نسبت به مقیاس ومابقی گروه ها (%43) دارای بازدهی کاهنده نسبت به مقیاس بودند. گروه های آموزشی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی-تغذیه-مهندسی بهداشت محیط نیز به عنوان الگوهای مرجع گروه های ناکارا مشخص شدند. نتیجه گیری: ارتقای کیفیت عملکرد دانشگاه ها در گرو گروه های آموزشی توانمند و شایسته است لذا گروه های آموزشی ناکارا می-بایست با الگو قراردادن گروه های مرجع کارا گامی موثر در راستای افزایش ستانده های خود و برخوردار شدن از عملکردی کارا بردارند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسکری، روح اله، رفیعی، سیما، رنجبر، محمد، پاکدامن، محسن، و سپاسه، فاطمه. (1398). ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 14(1 )، 56-65. SID. https://sid.ir/paper/364836/fa

    Vancouver: کپی

    عسکری روح اله، رفیعی سیما، رنجبر محمد، پاکدامن محسن، سپاسه فاطمه. ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1398؛14(1 ):56-65. Available from: https://sid.ir/paper/364836/fa

    IEEE: کپی

    روح اله عسکری، سیما رفیعی، محمد رنجبر، محسن پاکدامن، و فاطمه سپاسه، “ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 14، no. 1 ، pp. 56–65، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364836/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button