مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

435
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

218
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 55

چکیده

 مقدمه: عوامل محیطی مانند دما, رطوبت و نور می توانند بر محیط یادگیری و کیفیت آموزش مداوم تأثیر بگذارند. لذا این مطالعه با هدف بررسی عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال تحصیلی 79 انجام شد. روش بررسی: این پژوهش به صورت توصیفی-مقطعی برروی 400 نفر دانشجو انجام شد. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد دو قسمتی ویژگی های جمعیت شناختی و عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز 29 سوالی بود. داده-ها با استفاده از شاخص های پراکندگی مرکزی (فراوانی, درصد فراوانی, میانگین و انحراف معیار), تی تست مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه در نرم افزار SPSS24 تجزیه و تحلیل شد نتایج: به ترتیب میانگین و انحراف معیار نمره نظرات دانشجویان در مورد عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس در سه حیطه مربوط به استاد, دانشجو و محیط به ترتیب 54/1± 10/2, 56/1± 20/2 و 48/1± 69/3 بدست آمد. بین میانگین نمره نظرات دانشجویان در حیطه محیط در دو جنس اختلاف آماری معناداری مشاهده شد (02/0=P). نتیجه گیری: نتایج نشان داد با برنامه ریزی زمانی مناسب و برگزاری جلسات مشترک بین اساتید و دانشجویان و مسئولان امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و پشتیبانی و اخذ نظرات دانشجویان می توان در جهت ارتقاء شرایط اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس گام موثری برداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرزبان، آمنه، رحمانیان، وحید، ایاسی، مریم، دلاوری، سمانه، و برزگران، مهران. (1398). بررسی عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 14(1 )، 46-55. SID. https://sid.ir/paper/371824/fa

    Vancouver: کپی

    مرزبان آمنه، رحمانیان وحید، ایاسی مریم، دلاوری سمانه، برزگران مهران. بررسی عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1398؛14(1 ):46-55. Available from: https://sid.ir/paper/371824/fa

    IEEE: کپی

    آمنه مرزبان، وحید رحمانیان، مریم ایاسی، سمانه دلاوری، و مهران برزگران، “بررسی عوامل اکولوژیک موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 14، no. 1 ، pp. 46–55، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371824/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا