Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    9-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    300
  • دانلود: 

    582
چکیده: 

شرکت های دانش بنیان، از اصلی ترین پیشران های اقتصاد دانش بنیان هستند؛ بنابراین، بررسی دلایل موفقیت آن ها اهمیت ویژه ای دارد. در میان عوامل مؤثر بر موفقیت این شرکت ها در دوره نوپایی، رهبری سازمانی و رهبری نوآوری یکی از مهم ترین جایگاه ها را در اختیاردارند. در این پژوهش تلاش شد در شرکت های نوپای دانش بنیان ایرانی، سبک رهبری منجر به موفقیت از زاویه تطبیق با سبک های رهبری رایج در ادبیات، بررسی شود. این پژوهش ازنظر هدف، توسعه ای است و گردآوری و تحلیل داده ها با روش کیفی موردکاوی چندگانه انجام شده است. باانتخاب نمونه هایی با ویژگی های حداکثری از میان 186 شرکت دانش بنیان سودآور که تیم راه انداز شرکت در آن ها پابرجا بود، نهایتاًدر موردکاوی های نهم و دهم، اشباع نظری صورت گرفت. استخراج داده ها از مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 21 نفر از رهبران و نیروهای کلیدی این شرکت ها صورت گرفت و تحلیل محتوای مصاحبه ها و استخراج کدها و مقوله ها و شناسایی ارتباط آن ها انجام شد. نهایتاً، مشخص شد با وجود مشاهده بُعد بنیادین «انگیزش الهام بخش» از سبک رهبریِ«تحول گرا» در این شرکت ها، سایر ابعاد این سبک کم رنگ هستند، همچنین با وجود مشاهده رفتارهای مهمی از رهبری «ساختارساز» و«خدمت گزار»نمی توان این دو سبک را غالب دانست و درواقع ترکیبی از اجزای این سبک هاست که سبب موفقیت بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 300

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 582 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    29-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    436
  • دانلود: 

    553
چکیده: 

فرایند تعیین و اندازه گیری سطح بلوغ فناوری و برآورد هزینه توسعه آن برای سازمان های پیشرو در تحقیق و توسعه امری مهم تلقی می شود. در این رابطه نیاز است تا رویکرد های بومی متناسب با شرایط حاکم بر فضای کشور، ایجاد شده و توسعه داده شوند. این پژوهش، به دنبال ایجاد و توسعه چنین رویکردی برای دستیابی به فناوری های دومنظوره در یک زیردریایی کلاس سبک انجام شد. فناوری مذکور نتیجه تحقیق و توسعه داخلی در بازه سال های 97-96 در یکی از صنایع نظامی بوده است. بدین منظور، ابتدا با استفاده از دو ماتریس خانه کیفیت، خواسته های اصلی مشتریان و الزامات کارکردی-عملکردی تشریح و سطح فناوری مشخص شد. سپس، به تعیین و تجزیه وتحلیل شکاف موجود در سطح فناوری فعلی پرداخته شد و با استفاده از مشخصه های فنی فناوری، آمادگی آن به صورت کمّی مورد ارزیابی قرار گرفت. درنهایت، با تعیین سطح آمادگی فناوری، هزینه های موجود فناوری حاضر، توسط تکنیک هزینه بر مبنای فعالیت محاسبه شد. نتایج نشان داد که فناوری مذکور سطح 4 را به پایان رسانده و اکنون در سطح 5 قرار دارد. رویکرد ارائه شده را می توان به عنوان راهنمایی برای بخش تحقیق و توسعه سازمان ها مورد استفاده قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 436

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 553 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    63-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    237
  • دانلود: 

    506
چکیده: 

دانشکاران، موتور محرکه در اقتصاد دانش بنیان هستند و تحولات فناورانه و نوآورانه رابطه مستقیمی با عملکرد و انگیزه آن ها دارد. این پژوهش، با استفاده از روش کیو، نوع تفکر دانشکاران مجرب و الگوهای ذهنی آنان درباره عوامل انگیزه بخش را موردبررسی قرار داد. به منظور گردآوری فضای گفتمان، مرور نظام مند ادبیات انجام شد و بیش از هزار مقاله از پایگاه های معتبر علمی مرور و درنهایت از 90 مقاله منتخب، لیست کامل عوامل انگیزه بخش دانشکاران استخراج شد. نمونه معرفی از فضای گفتمان با مراجعه به متخصصان، انتخاب و در قالب گزینه های کیو بازنویسی شد. سپس، 13 دانشکار مجرب که به طور هدفمند از مرکز تحقیقات مخابرات ایران انتخاب شده بودند، طبق جدول مرتب سازی کیو در مرتب سازی گزینه ها مشارکت نمودند. الگوهای ذهنی دانشکاران مجرب با انجام تحلیل عاملی و تفسیر آن ها استخراج شد که بر آن اساس، پنج گونه ذهنی شامل ریاست طلبان، محافظه کاران، احساساتی ها، بلندپروازان و کمال گرایان، شناسایی و ویژگی آن هاموردبحث قرار گرفت. با استفاده از نتایج، راه های انگیزه بخشی و درک دانشکاران مجرب قابل استحصال است. با در نظر گرفتن عوامل انگیزاننده مستخرج و مشخصات هر یک ازاین گونه ها، علاوه بر ارتقای عملکرد دانشکاران مجرب، سازمان نیز می تواند به اهداف مدنظر خود از نوآوری توسط دانشکاران دست یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 506 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    97-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    595
  • دانلود: 

    649
چکیده: 

امروزه، کسب وکارهای هوشمندی فناوری در ایران در فروش خدمات خود ناکام مانده و به تبع آن در کسب سود که هدف نهایی هر کسب وکاری است، شکست خورده اند. از همین رو، پژوهش حاضر به دنبال شناسایی دلایل ناکامی این کسب وکارها در فروش خدماتشان است. این پژوهش، کیفی بوده و در آن، از روش تحلیل محتوای قیاسی استفاده شده است. بدین منظور، مدل کسب وکار استروالدر به عنوان مدل مفهومی انتخاب شد و3 جزء اصلی آن به منظور فراهم نمودن سوالات مصاحبه، مورداستفاده قرارگرفت. پس ازآن، بامالکان کسب وکارها به منظور بررسی دیدگاه هایشان در خصوص دلایل ناکامی مدل های کسب وکار هوشمندی فناوی در کشور مصاحبه انجام شد. سپس، تحلیل هر مصاحبه از طریق بررسی خطبهخط و بابهره گیری از نرم افزار کیفی ماکس کیودی ای انجام شد. براساس تحلیل محتوای کیفی یافته ها، مدل کسب وکار هریک از کسب وکارهای موردمطالعه استخراج و به منظور ارزیابی مدل های کسب وکار با کاربرد معیارهای استروالدر، از طیف لیکرت استفاده شد. در هرکدام از کسب وکارها، معیارهای«اثربخشی کانال»، «یافتن مشتریان جدید به طور پیوسته»و «مشارکت مشتری درفرایند خلق ارزش»ضعیف ترین معیارها شناخته شدند. دلایل ضعف کسب وکارها در این معیارها، در دو محور عرضه (ضعف در بازاریابی، تخصص و مهارت، هزینه، رقبا، محتوا، فرهنگ سازمان) و تقاضا (ضعف در سطح کلان و خرد) شناسایی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 595

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 649 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    127-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    275
  • دانلود: 

    527
چکیده: 

شرکت های نوپدید از آنجا که از نقدینگی و سرمایه بالا برخوردار نیستند، برای بقا و موفقیت در بازارهای رقابتی باید از روش هایی استفاده کنند که ضمن دستیابی به هزینه های پایین، بالاترین اثربخشی را در جذب و جلب مشتریان داشته باشند. این روش ها در ادبیات بازاریابی، تحتعنوان بازاریابی رخنه در رشد شناخته می شوند. پژوهش حاضر باهدف شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی استراتژی رخنه در رشد انجام پذیرفت. در این پژوهش، برای جمع آوری اطلاعات در بخش کیفی از مصاحبه و در بخش کمی از پرسشنامه استفاده شد که داده های کیفی با نرم افزار اتلس تی و روش کدگذاری و داده های کمی با روش دلفی فازی تحلیل گردید. یافته های پژوهش در بخش کیفی، مبین شناسایی بیست عامل به عنوان عوامل موفقیت در پیاده سازی استراتژی رخنه در رشد و یافته های کمی، شامل اولویت بندی این عوامل بود. بدین ترتیب، نتایج پژوهش نشان داد که مهم ترین عوامل موفقیت در پیاده سازی استراتژی رخنه در رشد در شرکت های نوپدید، مهارت های شناختی شالوده شکن، تسلط هم زمان بر بازاریابی و برنامه نویسی، تسلط بر بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی محتوا و بازاریابی از طریق افراد مشهور و اثرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 275

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 527 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    151-180
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    837
  • دانلود: 

    739
چکیده: 

یکی از مهم ترین چالش های شرکت های دانش بنیان در ایران، بهبود فرآیند تجاری سازی است واکثر این شرکت ها در دستیابی به عملکرد مطلوب تجاری سازی با مشکل مواجه هستند. در ادبیات تجاری سازی، بر اهمیت شبکه های کسب وکار و اتحادهای راهبردی تاکید شده است ولی نقش توانمندی شبکه سازی برای شکل گیری و مدیریت موثر ارتباطات شبکه ای در جهت بهبود عملکرد تجاری سازی بررسی نشده است. به ویژه، در مورد شرایطی که شرکت ها بهتر می توانند توانمندی شبکه سازی خود را با در نظر گرفتن ساختار شبکه ها در راستای تجاری سازی موفق هدایت کنند، بینش اندکی وجود دارد. با در نظر گرفتن دیدگاه منبع محور و دیدگاه شبکه های کسب وکار به عنوان لنز نظری، پژوهش حاضر سعی دارد با رویکردی ترکیبی (کیفی و کمی)، ابتدا نسبت به شناسایی ابعاد بومی توانمندی شبکه سازی اقدام نموده و در گام بعد، با ارایه مدل، تاثیر مستقیم و غیرمستقیم این توانمندی را بر عملکرد تجاری سازی در شرکت های دانش بنیان مشخص نماید. با توجه به نتایج به دست آمده، برازش مدل پیشنهادی پژوهش در سه بخش برازش مدل های اندازه گیری، ساختاری و کلی مورد تایید قرار گرفت. همچنین، نتایج نشان داد که توانمندی شبکه سازی و ابعاد آن بر عملکرد تجاری سازی شرکت های دانش بنیان تاثیر مثبت و معنادار دارد. علاوه بر این، نقش میانجی ساختار شبکه های کسب وکار در رابطه بین توانمندی شبکه سازی و عملکرد تجاری سازی مورد تایید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 837

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 739 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button