مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی مدل های کسب وکار هوشمندی فناوری در ایران

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 126

چکیده

 امروزه, کسب وکارهای هوشمندی فناوری در ایران در فروش خدمات خود ناکام مانده و به تبع آن در کسب سود که هدف نهایی هر کسب وکاری است, شکست خورده اند. از همین رو, پژوهش حاضر به دنبال شناسایی دلایل ناکامی این کسب وکارها در فروش خدماتشان است. این پژوهش, کیفی بوده و در آن, از روش تحلیل محتوای قیاسی استفاده شده است. بدین منظور, مدل کسب وکار استروالدر به عنوان مدل مفهومی انتخاب شد و3 جزء اصلی آن به منظور فراهم نمودن سوالات مصاحبه, مورداستفاده قرارگرفت. پس ازآن, بامالکان کسب وکارها به منظور بررسی دیدگاه هایشان در خصوص دلایل ناکامی مدل های کسب وکار هوشمندی فناوی در کشور مصاحبه انجام شد. سپس, تحلیل هر مصاحبه از طریق بررسی خطبهخط و بابهره گیری از نرم افزار کیفی ماکس کیودی ای انجام شد. براساس تحلیل محتوای کیفی یافته ها, مدل کسب وکار هریک از کسب وکارهای موردمطالعه استخراج و به منظور ارزیابی مدل های کسب وکار با کاربرد معیارهای استروالدر, از طیف لیکرت استفاده شد. در هرکدام از کسب وکارها, معیارهای«اثربخشی کانال», «یافتن مشتریان جدید به طور پیوسته»و «مشارکت مشتری درفرایند خلق ارزش»ضعیف ترین معیارها شناخته شدند. دلایل ضعف کسب وکارها در این معیارها, در دو محور عرضه (ضعف در بازاریابی, تخصص و مهارت, هزینه, رقبا, محتوا, فرهنگ سازمان) و تقاضا (ضعف در سطح کلان و خرد) شناسایی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدایاری، مریم، نیل فروشان، هادی، و حاجی حیدری، نسترن. (1398). آسیب شناسی مدل های کسب وکار هوشمندی فناوری در ایران. مدیریت توسعه فناوری، 7(4 )، 97-126. SID. https://sid.ir/paper/390494/fa

    Vancouver: کپی

    خدایاری مریم، نیل فروشان هادی، حاجی حیدری نسترن. آسیب شناسی مدل های کسب وکار هوشمندی فناوری در ایران. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1398؛7(4 ):97-126. Available from: https://sid.ir/paper/390494/fa

    IEEE: کپی

    مریم خدایاری، هادی نیل فروشان، و نسترن حاجی حیدری، “آسیب شناسی مدل های کسب وکار هوشمندی فناوری در ایران،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 7، no. 4 ، pp. 97–126، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390494/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button