نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1437
  • دانلود: 

    125
چکیده: 

سازمان هایی که روش های کنترل آماری فرآیندها را به نحو موفقیت آمیزی اجرا کنند از بازده قابل توجهی برخودار خواهند بود. هدف یک برنامه بهبود کیفیت بر اساس SPC، بهبود مستمر بطور هفتگی، فصلی و سالی است. SPC برنامه ای نیست که فقط سازمان آن را یکبار و آن هم در زمان بروز مشکل از آن استفاده کند و هنگامیکه مشکل برطرف شد کنار گذاشته شود. لازم به ذکر است که, عناصر موثر در اجرای موفقیت آمیز SPC عبارتند از رهبری مدیریت, نگرش تیمی, آموزش پرسنل در کلیه سطوح, مکانیزمی برای تشخیص موفقیت و تأکید بر بهبود مستمر. هدف اولیه استفاده از مطالعات قابلیت فرآیند اینستکه اطلاعاتی درباره فرآیند کسب کنیم. این اطلاعات یک پایه ای را برای بهبود فرآیندها شکل می دهند که به فرآیندهای تواناتر منجر می شوند. . اگر شاخص های قابلیت فرآیند بطور مناسب مورد استفاده قرار گیرند، اطلاعات با ارزشی در مورد قابلیت یک فرآیند در اختیار قرار می دهند. این اطلاعات برای بهبود عملکرد فرآیندها مفید هستند و باعث کاهش هزینه های تولید و رضایت بیشتر مشتریان می شوند. در این مقاله, شاخص های قابلیت فرآیند ارائه و مراحل جامع پیاده سازی کنترل فرآیند آماری با در نظر گرفتن مطالعات قابلیت فرآیند بیان شده و در فرآیند نصب شیشه یک شرکت خودروسازی پیاده و نتایج آن نیز بیان گردیده است. به منظور اندازه گیری بهره وری اجرای کنترل فرآیند آماری شاخصی تعریف شده است. بوسیله این شاخص، تیم اجرایی بطور کمی مشخص می کند که در شروع کار چه وضعیتی داشته و مدتی پس از اجرا چه پیشرفتی صورت گرفته است. اندازه گیری این شاخص بهبود را نشان داد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1437

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 125 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    39-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    344
  • دانلود: 

    127
چکیده: 

مشتریان از کیفیت محصولات حلال موجود در بازار انتظار زیادی دارند. با این حال، پیشینه موجود چندان به محصولات آرایشی حلال نمی پردازد. به همین خاطر، مطالعه حاضر دانش موجود درباره دیدگاه و قصد مشتریان برای خرید محصولات آرایشی حلال را بهبود می بخشد. این مقاله به طور خاص به اثر تعدیلگر جایگاه یابی از طریق دیدگاه مشتریان و هنجارهای فردی بر قصد خرید می پردازد. این مطالعه در عین حال که بر محصولات آرایشی متمرکز است، به روشن نمودن موقعیت هایی دست می زند که در آنها دیدگاه مشتریان نسبت به لوازم آرایشی حلال در قیاس با محصولات غذایی حلال کمتر مطلوب است. این پژوهش با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی مدلسازی معادلات ساختاری، 359 پرسشنامه معتبر را بررسی می کند. نتایج تحلیل ها نشان می دهد که هنجارهای دیدگاهی و فردی رابطه مثبتی با قصد خرید محصولات آرایشی دارند. همچنین، این نتایج وجود یک رابطه معنادار بین متغیرهای اساسی نظریه عمل مستدل و قصد خرید مشتریان را تایید می کنند. جایگاه یابی محصول یک متغیر تعدیلگر معنادار در اثر دیدگاه بر قصد خرید مشتری است. محصولات آرایشی حلال به خوبی در بازار جایگاه خود را یافته اند. به طول کلی، یافته های این پژوهش دیدگاه مشتریان نسبت به جایگاه محصولات آرایشی حلال را بیان می دارند که بر قصد خرید اثر گذاشته و رابطه آن با دیدگاه را تعدیل می کند. با این حال، این مطالعه تنها بر مشتریان لوازم آرایشی حلال از طریق اعتبارسنجی تجربی نقش دیدگاه و جایگاه یابی بر پیش بینی قصد خرید تمرکز دارد. به علاوه، این پژوهش وجود نقش تعدیلگر جایگاه یابی در رابطه بین دیدگاه و قصد خرید را تایید می کند. بنابراین، دیدگاه های مشتریان سایر صنایع ممکن است نتایج متفاوتی دربر داشته باشد. در نهایت، این مطالعه اهمیت جایگاه یابی محصولات حلال در اثرگذاری بر دیدگاه های مشتریان نسبت به محصولات آرایشی حلال را ثابت می کند. بنابراین، به فعالان بازاریابی توصیه می شود از یک راهبرد جایگاه یابی محصولات حلال برای کسب مزیت رقابتی استفاده کنند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 344

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 127 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رشیدی محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    61-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    501
  • دانلود: 

    175
چکیده: 

انتظار بر این است که افزایش محافظه­ کاری حسابداری (عدم اطمینان محیطی)، باعث کاهش خوش بینی مدیر شود. تحقیقات پیشین تلاش­ هایی در جهت ایجاد این رابطه از نظر تجربی داشته­ اند، با این حال، برخی شواهد اشاره به محدود بودن خوش­ بینی مدیر در شرکت­ هایی با محافظه­ کاری حسابداری بالا دارد. در این پژوهش، رابطه بین محافظه کاری حسابداری، عدم اطمینان محیطی و خوش بینی مدیر و ارتباط بین محافظه­ کاری حسابداری، خوش­ بینی مدیر و هزینه سرمایه را بررسی می­ کنیم. اول، مشخص شد که محافظه­ کاری بیشتر حسابداری می­ تواند منجر به کاهش خوش­ بینی مدیر شود. دوم، تلاش شد که نشان دهیم خوش­ بینی مدیر با توجه به کوانتیل های ارایه شده، منجر به تغییر هزینه سرمایه می­ شود. مطابق با ارتباط منفی بین محافظه­ کاری حسابداری و خوش­ بینی مدیر و با توجه به اثر غالب خوش بینی مدیر، ارتباط مثبت بین خوش بینی مدیران و هزینه سرمایه برای شرکت­ هایی که سهام آنها در محیط­ های با محافظه­ کاری حسابداری محدود معامله می کند، اثبات شده است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 501

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 175 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فضل اله تبار حامد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    87-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    324
  • دانلود: 

    146
چکیده: 

یکی از چالش های اساسی در تلاش برای بازاریابی، تعیین بازارهای بهینه به طور خاص در تقسیم بازار است. مشکل در تجارت الکترونیکی و بازاریابی الکترونیکی بحث برانگیزتر است. رفتار مصرف کننده تحت تأثیر عوامل مختلفی است و بنابراین در دوره های زمانی مختلف متفاوت است. این تأثیرات پویا منجر به رفتار نامشخص مصرف کنندگان می شود و بنابراین تعیین بازار هدف را سخت تر می کند. تصمیم گیری بلادرنگ یک کار مهم برای به دست آوردن مزیت رقابتی است. سیستم های پشتیبانی تصمیم (DSS) می توانند یک فرایند مناسب برای تصمیم گیری بلادرنگ باشند. DSS ها به عنوان سیستم های محاسباتی مبتنی بر سیستم اطلاعات طبقه بندی می شوند که تصمیم گیری، حمایت ازتصمیم گیری کسب و کار، جمع آوری و پردازش داده ها را در تحلیل بازار تسهیل می کنند. در این مقاله، بازارهای مختلفی وجود دارد که توسط یک تولید کننده تأمین می شود. تولیدکننده باید دریابد که کدام بازار سود بیشتری را برای تمرکز بیشتر بازاریابی فراهم می کند. تمام معاملات مصرف کنندگان به عنوان داده های بدون ساختار در بانکهای اطلاعاتی ثبت می شوند. سپس، شبکه عصبی برای حجم زیادی از پردازش داده ها به کار می رود. خروجی ها به یک مدل ریاضی رفتار اقتصادی تولید کننده وارد می شوند و برای یافتن زنجیره بهینه بازارها با یک برنامه پویای پیشنهادی یکپارچه می شوند. تجزیه و تحلیل حساسیت با استفاده از مفهوم قیمت گذاری انجام می شود. کاربرد مدل در یک مثال عددی نشان داده شده است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 324

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 146 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

شریفی راد محمدصادق

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    107-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    441
  • دانلود: 

    113
چکیده: 

نظریه های ضمنی رهبری ادراکات فردی از ویژگی ها و رفتارهایی است که به یک رهبر شخصیت می دهند. در این پژوهش، چهار مطالعه به بررسی پایایی و انواع روایی ابزار نظریه های ضمنی رهبر ایرانی پرداخته است. در مطالعه اول، پس از مصاحبه با 27 کارشناس، از روش کیفی برای استخراج نظریه های ضمنی رهبری ایده آل استفاده گردید. نظریه های ضمنی رهبر ایرانی در قالب مدل هشت عامله (الهام بخش، حمایت کننده، مسئول، دارای بلوغ احساسی، تصمیم گیر، خودمحافظ، فریبکار و کوته فکر) و در قالب دو دسته کلی پیش الگوهای مثبت و پیش الگوهای منفی قرار گرفتند. در مطالعه دوم، در جهت تشخیص ساختار عاملی، پالایش و آزمون پایایی درونی عامل های بدست آمده، تحلیل عاملی اکتشافی انجام گردید و ثبات داخلی و عوامل کشف شده مورد تایید قرار گرفتند. در مطالعه سوم، برای ابزار نظریه های ضمنی رهبری ایرانی، اعتبار افتراقی و همگرایی مورد بررسی قرار گرفتند و هر دو تایید گردیدند. در مطالعه چهارم، پس از استفاده از دو متغیر رضایت شغلی و کیفی رابطه رهبر-پیرو، اعتبارهای افزایشی و معیار بررسی شدند. در انتها، مسیر برای تحقیقات آتی معرفی و نکات عملی مورد بحث قرار گرفتند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 441

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 113 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    141-161
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    319
  • دانلود: 

    101
چکیده: 

تبلیغات مشارکتی یک استراتژی بازاریابی است که در آن بخشی از سرمایه گذاری تبلیغاتی خرده فروش ها توسط تولیدکننده ها تامین می شود. در سال های اخیر، سرمایه گذاری میان گزینه های تبلیغاتی نیز به یک موضوع بازاریابی پیچیده ای تبدیل شده است. در این مقاله، مسئله تبلیغات مشارکتی با گزینه های تبلیغاتی در حالت دو دوره ای بررسی شده است که در آن سهم بازار در دوره دوم به تصمیمات دوره اول وابسته است. مسئله در دو حالت وجود و عدم وجود قرارداد تبلیغات مشارکتی حل شده و مقایسه شده است. تحلیل مدل با استفاده از مفاهیم تعادل نش، بازی استکلبرگ، بازی های تصادفی و برنامه ریزی پویا انجام شده است. نتایج محاسباتی حاصل از مثال های عددی نشان می دهد که در صورتی که قرارداد تبلیغات مشارکتی در ناحیه برنده-برنده پیشنهاد شود، سود بازیکنان بطور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 101 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    163-187
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    360
  • دانلود: 

    134
چکیده: 

مدل های پیش بینی شکست مالی با استفاده از تحلیل رگرسیون لجستیک بر مبنای روشهای سنتی آماری و تحلیل پوششی داده ها توسعه یافته اند که یک روش ناپارامتریک ریاضی-محور است. در این مقاله، این روش روی گزارش های مالی شرکت های حاضر در شاخص 100 شرکت بزرگ بورس استانبول (بیست 100) بین سالهای 2014 تا 2016 به کار گرفته شده است. برای تدوین این مدلها، متغیرهای لحاظ شده در مدل به اندازه روش مورد استفاده مهم هستند. به همین دلیل، روش تحلیل رابطه خاکستری برای تعیین شاخص های موثر بر وضعیت مالی شرکت ها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که مدل رگرسیون لجستیک، به عنوان یک مدل پیش بینی، نرخ پیش بینی بالاتری از روش تحلیل پوششی داده ها در پیش بینی شکست مالی شرکت ها دارد. با این حال، تحلیل پوششی داده ها هم یک راه آسان و سریع برای پیش بینی شکست مالی بوده و به شرکت هایی توصیه می شود که برای موفقیت نیاز به بهبود شاخص های مشخص شده دارند. به علاوه، ما دریافتیم که هر دو روش در پیش بینی شکست مالی قابل اجرا هستند، اما هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 360

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 134 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    189-208
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    491
  • دانلود: 

    173
چکیده: 

در این مقاله یک مدل ریاضی جدید برای یک سیستم تولیدی با مسئله زمانبندی و در نظر گرفتن یک سیستم انتقال مواد به عنوان یک سیستم حمل و نقل هوشمند توسط وسایل نقلیه هدایت خودکار (AGV) ارائه شده است. سیستمهای سنتی نمی توانند پاسخگوی تغییرات و خواسته های مشتری باشند و به همین دلیل از یک سیستم تولید انعطاف پذیر استفاده می شود. برای این منظور از سیستم های حمل و نقل خودکار برای انعطاف پذیری بیشتر در تولید استفاده می شود. بدین صورتکه، چندین AGV برای انجام کارهای مختلف در بین ماشین آلات و انبارهای مختلف در نظر گرفته شده است. اما در این سیستم تولیدی، احتمال خرابی AGV ها و ماشین آلات به طور هم زمان نیز وجود دارد. نرخ خرابی برای تعیین مدت زمان نگهداری و تعمیرات به عنوان درصدی از زمان تنظیمات بکار رفته است که در واقع مدت زمان نگهداری و تعمیرات به کل زمان شروع کار ماشین ها و کل زمان انتقال کار AGV ها بستگی دارد. بنابراین، ما احتمال خرابی AGV ها و ماشین آلات را همزمان در نظر می گیریم و تأثیر این مشکلات را نشان می دهیم. هدف مدل اینست که حداکثر زمان اتمام (به عنوان مثال: makepan یا Cmax)، جریمه دیرکرد و کل هزینه حمل و نقل را در نظر بگیرید. مدل ریاضی پیشنهادی متعلق به برنامه ریزی خطی عدد صحیح آمیختهInteger Linear (MILP) mixed-است. سرانجام، چندین مسئله کوچک توسط روش حل CEPLEX از نرم افزار GAMS ایجاد شده و نتایج بدست آمده مقایسه و کارآیی مدل پیشنهادی را نشان داده است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 491

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 173 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    209-243
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    240
  • دانلود: 

    112
چکیده: 

از دهه 60 تاکنون، نقش تجارت درون صنعت از کل تجارت بین­ الملل بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و با توجه به نقش نوآوری در عرصه تولید کالاها و خدمات و حضور دولت­ ها در سطح فعالیت­ های بین­ الملل، در این پژوهش سعی گردیده است تاثیرات این دو متغیر کلیدی در طول سال­ های 2016-2000 بر تجارت درون صنعت، با استفاده از کدهای چهار رقمی HS، در مدل های خطی و لجستیکی مورد بررسی قرار بگیرد. این تحقیق بر 20 صنعت اصلی واردات و صادرات ایران و شرکای تجاری منتخب متمرکز است. مدل با استفاده از روش پنل دوطرفه و با استفاده از نرم­ افزار Stata 15 برآورد و تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان می­ دهند که در هر دو مدل بین نوآوری و تجارت درون صنعت، رابطه U شکل (غیرخطی) وجود دارد. از طرفی، اندازه دولت نیز تجارت درون صنعت را در این مدل­ ها افزایش می­ دهد. همچنین متغیر لیندر تجارت درون صنعت را کاهش می­ دهد؛ اما متغیر تولید ناخالص داخلی سرانه آن را افزایش می­ دهد و سایر متغیرهای کنترل (فاصله جغرافیایی و عضویت در سازمان­ های اقتصادی) نیز دارای تاثیرات مورد انتظاری بر تجارت درون صنعتی هستند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 112 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    245-272
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    538
  • دانلود: 

    188
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط برخی عوامل شرکتی با سنگرگیری مدیریت در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می­ باشد. قلمرو زمانی پژوهش محدود به سال­ های 1395-1389 است. روش پژوهش توصیفی-همبستگی بوده و برای تبیین ارتباط بین متغیرهای پژوهش از مدل­ های رگرسیونی مبتنی بر داده­ های پانلی استفاده شد. در این پژوهش، با استفاده از تحلیل مولفه­ های اصلی مبتنی بر چهار سازوکار حاکمیتی درصد سهام در اختیار مدیر عامل، دوگانگی نقش مدیر عامل، لگاریتم پاداش هیات مدیره و دوره تصدی مدیر عامل، شاخص ترکیبی سنگرگیری مدیریت محاسبه می­ شود و از این نظر متمایز از پژوهش­ های گذشته می­ باشد که در آن­ ها از شاخص­ های منفرد برای سنجش سنگرگیری استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که از بین عوامل شرکتی چهار عامل مدیریت سود واقعی، مدیریت سود پیش­ بین، مالکیت نهادی و استقلال هیات مدیره ارتباط معناداری با سنگرگیری مدیریتی دارند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 538

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 188 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0