سازمان هایی که روش های کنترل آماری فرآیندها را به نحو موفقیت آمیزی اجرا کنند از بازده قابل توجهی برخودار خواهند بود. هدف یک برنامه بهبود کیفیت بر اساس SPC، بهبود مستمر بطور هفتگی، فصلی و سالی است. SPC برنامه ای نیست که فقط سازمان آن را یکبار و آن هم در زمان بروز مشکل از آن استفاده کند و هنگامیکه مشکل برطرف شد کنار گذاشته شود. لازم به ذکر است که, عناصر موثر در اجرای موفقیت آمیز SPC عبارتند از رهبری مدیریت, نگرش تیمی, آموزش پرسنل در کلیه سطوح, مکانیزمی برای تشخیص موفقیت و تأکید بر بهبود مستمر. هدف اولیه استفاده از مطالعات قابلیت فرآیند اینستکه اطلاعاتی درباره فرآیند کسب کنیم. این اطلاعات یک پایه ای را برای بهبود فرآیندها شکل می دهند که به فرآیندهای تواناتر منجر می شوند. . اگر شاخص های قابلیت فرآیند بطور مناسب مورد استفاده قرار گیرند، اطلاعات با ارزشی در مورد قابلیت یک فرآیند در اختیار قرار می دهند. این اطلاعات برای بهبود عملکرد فرآیندها مفید هستند و باعث کاهش هزینه های تولید و رضایت بیشتر مشتریان می شوند. در این مقاله, شاخص های قابلیت فرآیند ارائه و مراحل جامع پیاده سازی کنترل فرآیند آماری با در نظر گرفتن مطالعات قابلیت فرآیند بیان شده و در فرآیند نصب شیشه یک شرکت خودروسازی پیاده و نتایج آن نیز بیان گردیده است. به منظور اندازه گیری بهره وری اجرای کنترل فرآیند آماری شاخصی تعریف شده است. بوسیله این شاخص، تیم اجرایی بطور کمی مشخص می کند که در شروع کار چه وضعیتی داشته و مدتی پس از اجرا چه پیشرفتی صورت گرفته است. اندازه گیری این شاخص بهبود را نشان داد.
متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.