Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    3-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    389
  • دانلود: 

    550
چکیده: 

تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، همواره یکی از مهمترین مسائل سرمایه گذاران بوده است. سرمایه گذاران در بورس تلاش می کنند تا از میان طیف وسعی از شرکت های عضو و با توجه به شاخص های مالی متعدد سرمایه گذاری خود را انجام دهد تا ضمن دستیابی به بالاترین بازده، کمترین ریسک را نیز متحمل شود. بر این اساس امروزه، روش های متعددی برای تحلیل داده های این شرکت ها وجود دارد. یکی از روش هایی که از میان انبوه داده ها، به دسته بندی این شرکت ها می پردازد روش خوشه بندی است. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تفکیک شرکت های موفق از ناموفق بازار بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از روش خوشه بندی K-means و حل این مسأله با کمک الگوریتم های فرا ابتکاری انجام گرفته است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که حل این مسأله به روش فراابتکاری در مقایسه با روش های معمول، کاراتر بوده و به بهینه ی سراسری منجر شده است. همچنین این نتایج با نتایج حاصل از تفکیک شرکت های عضو بورس بهادار تهران با روش تعیین ورشکستگی آلتمن مقایسه شده و توسط این روش نیز تأیید شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 389

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 550 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    19-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    411
  • دانلود: 

    518
چکیده: 

در پژوهش حاضر مسأله انتخاب تامین کننده از یک منظر جدید فرمول بندی و حل می شود. بدین منظور کمینه سازی هزینه و کمینه سازی زمان تحویل و بیشینه سازی قابلیت اطمینان به عنوان اهداف مسئله در نظر گرفته شده است. هزینه خرید در شرایط تخفیف، هزینه سفارش، هزینه حمل، هزینه کمبود و هزینه نگهداری، اجزاء تشکیل دهنده تابع هدف هزینه می باشند. در این تحقیق از طراحی قابلیت اطمینان (پایایی) در سیستم های موازی برای انتخاب تأمین کننده الگوبرداری شده است به طوری که مجموعه تأمین کنندگان به عنوان یک سیستم و هر تأمین کننده به عنوان یک جزء در نظر گرفته شده است. پس از مدلسازی ریاضی مسأله، توابع هدف، به صورت آرمان های فازی توصیف شده اند و از یک رویکرد تصمیم گیری فازی برای بازنویسی مدل سه هدفه پیشنهادی به صورت مدلی تک هدفه استفاده گردیده است. تولید یک جواب نهایی به جای مجموعه ی جواب های کارای پارتو، از مزیت های روش پیشنهادی است که مانع سردرگمی تصمیم گیرنده است. به منظور توصیف عملکرد و کاربرد بالقوه روش پیشنهادی، مسأله انتخاب تامین کننده با داده های واقعی حل گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 411

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 518 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    31-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    414
  • دانلود: 

    549
چکیده: 

هدف پژوهش، بررسی تأثیر همسوئی فرایند های سازمانی و فرهنگ یادگیری سازمانی بر عملکردسازمانی با نقش میانجی ظرفیت پویا در شرکت اپکو است. پژوهش حاضر از لحاظ نوع هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان شرکت اپکو می باشد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه استاندارد یوان هانگ و دیگران (2010) بوده و تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده با کمک نرم افزار لیزرل انجام شده است. بررسی نتایج نشان داد که ظرفیت پویا اثر مثبت و معناداری بر عملکردسازمانی دارد. همچنین فرهنگ یادگیری سازمانی اثرمثبت و معناداری بر ظرفیت پویا دارد و در نهایت متغیر ظرفیت پویا دارای نقش میانجی برای متغیرهای فرهنگ یادگیری سازمانی و عملکردسازمانی بوده است. متغیر فرایند سازمانی دارای تاثیر معناداری بر متغیرهای ظرفیت پویا و عملکردسازمانی نبوده است. نقش میانجی گری ظرفیت پویا برای متغیرهای فرایندهای سازمانی و عملکردسازمانی مورد تایید قرار نگرفت. با توجه به نتایج تحقیق و تایید اثر مثبت یادگیری سازمانی بر ظرفیت پویا و نیز اثر مثبت ظرفیت پویا بر عملکرد سازمانی، مدیران می توانند با ارتقاء سطح یادگیری در سازمان به شکل قابل توجه ای در درجه اول توان و قدرت رقابت و نیز سطح خلاقیت و نوآوری سازمان را بهبود دهند و در درجه دوم عملکرد سازمان را با بهبود توان رقابتی ارتقاء دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 414

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 549 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قوامی سیدحسن

نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    45-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    417
  • دانلود: 

    509
چکیده: 

تورم پدیده منفی و یکی از معضلات عمده در اقتصاد است. بررسی روند گذشته نشان می دهد که اقتصاد ایران همواره از این مشکل رنج برده و تاکنون حل مسئله تورم در ایران موفقیت آمیز نبوده است. در شرایط فعلی که تحریم های اقتصادی نیز بر ایران تحمیل شده است حل مشکل تورم راهکار ویژه ای نیاز دارد. تجربه تاریخی و روند گذشته نشان می دهد که برای حل تورم راهکارهای مرسوم و تجربه شده در کشور پاسخگو نمی باشد. این تحقیق با طراحی یک مدل مفهومی به دنبال راهکار جدید و متمایز از گذشته بوده و نشان داده است اجرای شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی از طریق عملیاتی کردن مولفه های آن می تواند این معضل تاریخی اقتصاد ایران را تعدیل و بلکه برطرف سازد و به بیان دیگر حل مشکل تورم ساختاری با اجرای مولفه های اقتصاد مقاومتی است. چرا که اجرای مؤلفه های اقتصاد مقاومتی بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در نهایت منجر به انتقال منابع از فعالیت های غیر مولد و سفته بازی به فعالیت های تولیدی می شود. با این تحول مثبت، بخش تولید رونق گرفته و در نتیجه تولید ناخالص داخلی از رشد فزاینده ای برخوردار خواهد شد و رشد تولید ناخالص داخلی کاهش تورم را به دنبال خواهد داشت. این روند با طراحی یک الگوی مفهومی تبیین شده است که دارای پشتوانه نظری و تئوریکی در اقتصاد کلان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 417

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    59-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    193
  • دانلود: 

    437
چکیده: 

استراتژی اصلی ترین منبع رشد بلند مدت سازمانها می باشد و در صورت عدم اجرای موفق استراتژی، حتی اگر استراتژیهای مناسبی اتخاذ شده باشد این فرآیند بیهوده است. در راستای اجرای صحیح و درست آن برنامه ها به غیر از جنبه های مالی بایستی از جوانب دیگری نیز سازمان ها به طور توام و همزمان مورد ارزیابی قرار گیرند کارت امتیازی متوازن که بر چهار جنبه، مالی به عنوان نتیجه عملکرد گذشته (شاخص های گذشته نکر) و سه جنبه فرآیندها؛ مشتری و رشد و یاد گیری (شاخص های آینده نگر) توجه دارد به عنوان یک چارچوب جامع ارزیابی عملکرد و پیشبرد استراتژی، مطرح می باشد. از طرفی می دانیم بسیاری از عوامل تاثیر گذار بر سازمانها بعضاٌ از حیطه کنترل مدیریت خارج می باشد از اینرو حیاتی است که میزان این تاثیرات مورد ارزیابی قرار گیرد. روش تحلیل پوششی داده ها یکی از بهترین روشهای ریاضی برای محاسبه کارایی سازمان می باشد. یکی ازضعف های روش کارت امتیازی متوازن با وجود توانایی بالا در ارزیابی عملکرد، عدم اندازه گیری کمی عملکرد سازمان با استفاده از روش ریاضی می باشد برای حل این مهم از تحلیل پوششی داده ها استفاده شده است. در این مقاله به تلفیق دو نظام یاد شده پرداخته و سعی شده است از BSC به عنوان ابزاری برای طراحی شاخص های ارزیابی عملکرد و از DEA به عنوان ابزاری برای ارزیابی عملکرد با وجود شاخصهای غیر قابل کنترل استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 193

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 437 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    71-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    343
  • دانلود: 

    548
چکیده: 

امور بازرگانی و بویژه صادرات، همواره دستخوش ریسک و خاطره بوده و هست. واضح است که مقابله با این دسته ریسک ها، مستلزم فرآیندی نظام یافته برای شناسایی، تحلیل و پاسخگویی به ریسک ها به منظور بیشینه نمودن نتایج وقایع مثبت و کمینه نمودن پیامدهای وقایع ناگوار و منفی می باشد که می تواند روی اهداف اصلی صادرات تاثیرگذار باشد. بر این اساس، هدف مطالعه حاضر، شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر توسعه صادرات غیرنفتی از منظر ریسک در گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و خبرگان سازمان گمرک در شهر تهران می باشد. نمونه مورد نیاز برای مصاحبه کیفی تا حد اشباع نظری و از طریق نمونه گیری قضاوتی هدفمند گردآوری شد. به منظور تحلیل داده های کیفی حاصل از 20 مصاحبه، از تئوری داده بنیاد بهره گرفته شد. از 181 خرده مقوله استخراج شده از گزاره های کلامی، 41 مقوله محوری احصاء شد که مدل پارادایمی مدیریت ریسک صادرات را شکل داد. نتایج نشان داد ریسک مبتنی بر کالاهای صادراتی، ریسک تجاری، ریسک اظهارنامه صادراتی، ریسک غیرعملکردی، ریسک اعتباری، ریسک حمل و نقل، ریسک مبتنی بر شخص، و ریسک قانونی، مهمترین ریسک های صادراتی کشور بوده و برای مدیریت آنها، استراتژی هایی پیشنهاد شد. به علاوه، عوامل زمینه ای شامل ملاحظات فرهنگی، قانونی، زیست محیطی، تکنولوژیکی، اقتصادی، و سیاسی، و عوامل مداخله گر شامل کیفیت مکانیزم های اجرایی صادرات، کیفیت نیروی انسانی، و مشارکت ذینفعان بر استراتژیهای مدیریت ریسک صادرات تاثیرگذار بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 343

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 548 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    87-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    258
  • دانلود: 

    495
چکیده: 

مدل های تحلیل پوششی داده ای شبکه ای و مدل های تحلیل پوششی داده ای شبکه ای پویا نمی توانند کارایی آینده ساختار داخلی واحدهای تصمیم گیرنده را در آینده ارزیابی نمایند. به عبارت دیگر همه مدل های شبکه ای و شبکه ای پویا عملکرد گذشته واحدها و ساختار درونی آن ها را ارزیابی کرده و کارایی و ناکارایی آن ها را سنجش می کنند و در نهایت بر اساس آن ارزیابی، رتبه بندی می نمایند. در این مقاله برآنیم که کارایی بخش های جمع آوری سپرده و وام دهی در شعب بانک را در آیندهارزیابی کنیم. تا بتوانیم ناکارایی در ساختار درونی یک واحد را قبل از وقوع مطلع شده و از آن جلوگیری نماییم. این رویکرد می تواند نقش مدیران را از ناظر و ارزیاب به برنامه ریز تغییر دهد. ابتدا با استفاده از ادبیات موضوع و نظر خبرگان ساختار درونی شعب بانک و متغیرهای شبکه در آن مشخص شد. سپس مقادیر متغیرها با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی برای دو دوره آتی پیش بینی شده است. و در نهایت یک مدل شبکه ای پویا با استفاده از مقادیر دوره های گذشته و مقادیر پیش بینی شده فرموله شده و با استفاده از آن کارایی شعب و ساختار داخلی آن در گذشته، حال و آینده ارزیابی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 258

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 495 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    101-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    480
  • دانلود: 

    578
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر تحلیل سایبرلوفینگ (استفاده بی مورد از اینترنت) در محیط کار و اثر آن بر بهره وری کارکنان می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، در گروه تحقیقات کاربردی قرار گرفته و از جهت روش، تحقیق توصیفی و در زمره تحقیقات پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری در این پژوهش شامل کارکنان شرکت زمزم به تعداد 1300 نفر می باشد. حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از قانون 10 معادلات ساختاری بدست آمد که تعداد 350 نفر به صورت طبقه ای دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد که پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ و پایایی ترکیبی، و روایی پرسشنامه با استفاده از روایی همگرا و روایی محتوا با استفاده از نظر متخصصان آشنا به موضوع پژوهش مورد تایید قرار گرفت. همچنین برای تعیین رابطه و تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS22 و Lisrel8. 8 استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها منجر به تایید همه ی فرضیه های پژوهش گردید: عوامل شخصیت، الزامات شغلی، تضاد شغل، سیاست های سازمانی، و عدالت سازمانی بر سایبرلوفینگ تاثیر معنادار دارند. همچنین نتایج بیان می کند که سایبرلوفینگ سبب کاهش میزان بهره وری افراد در شرکت می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 480

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 578 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    115-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    933
  • دانلود: 

    547
چکیده: 

همچنان که بشر از حسّ و تجربه شخصی تا حس و تجربه دیگر آدمیان به عنوان منبع دانش و معرفت بهره می گیرد و همچنانکه استدلال ها و داده های عقلانی تمامی نوع بشر، منبعی برای دانش و معرفت تلقی می شود، به همین شکل دانشی را که رسولان آسمانی به بشر می آموزند. منبعی دیگر برای اندوخته های معرفتی و دانشی تلقی می شود و از جهت دستگاه عقلانیت و خردوری آدمی این منبع اگر بالاتر از سایر منابع نباشد حداقل در سطح سایرمنابع دانش قابل استناد و اعتماد است. در این مقاله با نگاهی نو به منابع کسب معرفت، فرآیند کسب، استخراج و استنباط دانش اسلامی از دو منبع کتاب و سنت، و بر اساس گزاره های معرفتی که در باره هستی و پدیده های خلقت، در این دو منبع منعکس است، بیان می شود. منظور از کتاب قرآن کریم و منظوراز سنت، سخن و رفتار و تأیید پیامبر اعظم و اهل بیت طاهرین می باشد. در این مقاله منظور از «دانش اسلامی» معرفت و علمی است که اوّلاً از دین اسلام، قرآن و سنت منشأ می گیرد و قابل إسناد و استناد به این دین است و ثانیاً مرتبط با گزاره های هستی شناسانه و واقعیت های عالم هستی به طور عام و گسترده، اعم از عالم مادّی و غیر مادّی و اعم از علوم عقلی، تجربی، انسانی و غیرانسانی باشد، و اما گزاره های دستوری و توصیه ای قرآن و سنت به طور مستقیم از این دایره بیرون خواهند بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 933

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 547 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    129-145
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    276
  • دانلود: 

    487
چکیده: 

از آنجا که رسانه های اجتماعی، روز به روز گویاتر می شوند، مصرف کنندگان هم می توانند هر روز بیش از پیش بر سایر مصرف کنندگان اثر گذاشته و آنها را ازدیدگاه ها و تجربیات خود آگاه سازند. با تاثیرگذاری بر این طیف گسترده، مشتریان می توانند تلاشهای بازاریابی را متوقف، کنترل یا مدیریت کنند، این نشان از قدرت گرفتن مشتریان در بازار دارد. یکی از انواع مشتریان قدرتمند که می تواند به کمک سازمان برخیزد و بدون هیچ چشم داشتی از سازمان حمایت کند، مشتری حمایتگر است. هدف این پژوهش بررسی پیشنیازهای مشتری حمایتگر می باشد. جامعه آماری این پژوهش مصرف کنندگان مواد شوینده و بهداشتی در شهر تهران در نظر گرفته شده است، و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد. از روش نمونه گیری احتمالی برای انتخاب نمونه آماری استفاده شده است که در مجموع 336 مصرف کننده داده های این پژوهش را تامین نمودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش گویای این امر است که هر دو بعد قضاوت های مشتری و انگیزاننده های درونی مشتری و تمامی عوامل آنها دارای تاثیرمثبت و معنادار برروی مشتری حمایتگر دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 276

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 487 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    147-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    694
  • دانلود: 

    629
چکیده: 

از آنجا که در همه مدل های نوین کیفیت، رضایت مشتری پیش نیاز دستیابی به اهداف مالی است. در اختیار داشتن یک شاخص قابل اعتماد برای سنجش رضایت مشتریان و تحلیل نتایج آن می تواند تصویری جامع از عملکرد شرکت و امکان برنامه ریزی و تصمیم گیری به موقع برای مدیران فراهم نمود. در مدل های مختلف موجود در اندازه گیری رضایت مشتری، بین شکایت و اعتماد مشتریان و رضایت آنان از خدمات بررسی های مختلفی صورت گرفته است. با توجه به جایگاه شهرداری ها در ارایه خدمات شهری و تفکرات و جهت گیری های مختلف مدیریت شهری، در این تحقیق سعی شده است تاثیر رضایت مشتریان بر شکایت و اعتماد مشتریان از خدمات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گیرد. نتایج این بررسی می تواند رهیافتی مناسب از دلایل اعتماد و شکایات مشتریان ارایه نموده و به مدیران کمک نماید تا رضایت مشتریان را از خدمات شهرداری ها ارتقاء بخشند. با توجه به اینکه این پژوهش دو جامعه آماری دارد. در بخش اول که بصورت مصاحبه های عمیق و گروه کانون انجام شد. 38 نفر از اعضای جامعه شامل مدیران و کارشناسان خبره شهرداری و مراجعه کنندگان برای شناسایی عوامل مورد مصاحبه قرار گرفتند. و در بخش دوم به منظور جمع آوری داده ها تعداد 450 عدد پرسشنامه توزیع شد که 420 پرسشنامه با داده های قابل استفاده بازگشت داده شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از معادلات ساختاری بوده و ارزیابی آن ها به روش تحلیل عامل تاییدی به کمک نرم افزار Lisrel و همچنین بررسی های مقایسه ای از طریق نرم افزار SPSS انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که متغیرهای انتظارات مشتریان، کیفیت ادراک شده از خدمات و تصویر ذهنی آنان اثر مثبت و معنی داری بر رضایت مشتریان شهرداری تهران دارند. و همچنین رضایت مشتری اثر مثبت و معنی داری بر اعتماد و ارتباط منفی با شکایات دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 694

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 629 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    159-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    730
  • دانلود: 

    910
چکیده: 

هدف این مقاله یافتن عوامل و مولفه هایی است که بر اجرای موفق یک استراتژی بازاریابی تاثیر مثبت دارند. اهمیت این موضوع در این است که امروزه در اغلب کشورها و بویژه در کشورهای توسعه یافته هزینه های هنگفتی جهت تدوین استراتژی انجام می شود در حالیکه استراتژی های خوبی تدوین میشود اما بخش بزرگی از این استراتژی ها شکست خورده، هزینه های تدوین و حتی اجرا به هدر می رود. از طرف دیگر بانک ها به عنوان بازار پولی هر کشور تاثیر مهمی بر اقتصاد و همچنین بر عوامل توسعه اجتماعی دارند. در این تحقیق، ابتدا با مروری بر سوابق موضوع به تعریف استراتژی بازاریابی، نقش استراتژی در تصمیمات مهم سازمان ها و همچنین جایگاه آن در رقابت های سازمانی امروز پرداخته شدهاست. سپس با مراجعه به خبرگان امور بانکی وبه کمک فن دلفی اقدام به استخراج مولفه ها و عوامل موثر در اجرای موفق استراتژی بازاریابی در بانک های تجاری گردید. این گام زمینه ساز تهیه پرسشنامه نهایی تحقیق جهت بررسی عوامل موفقیت یک استراتژی بازاریابی در بانک های تجاری میباشد. با دریافت نظرات خبرگان بدست امده از پرسشنامه ها و تحلیل انهابه کمک نرم افزار آموس، مدل نهایی تحقیق بدست امد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 730

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 910 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    177-200
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    384
  • دانلود: 

    535
چکیده: 

امروزه موفقیت در زمینه توسعه فناوری، مفهومی چندبُعدی است که با پویایی و پیچیدگی های محیطی مرتبط می باشد. از این رو شناسایی شاخص های عملکردی بنیادین جهت سرمایه گذاری در زمینه توسعه فناوری حائز اهمیت است. بر این اساس هدف از انجام این پژوهش دست یابی به تحلیل دقیق کمی و کیفی در مورد تعامل شاخص های کلیدی با یکدیگر در مسیر تصمیم گیری صحیح برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه فناوری است. در این پژوهش، معیارهای موفقیت با رویکردی جدید از نقطه نظر تمایز پروژه، طرح و پرتفوی شناسایی، دسته بندی و اهمیت آنها از طریق پرسشنامه سنجش شده است. در ادامه روابط بین معیارها با دو رویکرد کیفی و کمی از طریق مدلسازی ساختاری تفسیری و تکنیک DEMATEL، با بهره گیری از نظرات خبرگان صنعتی و دانشگاهی در دو گروه مجزا، تعیین و مورد تحلیل قرار گرفته و و با مقایسه نتایج دو گروه، تفاوت دیدگاه ها در قضاوت های خبرگان دانشگاهی و صنعتی مشخص شده است. دستیابی به مدل کیفیِ تحلیلی در رابطه با نحوه تعامل شاخص ها، تعیین مقادیر مربوط به شدت تأثیرگذاری، تأثیرپذیری و اهمیت هر یک از آن ها بر اساس میزان تعاملات از نظرخبرگان دانشگاهی و صنعتی و در نهایت تعیین میزان تطابق قضاوت های این دو گروه، از جمله دستاوردهای پژوهش می باشد. تجزیه و تحلیل های صحیح بر اساس نتایج کیفی و کمی پژوهش، می تواند مبنایی باشد برای تصمیم گیران جهت تدوین سناریوهای مختلف در راستای انجام سرمایه گذاری های موفق در زمینه توسعه فناوری.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    201-217
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    382
  • دانلود: 

    557
چکیده: 

تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و سرمایه فکری با نقش تعدیل گری ساختار مالکیت در شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. این پژوهش از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و به لحاظ روش انجام پژوهش، توصیفی– همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی شرکت های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران که پس از نمونه گیری، بالغ بر 147 شرکت و در یک دوره زمانی 6 ساله از سال 1390 الی 1395 است، می باشد. برای اندازه گیری مسئولیت اجتماعی شرکت از روش تحلیل محتوا مبتنی بر چک لیست اطلاعات و کدگذاری آن ها و سرمایه فکری از (مدل پالیک، 2000) استفاده شده است. روش آزمون فرضیات در مطالعه حاضر استفاده از رگرسیون معمولی چندگانه و با بهره گیری از روش حداقل مربعات معمولی می باشد و با استفاده از نرم افزار ایویوز بوده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و سرمایه فکری رابطه معناداری وجود دارد، ساختار مالکیت شرکت ها نیز بر رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی شرکت و سرمایه فکری تاثیر معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 382

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 557 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    59
  • صفحات: 

    219-232
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    295
  • دانلود: 

    485
چکیده: 

با توجه بازار رقابتی امروزی در نظام سلامت، همکاری شبکه ای تبدیل به یک استراتژی اساسی جهت بقای سازمان ها شده است. توفیق راهبردی یک شبکه همکاری مستلزم بهره گیری از مدلی حکمرانی مناسب بین سازمان های ارائه دهنده خدمات در نظام سلامت است. عوامل گوناگونی بر طراحی موفق مدل حکمرانی شبکه ای در نظام سلامت تأثیرگذار هستند که توجه به این عوامل در طراحی موفق مدل حکمرانی شبکه ای حیاتی است. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل داخلی ساختاری و عملیاتی بوده که بر طراحی مناسب مدل حکمرانی شبکه ای در سیستم های ارائه خدمات سلامت اثر می گذارند. روش پژوهش: جهت شناسایی و استخراج فاکتورهای مورد نظر، از شواهد ذکر شده در ادبیات در استفاده می شود. بدین منظور نیازمند روشی هستیم که ادبیات موضوع را به طور جامع و سامانمند در نظر گیرد، برای رسیدن به این هدف مرور نظام مند ادبیات به منظور شناسایی شواهد معتبر و به عنوان روشی فراگیر و سامانمند در نظر گرفته شد. همچنین جهت ترکیب شواهد استخراج شده از روش گراندد تئوری بهره گرفته شد. یافته ها: با جستجوی در پایگاه داده ی WEB OF SCIENCE به عنوان یک پایگاه جامع و معتبر جهت کشف مطالعات مرتبط، 2350 مقاله حاصل گردید. غربالگری نتایج بر اساس متناسب بودن عناوین مقالات با معیارهای ورودی و خروجی مطالعات به 150 مقاله منجر گردید. نهایتاً با غربالگری 150 مقاله مذکور بر اساس تناسب چکیده و نتیجه گیری آن ها، به انتخاب 53 مقاله ی نهایی انجامید که طی مرور آن ها 87 قطعه شواهد از 37 انتشار علمی استخراج گردید و از مطالعات دیگر شواهدی کشف نشد. جهت ایجاد دیدگاه جامع و دسترسی آسان به شواهد استخراج شده در مرحله ی ترکیب شواهد با استفاده از متدولوژی گراندد تئوری، 2 گروه از شواهد مجموعا شامل 16 کلاس ایجاد شد. نتیجه گیری: طراحی مدل حکمرانی در شبکه در صورتی موفق آمیز بوده که عوامل داخلی ساختاری و عملیاتی در طراحی آن در نظر گرفته شود. در این پژوهش عوامل مرتبط در دو دسته اصلی شامل عوامل مرتبط با مشخصات شبکه نظیر سطح انعطاف پذیری، سطح بلوغ منابع، سطح تمرکز در شبکه و عوامل مرتبط با ویژگی های حکمرانی شبکه مانند ساختار تصمیم گیری، مکانیسم های ارزیابی و مشروعیت در شبکه شناسایی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 295

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 485 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button