Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    13-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    746
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

دنیای امروز دنیای رقابت نزدیک است و شرکتها نیازمند ماندگاری مشتریان یرای بقا و ادامه حیات خود هستند. این حقیقت که نیازها، خواسته ها و انتظارات مشتریان در حال تغییر است، نیاز به پایش مستمر وفاداری مشتریان ضروری است. جلب وفاداری مشتریان نیازمند کشف و اجرای موفقیت آمیز ایده های جدید نوآورانه است. همچنین با توجه به اهمیت ارزش ویژه مشتری، باید تلاش در جهت بهبود وفاداری مشتریان را مد نظر قرار داد. از این رو، در پژوهش حاضر سعی شده اثر نوآوری بر وفاداری مشتریان با در نظرگرفتن نقش میانجی گری ارزش ویژه مشتری، سنجیده شود. البته برای سنجش آن، از متغیر تبلیغات به عنوان تعدیل گر اثر نوآوری بر ارزش ویژه مشتری و از متغیر فرهنگ پذیری نیز به عنوان تعدیل گر اثر ارزش ویژه مشتری بر وفاداری، استفاده شده است. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از منظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از ترکیب و بومی سازی پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است که میان 392 نفر از قومیت های مختلف مصرف کننده محصولات کاله در شهر تهران توزیع گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون های مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده و دو بسته نرم افزاری SPSS و PLS به کار گرفته شدند. نتیجه این مطالعه حاکی از اثرگذاری ارزش ویژه مشتری و تبلیغات بر رابطه میان نوآوری و ارزش ویژه مشتری است. این درحالی است که فرهنگ پذیری تاثیر معناداری در ارتباط بین ارزش ویژه مشتری و وفاداری ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 746

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    35-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1112
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سبک رهبری اصیل بر عملکرد شغلی کارکنان با میانجی گری فضیلت سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال1396 بودند. حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان محاسبه شدو از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسش نامه رهبری اصیل وولومبا (2008)، فضیلت سازمانی کمرون و همکاران(2004) و عملکرد شغلی پاترسون (1990) استفاده گردید. روایی با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی و پایایی آن نیز به وسیله آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل فرضیه­ ها در پژوهش حاضر از روش مدل­ سازی معادلات ساختاری استفاده شده است، داده ها با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از نظر کارمندان این دانشگاه رهبری اصیل و فضیلت سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان این دانشگاه تأثیر مثبت و معناداری دارد و هم چنین رهبری اصیل تأثیر مثبت و معناداری بر فضیلت سازمانی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1112

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رستمی فاطمه | نظری محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    57-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    465
  • دانلود: 

    213
چکیده: 

این تحقیق به دنبال شناسایی ادراک­ های مثبت و منفی است که مشتریان به تخفیف ارایه شده در فروشگاه­ ها نسبت می­ دهند. با شناخت ادراک­ ها می­ توان به مدیریت آن­ ها پرداخت و ادراک­ های مثبت را تقویت و ادراک­ های منفی را بهبود نمود تا به تخریب ارزش منجر نشود. این پژوهش ابتدا با استفاده از فراترکیب و سپس برای شناخت ادراک­ های مصرف­ کنندگان از تخفیف با 17 مصرف­ کننده و به منظور مدیریت بهبود ادراک­ های منفی تخریب­ کننده ارزش و ارتقا ادراک­ های مثبت ایجاد­ کننده ارزش با 14 نفر از مدیران و خبرگان مصاحبه­ های عمیق انجام شد. با استفاده از تحلیل تم مصاحبه­ های عمیق با مصرف­ کنندگان، ادراک­ های آنان استخراج و با نتایج فراترکیب مقایسه و ترکیب شد. بدین منظور مصاحبه­ ها برای کد­ گذاری وارد نرم­ افزار مکس­ کیو­ دی­ اِی شدند، پس از کد­ گذاری در مرحله دوم 128 کدِ متمایز شناسایی شد. از بین کد­ های شناسایی شده، کدِ عدم­ کیفیت (15 ارجاع)، خرید بهینه (11ارجاع)، حس خوشایند (9 ارجاع) و حقه و فریب­ دهنده (7 ارجاع)، بیشترین اهمیت را از نظر تعداد ارجاع داشتند. در مرحلة بعد کد­ ها در قالب 45 تم فرعی و در نهایت تم­ ها در 9 تم اصلی تقسیم­ بندی شدند. همچنین از بین کد­ های شناسایی شده با مدیران بازاریابی و فروش و خبرگان برای مدیریت ادراک­ ها، تخفیف حجمی (8 ارجاع)، مرجوعی کالا (8 ارجاع)، ذکر سود در فاکتور (7ارجاع) و خرید آنلاین (6 ارجاع)، بیشترین اهمیت را از نظر تعداد ارجاع داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 465

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 213 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    87-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    493
  • دانلود: 

    606
چکیده: 

توسعه فناوری عامل اصلی توسعه اقتصادی بلندمدت شناخته شده است. در این راستا تحریک نوآوری به منظور حفظ موقعیت در رقابت جهانی ضروری به نظر می­ رسد. طراحی و ارزیابی هر خط مشی نوآوری مستلزم جستجوی روش­ هایی برای اندازه­ گیری و مقایسه میزان توانایی فناورانه کشورهای مختلف است. مقاله حاضر به منظور بررسی میزان تفاوت توانایی فناورانه کشورهای برتر تولیدکننده فولاد در جهان، به بررسی و تخمین شکاف فناوری در صنعت فولاد ایران با 13 کشور منتخب می­ پردازد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی میزان شکاف فناوری، و ارائه راهکارهایی جهت رفع این شکاف فناوری می­ باشد. به این منظور مبتنی بر روش اقتصادسنجی، دو دسته داده­ های ورودی (مواد اولیه، مصرف انرژی و نیروی انسانی) و خروجی (تولید کل فولاد) در بازه زمانی2009-2014 از طریق پایگاه­ های داده مختلف جمع­ آوری، و از طریق نرم افزارهای فرونتایرو گَمز تحلیل شدند. نتایج مبتنی بر تخمین مرزهای فناوری هر گروه از کشورها و مقایسه آنها با فرامرز فناوری موجود، حاکی از آن است که ایران بعد از روسیه بیشترین شکاف فناوری را در صنعت فولاد نسبت به کشورهای منتخب دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 493

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 606 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    115-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    494
  • دانلود: 

    576
چکیده: 

کی از تصمیمات کلیدی در سازمان ها، انتخاب تامین کننده می باشد. معمولا فهرستی از تامین کنندگان شناسایی شده برمبنای مجموعه ای از شاخص ها، ارزیابی می شوند، که این موضوع نشان از یک مسئله تصمیم گیری چندمعیاره است. روش های متعدد و شاخص های چندگانه ای برای ارزیابی تامین کنندگان وجود دارد. ماهیت چنین تصمیم گیری هایی در شرایط عدم اطمینان پیچیده است. هدف این پژوهش ارائه روشی برای ارزیابی تامین کنندگان در شرایط عدم اطمینان است. در این تحقیق شاخص های ارزیابی از ماتریس بالقوه تامین کنندگان استخراج و پس از تعیین اهمیت شاخص ها با استفاده از روش بهترین-بدترین، درجه عدم اطمینان با تحلیل رابطه ای خاکستری محاسبه و در نهایت برای رتبه بندی تامین کنندگان از روش دمپستر شافر استفاده شده است. داده های تحقیق از خبرگان صنعت سخت افزار، که از دانش و سابقه کافی در حوزه خرید و تدارکات برخوردار بوده، جمع آوری شده است. یک مطالعه موردی واقعی برای نشان دادن رویکرد ترکیبی پیشنهاد داده شده برای انتخاب تامین کننده ارائه شده است. در بعد توانمندی، شاخص های کیفیت و ظرفیت انبار و در بعد تمایل، شاخص های تمایل به نشر اطلاعات وتوافق متقابل به ترتیب مهمترین و کم اهمیت ترین شاخص می باشند. در نهایت رتبه بندی تامین کنندگان در شرایط عدم اطمینان انجام شد. در یافته های تحقیق شاخص های ارائه شده عمومی بوده و می تواند در صنایع و شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از تحلیل رابطه ای خاکستری جهت محاسبات عدم اطمینان استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 494

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 576 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    151-184
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    273
  • دانلود: 

    572
چکیده: 

افول سازمانی پدیده­ ای هست که تمام انواع شرکت­ ها را در برگرفته و عاملی در جهت تهدید بقاء آن­ ها شده است. لذا مطالعه اقدامات شرکت­ هایی که افول را تجربه کرده و تلاش نموده­ اند از این وضعیت خارج شوند، می­ تواند دیدگا­ ه­ ها و بینش­ هایی را در خصوص طیف وسیعی از استراتژی­ های چرخش بکار گرفته شده توسط آن­ ها به سایر شرکت­ ها بدهند. لذا در این تحقیق، هدف طراحی فرآیندی برای چرخش کسب­ و­ کارهای کوچک­ و­ متوسط جهت خروج از افول می­ باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نوع آمیخته می­ باشد. در این تحقیق از استراتژی داده­ بنیاد استفاده شده است. در مرحله اول با استفاده از روش نمونه­ گیری غیرتصادفی و ابزار مصاحبه، با تصمیم­ گیرندگان اصلی 11 شرکت فعال در صنعت مواد غذایی مصاحبه­ های نیمه­ ساختار یافته­ ای صورت پذیرفت و 107 مولفه و 32 مقوله در قالب 6 بعد(دلایل افول، افول، شرایط زمینه­ ای و مداخله­ گر چرخش، استراتژی چرخش و بهبود وضعیت شرکت) شناسایی گردید. سپس پرسشنامه­ ای که از مولفه­ های شناسایی شده در بخش کیفی بدست آمده است، بین شرکت­ های فعال در صنعت مواد غذایی مستقر در شهرک­ های صنعتی استان تهران که شرایط افول را داشته­ اند و از طریق نمونه­ گیری تصادفی ساده انتخاب شده­ اند، جهت تایید یا رد مولفه­ های شناسایی شده، توزیع گردید. در نهایت با دسته­ بندی مقوله­ های شناسایی شده بر اساس مدل پارادیمی داده­ بنیاد، در قالب شش بعد: علّی، محوری، راهبردی، زمینه­ ای، مداخله­ گر و پیامدها، فرآیند چرخش کسب­ و­ کارهای کوچک و متوسط تدوین گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 273

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 572 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    185-206
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    430
  • دانلود: 

    560
چکیده: 

پژوهش در پی نبیین نقش اقدامات منابع انسانی در انگیزه خدمت عمومی با رویکرد روان شناختی است. به عبارت دیگر ضمن تعیین اقدامات منابع انسانی مؤثر بر انگیزه خدمت عمومی، بررسی تأثیر اقدامات منابع انسانی بر انگیزه خدمت عمومی از منظر روان شناختی مدنظر قرارگرفته است. پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازلحاظ گردآوری داده ها توصیفی و از شاخه مطالعات میدانی و علی است. جامعه تحقیق کارکنان یکی از دانشگاه های دولتی با 445 نفر است تعداد 207 نفر به عنوان نمونه تعیین و پژوهش به وسیله پرسشنامه ای مبتنی بر 114 سؤال انجام شد. انسجام درونی ابزار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ارزیابی شد که مورد تأیید قرار گرفت. میزان الفای کرونباخ اقدامات منابع انسانی درک شده 0. 972، مالکیت روان شناختی 0. 939، جو روان شناختی 0. 973، انگیزه خدمت عمومی 0. 876 و توانمندسازی روان شناختی 0. 883 است. نتایج نشان می دهد اقدامات منابع انسانی بر جو روانشناختی، مالکیت روان شناختی و توانمندسازی روان شناختی بر انگیزه خدمت عمومی تأثیر دارد. همچنین نقش میانجی گری مالکیت روان شناختی و توانمندسازی روان شناختی در رابطه بین اقدامات منابع انسانی درک شده و انگیزه خدمت عمومی تأیید شد. لیکن رابطه اقدامات منابع انسانی بر انگیزه خدمت عمومی و نقش میانجی گری جو روان شناختی در رابطه بین اقدامات منابع انسانی درک شده و انگیزه خدمت عمومی تأیید نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 430

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 560 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    207-228
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    334
  • دانلود: 

    482
چکیده: 

هدف از این پژوهش طراحی مدلی جهت تعیین عوامل موثر بر برند سازی فردی کارآفرینان شهر اصفهان می باشد این پژوهش با توجه به هدف توسعه ای و از نظر روش بنیادی-اکتشافی می باشد که به شیوه ی کیفی انجام شده است. جامعه آماری شامل برند های فردی در زمینه کارآفرینی شهر اصفهان می باشد که تعداد 18 نفر به عنوان نمونه به روش هدفمند و با رعایت قاعده اشباع انتخاب شدند که ابزار جمع آوری داده ها به شیوه مصاحبه نیمه ساختار یافته است. یافته های پژوهش نشان داد دو دسته عوامل درونی و بیرونی بر برند سازی فردی کارآفرینان شهر اصفهان موثر است. عوامل درونی شامل عوامل ظاهری، شخصیتی و شایستگی می­ باشد که از خود فرد ناشی شده و محیط بیرون در آن نقشی ندارد ولی عوامل بیرونی شامل عوامل اجتماعی، خانوادگی و سازمانی بوده است که ریشه در محیط بیرون دارد و همچنین برند فردی سه دسته پیامد شامل پیامد فردی، اجتماعی و سازمانی را شامل می شود. اگر فرد از پیامد­ ها استفاده کند منافع فردی، اگر جامعه از آن منتفع گردد منافع اجتماعی و اگر سازمان را شامل شود پیامد سازمانی شناخته می­ شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 334

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 482 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button