مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

780
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وفاداری مشتریان: بررسی نقش نوآوری، ارزش ویژه مشتری، فرهنگ پذیری و تبلیغات

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 34

چکیده

 دنیای امروز دنیای رقابت نزدیک است و شرکتها نیازمند ماندگاری مشتریان یرای بقا و ادامه حیات خود هستند. این حقیقت که نیازها, خواسته ها و انتظارات مشتریان در حال تغییر است, نیاز به پایش مستمر وفاداری مشتریان ضروری است. جلب وفاداری مشتریان نیازمند کشف و اجرای موفقیت آمیز ایده های جدید نوآورانه است. همچنین با توجه به اهمیت ارزش ویژه مشتری, باید تلاش در جهت بهبود وفاداری مشتریان را مد نظر قرار داد. از این رو, در پژوهش حاضر سعی شده اثر نوآوری بر وفاداری مشتریان با در نظرگرفتن نقش میانجی گری ارزش ویژه مشتری, سنجیده شود. البته برای سنجش آن, از متغیر تبلیغات به عنوان تعدیل گر اثر نوآوری بر ارزش ویژه مشتری و از متغیر فرهنگ پذیری نیز به عنوان تعدیل گر اثر ارزش ویژه مشتری بر وفاداری, استفاده شده است. پژوهش حاضر از منظر هدف, کاربردی و از منظر روش, توصیفی از نوع پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از ترکیب و بومی سازی پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است که میان 392 نفر از قومیت های مختلف مصرف کننده محصولات کاله در شهر تهران توزیع گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون های مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده و دو بسته نرم افزاری SPSS و PLS به کار گرفته شدند. نتیجه این مطالعه حاکی از اثرگذاری ارزش ویژه مشتری و تبلیغات بر رابطه میان نوآوری و ارزش ویژه مشتری است. این درحالی است که فرهنگ پذیری تاثیر معناداری در ارتباط بین ارزش ویژه مشتری و وفاداری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدحسینی، نسرین، منصوری موید، فرشته، و دلخواه، جلیل. (1398). وفاداری مشتریان: بررسی نقش نوآوری, ارزش ویژه مشتری, فرهنگ پذیری و تبلیغات. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 11(22 )، 13-34. SID. https://sid.ir/paper/359852/fa

    Vancouver: کپی

    محمدحسینی نسرین، منصوری موید فرشته، دلخواه جلیل. وفاداری مشتریان: بررسی نقش نوآوری, ارزش ویژه مشتری, فرهنگ پذیری و تبلیغات. پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1398؛11(22 ):13-34. Available from: https://sid.ir/paper/359852/fa

    IEEE: کپی

    نسرین محمدحسینی، فرشته منصوری موید، و جلیل دلخواه، “وفاداری مشتریان: بررسی نقش نوآوری, ارزش ویژه مشتری, فرهنگ پذیری و تبلیغات،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 11، no. 22 ، pp. 13–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359852/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button