Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

بابلی شهنام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    5-5
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    237
  • دانلود: 

    226
کلیدواژه: 
چکیده: 

بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت عبارت است از حالت رفاه کامل جسمانی، روانی و اجتماعی، نه صرفاً فقدان بیماری. سلامت روان بخشی از سلامت است که احساسات، شرایط روانشناختی و اجتماعی را در بر میگیرد و در سازگاری و انطباق رفتاری و هیجانی نقش دارد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 226 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    6-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    694
  • دانلود: 

    595
چکیده: 

هدف: در پژوهش حاضر اثربخشی مداخلات خانواده درمانی ساختی بر تغییر سبک مقابله با تعارض زوجین و افزایش سازگاری زوجین مراجعه کننده به مرکز مشاوره شهرستان بیرجند موردبررسی قرار گرفت. روش: کار: پژوهش حاضر به صورت نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل در سال 1394 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش زوجین مراجعه کننده به مرکز مشاوره بیرجند بود. نمونه آماری این تحقیق را تعداد 12 زوج (24 نفر) متقاضی دریافت خدمات مشاوره خانواده تشکیل داد. نمونه انتخاب شده با استفاده از روش: تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزار مورداستفاده در این پژوهش پرسشنامه سبک های حل تعارض رحیم (ROCI-II) و رضایت زناشویی انریج بود. طرح پژوهشی طرح نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. ابتدا برای هر گروه پیش آزمون اجرا گردیده، سپس مداخله آزمایشی خانواده درمانی ساختی در طی 10 جلسه به اجرا درآمد. پس از اتمام برنامه درمانی پس آزمون اجرا گردید. یافته ها: بر اساس تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از روش: آماری تحلیل کوواریانس و مقایسه پیش آزمون و پس آزمون دو گروه، آموزش خانواده درمانی ساختی تاثیر معناداری بر سبک یکپارچه (0. 733 p =)، سبک اجتنابی (0. 179 p =)، سبک مسلط (0. 266p =)، سبک مصالحه (0. 558p =)، سبک ملزم شده (0. 501p=) و رضایت کلی (74/0 p=) زوجین داشت. نتیجه گیری: خانواده درمانی ساختی در بهبود و تغییر سبک مقابله با تعارضات زوجین و افزایش سازگاری و رضایت زناشویی زوجین اثربخش است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 694

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    18-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    993
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

مقدمه: هدف: مطالعه حاضر بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) به شیوه ی اینترنتی در کاهش علائم افسردگی دانشجویان بود. روش: کار: در یک طرح پژوهشی نیمه آزمایشی تعداد 36 نفر دانشجو که دارای علائم افسردگی بودند با استفاده از آزمون افسردگی بک و بر اساس ملاک های ورود به روش: نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (18 نفر) و گروه کنترل (18 نفر) اختصاص داده شدند. مشارکت کنندگان گروه آزمایش 8 جلسه مداخله درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (2 جلسه حضوری و 6 جلسه به شیوه ی اینترنتی با حمایت درمانگر) دریافت نمودند. مشارکت کنندگان هر دو گروه در سه مرحله پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری 2 ماهه به وسیله آزمون افسردگی بک (BDI-II) و پرسشنامه پذیرش و عمل (AAQ-II) مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با روش: آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-22 موردتجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها، نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به شیوه ی اینترنتی باعث کاهش معنا دار نمرات علائم افسردگی و افزایش انعطاف پذیری روان شناختی مشارکت کنندگان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل، در مراحل پس آزمون و پیگیری شده است. بحث و نتیجه گیری: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به روش: خودیاری با استفاده از اینترنت در کاهش علائم افسردگی و افزایش انعطاف پذیری روان شناختی دانشجویان موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 993

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    28-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    672
  • دانلود: 

    561
چکیده: 

مقدمه: اضطراب سلامت مربوط به نگرانی و اضطراب درباره محافظت از بیماری های جدی بر اساس سوءتعبیرهایی از احساسات بدن یا تغییرات به عنوان یک بیماری است. اضطراب سلامت با ناتوانی و هزینه های گزافی برای جامعه پرستاری در ارتباط است. بر این اساس هدف: از پژوهش حاضر بررسی ابعاد اضطراب سلامت در پرستاران در مقایسه با افراد عادی بر اساس نقش ابعاد شخصیتی ناسازگارانه است. روش: کار: روش: پژوهش پس رویدادی و جامعه آماری شامل کلیه پرستاران مراکز درمانی شهر تهران بود. 34 نفر با کسب رضایت آگاهانه و به روش: نمونه گیری هدف: مند انتخاب و با 34 نفر از افراد عادی همتا سازی شد. به منظور گردآوری داده های پژوهش، آزمون سیاهه شخصیت DSM-5 بزرگسال، مقیاس اضطراب سلامت، مقیاس فرم کوتاه عاطفه مثبت و عاطفه منفی بر روی شرکت کنندگان اجرا و داده ها به روش: شاخص های توصیفی و تحلیل واریانس چند متغیره و تک متغیره تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که ازلحاظ اضطراب سلامت بین پرستاران و افراد عادی اختلاف معنی داری وجود دارد. همچنین تفاوت معناداری در اغلب ابعاد ناسازگار شخصیت (عاطفه منفی، خصومت و عدم بازداری) یافت شد. نیز پرستاران هیجان منفی بیشتری نسبت به افراد عادی تجربه می کردند ولی ازلحاظ تجربه عواطف مثبت تفاوت معنی داری یافت نشد. نتیجه گیری: به نظر می رسد پرستاران به دلیل مواجه با محیط استرس زا و داشتن برخی ویژگی های شخصیتی بیشتر در معرض اضطراب سلامت قرار دارند. لذا نیازمند است در جهت کاهش عوامل استرس زا مداخلاتی صورت گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 672

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 561 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

موحدی یزدان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    36-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1187
  • دانلود: 

    1102
چکیده: 

مقدمه: پژوهش حاضر با هدف: اثربخشی بیوفیدبک EEG بر خلاقیت و امواج مغزی انجام شد. روش: این پژوهش، به صورت نیمه تجربی بوده و در آن از پیش آزمون-پس آزمون با گروه آزمایش و پلاسیبو استفاده شد. روش: نمونه گیری به صورت در دسترس انجام شد. نمونه شامل 30 دانشجوی ورزشکار شهر تبریز بود. 15 نفر برای گروه آزمایش و 15 نفر برای گروه پلاسیبو به صورت جایگزینی تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش از نواحی Cz، O1، F3، F4، Fz ثبت گرفته شد و پروتکل افزایش SMR، افزایش بتا و کاهش تتا استفاده شد. آموزش نوروفیدبک طی 20 جلسه، هر هفته سه جلسه اجرا شد. داده ها با استفاده از روش: تحلیل کوواریانس چند متغیره با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که بین دو گروه در ارتقای نمره ی کل خلاقیت (58/14F=، 05/0< P)، سیالی (29/7F=، 05/0 P<)، انعطاف (83/4F=، 05/0 P<) و امواج مغزی (27/9F=، 01/0 P<)تفاوت معنی دار مشاهده شد؛ و بین دو گروه در ارتقای ابتکار (79/2F=، 05/0> P] و بسط (94/1F=، 05/0 P>) تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتیجه گیری: با توجه به تاثیرات مثبت این روش: بر افزایش خلاقیت و موج بتای مغز، این مطالعه نشان داد که نوروفیدبک می تواند به عنوان یک روش: موثر برای دستیابی به عملکرد بهینه در تکالیف شناختی مورد استفاده قرار بگیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1102 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    44-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    506
  • دانلود: 

    490
چکیده: 

مقدمه: آسم یک اختلال تنفسی است که با انسداد مجاری تنفسی، موجب حملات عودکننده تنفس می شود. بهداشت روان ضعیف مادر به عنوان یک عامل تحریکی مطرح است. هدف: از این مطالعه تعیین همبستگی سطح سلامت روان مادران و شدت آسم کودکان سن مدرسه بود. روش: کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی-همبستگی بود و جامعه پژوهش شامل مادران دارای کودک مبتلابه آسم در شهر تهران و کودکان آن ها بودند که نمونه ها شامل 132 مادر دارای کودک 12-6 ساله مبتلابه آسم مراجعه کننده به کلینیک ریه بیمارستان کودکان مفید در سال 1395بودند که به صورت در دسترس انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری داده ها "پرسشنامه های سلامت عمومی" (GHQ) و "پرسشنامه کنترل آسم"(ACQ) بود که توسط مادران این کودکان تکمیل گردید. پس از گردآوری داده ها، برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 21 استفاده شد. یافته ها: علائم اختلال روانی در مادران دارای کودک مبتلابه آسم مشاهده گردید که میانگین بیشتر از نقطه برش جامعه بود و با شدت آسم کودک همبستگی داشت و با آزمون دقیق فیشر (001/0P= )، رابطه معنی دار بین شدت بیماری آسم کودک و سلامت روانی مادر وجود داشت. نتیجه گیری: مادران کودکان مبتلابه آسم ازنظر بهداشت روانی در سطح پایین تری قرار دارند که این مشکل با شدت آسم فرزند آن ها مرتبط بود. بنابراین مادران این کودکان باید از مشاوره و درمان های ویژه روان شناختی برخوردار گردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 506

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 490 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    51-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    636
  • دانلود: 

    622
چکیده: 

هدف: سرطان پستان یک بیماری شایع، بدخیم و پیش رونده است زنان مبتلا درطی درمان و متعاقب آن اختلالات جسمی و عاطفی متعددی را تجربه می کنند. پژوهش حاضر باهدف: ارزیابی اثربخشی مداخله شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی زنان مبتلابه سرطان پستان انجام شد. روش: کار: این پژوهش در چارچوب طرح تجربی تک آزمودنی اجرا شد. بر اساس میزان تمایل به شرکت در مطالعه و ملاک های ورود از میان بیماران مبتلابه سرطان پستان مراجعه کننده به بیمارستان امام رضا (ع) (501) و بقیه ا. . . (عج) شهر تهران دو بیمار انتخاب شدند. هر دو بیمار طی 8 جلسه 5/2 ساعتی تحت درمان شناخت درمانی مبتنی بر حضور ذهن ویژه سرطان قرار گرفتند. ابزار مورداستفاده شامل پرسشنامه کیفیت زندگی(SF=36) و پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی بود که در مرحله پیش از درمان (خط پایه)، در حین درمان (جلسات دوم، چهارم، ششم و هشتم درمان) و مرحله ی پیگیری توسط بیماران تکمیل شدند. داده ها با استفاده از روش: ارزیابی بازبینی دیداری و رسم نمودار مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که مداخله شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی موجب بهبود کیفیت زندگی زنان مبتلابه سرطان پستان شد. به طوری که نمرات در طی 8 جلسه ی مداخله و مرحله پیگیری کاهش معناداری نسبت به نمرات خط پایه داشتند. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی می تواند در افزایش کیفیت زندگی زنان مبتلابه سرطان پستان موثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 636

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 622 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    60-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    569
  • دانلود: 

    633
چکیده: 

مقدمه: هدف: از پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر دشواری تنظیم هیجان زنان مبتلا به اختلال وحشت زدگی بود. روش: کار: این پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش زنان با اختلال وحشت زدگی بودند که در سال 1396 به بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی و روان پزشکی 505 ارتش در تهران جهت درمان سرپایی مراجعه نمودند و از میان آن ها تعداد 45 نفر به روش: نمونه گیری هدف: مند انتخاب و به روش: تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل جای داده شدند. هر دو گروه آزمایش طی 11 جلسه، هفته ای دو جلسه 90 دقیقه ای، تحت درمان قرار گرفتند. پرسشنامه های دشواری تنظیم هیجان (DERS) و عقاید هراس(PBI) پیش از آغاز درمان و پایان جلسات درمان اجرا شدند. گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان داد هر دو روش: طرحواره درمانی هیجانی و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی روی دشواری در تنظیم هیجان زنان مبتلا به اختلال وحشت زدگی تاثیرگذار بود. نتیجه گیری: طرحواره درمانی هیجانی اثربخشی بیشتری بر دشواری در تنظیم هیجان زنان مبتلا به اختلال وحشتزدگی نسبت به شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی داشت. بنابراین می توان از آن در جهت بهبود تنطیم هیجان استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 569

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 633 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خرم آبادی یداله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    71-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    426
  • دانلود: 

    651
چکیده: 

مقدمه: هدف: این پژوهش بررسی رابطه تکانش گری، عدم توجه/ بیش فعالی و حوادث آسیب زای زندگی با اختلال احتکار در دانشجویان بود. روش: کار: پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی-همبستگی بود. حجم نمونه این پژوهش 219 نفر بود که به شیوه تصادفی طبقه ای نسبتی از دانشکده های مختلف دانشگاه پیام نور مرکز همدان انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش حاضر را مقیاس های چک لیست حوداث زندگی (LEC)، مقیاس تکانش گری (BIS)، پرسشنامه بازنگری شده ذخیره کردن (SIR) و مقیاس نشانگان بیش فعالی/ نقص توجه (ADHDSS) تشکیل می دادند. داده ها با روش: های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره تحلیل شد. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد بین نشانگان بیش فعالی عدم توجه با نشانگان احتکار (001/0>p، 54/0=r)، بین تکانشگری با نشانگان احتکار (001/0>p، 31/0=r)، و بین حوادث آسیب زای زندگی و نشانگان احتکار (05/0>p، 162/0=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و این متغیرها قادرند که 29/0 درصد از واریانس نشانگان اختلال احتکار را تبیین کنند. نتیجه گیری: با توجه به این پژوهش می توان نتیجه گرفت بالا بودن علائم بیش فعالی/ نقص توجه، تکانشگری و حوادث آسیب زای بیشتر در زندگی با تشدید نشانگان اختلال احتکار ارتباط معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 426

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 651 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    80-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    582
  • دانلود: 

    584
چکیده: 

مقدمه: فرسودگی شغلی یکی از مهم ترین مباحثی است که طی سال های اخیر موردتوجه پژوهشگران قرارگرفته است. با توجه به اهمیت انکارناپذیر مشاغل نظامی در هر کشور، هدف: پژوهش حاضر بررسی عوامل مرتبط با فرسودگی شغلی در مشاغل نظامی در ایران بود. روش: کار: جامعه آماری شامل کلیه مقالات منتشرشده در ایران در بازه سال های 1381 تا 1396 پیرامون این موضوع بود که پس از پایش های مختلف، نهایتا 8 پژوهش با جمعیت کلی 983 نفر وارد عملیات فرا تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که عوامل فعالیت بدنی ناکافی، استرس شغلی، استفاده از نمادهای نظامی، سبک رهبری تبادلی، سبک رهبری تحولی، اضطراب، افسردگی، افکار پارانویید و شکایات جسمانی در بروز فرسودگی شغلی نقش موثری دارند و عوامل فعالیت بدنی کافی، تعهدات فردی، وجود اعتماد سازمانی، شرایط مثبت محیط کار، جوسازمانی مطلوب، پایبندی به اخلاق، فرهنگ سازمانی مطلوب و سبک رهبری عدم مداخله گر ازجمله متغیرهایی هستند که با فرسودگی شغلی رابطه معکوس دارند و حضور هرکدام از آن ها می تواند نقش موثری در عدم ابتلای افراد به فرسودگی شغلی در محیط های نظامی شود. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر متغیرهای موثر در فرسودگی شغلی نظامیان را که آمیخته ای از متغیرهای درون فردی و میان فردی است مورد تاکید قرارداد. تبیین مهم در این زمینه درهم تنیده بودن و یک سویه نبودن تاثیر عوامل مذکور در فرسودگی شغلی است، به طوری که هم متغیرهای منفی مذکور ممکن است باعث بروز فرسودگی شغلی شود و هم فرسودگی شغلی ممکن است باعث تشدید متغیرهای منفی شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 584 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

شاهد حق مقدم هاله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    87-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    145
  • دانلود: 

    80
کلیدواژه: 
چکیده: 

رای )AA-HA ( ابتکار عمل مهمی را با نام اقدام سریع برای سلامت نوجوانان 1 )WHO ( در سال 2317، سازمان جهانی بهداشت خواستار درک سیستماتیک از انتظارات و AA-HA تغییر مسیر کشورها برای به عهده گرفتن سلامت نوجوانان شروع کرد. دستورالعمل دیدگاه های نوجوانان در فرآیندهای برنامه ریزی بهداشتی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 145

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 80 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button