Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    14(ویژه مقالات مدیریت 5)
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2021
  • دانلود: 

    1019
چکیده: 

فرایند کارآفرینی سازمانی در برگیرنده سه مرحله اصلی تولید ایده،اجرای ایده و بهره برداری و برداشت از ایده است. از طرفی با توجه به این که کارآفرینی سازمانی، فرایندی درون سازمانی بوده، متاثر از عوامل درونی سازمان نظیر حمایت و پشتیبانی مدیریت، مکانیزم های پاداش و تقویت، فرهنگ سازمانی، ارتباطات سازمانی و ساختار سازمانی است، به نظر می رسد بررسی نقش و اثر این عوامل در فرایند آن می تواند موجب بهبود، تسهیل و تسریع پیامدهای مرتبط با اهداف کارآفرینی در سازمان گردد.بنابراین، ارایه الگویی برای تبیین نقش مولفه های ارتباطات سازمانی، شامل سبک ارتباطات، کانال ارتباطات، مسیر ارتباطات و محتوای ارتباطات، در فرایند کارآفرینی سازمانی در شرکت های پخش سراسری (جامعه آماری تحقیق که مشتمل بر 836 نفر بوده و از این تعداد 191 نفر نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده اند) هدف اصلی مقاله حاضر بوده است. مدل مفهومی نیز با استفاده از روش تحقیق توصیفی- همبستگی و به کارگیری ابزارهای مختلفی همچون پرسشنامه و مصاحبه و در قالب آزمون های آماری کای دو، تحلیل عاملی، کولموگروف-اسمیرنوف، تحلیل معادلات ساختاری و کرویت با رتلت مورد تایید قرار گرفت.مدل ارایه شده، مدلی است که به ارتباطات سازمانی در فرایند کارآفرینی سازمانی توجه کرده و بر همین اساس نیز در راستای نتایج به دست آ مده بر مبنای مدل مفهومی، برخی از سازه ها تایید شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2021

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1019 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    14(ویژه مقالات مدیریت 5)
  • صفحات: 

    21-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2461
  • دانلود: 

    1288
چکیده: 

مطالعه حاضر با استفاده از مجموعه اطلاعات سال 1352 تا 1382 به بررسی تجربی جهت و ابعاد تاثیرات عوامل محیطی بر توسعه حسابداری در ایران و همچنین به آزمون روابط بین حسابداری و محیط تجاری آن در طول دوره مورد مطالعه پرداخته است. بررسی توسعه حسابداری به تجزیه و تحلیل و بررسی عوامل محیطی آن از ابعاد گوناگون وابسته است. چهار عامل محیطی برای توضیح تفاوت های مشاهده شده در توسعه حسابداری در طول زمان مورد استفاده قرار گرفت. این عوامل شامل توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی، توسعه بازار سرمایه و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی است. یافته های به دست آمده از رگرسیون سری های زمانی و آزمون های آماری مشخص می کند که یک رابطه قوی بین عوامل محیطی و توسعه حسابداری در ایران وجود داشته و این رابطه ها در دوره مورد مطالعه متنوع و متفاوت بوده است.یافته های تجربی نشان می دهد که توسعه اقتصادی به صورت مثبت در ارتباط با توسعه حسابداری در ایران است. همچنین یافته های آزمون های t» « و Z و آزمون من ویتنی نشان می دهد که اثر عوامل محیطی بر توسعه حسابداری در طول دوره مورد مطالعه متفاوت بوده که نشان دهنده مراحل مختلف اصلاحات اقتصادی و سیاسی در ایران است. این مطالعه، اطلاعات بیش تری را در خصوص عوامل محیطی موثر بر توسعه حسابداری در کشورهای در حال توسعه در اختیار سرمایه گذاران و محققان بین المللی قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2461

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1288 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    14(ویژه مقالات مدیریت 5)
  • صفحات: 

    35-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    1823
  • دانلود: 

    729
چکیده: 

این تحقیق با هدف طراحی و تبیین مدلی به منظور زمینه سازی برای خلاقیت در موسسات پژوهشی انجام پذیرفت. برای نیل به این هدف، موضوع تحقیق در قالب ادبیات خلاقیت در موسسات پژوهشی به پژوهش سپرده شد که نتیجه آن، دستیابی به مدل مفهومی تحقیق بود. این مدل در بردارنده چهار عامل یا متغیر پنهان، شامل خلاقیت، عوامل فردی، عوامل گروهی و عوامل سازمانی است. هر کدام از این عوامل دارای شاخص های مشخصند. خلاقیت دارای سه شاخص مساله یابی، ایده یابی و اجرای ایده ها است. عوامل فردی متشکل از دو شاخص توانمندی و شخصیت است و عوامل گروهی، سه شاخص تنوع گروه، انسجام گروه و سیستم ارتباطات را شامل می شود. عوامل سازمانی متشکل از چهار شاخص سبک رهبری، سیستم پاداش، جو سازمانی و ساختار سازمانی است.بر اساس مدل مفهومی، پرسشنامه سنجش شاخص ها تهیه و تنظیم شد. پرسشنامه مذکور بین افراد نمونه در موسسات پژوهشی توزیع و پس از تکمیل، جمع آوری گردید. بعد از کنترل و بررسی مندرجات پرسشنامه های جمع آوری شده، تعداد 315 پرسشنامه به دست آمد. داده های حاصل از پرسشنامه های مذکور با استفاده از نرم افزار Lisrel 8.5 حول فرضیه های تحقیق در قالب یک مدل واحد آزمون شدند که نتایج نشان داد تمام شاخص های مربوط به هر کدام از عوامل چهارگانه به نحو معناداری عامل مربوط را سنجنیده، عوامل فردی به طور مستقیم و عوامل گروهی و سازمانی به طور غیر مستقیم در شکل گیری خلاقیت پژوهشگران موسسات پژوهشی موثرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1823

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 729 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    14(ویژه مقالات مدیریت 5)
  • صفحات: 

    47-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2215
  • دانلود: 

    940
چکیده: 

مدیریت عملکرد به عنوان موضوعی مهم و نوین در مطالعات استراتژیک منابع انسانی مد نظر قرار گرفته است. ارزشیابی عملکرد کارکنان نیز به عنوان یک بخش مهم مدیریت عملکرد مورد توجه است.در این مقاله، طراحی سیستم ارزشیابی عملکرد کارکنان در سیستم بانکی برای سطوح مختلف شغلی با رویکرد ارزشیابی 360° و مبتنی بر تحلیل های سلسله مراتبی انجام شده است.مراحل مختلف طراحی سیستم جدید به شرح زیر انجام شده است:1. مطالعه و بررسی تحلیلی ادبیات نظری و تطبیقی،2. شناسایی متغیرهای اصلی سیستم های ارزشیابی کارکنان،3. طراحی چک لیست و پرسشنامه کسب نظر خبرگان،4. طراحی پرسشنامه AHP برای اختصاص اوزان،5. تحلیل الگوریتم AHP و اختصاص اوزان.نتایج تحلیلی به دست آمده موارد 1) طراحی نظام جامع برای کارکنان صف و ستاد، 2) ارزشیابی کارکنان با رویکرد 360° (همکاران، بالا دست و کمیته ارزشیابی)، 3) اختصاص مجموع اوزان 100 برای مولفه های تدوین شده نظام ارزشیابی، را شامل شده است. در این طراحی، در رویکرد 360° ارزشیابی از طریق همکاران (2 نفر)، مدیر بالا دست، خود فرد و کمیته ارزشیابی کارکنان مد نظر قرار گرفته است و معیارهای مختلفی که اوزان آن ها از طریق تحلیل سلسله مراتبی به دست آمده در این ارزشیابی مد نظر قرار می گیرند. نتایج طراحی حاکی است در این نوع ارزشیابی، قضاوت فرد مدیر (سرپرست) بالا دست کم رنگ شده و یا درصد معینی از نظر مدیر بالا دست با توجه به وزن اختصاص داده شده ذکر می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2215

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 940 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    14(ویژه مقالات مدیریت 5)
  • صفحات: 

    67-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1639
  • دانلود: 

    798
چکیده: 

هدف از این تحقیق، برآورد آثار عوامل درون سازمانی، مانند میزان تسهیلات بانکی، تعداد کارکنان، تعداد باجه، ضریب تغییرات حقوق، موقعیت مکانی و تجهیزات شعبه، بر جذب سپرده در بانک ملت بوده است. برای این منظور از اطلاعات تلفیقی حاصل از نمونه 51 تایی از شعبه ها در سطح شهر تهران در سال های 78، 79و 80 استفاده شده است. برای کنترل و کاهش واریانس ناشی از عوامل دیگر، از میانگین متغیرها در خلال سه سال استفاده گردیده است. نتایج حاصل از این تحقیق تجربی، حاکی است که تعداد کارکنان بانک به حد اشباع رسیده، در حالی که تعداد باجه کم تر از حد مطلوب است، میزان اعطای تسهیلات، مکان شعبه و تجهیزات شعبه بر جذب سپرده اثر مثبت دارد. علاوه بر این، نتایج نشان می دهد نابرابری در میزان پرداخت ها به کارکنان، با فرض استقرار شایسته سالاری، در اثر افزایش انگیزه، موجب افزایش در جذب سپرده می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1639

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 798 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانشور رفتار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    14(ویژه مقالات مدیریت 5)
  • صفحات: 

    81-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2873
  • دانلود: 

    836
چکیده: 

ارزش هر اطلاعات، از جمله اطلاعات صورت های مالی، همانند سایر کالاها و خدمات به کیفیت آن بستگی دارد که توسط استفاده کنندگان تعیین می گردد. به دلیل نقش با اهمیت روش های اندازه گیری حسابداری در تهیه صورت های مالی، کیفیت این روش ها می تواند نقش موثری بر تعیین کیفیت ارقام صورت های مالی داشته باشد. لذا به منظور افزایش کیفیت و در نتیجه، ارزش صورت های مالی، استفاده از روش های اندازه گیری با کیفیت مطلوب ضروری است. در تحقیق حاضر به منظور شناسایی خصوصیات کیفی مطلوب در روش های اندازه گیری، ابتدا با توجه به تعریف خصوصیات کیفی در متون حسابداری، خصوصیات کیفی موجود در هر یک از روش ها را فهرست کرده، پس از آن، طی پرسشنامه ای از استفاده کنندگان صورت های مالی که طبق چارچوب مفهومی حسابداری ایران قابل شناسایی هستند (شامل سرمایه گذاران، اعتبار دهندگان، تحلیل گران مالی و مودیان مالیاتی) خواسته شد تا در اندازه گیری هر یک از اقلام ترازنامه، خصوصیات کیفی مطلوب را اولویت بندی کنند.نتایج نشان می دهد که استفاده کنندگان از صورت های مالی در اندازه گیری اقلام مختلف ترازنامه، کیفیت های متفاوتی را مطلوب می دانند، به طوری که برای اندازه گیری کلیه ارقام ترازنامه یک روش خاص مناسب نیست، بلکه استفاده از روش های مختلف در اندازه گیری با توجه به نوع حساب، مناسب تر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2873

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 836 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button