Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    305-325
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    688
  • دانلود: 

    385
چکیده: 

در سال های اخیر به توسعة پایداری شرکت ها توجه ویژه ای شده است؛ هم در زمینة مدل های کسب وکار هم در زمینة شرکت هایی که بی توجهی آن ها به موضوعاتی چون مسئولیت پذیری شرکتی، خلق ارزش مشترک با ذی نفعان، و حاکمیت شرکتی مناسب از گردونة رقابت حذف شده اند. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل توسعة پایدار شرکتی به صورت یکپارچه و منسجم، با توجه به ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکتی و حاکمیت شرکتی و خلق ارزش مشترک، انجام گرفت. نوع پژوهش توصیفی همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعة آماری پژوهش 13 شرکت بودند که همگی موفق به دریافت جایزة ملی شده اند. پس از جمع آوری داده ها از بین 281 نمونة در دسترس، از طریق نرم افزار Amos به مدل سازی و تجزیه وتحلیل داده ها پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی با شدت 69 درصد و خلق ارزش مشترک با شدت 63 درصد بر توسعة پایداری شرکت ها تأثیرگذار است و حاکمیت شرکتی نیز باعث بهبود رابطة مسئولیت پذیری شرکتی و خلق ارزش مشترک برای ذی نفعان می شود. همچنین، با شدت 27 درصد به صورت غیرمستقیم بر توسعة پایداری شرکت ها تأثیرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 688

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 385 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    327-349
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    290
  • دانلود: 

    95
چکیده: 

نوسانات اقتصادی و چرخه های رونق و رکود همواره سرمایه گذاران را با دغدغه ی پیش بینی چشم انداز اقتصادی واحدهای تجاری و عوامل مؤثر بر آن ها روبه رو ساخته است. مدل های جایگاه مالی چشم اندازی از وضعیت و عملکرد اقتصادی شرکت ها در اختیار ذی نفعان قرار می دهد و از سوی دیگر سرمایه ی اجتماعی، به مثابة یک منبع اقتصادی و دارایی نامشهود، نقشی اساسی در موفقیت و تحقق اهداف کسب وکار ایفا می کند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطة سرمایه ی اجتماعی و جایگاه مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بود. در این زمینه، از شاخص های شناختی (شامل دین داری و ارزش های خانوادگی و جمع گرایی) و ساختاری (شامل رابطه با دولت و رابطه با سایر سازمان ها) سرمایه ی اجتماعی و از مدل تعدیل شده ی آلتمن به منظور سنجش جایگاه مالی واحدهای تجاری استفاده شد. نمونه ی پژوهش شامل 119 شرکت بورس اوراق بهادار تهران در بازه ی زمانی سال های 1388 تا 1395 و روش آزمون ِ فرضیه ها برازش مدل رگرسیونی چندمتغیره در مجموعه داده های ترکیبی است. نتایج پژوهش نشان داد شاخص های سرمایه ی اجتماعی شناختی و ساختاری با جایگاه مالی واحدهای تجاری رابطه ی مثبت دارند. بنابراین، سرمایه ی اجتماعی می تواند نقشی تعیین کننده در چشم انداز اقتصادی کسب وکارها و مدل های تصمیم گیری سرمایه گذاران ایفا کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 290

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 95 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پناهی بلال

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    351-373
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    305
  • دانلود: 

    124
چکیده: 

سرمایة اجتماعی یکی از موضوعاتی است که در دهه های اخیر در پژوهش ها جایگاهی مهم یافته است. سرمایة اجتماعی در اثر عوامل متعدد در سازمان ها به وجود می آید و عناصر مهم سازمانی را تحت تأثیر قرار می دهد. این پژوهش با به کارگیری روش فراتحلیل و با هدف ترکیب کمّی نتایج پژوهش های قبلی در حوزة عوامل مؤثر بر مدیریت سرمایة اجتماعی در سازمان ها و پیامدهای آن در کشور ایران انجام گرفت و برای تجزیه و تحلیل داده های آن از نرم افزار جامع فراتحلیل استفاده شد. در این بررسی، از 83 مطالعة منتخب، تعداد 20 متغیر مستقل و 35 متغیر وابستة مختلف شناسایی شد. نتیجة بررسی فراتحلیل سرمایة اجتماعی در حوزة سازمان ها نشان داد متغیرهای سرمایة انسانی، رفتار شهروندی سازمانی، هوش اخلاقی، استراتژی های سازمان، عدالت سازمانی، شبکه های اجتماعی، هوش سازمانی، ارتباطات عمودی، رهبری تحول آفرین، و مسئولیت پذیری اجتماعی بیشترین تأثیر را در شکل گیری و تشدید سرمایة اجتماعی در سازمان های ایرانی داشته اند. همچنین، نتایج این تحقیق نشان داد سرمایة اجتماعی متغیرهای مهم سازمانی مثل سلامت سازمانی، مشارکت، موفقیت سازمانی، کیفیت زندگی، رضایت شغلی، اثربخشی تیمی، مدیریت دانش، مدیریت استعدادها، پاسخگویی، بهبود عملکرد، مشتری گرایی، یادگیری سازمانی، سرمایة فکری، ارزش آفرینی، شادابی و شادکامی، تعهد سازمانی را تحت تأثیر قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 305

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 124 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کاویانی محمدهادی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    375-394
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    557
  • دانلود: 

    369
چکیده: 

امنیت ملی موضوعی است که چندبُعدی بودن آن و مسئولیت دولت ها در فراهم آوردن آن برای شهروندان، نیز، سوء استفادة آن ها از این موضوع برای تحکیم موقعیت سیاسی خود بر پیچیدگی مفهومی و مصداقی آن می افزاید. در ساده ترین تعریف، امنیت ملی امنیت مردمی است که در جغرافیایی خاص تحت حاکمیت نظمی سیاسی حقوقی می زیند. طبعاً امنیت این زیست اجتماعی اقتضا می کند تهدیدهایی که موجودیت این موضوع را به خطر می اندازند دفع شود. بر اساس نظریة امنیت ملی، برای تحقق این امنیت باید تهدیدهای پنجگانة نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، و زیست محیطی منتفی شود. بر مبنای این نظریه، تهدیدهایی که نفی آن ها در قرآن برای برای تحقق امنیت ملی در جامعة آن روزگار مورد توجه قرار گرفته فقط تهدیدهای اجتماعی و اقتصادی است. تهدید نظامی، که موجودیت جامعة مورد نظر قرآن، یعنی مکه، را به خطر می انداخت با معجزة الهی ابابیل منتفی شد و تهدید سیاسی به دلیل بدوی بودن آن جامعه و عدم حضور دولتی منسجم، حتی با کارویژه های دولت های موجود در آن روزگار، ممکن نیست تهدید زیست محیطی نیز موضوعاً منتفی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 557

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 369 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    395-419
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    274
  • دانلود: 

    102
چکیده: 

دسترسی به آب قابل شرب یک حق اساسی و مدیریت پایدار منابع موضوعی حیاتی، اجتماعی، و سیاسی است. در این تحقیق تلاش شد عوامل مؤثر بر جلب مشارکت مردم در مصرف بهینة آب با رویکرد بازاریابی اجتماعی شناسایی و اولویت بندی شود. در این زمینه 23 عامل در چهار دسته شناسایی شدند. به منظور متناسب سازی این عوامل با وضعیت سازمان مورد مطالعه (ستاد مرکزی سازمان آب و فاضلاب شرق استان تهران) توافق جمعی خبرگان اخذ شد. در مرحلة بعد، با استفاده از AHP گروهی فازی و با مشارکت خبرگان، اهمیت هر یک از مؤلفه ها و زیرمؤلفه ها تعیین شد. میزان ناسازگاری برای همة جدول ها کمتر از 1/0 به دست آمد. برای تعیین بهترین سناریوها، با استفاده از تکنیک IPA-G-FGAHP، پس از تعیین اهمیت عوامل از یک سو و محاسبة شکاف آن ها از حالت مطلوب از سوی دیگر، شکاف موزون محاسبه شد و با توجه به توانمندی سازمان برای اجرای هر یک از آن ها اولویت های نهایی تعیین شد. با توجه به یافته ها، سناریوهای به کارگیری تیم تحقیقاتی متخصص، استقبال از ایده های جدید و برنامه های تشویقی برای مصرف کنندگان، و ارتباط بین سازمان و دانشگاه در اولویت قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 274

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 102 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    421-444
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    203
  • دانلود: 

    55
چکیده: 

سرمایة اجتماعی پدیده ای جامعه محور و بنابراین موقعیتی است. ازین رو، در صورتی نقش و کارکرد خود را به خوبی ایفا می کند که متناسب با فرهنگ بومی حاکم در هر جامعه، از جمله ایران اسلامی، باشد. در این زمینه توسعة مفهوم سرمایة اجتماعی بر اساس تعالیم و منابع اسلامی و به خصوص قرآن کریم (کلام خالق) اهمیت و ضرورت می یابد. در این پژوهش تلاش شد با استفاده از قرآن کریم چارچوبی در زمینة سرمایة اجتماعی از نگاه این کتاب نورانی تدوین شود. پژوهش حاضر از حیث هدف توسعه ای و به لحاظ روش کیفی بود و با نظر به اینکه دستیابی به فهمی عمیق از مفهوم سرمایة اجتماعی از منظر قرآن کریم مورد توجه بود روش پژوهش در این بخش مطالعة موردی کیفی بود. به منظور برشماری مؤلفه های سرمایة اجتماعی در قرآن کریم و پرهیز از هر گونه سوگیری ذهنی در استخراج مؤلفه ها و همچنین تسریع در نتیجه گیری، با تمرکز بر قرآن کریم و استفاده از کتب تفسیر راهنما و نمونه، همة سوره های این کتاب نورانی مطابق با روش فرایند چرخه ای تحلیل (مشتمل بر چهار مرحله: گردآوری اطلاعات، تقلیل احیاگرانة داده ها، سازماندهی و تحلیل اطلاعات، تفسیر و نتیجه گیری) مطالعه و بررسی شد. در نهایت، به منظور درک بهتر و سریع تر مفهوم سرمایة اجتماعی بر اساس قرآن کریم، موارد یافته شده در قالب چارچوبی منسجم مشتمل بر مبانی و ابعاد و پیامدهای سرمایة اجتماعی و همچنین جهت گیری معنوی تنظیم شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 203

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 55 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button