مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل مؤثر بر جلب مشارکت مردم در مصرف بهینه ی آب با رویکرد بازاریابی اجتماعی و انتخاب بهترین سناریو

صفحات

 صفحه شروع 395 | صفحه پایان 419

چکیده

 دسترسی به آب قابل شرب یک حق اساسی و مدیریت پایدار منابع موضوعی حیاتی, اجتماعی, و سیاسی است. در این تحقیق تلاش شد عوامل مؤثر بر جلب مشارکت مردم در مصرف بهینة آب با رویکرد بازاریابی اجتماعی شناسایی و اولویت بندی شود. در این زمینه 23 عامل در چهار دسته شناسایی شدند. به منظور متناسب سازی این عوامل با وضعیت سازمان مورد مطالعه (ستاد مرکزی سازمان آب و فاضلاب شرق استان تهران) توافق جمعی خبرگان اخذ شد. در مرحلة بعد, با استفاده از AHP گروهی فازی و با مشارکت خبرگان, اهمیت هر یک از مؤلفه ها و زیرمؤلفه ها تعیین شد. میزان ناسازگاری برای همة جدول ها کمتر از 1/0 به دست آمد. برای تعیین بهترین سناریوها, با استفاده از تکنیک IPA-G-FGAHP, پس از تعیین اهمیت عوامل از یک سو و محاسبة شکاف آن ها از حالت مطلوب از سوی دیگر, شکاف موزون محاسبه شد و با توجه به توانمندی سازمان برای اجرای هر یک از آن ها اولویت های نهایی تعیین شد. با توجه به یافته ها, سناریوهای به کارگیری تیم تحقیقاتی متخصص, استقبال از ایده های جدید و برنامه های تشویقی برای مصرف کنندگان, و ارتباط بین سازمان و دانشگاه در اولویت قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخروی، امیرحسین، و رعیت، مرتضی. (1398). شناسایی عوامل مؤثر بر جلب مشارکت مردم در مصرف بهینه ی آب با رویکرد بازاریابی اجتماعی و انتخاب بهترین سناریو. مدیریت سرمایه اجتماعی، 6(3 )، 395-419. SID. https://sid.ir/paper/397357/fa

    Vancouver: کپی

    اخروی امیرحسین، رعیت مرتضی. شناسایی عوامل مؤثر بر جلب مشارکت مردم در مصرف بهینه ی آب با رویکرد بازاریابی اجتماعی و انتخاب بهترین سناریو. مدیریت سرمایه اجتماعی[Internet]. 1398؛6(3 ):395-419. Available from: https://sid.ir/paper/397357/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین اخروی، و مرتضی رعیت، “شناسایی عوامل مؤثر بر جلب مشارکت مردم در مصرف بهینه ی آب با رویکرد بازاریابی اجتماعی و انتخاب بهترین سناریو،” مدیریت سرمایه اجتماعی، vol. 6، no. 3 ، pp. 395–419، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/397357/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button