برچسب گذاری مواد غذایی از جمله موارد ضروری در آگاهی دادن به خریدار در هنگام خرید است. افراد با توجه به شرایط متفاوت جسمانی خود نیازهای متعددی برای دقت به محتویات و برچسب های مواد غذایی مصرفی خود دارند. با توجه به گسترش استفاده از محصولات بسته بندی شده، بالا رفتن فرهنگ مردم و توجه به سلامت جامعه، برچسب گذاری ابزاری مهم جهت اطلاع رسانی به مصرف کنندگان و سنجش سلامت محصولات محسوب می شود که باید به نحو مطلوب و با کارایی بالا مورد استفاده قرار گیرد تا نقش به سزایی در کاهش بیماری های غیرواگیر ایفا نمایند. پژوهش حاضر در قالب یک مطالعه کتابخانه ای و با استفاده از مقالات مرتبط در بانک های اطلاعاتی و موتورهای جستجو انجام شده است. همچنین قوانین و مقررات برچسب گذاری در کشورهای کانادا، انگلستان، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند، افریقای جنوبی، امارات، مالزی، ترکیه، اتحادیه اروپا و کدکس غذایی بررسی و با ضوابط موجود در ایران مقایسه شد. نتایج این مطالعه نشان داد که حدود 90% قوانین بین المللی بررسی شده مرتبط با برچسب گذاری در کشورهای مختلف، با ایران مطابقت دارد. بر اساس مطالعات پیشین با توجه به فراوانی اطلاعات مندرج، محدودیت زمانی در هنگام خرید فرآورده های غذایی از یک سو و ناخوانا بودن برخی اطلاعات در برچسب ها و مخدوش شدن آنها و همچنین غیر قابل فهم بودن اطلاعات، دستیابی به اهداف سیاست برچسب گذاری حاصل نشده است. این مطالعه لزوم وجود یک طرح منسجم و ضرورت یکسان سازی برچسب های تمامی محصولات غذایی را برای جلوگیری از سردرگمی و بلاتکلیفی مصرف کننده در حیطه برچسب های غذایی آشکار می کند.