رعایت ارزش ها و اشاعه آنها در محیط کار از عوامل موثر بر مسوولیت اجتماعی و موفقیت سازمان ها است. موضوع مهم این است که تا چه میزان سازمان های دارای ضوابط اخلاقی، آنها را نهادینه کرده و مدیران و کارکنان به آن ارزش ها متعهد و پای بند می باشند. با اهمیت دادن و عمل به ارزش ها زمینه برای ظهور هدایت فطری فرد و اجتماع و ارضای تمایلات از راه صحیح حاصل می شود. بر این اساس، امروزه برای مدیران انجام وظایفی چون پاسخ گویی به نیازهای جامعه و خواست شهروندان و مشتریان داخلی و خارجی سازمان ها و ذینفعان، از زمره وظایف با اهمیت محسوب می شود. پایبندی و عمل به مسوولیت های اجتماعی نیز نیازمند تمرین است. در این تمرین باید که دل را پرداخت و با ویژگی های انسانی در هم آمیخت. این پژوهش در سازمان های دولتی شهرستان رفسنجان انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین ارزش های نظری، زیبایی شناسی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی- مذهبی مدیران و ایفای نقش مسوولیت اجتماعی آنها، رابطه معنا داری وجود دارد. در این پژوهش بین ارزش اقتصادی مدیران و ایفای نقش مسوولیت اجتماعی آنها رابطه معنا داری به دست نیامد.