مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معرفی و به کارگیری مدل برنامه ریزی لیتل در تدوین استراتژی برای محصولات منتخب یک شرکت مورد مطالعه: شرکت تولیدی لوازم خانگی آلفا

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 280

چکیده

 رقابتی شدن روزافزون بازار محصولات مختلف در سطح ملی و جهانی و تغییرات مداوم فناوری و نیازهای مشتریان, ضرورت برنامه ریزی استراتژیک به ویژه توجه به موقعیت محصولات در چرخه عمر محصولات را بیش از پیش نمایان می سازد. در این پژوهش به منظور استفاده از مفهوم چرخه عمر محصول, مدل لیتل برای تدوین استراتژی برای محصولات منتخب یک شرکت تولیدی, توزیعی در بازار شهر مشهد به کار گرفته شده است. به این منظور ابتدا با استفاده از اطلاعات فروش شرکت مذکور, جایگاه محصولات منتخب در چرخه عمرشان مشخص شد. سپس برای تعیین موقعیت رقابتی محصولات منتخب از جامعه 931 عضوی خرده فروشان سطح شهر مشهد, با استفاده از روش نمونه گیری متناسب 97 خرده فروش به صورت تصادفی انتخاب و اطلاعات فروش آنها استفاده شد. پس از تعیین جایگاه محصولات منتخب در ماتریس لیتل, به ترتیب استراتژی های کلی «بهبود», «توسعه طبیعی», «توسعه طبیعی», «بهبود» و «توسعه طبیعی», روش های عمده «تغییر جهت», «رشد», «کسب تدریجی موقعیت», «تجدید» و «راه اندازی», و استراتژی های عمومی برای پنج محصول شرکت انتخاب شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ناظمی، شمس الدین، مرتضوی، سعید، و ملک، عفت. (1388). معرفی و به کارگیری مدل برنامه ریزی لیتل در تدوین استراتژی برای محصولات منتخب یک شرکت مورد مطالعه: شرکت تولیدی لوازم خانگی آلفا. پژوهش های مدیریت در ایران، 13(4 (پیاپی 64))، 249-280. SID. https://sid.ir/paper/453838/fa

Vancouver: کپی

ناظمی شمس الدین، مرتضوی سعید، ملک عفت. معرفی و به کارگیری مدل برنامه ریزی لیتل در تدوین استراتژی برای محصولات منتخب یک شرکت مورد مطالعه: شرکت تولیدی لوازم خانگی آلفا. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1388؛13(4 (پیاپی 64)):249-280. Available from: https://sid.ir/paper/453838/fa

IEEE: کپی

شمس الدین ناظمی، سعید مرتضوی، و عفت ملک، “معرفی و به کارگیری مدل برنامه ریزی لیتل در تدوین استراتژی برای محصولات منتخب یک شرکت مورد مطالعه: شرکت تولیدی لوازم خانگی آلفا،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 13، no. 4 (پیاپی 64)، pp. 249–280، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453838/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button