Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1009
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق درک هر چه بهتر آزمون سازی تخصصی انگلیسی و به کارگیری آزمون های IELTS در دانشگاه می باشد. سوال اساسی که در این تحقیق مطرح بود عبارتست از: آیا متغیرهای زبان آموزان همانند توانمندی زبانی، دانش پیش زمینه ای و جنسیت، بر کنش افراد در زمینه آزمون های خواندن و درک مطلب انگلیسی برای اهداف ویژه تأثیری دارد؟ جمعیت آماری این طرح پژوهشی شامل 245 نمونة دختر و پسر دانشجو بودند که از میان رشته های مختلف تحصیلی مانند ادبیات انگلیسی، پزشکی، اقتصاد، مهندسی برق و مهندسی شیمی به صورت تصادفی انتخاب گردیدند. به منظور گردآوری اطلاعات، افراد شرکت کننده طی سه هفته متوالی در آزمون های انگلیسی عمومی، آزمون های تخصصی ساخته شده توسط محقق و آزمون IELTS شرکت کردند. سپس اطلاعات اخذ شده توسط روش آماری تجزیه و تحلیل متغیرها مورد بررسی قرار گرفت. نتایجی که از تجزیه و تحلیل متغیرها به دست آمد به قرار ذیل بود. اول اینکه به غیر از موارد بسیار نادر متغیر جنسیت ارتباط معناداری با کنش این افراد در آزمون های مذکور نداشت. دوم اینکه مهارت یا توانمندی زبانی تاثیر معناداری بر کنش افراد در حین انجام این آزمون ها داشت. و نتیجة سوم اینکه دانش تخصصی(یعنی دانش پیش زمینه ای) افراد تاثیری مستقیم بر رفتارشان در حین انجام آزمون های تخصصی و علمی داشت، بدین معنی که فرضیه تعامل بین دانش تخصصی و محتوای آزمون ورود تایید قرار گرفت. لذا یافته های این پژوهش دارای کاربردهای عملی و نظری در زمینه آموزش زبان انگلیسی در دانشگاهها می باشد. بدین معنی که اولاً آزمون سازان تست های انگلیسی بایستی در تعریف سازة خواندن و درک مطلب انگلیسی برای اهداف علمی" دانش پیش زمینه ای را نیز مد نظر قرار دهند. دوم اگرچه برای موفقیت در آزمون های تخصصی انگلیسی، دانش پیش زمینه ای یا تخصصی کافی نیست اما عنصری ضروری به نظر می رسد. و نهایتاً آنچه که در این پژوهش اثبات گردید این بود که مدل خواندن و درک مطلب آزمون IELTS در سطوح دانشگاهی در ایران قابل اجرا می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    25-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    710
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقاله حاضر درصدد است بررسی نماید که چگونه ایده جنگ در سخنرانی یازده سپتامبر کتمان شده است. همچنانکه در اغلب سخنرانی های سیاسی مرسوم می باشد (ژاگر 1997)، بوش نیز به عنوان یک چهره مقتدر سیاسی، با توسل جستن به روشهای مختلف از جمله روش " این همانی" (Identification) با مخاطبین سعی دارد که شنوندگان خود را وادار به پذیرش دیدگاه هایش نماید. در این سخنرانی، اگر چه بوش هرگز به طور مستقیم از کلمه جنگ استفاده نکرده است، این ایده در سراسر سخنرانیش وجود دارد و این مسئله ممکن است باعث ایجاد این سئوال شود که چرا بوش آشکارا واژه جنگ را در سخنانش بکار نبرد. نکته قابل تامل این است که اگر چه بوش از خشم مردم نسبت به اتفاق 11 سپتامبر آگاه می باشد اما در مورد این مسئله که آیا مردم دنیا بطور کلی و مردم آمریکا بطور اخص وی را در انتقام گرفتن از دشمن همراهی خواهند کرد یا خیر مطمئن نیست و وی کاملاً آگاه است که جلب موافقت عمومی در این خصوص بسیار با اهمیت است و به منظور کسب این توافق بطور ماهرانه از مولفه های گفتمان استفاده می نماید. هدف این مطالعه نیز بررسی مولفه های گفتمان در آن سخنرانی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 710

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    45-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    7445
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

برخی از پژوهشهای تجربی در زمینه ی فراگیری لغات انگلیسی به عنوان زبان خارجی، حاکی از تأثیر استفاده ی بدیع از لغات (جو، 1995،1998) ، بُرون داد تولید شده، (سوین،1996) ؛ و تماس مکرر با کلمات (کری، 1978؛ استهل، 1986 ) در یادآوری معنای کلمات می باشد. لکن، پژوهشهایی که دال بر برتری تأثیر برخوردها با یک کلمه در تمرین های متمرکز بر روی لغت، مثل جمله سازی باشد، بسیار نادر است (لوفر،2001) . در تحقیق حاضر، به دو گروه همسان و همگن زبان آموزان انگلیسی، دو شیوه ی یادگیری اصطلاح ارائه شد: جمله سازی و خواندن مکرر متون مختلف. نتایج آزمون یادگیری اصطلاحات بلافاصله پس از آموزش و آزمون یادگیری با تأخیر همان اصطلاحات نشان داد که فعالیت نخست، یعنی جمله سازی مؤثرتر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7445

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 17
نویسندگان: 

تاج الدین ضیاالدین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    63-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1074
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

ارتباط بین آزمون های توانایی زبانی و راهبردهای یادگیری زبان در مطالعات مربوط به عملکرد زبان آموزان در آزمون در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. مع هذا تاکنون این ارتباط بر اساس راهبردهای پاسخ دادن به پرسش های آزمون بررسی شده است. بررسی حاضر به این ارتباط از منظر راهبردهای یادگیری عام زبان می پردازد. بدین منظور آزمون بندش به مثابه مقیاسی یکپارچه برای سنجش توانایی زبانی و نیز پرسشنامه ای متشکل از 70 پرسش در مورد شش گروه از راهبردهای یادگیری زبان (حافظه ای، شناختی، جبرانی، فراشناختی ، عاطفی و اجتماعی) به 764 زبان آموز ارائه شد. نتایج به دست آمده دال بر دو استنتاج است. نخست اینکه آزمون بندش دارای همبستگی معنی دار با گروه شناختی از راهبردهای یادگیری زبان است. دوم اینکه آزمون بندش نمی تواند کلیت راهبردهای یادگیری زبان خصوصاً راهبردهای فراشناختی را بسنجد که بیش از سایر راهبردها در فرایند یادگیری زبان مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج این بررسی حاکی از آن است که آزمون بندش تصویری محدود و ناقص از فرایند یادگیری زبان که در استفاده زبان آموزان از راهبردهای یادگیری زبان تبلور یافته است، ارائه می کند. افزون بر این ، اعتبار بخشی به آزمون باید مبتنی بر هر دو مولفه یعنی حاصل یادگیری و فرایند یادگیری باشد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1074

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 27
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    81-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1066
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی نحوه انتخاب و استفاده از لغات در نوشته های زبان آموزان و همچنین بررسی نوع خطاهای آنها در حیطه معنایی انجام شد. از دیگر موارد مطالعه در این تحقیق نقش عواملی نظیر زبان مادری، نوع نوشته و آگاهی زبان آموزان در پیدایش خطاهای معنایی بود. جهت انجام مراحل مختلف تحقیق چهل و هشت نفر دانشجو بر اساس تست نلسون انتخاب شدند. افراد انتخاب شده در سطح میانی دانش بانی قرار داشتند. به منظور جمع آوری داده های مورد نظر، مقاله های نوشته شده توسط این دانشجویان در مدت هشت هفته جمع آوری و بررسی شد. این مقاله ها درباره موضوعات از پیش تعیین شده بوده و دو نوع متفاوت نوشتاری (توصیفی و روایی) را شامل می شد. بر اساس بررسی خطاها در این نوشته ها یازده گروه مختلف از خطاهای معنایی مشاهده شد. بررسی عامل وقوع هر دسته از این خطاها نشان داد که تأثیر زبان مادری عاملی عمده در پیدایش آنها می باشد. با استفاده از روشهای آماری خاص نشان داده شد که زبان آموزان در نوشتن متون روایی با مشکلات بیشتری در حیطه معناشناسی زبان روبرو می شوند. براساس سنجش توانایی زبان آموزان در تشخیص خطاهای معنایی نشان داده شد که آگاهی آنها از سیستم معنایی زبان دوم به طرز معنی داری بیشتر از توانایی آنها در استفاده از آن می باشد. از این رو می توان نتیجه گرفت که نوشتن متون روایی برای زبان آموزان دشوارتر از نوشتن متون توصیفی است و دوم و تفاوت های آن با زبان اول از اهمیت ویژه ای در کاهش این نوع خطاها و نوشتن متون قابل قبول در زبان دوم برخوردار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1066

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 23
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button