مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ویژگی های رشد نوشتاری در انشاهای برخی از فراگیران انگلیسی به عنوان زبان دوم در کشور مالزی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 70

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 این پژوهش با هدف شناسایی ویژگی های رشد نوشتاری چهار گروه از فراگیران انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در کشور مالزی صورت گرفت. هدف دیگر این پژوهش بررسی شباهتها و با تفاوتهای رشد نوشتاری دانش آموزان دو سطح مختلف مقطع ابتدایی (پایه های سوم و پنجم) در درس زبان مالزیایی (به عنوان زبان اول) و زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم) بود. این پژوهش در دو شهر کلاناجایا و مالاکا صورت گرفت و در مجموع 20 دانش آموز دختر و پسر در آن شرکت کردند. میزان تمرین افراد مورد آزمون با انشا نویسی بسیار متفاوت از یکدیگر بود. برای انجام این پژوهش چند نمونه انشا از یک مدرسه ابتدایی در کلاناجایا جمع آوری شد، در حالی که نمونه های جمع آوری شده از دانش آموزان مقطع دبیرستان متعلق به دبیرستانی در مالاکا بود. سپس از بین 4 گروه، 20 انشا به عنوان نمونه انتخاب شد. انتخاب این نمونه ها بر اساس سطح پیچیدگی نوشتاری (که از طریق تحلیل واحدهای مضایی (tunits) قابل اندازه گیری می باشد) صورت گرفت. همچنین تلاش شد نمونه هایی انتخاب شوند که دارای سطح معینی از پیچیدگی نوشتاری باشند به طوری که بتوان میزان رشد نوشتاری دانش آموزان را با استفاده از "الگوی رشد نوشتاری ویلکینسون و همکاران " (1983 و 1980) مورد ارزیابی قرار داد. نتایج حاکی از آن بود که دانش آموزان مقطع ابتدایی مقطع دبیرستان از سطح بالاتری از رشد نوشتاری در مقایسه با دانش آموزان مقطع ابتدایی برخوردار بودند. دانش آموزان مقطع ابتدایی این توانایی را دارند که نوشتاری با کیفیت مشابه در دو زبان مالزیایی و انگلیسی تولید کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موکوندان، جایاکایان، سینگ، دولیپ، و سینگ، رانجیت. (1383). شناسایی ویژگی های رشد نوشتاری در انشاهای برخی از فراگیران انگلیسی به عنوان زبان دوم در کشور مالزی. مجله زبانشناسی کاربردی، 8(1)، 47-70. SID. https://sid.ir/paper/55250/fa

    Vancouver: کپی

    موکوندان جایاکایان، سینگ دولیپ، سینگ رانجیت. شناسایی ویژگی های رشد نوشتاری در انشاهای برخی از فراگیران انگلیسی به عنوان زبان دوم در کشور مالزی. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1383؛8(1):47-70. Available from: https://sid.ir/paper/55250/fa

    IEEE: کپی

    جایاکایان موکوندان، دولیپ سینگ، و رانجیت سینگ، “شناسایی ویژگی های رشد نوشتاری در انشاهای برخی از فراگیران انگلیسی به عنوان زبان دوم در کشور مالزی،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 8، no. 1، pp. 47–70، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55250/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button