Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    5-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1441
  • دانلود: 

    694
چکیده: 

سازمان های امروزی در محیط های بسیار متغیر و پیچیده داخلی و بین المللی با چالش های متعددی مواجه اند. در چنین فضایی، ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد، بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود. تاکنون، چندین مدل برای ارزیابی عملکرد سازمان ها طراحی شده است. یکی از موفق ترین مدل ها، کارت امتیازی متوازن (BSC) است. اما همچنان کاستی هایی در این مدل وجود دارد. در مدل اولیه BSC، فرض بر این است که اهمیت منظرها و اهدافی که. این در حالی در این چهار منظر قرار دارند، به صورت مساوی و یا متوازن است است که صحت این فرض مورد تردید است.در این مقاله، ابتدا با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن، به طراحی مدل ارزیابی عملکرد در یک شرکت فعال در صنعت سازه و ساختمان پرداخته شده است. پس از آن، به منظور رفع ایراد متوازن بودن منظرها و اهداف، از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) به منظور وزن دهی استفاده شده است. روش AHP میزان سلیقه ای بودن وزن دهی اهداف را کاهش می دهد. همچنین، وزن هایی که در این تحقیق برای منظرهای مالی، بازار، فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری استخراج شده، تفاوت قابل ملاحظه ای دارند و این موضوع بر لزوم وزن دهی در مدل کارت امتیازی متوازن تاکید دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1441

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 694 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    29-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    457
  • دانلود: 

    139
چکیده: 

در محیط رقابتی، رضایت مشتری عاملی کلیدی در کسب برتری و موفقیت سازمان است. مساجد نیز، که سازمان های غیرانتفاعی و مذهبی اند، باید به ارضای نیازهای مشتریان خود، یعنی نمازگزاران، توجه کنند، تا بتوانند در محیط رقابتی عرصه فرهنگ مقاومت کنند. بنابراین، این پژوهش در سال 1391 با هدف طراحی الگویی از عوامل موثر بر رضایت مردم از مساجد و وفاداری آن ها نسبت به این اماکن، در استان گلستان به روش مطالعه توصیفی- تحلیلی انجام شد. برای سنجش ابعاد رضایت مشتری و همچنین، وفاداری نمازگزاران از پرسشنامه های محقق ساخته، استفاده شد. بدین منظور، یک نمونه 380 نفری از نمازگزاران استان گلستان به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. مراحل توصیفی این پژوهش با استفاده از نرم افزارSPSS16  و مراحل استنباطی آن، با استفاده از نرم افزار LISREL 8.54، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مدل مفهومی تحقیق شامل متغیرهای رضایت مشتری، تصویر درک شده از سازمان، کیفیت درک شده (نرم افزار و سخت افزار)، انتظارات مراجعه کنندگان، ارزش درک شده و وفاداری است. نتایج به دست آمده، تاثیرگذاری کلیه متغیرهای پیشنهادی بر رضایت نمازگزاران، و تاثیرگذاری رضایتمندی نمازگزاران بر وفاداری آن ها نسبت به مساجد را در سطح اطمینان 95 درصد تایید کرد. در انتها، پیشنهادهایی بر مبنای نتایج تحقیق و دیدگاه پاسخگویان مطرح شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 457

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 139 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    51-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    994
  • دانلود: 

    850
چکیده: 

در این مقاله با توجه به پیشینه نظری تحقیق و با استفاده از مدل عدالت سازمانی که شامل ابعاد مراوده ای (تعاملی)، توزیعی و رویه ای است، حدود ده سازه طراحی و برای سازه های طرح شده، با توجه به مبانی نظری و استنادات نهج البلاغه و همگنی آن ها با هم در مدل عدالت سازمانی، حدود 32 متغیر استخراج شود. سپس، متغیرها با مدل عدالت سازمانی با توجه به منابع و مصادر تطبیق داده شد. بر اساس متغیرهای استخراج شده و تطبیق آن ها، مدل پیشنهادی طرح شد. جامعه آماری این تحقیق اساتید مدیریت و علوم قرآنی بود که نمونه ای به روش تصادفی و با توجه به جدول مورگان از بین آن ها انتخاب شد و به ترتیب، برای اعتباربخشی ساختاری و محتوایی به سوال های پرسشنامه پاسخ دادند. نتایج به دست آمده از تحلیل آمار استنباطی در نرم افزار SPSS مدل را با درصد بالایی تایید کرد. در نهایت، پس از انجام اصلاحات لازم، مدل نهایی ایجاد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 994

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 850 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    77-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    649
  • دانلود: 

    150
چکیده: 

هدف این تحقیق سنجش کیفیت سیستم گلستان دانشگاه تهران است، که پس از شناسایی ضعف های آن، در جهت بهبود سیستم اقدام شود. نوع تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری را کارشناسان آموزش پردیس ها و دانشکده های دانشگاه تهران تشکیل داده اند. در این تحقیق پس از شناسایی معیارها و شاخص های ارزیابی سیستم های جامع آموزشی، سیستم گلستان دانشگاه تهران را بر اساس این معیارها و شاخص ها ارزیابی و تجزیه و تحلیل شد. برای گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری، تدوین مبحث های نظری تحقیق و شناسایی ابعاد و شاخص ها از مطالعه کتابخانه ای استفاده شد. ابعاد شناسایی شده عبارت اند از محتوا، انعطاف پذیری، ساختار تشکیلاتی، سهولت کاربری، خدمات کاربری و شکل ظاهری. برای سنجش وضعیت این ابعاد در سیستم گلستان دانشگاه تهران پرسشنامه ای تدوین شد که روایی و پایایی آن تایید شد. در تجزیه و تحلیل داده ها، برای بررسی وضعیت ابعاد و شاخص ها از آزمون آماری تی استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد ساختار تشکیلاتی و سهولت کاربری وضعیت متوسط دارند؛ وضعیت انعطاف پذیری، خدمات کاربری و شکل ظاهری نامطلوب است؛ و محتوا وضعیت مطلوب دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 649

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 150 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    95-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1139
  • دانلود: 

    294
چکیده: 

در دهه اخیر، با ورود معنویت به تحقیقات سازمان و مدیریت، رهبری معنوی نیز توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در این مطالعه، با رویکردی توسعه ای و با بهره گیری از مبانی نظری و نظرهای خبرگان، مولفه های رهبر معنوی استخراج و به روش شبکه های عصبی فازی انطباق پذیر مدل سازی شد. سپس، آثار آن ها بر اثربخشی رهبری بررسی شد. داده های تجربی مولفه های رهبر معنوی و اثربخشی رهبری، که از تعدادی از دستگاه های دولتی جمع آوری و تحلیل شد، نشان می دهد ویژگی های خودآگاهی، انسان دوستی، تقوا، هوش معنوی و توانمندسازی کارکنان، همچنین وجود سطوح پایین تری از ویژگی های آرمان سازی، مدل سازی نقش و رفتار منصفانه می تواند اثربخشی رهبری را ارتقا دهد. مشارکت دهی شهروندان، تنها، در برخی وضعیت ها سازوکار مناسبی برای ارتقای اثربخشی رهبری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1139

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 294 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    121-139
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2087
  • دانلود: 

    970
چکیده: 

امروزه، با توجه به خصوصی سازی سازمان ها و در شرایط رقابتی روزافزون در زمینه افزایش فروش و اندازه سهم بازار، آنچه بیش از همه در فرآیند برنامه ریزی بازار و بازاریابی اهیمت دارد، به کارگیری استراتژی های رقابتی است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر استراتژی های رقابتی پورتر (رهبری هزینه، تمرکز و تمایز) در پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان محصولات پلی اتیلن پتروشیمی است. این تحقیق از نوع کاربردی و توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه مدیران فعال در بخش پتروشیمی است که در تولید محصول پلی اتیلن فعالیت دارند. تعداد کل این افراد 70 نفر است. برای دستیابی به اطلاعات و داده ها، از ابزار پرسشنامه، همچنین مصاحبه با گروهی از کارشناسان و متخصصان، استفاده شد. برای بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرونوف استفاده شد و برای آزمون فرضیه ها، آزمون های تی استیودنت و فریدمن اجرا شد. نتایج حاکی از آن است که هر یک از استراتژی های پورتردر پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان محصولات پلی اتیلن تاثیر مثبت دارند و تاثیر استراتژی رهبری در هزینه اولویت بالاتری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2087

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 970 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    141-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1037
  • دانلود: 

    422
چکیده: 

هدف از این مطالعه بررسی عوامل سازمانی موثر بر افت تحصیلی دانشجویان، پیامدهای حاصل از افت تحصیلی و بیان راهکارهایی برای کنترل و کاهش این مشکل است. در این تحقیق از روش کیفی (نظریه داده بنیاد) استفاده شده است. در روش نظریه داده بنیاد با 15 دانشجو، ده کارمند و پنج عضو هیات علمی دانشگاه کاشان مصاحبه شد و با کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شد. مدل پارادایمی منتج از تحلیل داده ها نشان داد که عوامل سازمانی موثر در افت تحصیلی دانشجویان، که ویژگی ساختاری آموزش در دانشگاه در نظر گرفته شده است، شامل عدم سازگاری با محیط جدید، ادراک ناکارآمدی از رشته، انعطاف ناپذیری، ویژگی ارزشیابی ها و غلبه دروس نظری، است. پدیده های مورد نظر به شش راهبرد کنش و کنش متقابل منتهی می شد. سه عامل مداخله گر شامل فراغت و دسترسی به امکانات فراغتی، بافت جامعه محلی دانشگاه و نسبت استاد و دانشجو، نیز در این راهبردها تشخیص داده شد. نتایج همچنین، نشان داد فقدان مشارکت در محیط یادگیری، هسته تاثیرگذار بر افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه کاشان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1037

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 422 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    169-193
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1036
  • دانلود: 

    344
چکیده: 

امروزه، توان رقابتی، اساس بقای شرکت ها است. هوشمندی رقابتی به عنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک و یکی از سریع ترین زمینه های رشد کسب و کار دنیا در نظر گرفته می شود. هدف از تحقیق حاضر، بررسی وضعیت هوشمندی رقابتی و تاثیر آن بر تفکر استراتژیک مدیران است. جامعه اماری تحقیق حاضر، 70 نفر از سرپرستان و مدیران بانک های دولتی (بانک ملی) و خصوصی (پاسارگارد، سرمایه و اقتصاد نوین) استان مازندران است. برای گردآوری داده های مربوط به هوشمندی رقابتی و ابعاد چهارگانه آن، یعنی آگاهی از بازار، رقبا، فناوری و راهبرد، پرسشنامه ای شامل 25 سوال بر اساس مولفه های حاصل از مرور متون تحقیق تدوین شد و پس از سنجش روایی و پایایی، در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. برای طبقه بندی و تفسیر داده ها از روش های آمار توصیفی و برای آزمون فرضیه ها از روش های آمار استنباطی، نظیر آزمون همبستگی و آزمون تی استفاده شد. نتایج تحلیل آماری نشان داد بین هوشمندی رقابتی در تصمیم های استراتژیک بانک های خصوصی و دولتی تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین، یافته ها حاکی از آن است که بانک های خصوصی، از نظر هوشمندی رقابتی و توجه به مبانی تفکر استراتژیک، نسبت به بانک دولتی در جایگاه بهتری قرار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1036

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 344 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button