مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,088
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

971
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر پیاده سازی استراتژی های رقابتی پورتر در پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان شرکت پتروشیمی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 139

چکیده

 امروزه, با توجه به خصوصی سازی سازمان ها و در شرایط رقابتی روزافزون در زمینه افزایش فروش و اندازه سهم بازار, آنچه بیش از همه در فرآیند برنامه ریزی بازار و بازاریابی اهیمت دارد, به کارگیری استراتژی های رقابتی است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر استراتژی های رقابتی پورتر (رهبری هزینه, تمرکز و تمایز) در پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان محصولات پلی اتیلن پتروشیمی است. این تحقیق از نوع کاربردی و توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق, کلیه مدیران فعال در بخش پتروشیمی است که در تولید محصول پلی اتیلن فعالیت دارند. تعداد کل این افراد 70 نفر است. برای دستیابی به اطلاعات و داده ها, از ابزار پرسشنامه, همچنین مصاحبه با گروهی از کارشناسان و متخصصان, استفاده شد. برای بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرونوف استفاده شد و برای آزمون فرضیه ها, آزمون های تی استیودنت و فریدمن اجرا شد. نتایج حاکی از آن است که هر یک از استراتژی های پورتردر پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان محصولات پلی اتیلن تاثیر مثبت دارند و تاثیر استراتژی رهبری در هزینه اولویت بالاتری دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وظیفه دوست، حسین، حاجلو، محمدحسین، و نظرپور، فریده. (1392). بررسی تاثیر پیاده سازی استراتژی های رقابتی پورتر در پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان شرکت پتروشیمی. مدیریت فرهنگ سازمانی، 11(3)، 121-139. SID. https://sid.ir/paper/489703/fa

    Vancouver: کپی

    وظیفه دوست حسین، حاجلو محمدحسین، نظرپور فریده. بررسی تاثیر پیاده سازی استراتژی های رقابتی پورتر در پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان شرکت پتروشیمی. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1392؛11(3):121-139. Available from: https://sid.ir/paper/489703/fa

    IEEE: کپی

    حسین وظیفه دوست، محمدحسین حاجلو، و فریده نظرپور، “بررسی تاثیر پیاده سازی استراتژی های رقابتی پورتر در پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان شرکت پتروشیمی،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 11، no. 3، pp. 121–139، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489703/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button