مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگویی از عوامل موثر بر رضایت نمازگزاران از مساجد و رابطه آن با وفاداری

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 49

چکیده

 در محیط رقابتی, رضایت مشتری عاملی کلیدی در کسب برتری و موفقیت سازمان است. مساجد نیز, که سازمان های غیرانتفاعی و مذهبی اند, باید به ارضای نیازهای مشتریان خود, یعنی نمازگزاران, توجه کنند, تا بتوانند در محیط رقابتی عرصه فرهنگ مقاومت کنند. بنابراین, این پژوهش در سال 1391 با هدف طراحی الگویی از عوامل موثر بر رضایت مردم از مساجد و وفاداری آن ها نسبت به این اماکن, در استان گلستان به روش مطالعه توصیفی- تحلیلی انجام شد. برای سنجش ابعاد رضایت مشتری و همچنین, وفاداری نمازگزاران از پرسشنامه های محقق ساخته, استفاده شد. بدین منظور, یک نمونه 380 نفری از نمازگزاران استان گلستان به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. مراحل توصیفی این پژوهش با استفاده از نرم افزارSPSS16  و مراحل استنباطی آن, با استفاده از نرم افزار LISREL 8.54, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مدل مفهومی تحقیق شامل متغیرهای رضایت مشتری, تصویر درک شده از سازمان, کیفیت درک شده (نرم افزار و سخت افزار), انتظارات مراجعه کنندگان, ارزش درک شده و وفاداری است. نتایج به دست آمده, تاثیرگذاری کلیه متغیرهای پیشنهادی بر رضایت نمازگزاران, و تاثیرگذاری رضایتمندی نمازگزاران بر وفاداری آن ها نسبت به مساجد را در سطح اطمینان 95 درصد تایید کرد. در انتها, پیشنهادهایی بر مبنای نتایج تحقیق و دیدگاه پاسخگویان مطرح شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یازرلو، محسن، ابراهیمی، عبدالحمید، و عباسی، رسول. (1392). تدوین الگویی از عوامل موثر بر رضایت نمازگزاران از مساجد و رابطه آن با وفاداری. مدیریت فرهنگ سازمانی، 11(3)، 29-49. SID. https://sid.ir/paper/489701/fa

    Vancouver: کپی

    یازرلو محسن، ابراهیمی عبدالحمید، عباسی رسول. تدوین الگویی از عوامل موثر بر رضایت نمازگزاران از مساجد و رابطه آن با وفاداری. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1392؛11(3):29-49. Available from: https://sid.ir/paper/489701/fa

    IEEE: کپی

    محسن یازرلو، عبدالحمید ابراهیمی، و رسول عباسی، “تدوین الگویی از عوامل موثر بر رضایت نمازگزاران از مساجد و رابطه آن با وفاداری،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 11، no. 3، pp. 29–49، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489701/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button