Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1-2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    999
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 999

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1-2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    937
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 937

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1-2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    6237
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1-2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4733
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4733

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1-2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1173
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1173

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2-1(پیاپی 11)
  • صفحات: 

    9-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    14
  • بازدید: 

    3442
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف ساخت، اعتبار یابی، رواسازی و هنجاریابی آزمون انگیزه پیشرفت روی گروه نمونه ای به حجم 1073 نفر( 560 دختر و 513 پسر) از دانش آموزان دبیرستان شهرستان ساوه و حومه که با روش نمونه برداری چند مرحله ای انتخاب شدند اجرا شده است. ابزار پژوهش را پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس با 29 پرسش، به همراه 11پرسش اضافه توسط پژوهشگران تشکیل می دهد. ضریب اعتبار آزمون با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ پس از حذف 8 پرسش برابر با 0.803 به دست آمد. اجرای روش تحلیل مولفه های اصلی در پژوهش درباره روایی پرسشنامه نشان می دهد که مواد پرسشنامه به گونه کلی با یک عامل همبسته است. چرخش عامل ها به شیوه کوارتیماکس برای ساده سازی ساختار پرسشنامه نشان می دهد که ساختار نظری پرسشنامه از هفت عامل (داشتن پشتکار، اعتماد به نفس، ادراک پویا از زمان، فرصت جویی، سخت کوشی، توجه به ملاک شایستگی در انتخاب دوست، سطح آرزوی بالا، آینده نگری) با بار عاملی دست کم 0.3 تشکیل میدهد. نتایج آزمون های آماری نشان می دهد که دختران در تمام پایه های تحصیلی انگیزه پیشرفت بیشتری نسبت به پسران دارند. همچنین دانش آموزان رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و عمومی ( پایه یکم) انگیزه پیشرفت بیشتری نسبت به دانش آموزان علوم انسانی و فنی حرفه ای از خود نشان می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3442

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 14 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

HOOMON H.A. | ASGARI A.A.

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2001
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1-2
  • صفحات: 

    9-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    650
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

The research has been conducted with the purpose of development and validation of Achievement Motivation Test (AMT) on a group of 1073 (560 female, 513 male) selected subjects by multistage sampling method. A modified form of Herman's achievement motiovation test was administered. Reliability was measured by Cronbach's alpha (reliability coefficient= 0.803). The principal components analysis (PC) for validation showed that all of the items overall related to one factor. Quartimax rotation method showed that theortical structure of the test included seven factors having factor loading greater than 0.30 (perseverence, self-confidence, dynamic perception of time, hadworking, considering criteria in selecting friends, high ambition, futurism, and chance seeking). Statistical tests indicated that motivation for achievement for all grades of high school education were higher in female students. Subjects who majored in mathematics-physics, experimental, and general science exhibited higher achievement motivation scores as compared to subjects majoring in humanities and technical-vocaonal tract.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2-1(پیاپی 11)
  • صفحات: 

    33-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1189
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه کیفیت دوستی در پنج عامل تقابل، مجاورت فیزیکی، خود فاش سازی (درد دل کردن)، رضایتمندی و اعتماد با روش های مقابله با فشارهای روانی نزد کودکان و نوجوانان دختر است. بدین منظور تعداد 107 دختر در سه دوره تحصیلی (دوره ابتدایی:30 نفر؛ دوره راهنمایی: 41نفر؛ دوره متوسطه: 36نفر) با روش نمونه گیری تصادفی از دو منطقه آموزشی شهر تهران انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل: پرسشنامه کیفیت دوستی، آزمون گروه سنجی و مصاحبه جهت بررسی روش های مقابله با فشارهای روانی بوده است. یافته ها نشان می دهد که در دوره ابتدایی (کودکی میانی) بین کیفیت دوستی در دو عامل مجاورت فیزیکی ( به صورت مستقیم) و خود فاش سازی (به طور معکوس) و روش های مقابله با فشارهای روانی در دو سطح مسئله مدار و هیجان مدار رابطه معنادار وجود دارد. همچنین نتایج تحقیق بیانگر آن است که در دوره راهنمایی رابطه کیفیت دوستی فقط در عامل تقابل و در دوره متوسطه در عوامل مجاورت فیزیکی و تقابل (به طور مستقیم) و خود فاش سازی (به طور معکوس) با روش های مقابله با فشارهای روانی معنادار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1189

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

درانی کمال

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2-1(پیاپی 11)
  • صفحات: 

    47-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4774
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

در این مقاله نمادها و نشانه های امید نزد نوجوانان شهر تهران بررسی شده است. گروه نمونه مشتمل بر 1002 نفر دانش آموز دختر و پسر 12-16 ساله، مقاطع راهنمایی و دبیرستان شهر تهران بودند. به آزمودنی ها پرسشنامه ای با سئوال های باز درباره تعریف و مضمون امید و نمادهای توصیف کننده احساس امیدواری و ارتباط آن با اماکن و اشخاص، اوقات شبانه روز، رنگ ها، شکل های هندسی، و صدا ارائه شد. سپس پاسخ ها گرد آوری و تحلیل شد. گستره مشخصی از نمادها و نمادگرایی در هر مقوله مرتبط با احساس امیدواری به دست آمد. در میان مکان ها، مکانهای تحصیلی و آموزشی؛ در میان اشخاص، افراد خانواده؛ در بین رنگها، رنگ سبز؛ در بین اوقات شبانه روز، شب هنگام؛ از میان شکل های هندسی، شکل دایره و از بین صداها، صدای آرام و دلنواز بیشترین احساس امید را نزد نوجوانان فراهم می آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2-1(پیاپی 11)
  • صفحات: 

    63-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    6302
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

یک پیمایش پرسشنامه ای برای بررسی شیوع استرس، منابع و پیامدهای آن در دو گروه نمونه معلمان مقطع ابتدایی و متوسطه انجام شد. برای گروه اول، ده مدرسه از ناحیه 4 تهران به طور تصادفی از فهرست مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش ایران انتخاب و از هر یک از آنها، 8 معلم انتخاب شدند. نمونه نهایی شامل 80 معلم تمام وقت مدرسه ابتدایی بود. آزمودنی های گروه دوم به همان شیوه نمونه گیری گروه اول انتخاب شدند و در نهایت 80 معلم هم از مقطع متوسطه انتخاب شدند. داده ها توسط پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد و این پرسشنامه شامل سه بخش بود: الف) اطلاعات جمعیت شناختی در مورد جنس، سن، وضعیت تحصیلی، تجربه آموزشی و تعدادی متغیر که به نظر می رسید مسائلی عمده در حرفه معلمی باشند؛ ب) سنجش استرس شغلی؛ ج) ارزیابی کننده همبسته های استرس شغلی. هدفهای عمده این مطالعه عبارت بودنداز:1-       مشخص کردن شیوع استرس در بین معلمان شاغل در مقطع ابتدایی ومتوسطه؛ 2- تعیین منابع فشارکاری به عنوان استرس زاترین منابع درک شده توسط معلمان مقطع ابتدایی و متوسطه ؛3- مشخص ساختن نتایج استرس کاری که به صورت پیامدهای استرس اندازه گیری شد.نتایج مطالعه حاضر، سطوح بالاتر شیوع استرس شغلی را درمیان معلمان مقطع ابتدایی نسبت به مقطع متوسطه آشکار ساخت. تنها در مورد چند متغیر جمعیت شناختی نتایج معناداری در هر دو مقطع یافت شد. مهم ترین منابع استرس کاری شامل انواع جنبه های حرفه معلمی بود، و این منابع در میان هر دو مقطع ابتدایی و متوسطه بسیار شبیه بودند. تحلیل عامل ماهیت چند بعدی استرس شغل معلمی را به جای ماهیت تک بعدی تایید کرد. در نهایت، مهم ترین پیامدها برای معلمان مقطع ابتدایی شامل عدم رضایت شغلی، خستگی، تحقیرشغل خود و بی تفاوتی نسبت به شغل بود. برای معلمان مقطع متوسطه مهم ترین پیامدها در زمینه بهداشت روانی به صورت نشانه های جسمانی، اضطراب و بی خوابی و عدم کفایت در نقش های اجتماعی و افسردگی بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6302

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

خدایاری فرد محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2-1(پیاپی 11)
  • صفحات: 

    92-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1010
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف این تحقیق تعیین رابطه بین سبک اسناد، اضطراب پایدار، و پیشرفت تحصیلی کودکان 9 تا 12 ساله انگلیسی زبان است. این تحقیق بر روی 554 دانش آموز در مدارس ابتدایی نیوساوت ولز استرالیا انجام شد (شامل 277پسرو 277دختر). نتایج تحقیق نشان داد که تفاوت معناداری بین کودکان با اضطراب پایدار کم و زیاد، در سبک اسنادی آنها نسبت به حوادث منفی وجود دارد. به علاوه، کودکان انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان درمتغیر های اضطراب و پیشرفت تحصیلی متفاوت بودند. در واقع کودکان غیر انگلیسی زبان از اضطراب بالاتری نسبت به همسالان انگلیسی زبان خود برخوردار بودند و نمره پیشرفت تحصیلی پایین تری داشتند. همچنین تفاوت های معناداری درسبک اسناد، اضطراب پایدار، و پیشرفت تحصیلی بین پسران و دختران مشاهده شد. شاید بتوان نتیجه گیری نمود که تجربه اضطراب و سبک اسناد منفی در میان کودکان غیر انگلیسی زبان ارتباط نزدیکی با پدیده فرهنگ پذیری داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1010

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2-1(پیاپی 11)
  • صفحات: 

    114-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    944
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر شناسایی مجموعه ای از رفتارهای اجتماعی بر حسب پایه تحصیلی، جنس و تدارک مداخلاتی برای افزایش پاسخ های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلالات عاطفی- رفتاری فاقد مهارت های اجتماعی است. به همین منظور 120 نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان رفسنجان که در سال تحصیلی 76-75 مشغول به تحصیل بودند، به طور تصادفی انتخاب شدند. گروه نمونه شامل 60 دختر و60 پسر در دو پایه اول و سوم راهنمایی بودند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه دو نفره «همتاسازی الگوها» انجام گرفت که از زمره ابتکارهای بم و لرد (1979) است. داده ها براساس تحلیل چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل نشان می دهد که تفاوت بین هنجارهای رفتار اجتماعی از نظر دختران و پسران از لحاظ آماری معنا داراست. به طوری که دختران رفتارهایی را انتخاب کرده اند که بیشتر موجب تایید از طرف دیگران می شود. در حالی که پسران رفتارهایی را بر گزیده اند که نشان دهنده تمایل به دوستی با کسانی است که آنها را بیشتر از نظر فکری همراهی می کنند. همچنین پایه تحصیلی عامل مهمی در تفاوت بین هنجارهای رفتار اجتماعی دختران و پسران بوده است. درضمن محدودیت ها و پیشنهادها در پایان مقاله ارائه شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button